Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twani

Citaat van: garmtz op maart 10, 2014, 10:15:23
Warmer, grootser, softer... Maar vergeet dus ook de Rega Elicit R niet...
Heb je de secundaire voorwaarden nou al eens onder controle Garmt? Kun je eindelijk dit mooie merk gaan verkopen :thumbs-up:

Je hebt zoveel Harbeth klanten, die zou je er echt een plezier mee doen.

En Audiomaat laten we gewoon links liggen  :tounge2:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 10, 2014, 10:20:18

En Audiomaat laten we gewoon links liggen  :tounge2:

Waarom dat? Ze voeren een mooie combinatie die je nergens anders vindt:
Croft Acoustics - Harbeth - Metrum

twani

Citaat van: Onder013 op maart 10, 2014, 10:26:18
Waarom dat? Ze voeren een mooie combinatie die je nergens anders vindt:
Croft Acoustics - Harbeth - Metrum
Audiomaat vind ik een winkel met een mooi gamma Henk, het was ook meer een "plaagstootje" richting Garmt omdat ik weet dat hij Croft graag zou voeren, maar dat er nog "iets" in de weg ligt.

Uiteraard hoeft Garmt ons dit niet uit te leggen, business is business ;)


Ik heb er trouwens nog steeds grote moeite mee dat de eigenaar van Audiomaat, bij een van z'n 1e posts hier op het forum, compleet werd afgeblaft.  Jammer, had het wel een aanvulling gevonden.

garmtz

Citaat van: twani op maart 10, 2014, 10:29:38
Audiomaat vind ik een winkel met een mooi gamma Henk, het was ook meer een "plaagstootje" richting Garmt omdat ik weet dat hij Croft graag zou voeren, maar dat er nog "iets" in de weg ligt.

Uiteraard hoeft Garmt ons dit niet uit te leggen, business is business ;)

Audiomaat zit niet in de weg hoor Theo... :)  Een merk moet alleen voor ons gewoon commercieel interessant genoeg zijn en genoeg toegevoegde waard hebben (naast de klankmatige aspecten natuurlijk, die bepalen hoofdzakelijk of we een merk gaan voeren of niet). En daar zijn we nog niet echt het gesprek voor aangegaan. Als je wilt wat Croft kan doen voor Harbeth, kun je dus nu heel prima bij Audiomaat terecht! ;) 

twani

Zoals gezegd, het was een plagerijtje omdat ik weet dat jij de combi Harbeth/Croft ook wel kan waarderen.

Commercieel gezien begrijp ik hem ook prima, hoeveel mensen willen nu een versterker met 2 separate volumeregelaars zónder ab, die er uitziet als een slecht gelukt diy project.... :D

Ik weet zeker dat je mijn plagerijtje prima kon "handelen" Garmt :)

ChrisV

Croft heeft ook een historie waarin het niet goed liep. Een slechte businesspartner was hier debet aan. Die is gelukkig weg.

Het blijft echter een eenmansbedrijf, dat is altijd kwetsbaar, hoe goed het product ook is.

Dr.Bedlo

Recent nog bij It harkstee beluisterd ( Croft en Harbeth) smaken verschillen maar ik en mijn zoveelste ex waren er niet kapot van.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: twani op maart 10, 2014, 10:37:01
Zoals gezegd, het was een plagerijtje omdat ik weet dat jij de combi Harbeth/Croft ook wel kan waarderen.

Commercieel gezien begrijp ik hem ook prima, hoeveel mensen willen nu een versterker met 2 separate volumeregelaars zónder ab, die er uitziet als een slecht gelukt diy project.... :D

Ik weet zeker dat je mijn plagerijtje prima kon "handelen" Garmt :)

Uiteraard Theo... ;)  Op het forum ben iuk echter liefst volkomen duidelijk. Tegen de 'ruis'... ;)

garmtz

Citaat van: fred19633 op maart 10, 2014, 11:21:38
Recent nog bij It harkstee beluisterd ( Croft en Harbeth) smaken verschillen maar ik en mijn zoveelste ex waren er niet kapot van.

Het is iig de antithese van Naim...

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: garmtz op maart 10, 2014, 10:15:23
Maar vergeet dus ook de Rega Elicit R niet...
Ik heb de Rega Elicit (niet de 'R' dus) thuis gehad op mijn M30's. Die deed niet onder voor mijn toenmalige Accuphase. Die laatste had wel iets meer rust, maar de Rega had een heerlijke drive en klonk wat pittiger. Ik vond het een geweldige combinatie.

