Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twani

Citaat van: garmtz op maart 30, 2014, 11:57:21
Luisteren naar de invloed van de ST 'in isolatie' gaat je minder duidelijk verschillen laten horen dan een stuk muziek opzetten en naar het totale klankbeeld luisteren.
Dat ga ik vanavond maar eens doen dan. Ik ben hier slecht in :nopompom:

AbZ

Citaat van: twani op maart 30, 2014, 14:59:04
Dat ga ik vanavond maar eens doen dan. Ik ben hier slecht in :nopompom:
Welnee, als je van je speakers geniet doe jij het juist goed  :thumbs-up:
Er zijn een hoop anderen die daar niet zo goed in zijn...

ChrisV

Als je zoals ik overstapt van SHL5 naar M30 dan merk je de afwezigheid van de ST wel op. Het hoog loopt wat minder ver door.

twani

Citaat van: AbZ op maart 30, 2014, 17:52:46
Welnee, als je van je speakers geniet doe jij het juist goed  :thumbs-up:
Er zijn een hoop anderen die daar niet zo goed in zijn...
Zo is het ook weer natuurlijk ;D

twani

Citaat van: ChrisV op maart 30, 2014, 18:02:08
Als je zoals ik overstapt van SHL5 naar M30 dan merk je de afwezigheid van de ST wel op. Het hoog loopt wat minder ver door.
Ik heb nooit een M30 in mijn "homesetting" mogen horen, dus kan niet vergelijken...

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op maart 30, 2014, 17:52:46
Welnee, als je van je speakers muziek geniet doe jij het juist goed  :thumbs-up:
Er zijn een hoop anderen die daar niet zo goed in zijn...
Helemaal mee eens! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2014, 21:04:35Helemaal mee eens! ;)
Bijna.  Met genieten bedoelde ik dus gewoon plezier hebben, van de speakers.  Genieten van muziek vergt geen hifi.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op maart 30, 2014, 21:43:29
Bijna.  Met genieten bedoelde ik dus gewoon plezier hebben, van de speakers.  Genieten van muziek vergt geen hifi.
Het is ook wel een beetje naar aanleiding van de M&G van gisteren dat ik het zei. Een beetje een tweedeling tussen audiofielen en muziekliefhebbers. Die eerste genieten van de set, de tweede van de muziek. Maar genoeg muziek in mijn hoofd zonder dat er enig apparaat aan te pas komt. :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Oud lid

Citaat van: AbZ op maart 30, 2014, 10:17:49
Alan Shaw vindt biwire ook onzin  ;D

Als die dat vindt, waarom zitten ze dan op zijn luidsprekers?

Erwin B

tompj

Citaat van: Erwin B op maart 31, 2014, 21:22:55
Als die dat vindt, waarom zitten ze dan op zijn luidsprekers?

Erwin B
Omdat sommige van zijn klanten dat nu eenmaal graag willen zegt hij...

Let wel, vreemde vogel hoor die Alan.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Oud lid

Als het zo'n eigenzinnig figuur is, vind ik het vreemd dat hij toegeeft aan klanten met eisen waar hij niet achter staat...

Erwin B

tompj

Citaat van: Erwin B op maart 31, 2014, 21:31:17
Als het zo'n eigenzinnig figuur is, vind ik het vreemd dat hij toegeeft aan klanten met eisen waar hij niet achter staat...

Erwin B
Dat heb je met vreemde vogels hè, die doen vreemde dingen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Oud lid


eddy135

Ach ja, de schoorsteen moet ook daar gewoon roken...

Klant is koning
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

ChrisV

#3739
Commercieel principeel dus (of zo) ;)

AbZ

Citaat van: Erwin B op maart 31, 2014, 21:22:55
Als die dat vindt, waarom zitten ze dan op zijn luidsprekers?

Erwin B
Bij andere modellen heeft hij de biwire aansluitingen (die ze vroeger wel hadden) idd afgeschaft.

Cyreg

Citaat van: Cyreg op maart 11, 2014, 17:45:50
Heb nog 'ns over het internet gedwaald, heb veel goede dingen gelezen qua klank (ook met Harbeth) en ben toch wel heel nieuwsgierig geworden  ;D

Denk er nu over om ipv de NADc316 zo'n Croft Integrated/MM te gaan gebruiken met m'n P3's.
Dat heeft overigens dan ook met de geringe afmetingen te maken; moet nl in ondiepe kast!
Luister overigens daar bijna nooit op muzieksterkte nivo > is alleen TV en radio via Humax, dus....

Maar eerst dan toch luisteren op m'n muziekinstallatie natuurlijk met m'n C7's en LPtje's draaien.
En als dat ook wel (beter?) bevalt, misschien de LFD vervangen door stevigere Croft's?

Tja...dan is het ineens toch weer 'n leuke hobby  ;)

Citaat van: Cyreg op maart 13, 2014, 20:35:37
En nu 'n paar weken wachten op de Croft Phono Integrated; ben benieuwd  ;)

Dussss....UPS levering geschat op a.s. dinsdag/woensdag  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani


Cyreg

Citaat van: twani op april  4, 2014, 20:20:57
ZEER NIEUWSGIERIG :pompom:

Had jij niet al 'ns de Croft Integrated R beluisterd of thuis gehad? met Harbeth?
Wat voor klank-indruk heb je toen gekregen?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Cyreg

Citaat van: Cyreg op april  4, 2014, 11:41:25
Dussss....UPS levering geschat op a.s. dinsdag/woensdag  ;D

Vanmiddag binnen gekomen en ook al aangesloten i.p.v. mijn LFD.
Alleen even zoeken naar het nu in 1e instantie beter klinkende netsnoer  :D
Heb nu even de laatste versie Naim standaard netsnoer erin; ArtSpeak te helder midden :exclamation:

Klinkt prima, wel clear en pittig (niet erg buizig dus) > ff warm lopen en wennen  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV


twani

Citaat van: Cyreg op april  4, 2014, 22:33:30
Had jij niet al 'ns de Croft Integrated R beluisterd of thuis gehad? met Harbeth?
Wat voor klank-indruk heb je toen gekregen?
Via de "Ebaaiert" gekocht, verkoper haakte af toen....  Dus nee....


Niet buizig?  Dat is voor mij een ontmoedigende factor dan....   Even wachten inderdaad maar nog

Mitch--

Citaat van: twani op april  8, 2014, 21:55:58
Via de "Ebaaiert" gekocht, verkoper haakte af toen....  Dus nee....


Niet buizig?  Dat is voor mij een ontmoedigende factor dan....   Even wachten inderdaad maar nog

Ben je uit op wat nieuws theo? of voor 'erbij'? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Ik vind Croft helemaal niet zo pittig... Wel mooi open... En het doet mij ook wel degelijk aan een GOEDE buizenversterker denken. Maar dan met iets meer kracht en snelheid.

twani

Citaat van: Mitch-- op april  8, 2014, 22:42:51
Ben je uit op wat nieuws theo? of voor 'erbij'? ;)
Dat zou dan altijd voor erbij zijn, gewoon om eens te proberen.

De Leben gaat nooit meer weg, ik ken verder géén versterker die me dezelfde "ease in sound" geeft.

Ik hou van het geweldige "3D imaging" van het kleine ding. ;)