Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rock Solid

Hoi Maz,

Waar ik nu heel benieuwd naar ben, is of je meer de neiging had om meer CD's te wisselen bij de Kharma dan bij de Harbeth? ... welke speaker gaf/geeft je de meeste 'relaxed-and-enjoying-music-cruising mode'  ;D

Rock Solid

Hoi Maz,

Ik bedenk me net dat mijn vraag van zonet mogelijk wat te vroeg is om te stellen ... dus, ik zou zeggen laat de Harbeths eerst maar eens even settlen in je set.

Mr.M

Citaat van: Rock Solid op februari 23, 2014, 23:49:16
Hoi Maz,

Waar ik nu heel benieuwd naar ben, is of je meer de neiging had om meer CD's te wisselen bij de Kharma dan bij de Harbeth? ... welke speaker gaf/geeft je de meeste 'relaxed-and-enjoying-music-cruising mode'  ;D
leuke vraag...

ik zal je proberen een antwoord te geven waarbij  mijn antujasme over een nieuw product de waarheid niet verdoezelt.
een nieuw product is in de audio wereld meestal een upgrade, all klinkt het niet zo , wij  mensen zijn niet zo geneigd om ons eige spul af te kraken..
ik ben daar wat nuchterder in als iets niet naar me zin is doe ik het weg , verlies liever geld dan dat ik geirriteerd zit te luisteren.. leven is veelstekort om je te irriteren aan dingen waar je een voet tussen kan steken.
ga daar niet om liegen want ik heb gezien dat bepaalde ervaringen  welke we delen hier  kan leidem voor  een  andere tot grote uitgaves.

dus ik probeer zo reeel en waarheidgetrouw mogelijk mijn bevindingen te melden zonder een andere af te kraken..

maar even terugkomen op je vraag...
de harbeths ken ik nu een jaar of 2 en ken het geluid heel goed.

hiervoor had ik een setje master 3. bij bezoek aan een vriend heb ik voor het eerst kennis gemaakt met shl5.

vriend van mij is vrienden met de jongens  SONORE audio. toen hij advies vroeg betreft aankoop nieuw speaker in de prijsklasse tot 5000 werd  de harbeth voorgesteld aan hem en dat het moeite waard was om naar te luisteren.

zo is hij naar de verschillende harbeth ls gaan luisteren in braband(de nieuw OVERGENOMEN bbeg)  ergens dacht ik ..na zijn speakers te hebben gekozen (shl5)heef hij ze 2 weken thuis geprobeert en het klonk zo goed dat het niet meer is weggegaan.

toen ik voor eerst bij hem de shl5 hoorde was ik zeer onder de indruk van de emotionele betrokkenheid en de relaxe muziekaliteit  en de gemak waar die mee  instrumenten presenteerde...

dat hebben gehoord vond ik de masters thuis niet zo boeiend meer en ben opzoekgegaan naar de geluid welke in had gehoord van de shl5...
in mijn zoektocht ben ik tig speakers gaan beluisteren en en beoordelen, wat ik toen zocht was een shl5 in andere kleren...
dus geen lomp vierkant ding maar een elegant stylvol ls met de muzikaliteit van de shl5...
de meest in de buurtkomende was de kharma... alleen met een heel ander prijskaartje...

Eenmaal betoverd door de kharmas heb ze maar laten komen bij mij thuis en gekocht...
kharma doet bijna  alles wat de shl5 kan maar dan iets  beter ,  grotere beeld, grotere stage, super strak laag, super mooi hoog, 3d waar je u tegen zegt en detail waardoor je bijna vergeet dat je muziek luisterd.
enige wat ik "(naar mijn smaak )"graag anders wilde bij de kharma was een warmer midtoon,
vrouwenstem met de shl5 is een beleving apart...
dat zou met de kharmas beter  haalbaar zijn door upgrade in midtoner ...maar ik had geen trek in zoveel geld te investeren in een ls wat all veel meer heeft gekost , plus dat mij kamer eigelijk iets te klein is voor de kharmas ,dus besloot om ze te verkopen en upgraden naar een andere kleinere  kharma ls of een sf guarniri.

