Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted Member 2

#3600
Citaat van: maz op maart  1, 2014, 12:34:14
Deze russin heeft ieder geval geen smaak  als het om speakers gaat... :clapping:..


@xander....  heb moeite met weghalen van kharmas uit me avatar en vervangen door schoen dozen...laar me jog even genieten van de oude momente...


Ps heb aangeboden gekregen me cd speler in te ruilen tegen een lin majik ds  een op een.....????

Wat te doen....

In ieder geval zou ik goed luisteren in je eigen set of de typische linn sound je bevalt......

Daarnaast: wat vind je van het uiterlijk en de uitstraling? Dit ding maakt geen indruk op Russinnen hoor!

clockwork

Vermakkelijk is dit topic geworden. ;)

Ik zou gezien je andere apparatuur zelf voor een stapje hoger (Akurate) gaan (hoewel de majik zeker niet slecht is). NAS erbij en (bijna) klaar.

Edit: en wat Onder zegt....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AbZ

Citaat van: maz op maart  1, 2014, 07:59:43
Na lange nacht "tweaken" , heb ik de shl5 even hard ontkoppeld
Had je die nacht niet beter kunnen besteden?  of wou die Russin niet tweaken?

Mr.M

Citaat van: AbZ op maart  1, 2014, 13:30:12
Had je die nacht niet beter kunnen besteden?  of wou die Russin niet tweaken?

Heb in de  tussenpauzes door even relax muziek geluisterd en getweaked....

Niets lekkerder dan met een heerlijk "gevoel",  relax muziek luisteren ... 

Slapen kan ze thuis ook daar hoef ze niet naar mij toe voor. Haha
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Ben zelf ook begonnen met het streamen op een Majik DS maar dat vond ik toen nog niet goed genoeg om mijn ML 390S weg te doen. Pas nadat ik een vaste ethernet aansluiting naar mijn audio set gelegd had en in het bezit kwam van een Akurate DS vond ik de tijd rijp om over te stappen naar mijn Transrotor platenspeler en de cd speler weg te doen. Op mijn NAS heb ik nu zo'n TB aan muziek dus kan ik wel zonder mijn cd's. Overigens wil ik de Akurate t.z.t. nog wel weer omruilen voor een Klimax (Renew).


Ik neem aan als je een ruil overweegt dat je gekeken hebt naar de waarde van een jouw Lindemann versus de Majik (is dat een DS/0 of DS/1 versie?).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op maart  1, 2014, 16:45:44
Ben zelf ook begonnen met het streamen op een Majik DS maar dat vond ik toen nog niet goed genoeg om mijn ML 390S weg te doen. Pas nadat ik een vaste ethernet aansluiting naar mijn audio set gelegd had en in het bezit kwam van een Akurate DS vond ik de tijd rijp om over te stappen naar mijn Transrotor platenspeler en de cd speler weg te doen. Op mijn NAS heb ik nu zo'n TB aan muziek dus kan ik wel zonder mijn cd's. Overigens wil ik de Akurate t.z.t. nog wel weer omruilen voor een Klimax (Renew).


Ik neem aan als je een ruil overweegt dat je gekeken hebt naar de waarde van een jouw Lindemann versus de Majik (is dat een DS/0 of DS/1 versie?).

Ik denk datik voor de lindmann een klein 1500 a 2000wel kan vragen op net.
Gezien hij nieuw +_ 9000.- was...
Ik ben hard aan googlen over stream opties...wat maakt nou uit of je via zoeen linn of je laptop via dac bestand afspeelt??
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Citaat van: maz op maart  1, 2014, 17:02:23
Ik denk datik voor de lindmann een klein 1500 a 2000wel kan vragen op net.
Gezien hij nieuw +_ 9000.- was...
Ik ben hard aan googlen over stream opties...wat maakt nou uit of je via zoeen linn of je laptop via dac bestand afspeelt??

Dat je afhankelijk hoe goed je de laptop inricht voor audio en hoe goed de dac is een hogere kwaliteit bereikt.

bert50

Maze zou eens kijken naar een Marantz na11-s1 streamer heb mijn Accuphase cd-speler er voor weggedaan je mag altijd komen luisteren ik woon niet zo ver van je vandaan
Gr. Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Deleted Member 2

Citaat van: bert50 op maart  1, 2014, 18:29:06
Maze zou eens kijken naar een Marantz na11-s1 streamer heb mijn Accuphase cd-speler er voor weggedaan je mag altijd komen luisteren ik woon niet zo ver van je vandaan
Gr. Bert
+1 :thumbs-up:

garmtz

#3609
Van jouw Lindeman naar een Majik DS is een stap terug/omlaag.