M.b.t. Croft vind ik ik navolging van Theo het gebrek aan afstandbediening vooral jammer. Het 'industriële' uiterlijk kan nog wel door de beugel (krap aan). Nooit gehoord trouwens...

Het lijkt er trouwens op dat er toch wel een aantal Harbeth eigenaren is met een voorkeur voor wat serieuzer vermogen gekoppeld aan de speakers...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op maart 10, 2014, 19:02:55
Ik heb de Rega Elicit (niet de 'R' dus) thuis gehad op mijn M30's. Die deed niet onder voor mijn toenmalige Accuphase. Die laatste had wel iets meer rust, maar de Rega had een heerlijke drive en klonk wat pittiger. Ik vond het een geweldige combinatie.

M.b.t. Croft vind ik ik navolging van Theo het gebrek aan afstandbediening vooral jammer. Het 'industriële' uiterlijk kan nog wel door de beugel (krap aan). Nooit gehoord trouwens...

Het lijkt er trouwens op dat er toch wel een aantal Harbeth eigenaren is met een voorkeur voor wat serieuzer vermogen gekoppeld aan de speakers...
Ik denk dat elke luidspreker baat heeft bij wat meer vermogen dan nodig.

Je zou zeggen:


Maar ik denk dat er nog best veel mensen met relatief weinig vermogen spelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2014, 19:25:36
Ik denk dat elke luidspreker baat heeft bij wat meer vermogen dan nodig.
Ik moest hier toch even over nadenken....baat bij meer dan nodig, is dat meer nodig dan nodig?
Ik zou zeggen...per definitie niet, maar ik ben dan ook Captain Obvious niet. ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Citaat van: tompj op maart 10, 2014, 20:00:43
Ik moest hier toch even over nadenken....baat bij meer dan nodig, is dat meer nodig dan nodig?
Ik zou zeggen...per definitie niet, maar ik ben dan ook Captain Obvious niet. ;)

hoe bevalt de bak aan vermogen uit de krell?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tompj

Citaat van: Mitch-- op maart 10, 2014, 20:03:57
hoe bevalt de bak aan vermogen uit de krell?
Heel goed. Meer detail, meer laag en meer controle.....over Captain Obvious gesproken. Overigens begrijp ik nog steeds de mensen die de charmes van laag vermogen buizen mooi vinden. Ik prefereer echter 150 watt.

Dit is overigens wat Alan Shaw zegt hierover (na te stellen dat slechts ongeveer 10 procent van de wattjes daadwerkelijk de speaker bereiken gezien o.m. warmteverlies)

Quote:
Conversely, you can see the utter madness of flea powered amps. If the amp is rated at, say, 10W, on the basis that 90% of the power sent to the speaker never becomes sound, that means that only 0.1W is generating sound. That's just not enough to begin to recreate the dynamics of recorded music at home. So, it logically follows then that with a tiny amp, much or most of the time the listener is listening to a compressed version of what is on the recording.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Citaat van: tompj op maart 10, 2014, 20:07:45
Heel goed. Meer detail, meer laag en meer controle.....over Captain Obvious gesproken. Overigens begrijp ik nog steeds de mensen die de charmes van laag vermogen buizen mooi vinden. Ik prefereer echter 150 watt.



Cool! is het muzikale 'warme' karakter van de harbeth nog wel gebleven, ik vond Krell altijd wat steriel en analytisch klinken, is wel een hele tijd geleden dus misschien is dat inmiddels ook wel veranderd.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op maart 10, 2014, 20:00:43
Ik moest hier toch even over nadenken....baat bij meer dan nodig, is dat meer nodig dan nodig?
Ik zou zeggen...per definitie niet, maar ik ben dan ook Captain Obvious niet. ;)
Je hebt een minimum om iets aan te sturen en alles wat daar boven zit, is "meer dan nodig". Zo bedoel ik het. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Mitch-- op maart 10, 2014, 20:40:54
Cool! is het muzikale 'warme' karakter van de harbeth nog wel gebleven, ik vond Krell altijd wat steriel en analytisch klinken, is wel een hele tijd geleden dus misschien is dat inmiddels ook wel veranderd.
Dat vond ik nou ook van Krell. Maar geloof me, de S300i klinkt in geen velden of wegen steriel. De Harbeths laten zich niet van de wijs brengen en klinken heerlijk gedetailleerd, maar nog steeds met het tikkie warmte dat ze zo kenmerkt. Echt een geweldige combinatie dit en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom dergelijke versterkers niet meer worden aanbevolen i.c.m. Harbeth. Het is om een of andere reden heel vaak het bekende rijtje van afstandbedieningloze 'flee-powered' versterkers, maar dit werkt echt fenomenaal.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2014, 20:42:14
Je hebt een minimum om iets aan te sturen en alles wat daar boven zit, is "meer dan nodig". Zo bedoel ik het. ;)
Ja ja...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Citaat van: tompj op maart 10, 2014, 20:55:18
Dat vond ik nou ook van Krell. Maar geloof me, de S300i klinkt in geen velden of wegen steriel. De Harbeths laten zich niet van de wijs brengen en klinken heerlijk gedetailleerd, maar nog steeds met het tikkie warmte dat ze zo kenmerkt. Echt een geweldige combinatie dit en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom dergelijke versterkers niet meer worden aanbevolen i.c.m. Harbeth. Het is om een of andere reden heel vaak het bekende rijtje van afstandbedieningloze 'flee-powered' versterkers, maar dit werkt echt fenomenaal.