hier komt mijn geluk: mijn vriend welke de harbths had was vorige week zondag naar een show geweest in hilversum dacht ik.
daar hoorde hij de nieuwe sf guarniri hij vond het geluid vergelijkbaar met de harbeths alleen wat gefinetuned , zoals die het noemde en veel mooier om te zien,

wetende dat ik me kharma verkocht had en opzoek was naar een andere ls bood hij me aan om de shl5 over te nemen zodat hij kan upgraden naar een sf guarniri .
ondertussen kon ik rustig doorzoeken naar mijn shl5 achtig geluid in een modern jasje (nu dat ik kharma heb gehad liefst met die eigenschappe  en de warmte en emotie van harbet) terwijl ik niet zonder muziek zit thuis..

wetende dat ik vorige keer met moeite ben geslaagd met me zoektocht naar de shl5 in een nieuw jasje heb ik het niet gelaten om de shl5 over te nemen gezien de gunstige prijs .
hier kan ik geen verlies op draaien bij eventueel verkoop dus waarom niet...plus dat ik mijn oorspronkelijke geluid in huis heb welke mij had betoverd en nooit losgelaten. alleen de uiterlijk blijft me irriteren,, maar ze zeggen dat alles went dus waarom niet proberen,,

vandaag was het dan zover , mijn kharma werd opgehaald , de eigenaar van de sf ging akkoord met de prijs welke we hadden geboden en ik wilde de shl5 thuis neerzetten ongeacht de uiterlijk. ...

nu dat ik hem heb en zit te luisteren realiseer ik me waarom de shl5 me had betoverd...

emotie , emotie en betrokkenheid bij muziek... hij is niet zo gedetaild als kharma, gaat niet zo laag of strak , niet zo 3d en niet zo mooi in uiterlijk... maaaarrrrrrr   wat die laat horen doet die met emotie en gevoel...en dat is voor mij belangerijk in muziek,,

hoef niet alles te horen , ik wil muziek  horen zoals ik het  mooi vind. en tot zover is de shl5 koploper...of geld moet geen issue zijn en je legt 45ooo neer voor een exquisit van kharma....dan kom je er ook.

geluid van een speaker  moet je smaak zijn dus laat je beoordeling niet bazeren op mijn revieuw... dit is mijn ervaring en ik jij kunnen een wereld van elkaar verschillen in smaken...

ik luister nu all een paar uur all me cds opnieuw en ze klinken absoluut anders dan de 4 maal duurdere kharma ,
klinkt het  beter? absoluut niet
klinkt het dan  minder? dat zeker niet,,,,,

waarom dan de overstap?   dit doet mij meer boeien als ik muziek luister,, voor mij is dit relaxer luisteren,en voorall emotioneler en beleving voller...ik doe nu de eene cd na de ander in en geniet van ieder cd weer alsof ik ze voor eerst hoor,,, :pompom:

ga ik de harbeths wegdoen? jazeker als ik het geluid vind in een desighn speaker.. maar totdan moet ik het doen met een lelijk eend welke met  muziek omgetoverd wordt tot een prachtige gans..

ga ik de kharmas missen?weet ik nog niet daar heb ik de harbeths te kort voor  , bepaalde dingen klonken mooier met kharma zoals de fundament en kraakhelder geluid en ultra detail weergave en andere dinge weer met de shl5, zoals stemmen, emotie en beleving ..


time shall tel....