Als de Lindeman een digitale ingang heeft, zou ik die gebruiken om te streamen.

sultankat

De Lindemann als dac gebruiken (als dat inderdaad kan) en een Aurender X100S kopen. Aangenomen dat je aan 1TB genoeg hebt. Anders het grotere broertje.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maximus_Aurelius

#3611
Citaat van: maz op maart  1, 2014, 17:02:23
Ik denk datik voor de lindmann een klein 1500 a 2000wel kan vragen op net.
Gezien hij nieuw +_ 9000.- was...
Ik ben hard aan googlen over stream opties...wat maakt nou uit of je via zoeen linn of je laptop via dac bestand afspeelt??

Wanneer je Lindemann sound bevalt kun je je de volgende opties eens overwegen.
De volgorde van an duur tot goedkoop  ;D
- Lindemann cd player 825 > USB input. Je kunt dus een laptop eraan hangen en streamen op hoog niveau.
- Lindemann Musicbook
- Eventueel opwaarderen met de DDC DAC > Dan de laptop eraan hangen. Krik je niveau op tot 820(S)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mr.M

Bedankt voor jullie tips heren.. de lin majik is dus geen goed zet...
Dan maar even relax verder kijken...helaas heeft de lindemann geen digitaal ingang anders was het veel makkelijker.

Voorlopig staat de laptop op de dac magic en het klinkt niet onaardig..

Goed genoeg  voorspotify laat maar zeggen..

Heb weer iets aan te hobbyen voor straks....

Dank u allen voor tips
**UNDER CONSTRUCTION**

Oud lid

@Maz,

Heb jij de verwarming zo hoog staan, dat die juffrouw in haar hemdje rondloopt? :P

Groeten,

Erwin B

Mr.M

Citaat van: Erwin B op maart  1, 2014, 22:54:19
@Maz,

Heb jij de verwarming zo hoog staan, dat die juffrouw in haar hemdje rondloopt? :P

Groeten,

Erwin B

Komt door de buize die heele tijd aanstaat..  ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Een klein update betreft waarom de asr layback klinkt met de harbeth shl5..

Ik ga hrt maar niet nog een keer posten lees kharma topic...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130619.625
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Cyreg

Citaat van: ChrisV op februari 18, 2014, 09:46:33
Harbeth klinkt ook in mijn oren het mooist met een versterker met voldoende kracht. Het wordt anders onaangenaam/schel of een zooitje qua plaatsing.

Croft zit volgens mij op 50 watt. Schijn bedriegt echter: de controle is aanzienlijk en groeit naar gelang je hoger in de range komt. De grip is stevig, zonder dat dat ten koste gaat van de vloeiendheid van de muziek.

ChrisV, uit 'n andere draadje blijkt dat je met Croft 25RS SE voorversterker en Croft 7R mono's
speelt op je M30.1's. Dat is top of the line van Croft.
Heb jij misschien ook de Croft instapsets kunnen beluisteren zoals bijv Micro 25 met series 7 stereo-eindversterker of 'n Croft integrated? En...?
En wat is het grote klankverschil van Croft met je eerdere LFD mkIII? thx
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

Ik heb inderdaad sinds de kerst de toplijn van Croft staan. Ik speelde eigenlijk eerder met de gedachte de set te downgraden  :huh2:  :P Toen ik kennismaakte met Croft is dat idee al gauw verdwenen.

Laat ik beginnen met de LFD. Een bijzonder ding dat het op zijn manier heel mooi doet op Harbeth. Doet het geweldig met niet al te complexe muziek. De kracht met Harbeth zit volgens mij vooral in een rijke weergave van de textuur. Stemmen zijn prachtig, dramatisch. Heb heel wat keer een traantje moeten wegpinken. De LFD is uitgesproken zwak in het op orde houden van complexere passages. Het wordt dan al gauw een zooitje. De controle is dus niet zo groot. Luister je alleen singersongwriter achtig materiaal en hou je van wat drama dan zit je goed met deze versterker.

