Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

CZ79

Als het geld op je rekening staat en de verzending is voor risico koper dan lijkt het me geen probleem, ik heb destijds mijn Thule voorversterker naar Roemenië gestuurd en dat ging prima na heldere afspraken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

JoWa

Belangrijk bij Paypal is dat het verzendadres gelijk is aan het adres welk is vermeld bij Paypal.
Anders is er geen dekking voor de verkoper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

HuubF

Citaat van: JoWa op mei 21, 2022, 09:37:26
Belangrijk bij Paypal is dat het verzendadres gelijk is aan het adres welk is vermeld bij Paypal.
Anders is er geen dekking voor de verkoper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hij wil inderdaad met Paypal betalen. Ik heb dat maar geweigerd. Het is de versterker die ik vorig jaar voor mijn verjaardag heb gekregen dus als er met de betaling iets foutgaat zal eeuwige toorn mijn deel zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Ik heb mijn Meredian tuner naar Italie verkocht. Betaald met Paypall en dat ging perfect!

chansig

Grappig Huub, zit je bijdrage's op ASR te lezen. Ik kan alleen maar denken: Waarom ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


Kingpin

Gewoon via 'bankoverschrijving' doen.
Heb destijds toen ik mijn Naim verkocht naar Griekenland ook gedaan.
Met mijn bank voor verkoop hierover gediscussieerd waarbij ze aangaven dat bij bankoverschrijven de tegenpartij het betaalde bedrag er nooit vanaf kunnen halen (met cheques betalen is wat anders dan bankoverschrijving).

En wil de tegenpartij dan geen bankoverschrijving doen dan hebben ze wat te verbergen denk ik dan maar.
Het zijn te grote bedragen om een blauwtje voor te lopen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

pameijer

Citaat van: Kingpin op mei 21, 2022, 13:22:29
Gewoon via 'bankoverschrijving' doen.
Heb destijds toen ik mijn Naim verkocht naar Griekenland ook gedaan.
Met mijn bank voor verkoop hierover gediscussieerd waarbij ze aangaven dat bij bankoverschrijven de tegenpartij het betaalde bedrag er nooit vanaf kunnen halen (met cheques betalen is wat anders dan bankoverschrijving).

En wil de tegenpartij dan geen bankoverschrijving doen dan hebben ze wat te verbergen denk ik dan maar.
Het zijn te grote bedragen om een blauwtje voor te lopen.

Nee, die tegenpartij moet dan vanwege het wantrouwen van de verkoper hem wel volledig vertrouwen. Dat klopt niet. Paypal is een heel goed systeem met voldoende checks and balances voor beide kanten.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kingpin

Citaat van: pameijer op mei 21, 2022, 14:12:01
Nee, die tegenpartij moet dan vanwege het wantrouwen van de verkoper hem wel volledig vertrouwen. Dat klopt niet. Paypal is een heel goed systeem met voldoende checks and balances voor beide kanten.
Als 'vertrouwen' er niet is kun je altijd face=to=face afspreken is mijn motto.
Dan kun je de waar zien en op dat moment bepalen of je tot koop overgaat.
Hoe het ook zij, bankoverschrijving is betrouwbaarder dan Paypal.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: chansig op mei 21, 2022, 10:14:27
Grappig Huub, zit je bijdrage's op ASR te lezen. Ik kan alleen maar denken: Waarom ?

Gr. Hans

Gewoon, om mijn Engels een beetje te oefenen.

Maar ook omdat ik het totaal niet begrijp dat apparaten met mindere meetwaarden daar worden afgefakkeld, ook als dat volgens hunzelf niet hoorbaar zou moeten zijn.

En in dit geval: omdat de Topping D90se en de RME ADI-2 op één hoop worden gegooid terwijl ze volgens mij toch echt verschillend klinken.

Ze willen dan een blinde test terwijl dat onmogelijk overtuigend kan zijn als er een hele oceaan tussen zit. Daarnaast weten ze dat zo'n blinde test geen resultaat op gaat leveren.

Dat noemen ze een deadlock.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Huub, als jij zo stellig de verschillen tussen de topping en de rme neerzet terwijl jouw speakers verschillend waren, snap ik de scepsis.

En een goed opgezette blinde test zou zeker duidelijk maken dat je maar denkt zo'n grote verschillen te kunnen horen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Citaat van: HuubF op mei 21, 2022, 22:22:20
Gewoon, om mijn Engels een beetje te oefenen.

Maar ook omdat ik het totaal niet begrijp dat apparaten met mindere meetwaarden daar worden afgefakkeld, ook als dat volgens hunzelf niet hoorbaar zou moeten zijn.

En in dit geval: omdat de Topping D90se en de RME ADI-2 op één hoop worden gegooid terwijl ze volgens mij toch echt verschillend klinken.

Ze willen dan een blinde test terwijl dat onmogelijk overtuigend kan zijn als er een hele oceaan tussen zit. Daarnaast weten ze dat zo'n blinde test geen resultaat op gaat leveren.

Dat noemen ze een deadlock.

En jij komt dan een hele forumvisie/insteek bekeren ? Die tijd heb je op het hififorum toch wel gehad. Waar je zin in hebt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


HuubF

Citaat van: chansig op mei 22, 2022, 08:39:13
En jij komt dan een hele forumvisie/insteek bekeren ? Die tijd heb je op het hififorum toch wel gehad. Waar je zin in hebt.