Mooi beschreven! en dan zal Krell inderdaad wel heeeel anders klinken dan ik me kan herinneren ;)

Moet zeggen dat ik de Harbeths bij bijvoorbeeld maz ook geweldig heb horen klinken, met de ASR een onvoorwaardelijke stabiele versterker met olietankers teveel vermogen, maar daar krijg je ook op de Harbeths geweldige controle voor terug, en het klinkt nog steeds waanzinnig, zal in bepaalde mate met de Krell ook zo zijn, die heeft natuurlijk 'roeiboten' vermogen te veel ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: tompj op maart 10, 2014, 20:55:18
Dat vond ik nou ook van Krell. Maar geloof me, de S300i klinkt in geen velden of wegen steriel. De Harbeths laten zich niet van de wijs brengen en klinken heerlijk gedetailleerd, maar nog steeds met het tikkie warmte dat ze zo kenmerkt. Echt een geweldige combinatie dit en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom dergelijke versterkers niet meer worden aanbevolen i.c.m. Harbeth. Het is om een of andere reden heel vaak het bekende rijtje van afstandbedieningloze 'flee-powered' versterkers, maar dit werkt echt fenomenaal.
Waar ik nou nog niet helemaal uit ben Tom....jij hád in de Accuphase 250 toch al een heel erg (watt) sterke amp? Waarom was die ook alweer wég gegaan?

tompj

Citaat van: twani op maart 10, 2014, 21:13:44
Waar ik nou nog niet helemaal uit ben Tom....jij hád in de Accuphase 250 toch al een heel erg (watt) sterke amp? Waarom was die ook alweer wég gegaan?
Goed punt. Uiteindelijk, weet ik nu, was de match met Harbeth niet naar mijn zin. De Accuphase is een erg gecontroleerde, ietwat terughoudende versterker. Ik denk ideaal in combinatie met wat pittiger luidsprekers. Met de Harbeths werd het me eigenlijk te saai. De buizenversterker daarna gaf veel meer sprankeling. De Krel nu ook trouwens. Helemaal niks mis met de Accuphase (behalve de belachelijke prijs dan), maar niet mijn geluid in deze combinatie.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: Mitch-- op maart 10, 2014, 21:11:35
die heeft natuurlijk 'roeiboten' vermogen te veel ;)
;D
Geen idee , maar afgaande op de 100 watt aanbeveling van de ontwerper zal er wel wat restcapaciteit zitten. Volgens mij maakt het op een gegeven moment bij redelijke volumes niet meer uit. Meer controle dan genoeg controle bestaat niet. Je versterker gaat clippen of niet. Als hij clipped dan is er kennelijk te weinig vermogen, doet hij dat niet dan is er genoeg. Toch?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op maart 10, 2014, 21:24:43
Goed punt. Uiteindelijk, weet ik nu, was de match met Harbeth niet naar mijn zin. De Accuphase is een erg gecontroleerde, ietwat terughoudende versterker. Ik denk ideaal in combinatie met wat pittiger luidsprekers. Met de Harbeths werd het me eigenlijk te saai. De buizenversterker daarna gaf veel meer sprankeling. De Krel nu ook trouwens. Helemaal niks mis met de Accuphase (behalve de belachelijke prijs dan), maar niet mijn geluid in deze combinatie.
Ah zo, dat volg ik wel ja ;)

ChrisV

#3649
Vermogen en controle is een interessant onderwerp bij de Harbeths. Je ziet wat dat betreft ib de sets alle varianten wel langskomen, met toch steeds ook weer een tevreden luisteraar.

Het aantal watts zegt niet alles. LFD en Croft liggen bijv. zeer dicht bij elkaar. Het verschil in controle is echter groot.