Mijn muzieksmaak is een stuk breder. Het gebrek aan controle is voor mij de reden geweest om naar Croft te kijken. Croft is letterlijk gebouwd op Harbeth. Natuurlijk van klank, prachtig met stemmen, muzikaliteit boven transparantie. Laten horen wat er gebeurt, wat er niet goed is aan een opname, zonder dat dat ergert. Elke Croft zet een diepe afbeelding neer met een precieze plaatsing en timing. Het is aangenaam, goed te volgen en lekker vlot.

Al naar gelang je klimt in de productlijn neemt de transparantie toe zonder de muzikaliteit te verliezen. In de toplijn denk ik werkelijk soms de adem van een zanger te ruiken, zo levensecht komt het soms over (en zo close miked zijn sommige opnames). Bij het instapmodel is die transparantie er niet, maar speelt het wel gewoon lekker en is er een mooi ruimtelijk plaatje . Elk aspect wordt beter naarmate je er meer euro's aan besteedt. Overigens: de geintegreerde Croft's heb ik niet gehoord.

Terugkijkend had ik de LFD links laten liggen als ik in die periode ook Croft had gehoord.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Heb je Harbeth staan, dan is het wat mij betreft een must om Croft er eens op te horen. Het is vast niet voor iedereen, maar dan weet je dat ook weer.


sultankat

@ChrisV: erg interessant en leerzaam. Prachtig zo'n eigenzinnige kleinschalige fabrikant. Doet me ook denken aan Lavardin. Was hier op het forum lange tijd "talk of the town", maar nu komt de naam maar zelden nog voorbij. Enfin, zowel voor Croft als Lavardin geldt: zolang de liefhebber de weg maar weet.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

#3619
Ik heb hier nu een LFD Zero mk iv staan en inderdaad: heel mooi open en expressief met stemmen, maar ook naar mijn smaak een beetje te 'droog' en zelfs wat vermoeiend. Dat vermoeiende komt van het moeilijk kunnen volgen van de verschillende muzikale lijnen. De LFD is erg transparant, direct en dynamisch, maar niet enorm 'tuneful'. Ik heb ook Croft op Harbeth gehoord en dat is heel vloeiend, muzikaal, warm en groots. Vooral erg NATUURLIJK. Ik snap wel de overstap Chris, het is gewoon relaxter luisteren.

Hoorde bij een klant ook een Rega Elicit R en was onder de indruk van de klank van deze versterker icm Harbeth: open, ruimtelijk, muzikaal, zijig.

ChrisV

Lavardin werd toen ook aangeprezen in de combi met Harbeth, maar had eigenlijk niet de controle om te matchen (werd al gauw schel).

Lavardin en LFD lijken erg op elkaar: allebei solid state, eigenzinnig, eigen kabellijn en kleinschalig.

Cyreg

bedankt voor de reacties  ;)
ben speciaal benieuwd naar 'n combinatie vd Croft Phono Integrated (€1250), dus met ook ingebouwde phonotrap, met de Harbeth C7's tov mijn LFD mkIII dus...
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: ChrisV op maart 10, 2014, 10:07:09
Lavardin was professioneel geplugd zal ik maar zeggen. Werd toen ook aangeprezen in de combi met Harbeth, maar had eigenlijk niet de controle om te matchen (werd al gauw schel).

Ik heb eerlijk gezegd de combinatie ook nooit echt fantastisch gevonden (met Living Voice ging het stukken beter), maar de IT gaat toch wel goed hoor... Alleen de IS (Reference) had niet genoeg ballen inderdaad...

CitaatLavardin en LFD lijken erg op elkaar: allebei solid state, eigenzinnig, eigen kabellijn en kleinschalig.

En qua klank ook wel overeenkomsten: open, neutraal, gedetailleerd.

garmtz

Citaat van: Cyreg op maart 10, 2014, 10:12:16
bedankt voor de reacties  ;)
ben speciaal benieuwd naar 'n combinatie vd Croft Phono Integrated (€1250), dus met ook ingebouwde phonotrap, met de Harbeth C7's tov mijn LFD mkIII dus...

Warmer, grootser, softer... Maar vergeet dus ook de Rega Elicit R niet...

ChrisV

Ter aanvulling: ik ken alleen de LFD III SE, niet de IV.