sorry voor de spel fouten heren,,,voor  degene die me kennen is dit niets nieuws maar voor de onbekende mijn excuses,,

gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

bert50

Een mooi en eerlijk verslag ben toch wel benieuwd hoe zo harbeth dan wel klinkt heb zelf de Dynaudio confidence mk2 maar ben nieuwsgierig hoe dat klinkt als je de kharma niet gelijkt mis
Gr. Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

sultankat

#3454
Citaat van: Rock Solid op februari 23, 2014, 23:49:16
Hoi Maz,

Waar ik nu heel benieuwd naar ben, is of je meer de neiging had om meer CD's te wisselen bij de Kharma dan bij de Harbeth? ... welke speaker gaf/geeft je de meeste 'relaxed-and-enjoying-music-cruising mode'  ;D

Voorbeeld van een retorische vraag. In het antwoord van Maz herken ik de ervaring die ikzelf heb met de switch van Kharma naar Sonus Faber. Met dit verschil dat de SF ook nagenoeg alles laat horen, maar qua geluid meer doet dan focussen op maximaal detail. Dat is "de muziek" die Maz bedoelt.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

 
Citaat van: bert50 op februari 24, 2014, 07:44:39
Een mooi en eerlijk verslag ben toch wel benieuwd hoe zo harbeth dan wel klinkt heb zelf de Dynaudio confidence mk2 maar ben nieuwsgierig hoe dat klinkt als je de kharma niet gelijkt mis
Gr. Bert

Heb gister tot heel laat heel veel verschillende soorten muziek geluisterd en ja ik mis de kharma op veel punten wel.
Waarom , omdat ik ze gewend ben en ook weet nu hoe groot een stage kan zijn en hoeveel detail in bepaalde opnames zit en hoe strak en diep het laag is in bepaalde opnames.
Maar ik zou ook de harbeth missen als ik ze weg doe want dan mis ik de muzikaliteit en emotie van de speakers.

Wat rogier (Sultan ) zegt klopt exact hij had dezelfde kharmas alleen een vol geupgrade versie ... hij is overgegaan tot sonusfaber anniversario...
Hij heeft in zijn optiek een combi van de twee speakers /harbeth /kharma  in de sonus faber gevonden.
Hij heeft geen compromie geslote  door een monitor te nemen , wetende dat hij van kharma afstapt en het fundament wat heel strak en mooi is bij kharma zal missen. Daar heeft hij mij ook eerlijk voor gewaarschuwd en ik snap nu wat die bedoelt.
De anniversario is Een vloerstaande met genoeg laag fundement , iets minder detail en 3d dan de kharma maar wel emotievol...ik heb gister de guarniri momento palladio gehoord en datt is de monitor versie van de aniversario.
Maar je praat nu weer over kharma achtige prijzen. Dus geen bedragen wat je even bijelkaar spaart of uit xde mauwe  schud..
Giarniri  anniversario nieuw 15ooo en de vloerstaande bijna dubbel.

Dus ala je in prijs verhouding bekijk is de shl5 eigelijk een koopje...ik zal ook graag defundament erbij willen maar met behoud van detail en emotie  maar wat je moet neertikken om dat te bereiken zit even buiten budget...

Dus even doorsparen....hahah


**UNDER CONSTRUCTION**

frank2

Zoals misschien bekend ben ik zeker geen voorstander van SF, vind ze meestal niet klinken, maar als je luisterd naar de SF van bijgaande link dan moet ik toegeven dat ik die goed vind klinken, heb ze beluisterd en deze waren wel goed, detail, fundament, ja een mooie speaker. Iets voor jouw Maz?
http://www.wenwaudio.eu/luidsprekers/staand/sonus-faber-elipsa.html
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mr.M

Citaat van: frank2 op februari 24, 2014, 09:02:26
Zoals misschien bekend ben ik zeker geen voorstander van SF, vind ze meestal niet klinken, maar als je luisterd naar de SF van bijgaande link dan moet ik toegeven dat ik die goed vind klinken, heb ze beluisterd en deze waren wel goed, detail, fundament, ja een mooie speaker. Iets voor jouw Maz?
http://www.wenwaudio.eu/luidsprekers/staand/sonus-faber-elipsa.html
Ik ben totaal niet bekend met geluid van sf... heb ze nooit echt intiem mogen horen.altijd in een ongepast ruimte dus ....
Maar een vriend heefft nu de guarniri palladio in zijn huis dus die kan ik uitbundig beluisteren in een thuis setting.
Ben benieuwd of het mij zal boeien... ik denk haast wel want de eigenaar is een x shl5 bezitter dus....