Af en toe borrelt het op. Zoals die keer dat het over het inspelen van speakers ging. Ik had een geweldige casus: mijn ATC's werden vervangen door nieuwe omdat er iets aan de hand was met de paintjob. In één keer werd ik teruggeworpen naar het weer moeten laten inspelen van die krengen. Dat duurt een paar weken en in die tijd was het slecht muziek luisteren.

Toen ik dat verhaaltje vertelde kwamen er een paar reacties vanuit verschillende delen in de wereld van een vergelijkbare ervaring: speakers vervangen door identieke exemplaren, tijdelijk kudtgeluid.

Het is dan bizar hoe er met zo'n pareltje van empirisch bewijs wordt omgesprongen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: chansig op mei 22, 2022, 08:39:13
En jij komt dan een hele forumvisie/insteek bekeren ? Die tijd heb je op het hififorum toch wel gehad. Waar je zin in hebt.

Gr. Hans
Jij probeert dan weer Huub te bekeren. Lijkt me ook een uitdaging.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op mei 22, 2022, 10:58:41
Jij probeert dan weer Huub te bekeren. Lijkt me ook een uitdaging.

Nou nee hoor, dat probeert hij niet.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het afscheid van het eerste verkochte apparaat nadert: de NAD C658. De verkoper wil hem nog even horen dus ik heb hem in plaats van de RME ADI-2 en SOtM op de kast gezet. Daar luister ik nu naar, wachtend op de koper die hopelijk snel komt.

Ik heb al ontzettend veel dacs gehoord; ik vind ze belangrijk als omzetter van wild digitaal naar mooi analoog. Net zo belangrijk als een versterker en een speaker. Ondanks de valkuilen die ook voor mij gelden meen ik een subjectief oordeel te mogen geven.

Welnu, de NAD C658 heeft een mooie klank. In vergelijking met de RME, die ook een mooie klank heeft, ontbreekt er wel het één en ander. Het laag is minder strak en gedefinieerd, er zijn minder details hoorbaar, het klinkt een beetje vlak en tam. Gecomprimeerd zelfs. Als je er geen goede dac naast hebt gehoord is dat natuurlijk geen probleem. En de NAD heeft Dirac en dat is ook wat waard. Edoch, je kunt meten en aanpassen tot je een ons weegt maar dat kan nooit een puur kwaliteitsverschil goedmaken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Dura op mei 22, 2022, 10:58:41
Jij probeert dan weer Huub te bekeren. Lijkt me ook een uitdaging.

Ja dat zijn inderdaad 2 dezelfde zaken. Met iemand in discussie/gesprek zijn (waarbij mij het echt werkelijk aan mijn reet roest welke keuze's Huub van waaruit maakt) of met een hele geloofsgemeenschap om die te vertellen dat ze het allemaal niet zo goed begrijpen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Citaat van: chansig op mei 22, 2022, 12:21:20
Ja dat zijn inderdaad 2 dezelfde zaken. Met iemand in discussie/gesprek zijn (waarbij mij het echt werkelijk aan mijn reet roest welke keuze's Huub van waaruit maakt) of met een hele geloofsgemeenschap om die te vertellen dat ze het allemaal niet zo goed begrijpen.

Gr. Hans
Qua kans van slagen inderdaad vergelijkbaar is mijn inschatting. Bovendien is het jouw interpretatie dat Huub probeert de hele geloofsgemeenschap te bekeren, zelf denk ik dat het een diverse club is en dat Huub vind dat zijn invalshoek daar wel wat meer aandacht mag hebben.
Maar het was geen serieuze opmerking.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Yep en de jouwe dat ik Huub zou willen bekeren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Dura op mei 22, 2022, 12:47:14

Maar het was geen serieuze opmerking.

Oke...nou weer een paar minuten van mijn leven down the drain.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Dura op mei 22, 2022, 12:47:14
Qua kans van slagen inderdaad vergelijkbaar is mijn inschatting. Bovendien is het jouw interpretatie dat Huub probeert de hele geloofsgemeenschap te bekeren, zelf denk ik dat het een diverse club is en dat Huub vind dat zijn invalshoek daar wel wat meer aandacht mag hebben.
Maar het was geen serieuze opmerking.

Ja klopt precies. Ik probeer helemaal niemand te bekeren. Wel heb ik een gruwelijke hekel aan vastgeroeste meningen. En dan vind ik het nuttig en leuk mijn stem ook te laten horen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: jahtari op mei 22, 2022, 08:21:57
Huub, als jij zo stellig de verschillen tussen de topping en de rme neerzet terwijl jouw speakers verschillend waren, snap ik de scepsis.

En een goed opgezette blinde test zou zeker duidelijk maken dat je maar denkt zo'n grote verschillen te kunnen horen.

Ik heb geen blinde test nodig om te bepalen wat ik mooi vind, hoor. Kun jij je voorstellen dat iemand die een duidelijk verschil hoort tussen NAD C658, Topping D90se en RME ADI-2 fs ongelofelijk ongeduldig wordt als daar op een forum niet over kan worden gepraat?

En dan moet je even los proberen te laten dat jij dat verschil niet hoort, niet accepteert of niet belangrijk vind.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)