Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kermy

Als oscillatie de bron van het kwaad is geweest, is het dan veilig te stellen dat de eindtrappen op het randje van veilig opereren?

Ik heb al heel wat aangesloten in mijn leven, en ook langere speakerkabels als het nodig was, op allerlei versterkers, en nooit een oscillerende versterker gehad, althans nooit vanwege die reden, vandaar ook de vraag.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Zou het kunnen dat het probleem in de REL zit of in de high level kabel die Huub heeft gebruikt om de REL aan te sluiten?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bramsat

Citaat van: kermy op oktober  2, 2021, 12:20:22
Als oscillatie de bron van het kwaad is geweest, is het dan veilig te stellen dat de eindtrappen op het randje van veilig opereren?

Ik heb al heel wat aangesloten in mijn leven, en ook langere speakerkabels als het nodig was, op allerlei versterkers, en nooit een oscillerende versterker gehad, althans nooit vanwege die reden, vandaar ook de vraag.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Ik heb vorige week ongeveer hetzelfde meegemaakt op de pre uitgang van de cambridge aangesloten op mijn aktieve

speakers.....begint mij toch de bas te blubberen...ik mag blij zijn dat ze geen schade hadden! met die pre uitgang is wat

maar wat!....voor de rest op andere pre uitgangen gedaan...niets aan de hand.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Rob_Dingen

Dat ligt er aan wat er is gebeurd.
Er zit in ieder geval een spoel met weerstand in serie met de uitgang dus zal er wel naar gekeken zijn maar heb het niet getest, ook geen behoefte aan.
Dadelijk knalt er weer alles uit.
Maar stel dat je bij een versterker die aan staat eerst de plus aansluit kan heel de zooi gaan oscilleren (zelf ooit meegemaakt bij een stabiele versterker).



JGvH

Hoi Huub ik zou t risico niet meer nemen met de blak, lekker in de verkoop doen!

HuubF

Citaat van: Richi op oktober  2, 2021, 12:41:39
Zou het kunnen dat het probleem in de REL zit of in de high level kabel die Huub heeft gebruikt om de REL aan te sluiten?

De REL leverde geen probleem op! Het ging fout bij de mooie (vrijwel) nieuwe ATC C1.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jossie

Citaat van: HuubF op oktober  2, 2021, 13:42:53
De REL leverde geen probleem op! Het ging fout bij de mooie (vrijwel) nieuwe ATC C1.
Zit daar dan een drie of vierdraads kabel bij Huub?
Omni !

Rob_Dingen

Citaat van: JGvH op oktober  2, 2021, 13:09:45
Hoi Huub ik zou t risico niet meer nemen met de blak, lekker in de verkoop doen!
Welk risico?
Versterker is verder prima in orde.

Rob

Marc Heijligers

Citaat van: HuubF op september 27, 2021, 22:59:05
Hij woont in the middle of nowhere. Achterhoek of zo.  ;D

Nee hoor, hij woont in de omgeving van Eindhoven, Noord Brabant, in het hart van technologisch Nederland  ;)
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

HuubF

Citaat van: Marc Heijligers op oktober  2, 2021, 20:58:59
Nee hoor, hij woont in de omgeving van Eindhoven, Noord Brabant, in het hart van technologisch Nederland  ;)

Ik wilde de exacte locatie uit privacy-overwegingen niet prijs geven.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marc Heijligers

Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: jossie op oktober  2, 2021, 14:00:26
Zit daar dan een drie of vierdraads kabel bij Huub?

De REL had een 3-draads Neutrik kabel (1 keer zwart, 2 keer rood). Op de ATC C1 zitten echter 4 aansluitingen (2 keer zwart/rood) zonder dat er ook maar iets wordt vermeld over gevaren bij dubbel aansluiten van zwart.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DM


ProgRocker

Citaat van: HuubF op oktober  4, 2021, 10:28:23
De REL had een 3-draads Neutrik kabel (1 keer zwart, 2 keer rood). Op de ATC C1 zitten echter 4 aansluitingen (2 keer zwart/rood) zonder dat er ook maar iets wordt vermeld over gevaren bij dubbel aansluiten van zwart.

Huh? Die variant ken ik niet. Elke REL Neutrik kabel die ik ken heeft zwart/geel/rood...

HuubF

Citaat van: ProgRocker op oktober  4, 2021, 13:15:50
Huh? Die variant ken ik niet. Elke REL Neutrik kabel die ik ken heeft zwart/geel/rood...

Haha, ja de gele moet aan de andere rode aansluiting.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ProgRocker

Citaat van: HuubF op oktober  4, 2021, 13:55:50
Haha, ja de gele moet aan de andere rode aansluiting.

Nee dan is het goed, ik dacht heel even dat je een verkeerde Neutrik kabel gebruikt had die je je versterker gekost had.. 😅

Marc Heijligers

Citaat van: DM op oktober  4, 2021, 12:09:30
Gaan we dat ergens kunnen lezen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Ja, ik zal nog een verhaal schrijven; ik ga nog uitgebreider luisteren. Eerste indruk is dat het met name veel opener klinkt met de Twenty, maar er zijn nog veel meer zaken die opvallen.
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

HuubF

Nu de speakers nagenoeg ingespeeld zijn kan ik weer eens hele dagen (als de vrouw en, nog werkende, buren buitenshuis zijn) genieten van browsen in muziek. Vandaag is het een mooie dag voor goed opgenomen live concerten.

Vanochtend na een nummer gehoord te hebben op Radio Paradise begonnen met Live at Leeds van The Who.

Daarna via een commentaar op Radio Paradise over naar Waiting for Columbus van Little Feat.

Nu na het vinden van een lijst met 'goede live opnamen' naar Special Moves van Mogwai.

Lekker hard, allemaal geweldige muziek die even geweldig klinkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag is er veel gebeurd!

Eerst en vooral heb ik de gerepareerde Roksan Blak opgehaald bij Rob_Dingen. Ik ben, denk ik, nog nooit iemand zo dankbaar geweest. De Blak doet het gewoon weer! Nu even voorzichtig met aansluiten. Dat wordt pas morgen.

De tweede gebeurtenis is de onverwachte aanschaf van een Topping PRE90. Ik had een zoekopdracht ingebracht op Marktplaats en stomtoevalllig leverde dat vandaag een hit op. Het lag mooi op de route dus ik heb hem vandaag gelijk meegenomen. De PRE90 was wat gemakkelijker in te passen in de set dus die draait al. Samen met de D90se een geweldige combi zo te horen.

Morgen ook nog op bezoek bij Chansig. Gezellig om elkaar weer eens te zien. Soms levert dat geluidsmatig behoorlijk veel werk (voor mij) op maar dat moet dan maar. Het testen van de Blak ten opzichte van de NCore eindversterking laat dus nog even op zich wachten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

katwax

Nu speelde je zonder pre, toch? Waarvoor heb je die pre dan nodig?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op oktober  7, 2021, 14:52:39
Nu speelde je zonder pre, toch? Waarvoor heb je die pre dan nodig?

Strikt genomen heb ik die niet nodig nee. Maar als absoluut transparante voorversterker is hij hoorbaar beter dan het voorversterkergedeelte van de Topping D90se. Dus stuurt hij ook de Roksan Blak beter aan.

En het was een koopje, dat ook.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)