Ga een deze dagen luisteren...
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

#3458
Ik denk dat een goede subwoofer je laagwensen wel zou kunnen bevredigen, Maz...

Mr.M

Citaat van: garmtz op februari 24, 2014, 10:20:03
Ik denk dat een goede subwoofer je laagwensen wel zou kunnen bevredigen, Maz...
heb een sub gehad , zelfs naast de kharmas,maar vond hem toch iets te traag vergeleken met kharmas..
dus weggedaan.
nou was dat geen high end woofer maar een zeer muzikaal oud rel q100e.

welke woofer past goed bij de klankeigenschappen van de shl5 volgens jouw garmtz?

hopelijk geen velodyne die de helft van de woonkamer in beslag neemt,, hahahah..

daar wil ik wel wat in investeren als de fundament er goed op vooruitgaat...

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Citaat van: maz op februari 24, 2014, 10:30:25
heb een sub gehad , zelfs naast de kharmas,maar vond hem toch iets te traag vergeleken met kharmas..
dus weggedaan.
nou was dat geen high end woofer maar een zeer muzikaal oud rel q100e.

welke woofer past goed bij de klankeigenschappen van de shl5 volgens jouw garmtz?

hopelijk geen velodyne die de helft van de woonkamer in beslag neemt,, hahahah..

daar wil ik wel wat in investeren als de fundament er goed op vooruitgaat...

denk dat een velodyne dd12 of dd15 wel een mooie aanvulling kan zijn, dd18 is inderdaad het modelletje bijzettafel ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op februari 24, 2014, 10:52:44
denk dat een velodyne dd12 of dd15 wel een mooie aanvulling kan zijn, dd18 is inderdaad het modelletje bijzettafel ;)
Maar klinkt wel heel lekker in combinatie met Harbeth 30.1. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dennis1234

Citaat van: garmtz op februari 23, 2014, 23:06:31
Opstelling is met een basisbreedte van ongeveer 2,5 m (hart tot hart) wel ideaal. Toe-in dat je net de binnenkanten van de kast nog ziet, zoals Dynky zei. Maak je niet druk over de versterker. De ASR is al meer dan goed genoeg. Het gaat hier puur om smaak.

Eens.

Kleine toevoeging: zet ze minimaal een halve meter, bij voorkeur nog verder, van de zijmuur af. Op de kleine P3esr na, hebben alle Harbeths ruimte nodig. Tevens merk ik met mijn speakers (M30.1) dat luisterafstand (en hoogte) ook een bepalende factor is. Ik zit plusminus drie meter van mijn speakers af, wat (voor mij) ideaal is.

Hoewel de geluidseigenschappen van SHL5 wel iets verschilt met de M30.1, zou je hier wellicht ook nog wat winst kunnen behalen.

@Maz: eigenlijk zou je de M40.1 eens moeten proberen. Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, maar die schijnen een enorme 'stage' neer te kunnen zetten gecombineerd met de klankeigenschappen van de M30.1 (mids, detaillering) en de warmte van de SHL5. Kosten een bak geld, maar volgens mij altijd nog een stuk goedkoper dan die Kharmas waar jij het over hebt.

Ik zou in geen geval een subwoofer gebruiken. Daar zijn ze simpelweg niet voor gemaakt, hebben ze wat mij betreft ook niet nodig.

