Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jpmoree

Citaat van: twani op augustus 14, 2014, 21:30:49
Omdat de nieuwe set-up van DNKY zo mooi is.

Mooie ruimte, mooie foto, mooie speakers, compromisloze opstelling :worship:

Prachtig! Complimenten!

garmtz

Citaat van: twani op augustus 13, 2014, 19:31:29
Understood ;)

Gaat ook deze week niet meer gebeuren, excuses... In september... Promise... ;)

Wel een tip(je): de SHL5 is nog steeds gewoon een SHL5. Alleen dan beter... Het is niet opeens een 'M30.1 met laag', zoals ik vermoedde... Overall is het een speaker met een (nog) betere openheid, homogeniteit en betere timing en daardoor toch wel weer wat muzikaler en 'vanzelfsprekender'. Het laag is ook doortekender en opener geworden (RADIAL2?). Dit allemaal na redelijk kort luisteren, ik beloof een uitgebreider verslag...

twani

Citaat van: garmtz op augustus 15, 2014, 22:28:11
Gaat ook deze week niet meer gebeuren, excuses... In september... Promise... ;)

Wel een tip(je): de SHL5 is nog steeds gewoon een SHL5. Alleen dan beter... Het is niet opeens een 'M30.1 met laag', zoals ik vermoedde... Overall is het een speaker met een (nog) betere openheid, homogeniteit en betere timing en daardoor toch wel weer wat muzikaler en 'vanzelfsprekender'. Het laag is ook doortekender en opener geworden (RADIAL2?). Dit allemaal na redelijk kort luisteren, ik beloof een uitgebreider verslag...
Alle begrip, er is - als SHL-5 bezitter - geen enkele haast bij :tounge2:


Mitch--

Citaat van: RonK. op augustus 24, 2014, 18:57:12
2 maanden oud en mag nu naar de 3e eigenaar, schiet mij maar lek   :dry:

Echt de kans krijgen ze dan ook niet lijkt me,


http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m840810368-vrijwel-nieuwe-harbeth-m30-1-speakers-luidsprekers.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Mooie deal, en idd weinig kans om tot zn recht te komen, apart dat ze nu alweer weggaan!

Dat kapotte doek is wel van een categorie 'ik stop er wel een schroevendraaier tussen om het frontje eraf te krijgen'  :wacko:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Citaat van: maz op augustus 24, 2014, 22:07:59
Hij had meteen een shl5 moeten kopen. :tongue2: had die nu nergens last van..

Mis je ze al een beetje Maz ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op augustus 24, 2014, 22:09:40
Mis je ze al een beetje Maz ? ;)

Maz heeft vanwege het uiterlijk nooit een échte band kunnen opbouwen met de Harbeths. :nopompom:

Ze wégdoen gaat mij nooit meer lukken in ieder geval :pompom:

Mitch--

Citaat van: twani op augustus 24, 2014, 22:14:30
Maz heeft vanwege het uiterlijk nooit een échte band kunnen opbouwen met de Harbeths. :nopompom:

Ze wégdoen gaat mij nooit meer lukken in ieder geval :pompom:

Ik denk het ook niet inderdaad, zou niet weten waarmee ik ze zou moeten vervangen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

de keuze is idd beperkt, als Harbeth je ding is  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Citaat van: Dynky op augustus 24, 2014, 22:16:55
de keuze is idd beperkt, als Harbeth je ding is  ;D

Daar ben jij nu zeker het voorbeeld van ;) hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Het pretentieloze uiterlijk is voor mij persoonlijk een absolute pré.

Ze trekken eigenlijk nooit de aandacht in het interieur, precies gelijk ik het wil en vervelen daardoor ook nooit.


Mr.M

Kwa geluid is harbeth natuurlijk een muzikaal speaker , het heeft een eige karakter en daar moet je van houden.
De andere harbeths klinken leuk maar de shl5 is in alle opzichter completer een beter.is ook niet voor niets best verkochte harbeth.
Mijn smaak zijn ze niet kwa uiterlijk vandaar ook dat ik ze weg heb gedaan. Kreeg een hele nette aanbod ruilen tegen compleet set quad L nieuw waarde over de 2800 plus een bijbetaling van 1600 euro..
Voor 1750 kon ik ze weer terugkopen op marktplaats bij een ander dus daar hoef je niet 2keer over na te denken.

En ik moet zeggen de quads 12l2 met de L2 sub klinken echt heeel mooi. Ver boven mijn verwachtimg wetende dat ze maar 700 pp.zijn,de sub is wel 1300 maargoed de quads zonder de sub klinken all heel ruimtelijk en precies met mooie mid.

Ze halen het niet bij een shl5 natuurlijk maar voor die prijs zoeen geluid! Woww

Ben aan denken om een sonus faber guarniri aan te schaffen, vind de elegantie en stijl van sf toch een heel ander koek dan harbeth.

Voor de liefhebbers zal het geluid van harbeth niet zo gauw te vervangen zijn binnen beperkt budget..

