Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Cyreg op mei 26, 2013, 22:59:09
Ik gebruik al 'n paar jaar Ikea Oddvar krukjes voor m'n C7ES3's > klinkt m.i. prima  :D

Hopelijk wel met de pootjes naar boven. Zo niet dan moet je dat echt even proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

botsen

Er staan nu Harbeth compact monitor speakers te koop op marktplaats.

Ziet er wel heel anders uit dan de tegenwoordige producten. Zijn deze qua kwaliteit een beetje vergelijkbaar?

Cyreg

Die floorstanders zijn echt geen Harbeth's hoor!
Denk dat de aanbieder de verkeerde naam bij het plaatje heeft gezocht  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

S@m

Citaat van: Cyreg op mei 27, 2013, 10:16:19
Die floorstanders zijn echt geen Harbeth's hoor!
Denk dat de aanbieder de verkeerde naam bij het plaatje heeft gezocht  :D

klik

Volgens mij maakt Harbeth ook vloerstaanders in de budget klasse...

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Cyreg

@botsen > is je vraag afdoende beantwoord of nog twijfel?
What's in a name  ;) die staande-speakers werden in de tijd van Elektuur zelfbouw blijkbaar ook Harbeth genoemd, dat is later dus terecht verboden  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

S@m



S@m is niet gek, dit lijkt me toch echt AS mét een Harbeth vloerstaander!

klikkerdeklik

bmateijsen

Citaat van: S@m op mei 28, 2013, 19:18:32


S@m is niet gek, dit lijkt me toch echt AS mét een Harbeth vloerstaander!

klikkerdeklik

Klopt! En die NRG's zijn zelfs nog te koop in NL ;). We hebben ze staan.

Groet,

Bjorn

Martin!!!

#2158
Citaat van: S@m op mei 28, 2013, 19:18:32


S@m is niet gek, dit lijkt me toch echt AS mét een Harbeth vloerstaander!

klikkerdeklik

Is al een keer gepasseerd in dit topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114163.658

Post 658  :D
mainly British stuff

Cyreg

OK, dacht eerst dat Bjorn zelfs ook nog 'n grapje maakte  :D
Heb toch nog maar even gegoogled en ik heb het blijkbaar echt mis, dus sorry  :blush:

Die NRG2 en NRG4(floorstander) zijn modellen uit 2005 en AS zelf spreekt er over.
Staat in diezelfde eerder genoemde link over de oudere Harbeth modellen, maar dan post #27

Dus de Harbeth importeur NL heeft ze nog staan?
Tja, wat moet je daar mee? Afschrijven en vernietigen?
Je kan ze moeilijk als echte Harbeth's verkopen?(zijn wel made by Harbeth)

OK dat is dan ook weer duidelijk, toch weer wat geleerd vandaag   :thumbs-up:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

Perfect fit voor de p3esr.

Quad vintage.

raindog

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 10:51:02
Perfect fit voor de p3esr.
Qua fineerkleur in ieder geval wel maar qua design ben ik niet zo enthousiast.
Die ovale opening aan de voorkant is wel erg 'spannend'...  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Niet echt mijn dingetje qua design geloof ik...

Bas Akkerman

Ik vind de organische vorm van de stand minder passen bij het rechtlijnige van de Harbeth. Maar het zou best wel eens kunnen passen in jouw interieur Fred. Hoor je nog verschillen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

#2164
Garmtz,

Kan ik mij ook wel goed voorstellen. Maar ben nu eenmaal geen liefhebber van het geijkte patroon. En daar bij komt dat ik niet zo een believer ben van dat stands iets kunnen bijdragen aan de algehele SQ. En dan vallen die super dingen die een smak geld kosten(overdreven imho) af voor mij.Deze hebben mij E 300 gekost en dat vind ik alleszins redelijk. Daarbij komt dat ik iets met hout heb en deze zeergoed  passen onder de p3esrs. Die custom mades die ik er eerst onder had, waren full metal en pasten van geen meter. Wiebelige dingen ook.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 12:10:47
Ik vind de organische vorm van de stand minder passen bij het rechtlijnige van de Harbeth. Maar het zou best wel eens kunnen passen in jouw interieur Fred. Hoor je nog verschillen?

Of ik verschil hoor? Hoe bedoel je? Het zijn de zelfde speakers dus verschil zal er niet zijn tussen de ene stand en de andere!
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 12:16:22
Of ik verschil hoor? Hoe bedoel je? Het zijn de zelfde speakers dus verschil zal er niet zijn tussen de ene stand en de andere!
Nou, daar heb ik persoonlijk toch wel een andere mening over. Maar als je geen verschil bemerkt (waarmee ik dus niet zeg dat je slecht hoort o.i.d.!) ben je alleen maar goedkoper uit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 12:16:22
Of ik verschil hoor? Hoe bedoel je? Het zijn de zelfde speakers dus verschil zal er niet zijn tussen de ene stand en de andere!

Da's wel apart dan. Ik hoorde een duidelijk verschil tussen mijn wiebelige Partington Dreadnoughts en zeer stevige houten waarbij de onderkant vrij blijft. Een beetje zoals jouw situatie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dr.Bedlo

#2168
Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 13:26:17
Nou, daar heb ik persoonlijk toch wel een andere mening over. Maar als je geen verschil bemerkt (waarmee ik dus niet zeg dat je slecht hoort o.i.d.!) ben je alleen maar goedkoper uit.

Bas,

Alk ik werkelijk het idee had dat stands een wezenlijk deel van de sq zouden bepalen dan had ik wel duurdere en meer dedicated  stands genomen. Maar aangezien ik nogal nuchter ben maakt het mij niet zoveel uit.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 15:23:11
Bas,

Alk ik werkelijk het idee had dat stands een wezenlijk deel van de sq zouden bepalen dan had ik wel duurdere en meer dedicated  stands genomen. Maar aangezien ik nogal nuchter ben maakt het mij niet zoveel uit.

Heeft m.i. weinig tot geheel niets met nuchterheid te maken. Ik ben ook nuchter en wantrouwig, maar sluit het gebruiken van tweaks e.d. niet uit om tot een andere muzikale belevenis te geraken... ;)

ChrisV

Niet alleen tussen stands zijn er hoorbare verschillen. Ikhoor duidelijke verschillen wanneer ik de vulling van mijn stands aanpas. Zou gek zijn als dat niet zo was. Alles draait om trillingen.

Martin!!!

Citaat van: ChrisV op mei 31, 2013, 16:47:13
Niet alleen tussen stands zijn er hoorbare verschillen. Ikhoor duidelijke verschillen wanneer ik de vulling van mijn stands aanpas. Zou gek zijn als dat niet zo was. Alles draait om trillingen.

Door de gaswinningen in Groningen trilt het daar altijd, misschien dat Fred19633 het verschil daarom niet hoort!  :D

Mooie plaatjes Fred  :thumbs-up:
mainly British stuff

tompj

Laat je niet gek maken Fred! ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Oh nee...dat zal zeker niet gebeuren.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ChrisV op mei 31, 2013, 16:47:13
Niet alleen tussen stands zijn er hoorbare verschillen. Ikhoor duidelijke verschillen wanneer ik de vulling van mijn stands aanpas. Zou gek zijn als dat niet zo was. Alles draait om trillingen.

Jammer dat ik  gestopt met ondernemen, anders zag ik wel toekomst in audiofiele schokbrekers gaat je autoradiotje toch een stuk beter van klinken.
Quad vintage.