Geniet verder van je aanwinst. :)
Harbeth M30.1 & Naim Unitilite

sultankat

#3463
Citaat van: frank2 op februari 24, 2014, 09:02:26
Zoals misschien bekend ben ik zeker geen voorstander van SF, vind ze meestal niet klinken, maar als je luisterd naar de SF van bijgaande link dan moet ik toegeven dat ik die goed vind klinken, heb ze beluisterd en deze waren wel goed, detail, fundament, ja een mooie speaker. Iets voor jouw Maz?
http://www.wenwaudio.eu/luidsprekers/staand/sonus-faber-elipsa.html

@ frank2: Ken ik. Maar de Amati Anniversario is mooier vind ik, qua klank. Als je de Elipsa zoekt moet je voor de SE versie gaan in Red Violin: die klinkt gewoon mooier. Wel moeilijk te vinden.
Hier lees je over de kenmerken van de SE versie:

http://www.sumikoaudio.net/en-us/our-brands/sonus-faber/products/classic/elipsa-se

@ Maz: jij wilde toch naar een compactere set? Moet je vooral een sub nemen................ ;) Praat eens met LABO: die had eerst B&W 805 Diamond met een Velodyne sub en nu "enkel" Kharma's zonder sub. Dan weet je ook hoe hij nu een sub waardeert.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Kijk eens aan.
Weer wat mooies om mee te hobbyen..

Compleet kharma voor-eind en een audio note buize voortrap voor op de kharma eind blokken.

Drie totaal verschillende versterker combies  onder een dak. :headbanging: :clapping:
Benieuwd wat se harbeths leuker vinden..
**UNDER CONSTRUCTION**

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: chansig op februari 24, 2014, 14:25:50
Nice....veel plezier met spelen.

Gr Hans

tnx hans   .. zal lukken.. en het klinkt heel mooi allemaal... allemaal net anders...

heb all twee forumgenoten uit rotterdam en omstreken  welke morgen bakkie komen doen , hahaha...

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Audio Note heb ik altijd al een zwak voor gehad..verschillende spulletjes van gehad alleen dan uit de onderste regionen qua prijsklasse.

Speakers van hen schijnen ook erg mooi te zijn...helaas nog nooit gehoord. Maar iets zegt me dat ik die ook wel mooi ga vinden.

Jammer dat ik niet meer in Rotterdam werk...was dan graag een keer langsgekomen op een avond. Misschien een keer in een weekend ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

je bent welkom hans...

wat een verschil tussen de asr / audinote m3 pre (buize)icm kharma klasse d en kharma voor eind combi..

pffffff allemaal mooi maar toch heel anders,,

de een kharma voor eind  is heel  krachtig in het laag(impactvol) en zeer transparant ,scherp wil ik het niet noemen maar heeft een heel anders weergave dan de buize en asr. de harbeths gaan beetje als mijn oude kharma ce 2.3 klinken
, ik herken meteen de signiture van kharma in het geluid.... je hoort meteen dat er wat anders aan de harbeth hangt,,, , de audio note /kharma  is lekker  luchtig en heeel warm van geluid en de asr zit er  tussen in ,  ietss minder (impact) in het laag dan de kharma voor -eind combi de asr neigt meer naar de buize wat rust en luchtigheid  betreft alleen met een strakker laag weergave , de impact van een drum is bij kharma combi te voelen in je buik ,bij de audio note bijna niet en bij asr een beetje....

kharma is misschien een jong bolide te noemen met een fel gedrag ,hij  gooit alles krachtig en kraakhelder na je toe,,,

de audionote is de layback chill oudje die rustig op de bank zit met glaasje single malt heel relax te luisteren zonder teveel afleiding in het muziek..

de asr lijkt net een vent in midlife crisis... hij wil fel en jong en transparant zijn en indruk maken  ,terwijl die ook heel  relax en chill met zijn maat JACK op de bank wil zitten en genieten van muziek ...

drie totaal andere opstellingen...

