Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: HuubF op juli 11, 2022, 21:47:02
Er wordt geen geld opgefikt, ze zijn tweedehands net zo duur als de ATC's.

Ik geef toe dat ik wat ongeduldig ben, maar naar deze speakers ben ik echt wel benieuwd.

Maar kun je ze dan niet gewoon een weekendje lenen Huub?


HuubF

Citaat van: twani op juli 11, 2022, 21:48:21
Maar kun je ze dan niet gewoon een weekendje lenen Huub?

Misschien. Maar dan moet ik ze ook weer helemaal terugbrengen.

Bij die Dynaudio's duurde het ook een week voordat ik wist wat ze konden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Carrol op juli 11, 2022, 22:02:56
Gewoon lekker doorgaan Huub....

Vind ik ook, hoor!

Ik vind het zelfs wel slim van mezelf. Veel van die pro-audio speakers barsten ook van klasse D en DSP, alleen wat oudere speakers en PSI zijn wat dat betreft 'schoon'. Veel actieve consumentenspeakers hebben gelijk ingebouwde dingen die ik niet wil. De Elac Navis is puur...

En bovendien heb ik de ARB51, de kleine versie, al eens gehad. Daar was ik redelijk tevreden over. hoewel ze niet full range waren natuurlijk. De ARF51 heeft een paar woofers extra. Ook een paar poorten trouwens, dat zou nog wel eens problemen op kunnen opleveren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

minplus

Fraai, Huub.
Ik ken niemand die zo vaak van speakers wisselt als jij.
Steeds weer een ander geluid, dat is een erg leuke ervaring.
Ik deed het voor mijn hoofd-set een jaar of 30 geleden en heb nog geen enkele neiging gehad die te vervangen, behalve dan dat die 250TI's nogal groot zijn.
Koop af en toe nog wel eens voor weinig een paar speakers voor de kinderen of voor de logeerkamers. Soms best heel erg leuke tot bijzonder fraaie.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MarKath

Citaat van: MarcelHLX op juli  5, 2022, 07:21:32
Dat is mooi Huub,

Hou dat gevoel/oordeel nou eens een week vast

Het heeft dus net geen week geduurd.

Hoezo voldoen aan een verwachtingspatroon :angel:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Citaat van: minplus op juli 11, 2022, 22:42:13
Fraai, Huub.
Ik ken niemand die zo vaak van speakers wisselt als jij.
Steeds weer een ander geluid, dat is een erg leuke ervaring.
Ik deed het voor mijn hoofd-set een jaar of 30 geleden en heb nog geen enkele neiging gehad die te vervangen, behalve dan dat die 250TI's nogal groot zijn.
Koop af en toe nog wel eens voor weinig een paar speakers voor de kinderen of voor de logeerkamers. Soms best heel erg leuke tot bijzonder fraaie.

Ja, ik ben altijd wel op zoek naar iets.  ;)

Deze actie is meer omdat ik permanent Marktplaats afstruin en dus wel eens ergens tegenaan loop. En als het me niets kost is het natuurlijk een eenvoudige keuze.

Eigenlijk was mijn oog gevallen op Dynaudio Core 59, PSI Audio A21, Focal Trio11 of JBL LSR708P. Die zijn er echter nauwelijks 2e hands te krijgen en/of zitten vol met digitale trucs waar ik niet op zit te wachten.

Dus deze Elac's zijn een relatief goedkoop alternatief. Maar het kan ook fout gaan natuurlijk. Dat wil wel eens gebeuren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: MarcelHLX op juli 12, 2022, 06:55:31
Het heeft dus net geen week geduurd.

Hoezo voldoen aan een verwachtingspatroon :angel:

Het houdt je wel bezig! Mooi, zorgt voor extra clicks dus meer inkomen voor mij. Wat een speaker van een tonnetje of 2 toch weer een beetje dichterbij brengt.  :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Jij gaat zo snel in jouw wisselingen dat je niet eens de tijd hebt om jouw onderschrift bij te werken ;D
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Citaat van: MarcelHLX op juli 12, 2022, 09:02:54
Jij gaat zo snel in jouw wisselingen dat je niet eens de tijd hebt om jouw onderschrift bij te werken ;D

Haha, ja dat kan ik niet ontkennen.  ;)

Ik heb net de ATC's ingepakt. Na de ruil moeten die Elac's zich toch eerst even bewijzen. Pas dan zal de Elac in mijn onderschrift de plek van de BM15a's innemen.

En dan staan die te koop... ik zou er vast een optie op nemen want ze zijn heel erg goed.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Markus2

Citaat van: HuubF op juli 11, 2022, 22:14:24
Ook een paar poorten trouwens, dat zou nog wel eens problemen op kunnen opleveren.

Dat kan juist niet zo zijn en vriendelijker uitpakken.
We will know soon!

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Jee, wel een mooi geluid hoor. Er moet nog wat geschoven worden denk ik maar zo 2e hands uit de doos doen ze het prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Pjotr27

Citaat van: Contour op juli 12, 2022, 17:32:53
Mooie slanke zuiltjes!

Mooi, maar kan die kast er niet tussenuit? Ik denk dat het dan nog wel wat beter gaat klinken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Die kast is de enige echt contante factor in Huub zijn hifi setup...  ;D

JoWa

[emoji16] die kast is nl van z'n vriendin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

katwax

Citaat van: Contour op juli 12, 2022, 17:42:29
Die kast is de enige echt contante factor in Huub zijn hifi setup...  ;D
Vergeet de lamp niet  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Leeuwarden

De vriendin valt dus niet onder de noemer "constante factor"?  :nopompom:

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Citaat van: HuubF op juli 12, 2022, 17:13:59
Jee, wel een mooi geluid hoor. Er moet nog wat geschoven worden denk ik maar zo 2e hands uit de doos doen ze het prima.
Best wel fraaie speakers om te zien in iedergeval.

Pathos

Precies wat ik dacht! Maar inderdaad wel erg mooie speakers om te zien!

Citaat van: Pjotr27 op juli 12, 2022, 17:35:23
Mooi, maar kan die kast er niet tussenuit? Ik denk dat het dan nog wel wat beter gaat klinken...
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

ProgRocker

Iedereen (ondergetekende incluis) heeft het wel eens over die kast gehad, maar die gaat niet wijken. Misschien kan Huub eens experimenteren door toch die kast even er tussenuit te halen en dan de ervaringen te posten, zodat we zien dat het weinig verschil maakt en deze discussie weer de kast in kan...

HuubF

Ik denk dat mijn vriendin meer begrip heeft als ik uit de kast kom, dan dat ik de kast weghaal. Daar heb ik haar voor nodig trouwens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Opvallend dat deze Elac niet de JET tweeter erin heeft...

Daar zijn ze toch groot mee geworden dacht ik.....