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: maz op augustus 24, 2014, 22:40:18


Voor de liefhebbers zal het geluid van harbeth niet zo gauw te vervangen zijn binnen beperkt budget..

Weinig Harbeth eigenaren zullen überhaupt om zich heen kijken naar wat anders.  In die community heerst over het algemeen totale "Zen" :)

Bama

Citaat van: maz op augustus 24, 2014, 22:40:18

Voor 1750 kon ik ze weer terugkopen op marktplaats bij een ander dus daar hoef je niet 2keer over na te denken.

Ben aan denken om een sonus faber guarniri aan te schaffen, vind de elegantie en stijl van sf toch een heel ander koek dan harbeth.

Voor de liefhebbers zal het geluid van harbeth niet zo gauw te vervangen zijn binnen beperkt budget..



Dacht dat die van jou al niet duur waren maar dingen zijn echt niet duur gebruikt, 1750 handelsprijs!

Dat SF mooier is om te zien hoeven we niet over te praten maar vind je die sound wel mooi?
Ik vind Harbeth er ook niet uit zien maar het geluid spreekt me meer aan als het geluid van SF (tenminste de shl5)

waarom niet gewoon Kharma, heb je allebei >:D

twani

Citaat van: Bama op augustus 24, 2014, 23:00:50


waarom niet gewoon Kharma, heb je allebei >:D

Uuhhhhh, had Maz die niet al? :tounge2:   Vond ik trouwens wel goed bij het extraverte en flamboyante karakter van Maz passen :)

LABO

Citaat van: twani op augustus 24, 2014, 23:03:16
Uuhhhhh, had Maz die niet al? :tounge2:   Vond ik trouwens wel goed bij het extraverte en flamboyante karakter van Maz passen :)
Me Too :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bama

Citaat van: twani op augustus 24, 2014, 22:27:13
Het pretentieloze uiterlijk is voor mij persoonlijk een absolute pré.

Ze trekken eigenlijk nooit de aandacht in het interieur, precies gelijk ik het wil en vervelen daardoor ook nooit.


vandaar ook de 911 en de Z ;D

twani

Citaat van: Bama op augustus 24, 2014, 23:08:12
vandaar ook de 911 en de Z ;D
Ik weet, ik ben een zeer onevenwichtig personage :D

Mr.M

Kharmas zijn zeker mooie speakers en in mijn top 3 speakers aller tijden alleen degene die ik wil kost nogal wat, 3x een tweedehandse guarniri ..vandaar de compromie met evt een sonusfaber( weet nog niet waar ik natoe wil gaan)
De guarniri is kwa geluid best goed te noemen en kwa elegantie komen ze niets tekort.
Ook niet onbelangerijk is daat ze vrij waarde vast zijn en makkelijk verkoopbaar.

Als harbeth ooit zijn kast wat eleganter weet te maken ben ik  als eerst vooraan om een aan te schaffen,

Bv een super hl5 d (desighn)plus.  Haha


**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op augustus 24, 2014, 23:26:44

De guarniri is kwa geluid best goed te noemen en kwa elegantie komen ze niets tekort.
Ook niet onbelangerijk is daat ze vrij waarde vast zijn en makkelijk verkoopbaar.


Hi Maz,

Als je op zoek bent naar de SF Guarneri Memento zou ik ze zeker ook vergelijken met de SF Guarneri Homage. Veel SF liefhebbers vinden die laatste fraaier (ook het uiterlijk), zeker als je klassiek, jazz en akoestisch als muziek draait. Hij doet ook minder euris op de tweedehands markt (onder 4000).
De Memento wordt trouwens best vaak aangeboden en hoeft niet meer dan 5000 te kosten. Ik vrees trouwens wel dat je dan fundament gaat missen, zeker als je vaak zoals nu met subs speelt. Volgens mij ook de belangrijkste reden dat de Memento zo vaak wordt aangeboden. Het is in feite een Amati Anniversario zonder de dubbele woofer onderin.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Cyreg

Citaat van: garmtz op augustus 15, 2014, 22:28:11
Gaat ook deze week niet meer gebeuren, excuses... In september... Promise... ;)
.....ik beloof een uitgebreider verslag....

Over SHL5+ gaat het....
Ik weet het september, duurt nog 20 dagen, maar toch..... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

bmateijsen

Citaat van: Cyreg op september  9, 2014, 17:22:50
Over SHL5+ gaat het....
Ik weet het september, duurt nog 20 dagen, maar toch..... ;)

Garmt heeft er al iets over verteld ..... ;)

garmtz

Ik wilde er echt voor gaan zitten, maar toen was ik op vakantie en toen de SHL5+ weer weg... Nu is het even te druk, maar het komt eraan...

Cyreg

OK thx

Voor mij nog extra interessant of de plaatsing vd + net zo kritisch(veel ruimte) is als de eerdere!
Of meer zoals de C7, ook z'n eisen heeft, maar toch stuk minder kritisch is?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)