nadeel van audio note is dat er geen ab bij zit,,en extra interlink.

nadeel kharma is de prijs plus nog een godsgruwelijk dure interlink.

nadeel asr   formaat.... 

ik ga eens ieder versterker paar dagen beluisteren zonder te wisselen kijken of er geen vermoeiheid ontstaat of saaiheid...

ben benieuwd..

even lekker geluisterd naar de drie versterkers en een eerste indruk opgemaakt..

complimenten voor de harbeth,, hij laat de verschillen in versterking kraakhelder horen...
alles wat veranderd in de setting merk je meteen  op deze ls...

of het nou in ruimtelijkheid is, stem emotie of impact... wat een speaker voor deze prijs....

is er iemand op de forum die een elegant kast kan bouwen om de harbeth???

zowel dan is dit je kans om geld te verdienen maat..

ik heb vandaag aan peter van kharma ook gevraagd of de shl5 in een van hun kasten past, (compleet speaker) hahahaha

kan wel maar kost bijna  2x de prijs van de shl5 om het te maken,,,inclusief kharma logo,,,  harbeth , re  desighned and ingeneerd bij kharma...  :clapping:


**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: maz op februari 24, 2014, 17:36:16
je bent welkom hans...

wat een verschil tussen de asr / audinote m3 pre (buize)icm kharma klasse d en kharma voor eind combi..

pffffff allemaal mooi maar toch heel anders,,

de een kharma voor eind  is heel  krachtig in het laag(impactvol) en zeer transparant ,scherp wil ik het niet noemen maar heeft een heel anders weergave dan de buize en asr. de harbeths gaan beetje als mijn oude kharma ce 2.3 klinken
, ik herken meteen de signiture van kharma in het geluid.... je hoort meteen dat er wat anders aan de harbeth hangt,,, , de audio note /kharma  is lekker  luchtig en heeel warm van geluid en de asr zit er  tussen in ,  ietss minder (impact) in het laag dan de kharma voor -eind combi de asr neigt meer naar de buize wat rust en luchtigheid  betreft alleen met een strakker laag weergave , de impact van een drum is bij kharma combi te voelen in je buik ,bij de audio note bijna niet en bij asr een beetje....

kharma is misschien een jong bolide te noemen met een fel gedrag ,hij  gooit alles krachtig en kraakhelder na je toe,,,

de audionote is de layback chill oudje die rustig op de bank zit met glaasje single malt heel relax te luisteren zonder teveel afleiding in het muziek..

de asr lijkt net een vent in midlife crisis... hij wil fel en jong en transparant zijn en indruk maken  ,terwijl die ook heel  relax en chill met zijn maat JACK op de bank wil zitten en genieten van muziek ...

drie totaal andere opstellingen...

nadeel van audio note is dat er geen ab bij zit,,en extra interlink.

nadeel kharma is de prijs plus nog een godsgruwelijk dure interlink.

nadeel asr   formaat.... 

ik ga eens ieder versterker paar dagen beluisteren zonder te wisselen kijken of er geen vermoeiheid ontstaat of saaiheid...

ben benieuwd..

even lekker geluisterd naar de drie versterkers en een eerste indruk opgemaakt..

complimenten voor de harbeth,, hij laat de verschillen in versterking kraakhelder horen...
alles wat veranderd in de setting merk je meteen  op deze ls...

of het nou in ruimtelijkheid is, stem emotie of impact... wat een speaker voor deze prijs....

is er iemand op de forum die een elegant kast kan bouwen om de harbeth???

zowel dan is dit je kans om geld te verdienen maat..

ik heb vandaag aan peter van kharma ook gevraagd of de shl5 in een van hun kasten past, (compleet speaker) hahahaha

kan wel maar kost bijna  2x de prijs van de shl5 om het te maken,,,inclusief kharma logo,,,  harbeth , re  desighned and ingeneerd bij kharma...  :clapping:

De SHL5, tja...'t ziet er niet uit, maar verder ben je wel klaar met je zoektocht naar speakers.

Eigenlijk snap je het niet zo goed met deze speaker. Als je op de wandjes van de speaker tikt lijkt het alsof je met een speelgoed speaker te maken hebt.

Heb het al vaker gezegd, ze blinken ogenschijnlijk op geen enkel afzonderlijk facet uit. Daar waar we het regulier over "audiofiele criteria" hebben zoals de "allerdiepste bass", het meest kristalheldere hóóg, (hier op het forum ook vaak zo mooi "schóón hóóg" genoemd), niets valt óp als zijnde bijzonder goéd. Ook de "attack" is goed maar verder niet bijzonder.

En tóch hoor ik nergens méér "tranentrekkende" emotie uit een speaker komen dan uit deze doosjes.

Zoals je al zei Maz, die vrouwenstemmen hé :inlove:

Avond aan avond, úúr ná úúr zit ik geboeid te luisteren ;)


Mr.M

je moet eem keer buika opzetten of london grammar...

je weet niet wat je hoort af en toe..

versterking is zeer belangerijk bij de harbeths... veel meer dan ik dacht... deze speakers gedragen zich zoals de vv of de geintegreerde verster zich laat uiten...
de hoeveelheid emotie wat je uit kan slepen hangt echt van je versterking...

ze zijn zeer emotioneel maar kunnen zelf kippevel bezorgen bij de juiste versterking...

bij mij is het nu drama hier.. drie settings met audiofiel eigenschappen... alle drie mooi ,maar smaak van luisteraar bepaalt uiteidelijk de keuze en niet de advies van derden want een advies  is meestal persoonsgebonden,,

wat ik aandringerig vind kan een ander als helder ervaren,
wat ik als rustig en layback vind kan een ander saai vinden
wat ik emotioneel vind kan een ander als te nadrukkelijk ervaren.
en wat ik mooi vind kan door een ander als te bling bling gezien worden..

duss

luister met je eige oren.


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Dennis1234 op februari 24, 2014, 11:46:14
Eens.

@Maz: eigenlijk zou je de M40.1 eens moeten proberen. Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, maar die schijnen een enorme 'stage' neer te kunnen zetten gecombineerd met de klankeigenschappen van de M30.1 (mids, detaillering) en de warmte van de SHL5. Kosten een bak geld, maar volgens mij altijd nog een stuk goedkoper dan die Kharmas waar jij het over hebt.

Ik zou in geen geval een subwoofer gebruiken. Daar zijn ze simpelweg niet voor gemaakt, hebben ze wat mij betreft ook niet nodig.

Geniet verder van je aanwinst. :)
tnx geniet zeer zeker van de harbeths..
wat 40,1 betreft ik heb met deze all moeite als het om uiterlijk gaat dus de 40 kan je vergeten. hhahaah

ze zijn inderdaad goedkoper dan de instap kharmas maar niet om aan te zien. als ik een aparte luister ruimte had was het een optie geweest, maar in je woonkamer is dat en no gow..
wat laag betreft . als je een goed vloerstaande heb gehad met een strak diep laag fundament  dan snap je pas wat ik bedoel met gemis in laag fundament bij bepaalde opnames.. zolang je ze niet heb gehoord is er niets aan de hand ,
eenmaal wetende dat er een paar lagen aan definitie in het fundament niet weergegeven wordt dan mis je het wel..

aan de andere kant wat de shl5 mist in laagste laag maakt die beetje goed met de mooie midgebied wat die heeft...



**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Even de stands omgedraaid. Probeer de harbeths desighn te geven.hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Marino

#3474
Erg leuk en boeiend topic om te lezen, vooral met apparatuur wat voor mij misschien onbereikbaar blijft. Goed om te lezen dat de passie en het genieten voorop staat.

Veel luisterplezier!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2