Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: ajbeefde op mei 24, 2021, 14:53:24
Ik gok op Frank2  ;)
Heb je een obsessie voor mij?

(Heb je medicijnen voor)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Citaat van: HuubF op mei 24, 2021, 14:05:55
Ja dat heeft ook een hoog klaarkom-gehalte!
Jij hebt zeker ook een pi(c)k-up en geen platenspeler [emoji2960]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

ajbeefde

Citaat van: frank2 op mei 24, 2021, 17:47:28
Heb je een obsessie voor mij?

(Heb je medicijnen voor)

Nee hoor, heb niet zoveel met grijze muizen....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Maar weer even to the point.

Vandaag heb ik mijn fanless Roon Core Nuc even aangesloten als mediaserver in plaats van de Nimitra Signature. Met de Spendor A7's klonk dat te scherp. Nu valt het precies op zijn plek, waarschijnlijk omdat de JBL's dat scherpe helemaal niet kunnen weergeven. Ze klinken wel wat frisser nu, erg welkom.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Is het niet zo,als je ze op oor hoogte zet die scherpte "wel" weergegeven wordt Huub... vandaag dat je ze lager geplaatst hebt...ieder voordeel heeft dan ook een nadeel
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Mitch--

De JBL's staan alweer te koop? Ik dacht dat dat maanden ging duren  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Contour

Ben benieuwd, is er al een nieuwe speaker in aantocht?

Carrol

Citaat van: Mitch-- op mei 24, 2021, 20:48:49
De JBL's staan alweer te koop? Ik dacht dat dat maanden ging duren  ;)
Nee toch🤔🤔....zie nog niks staan op MP
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater


roeleken

Zo de speakerwissel gaat steeds sneller
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Contour

Dit was tijdelijke setup had Huub al uitgelegd, blijkbaars is er iets moois op het pad gekomen ik denk een Dynaudio.

Raphie

JBL PRX Power!

Contour


Raphie

Citaat van: Contour op mei 24, 2021, 22:13:13
Hangt ervan af wat je koop lijkt me.
met een andere midrange speaker schiet die ook niks ops
JBL PRX Power!

HuubF

Het bevalt me prima om spullen al te koop te zetten voordat ze per se weg moeten. Als je geen haast hebt krijg je er meer geld voor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 24, 2021, 22:21:40
met een andere midrange speaker schiet die ook niks ops

Al sparend kan ik wel proberen er achter te komen in welke richting ik het moet zoeken. Dat kan prima met een representatieve maar niet te dure 2e hands monitor van een karakteristiek merk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op mei 24, 2021, 09:37:45
De topictitel geeft prijs dat juist de weg naar het walhalla erg belangrijk is. Het walhalla bestaat immers niet en een weg wel.

Ik verwacht niet dat je hem destijds zo bedoeld heb maar dat kan mijn interpretatie zijn natuurlijk..

Naar mijn weten is het Walhalla het hoogst haalbare of het summum, de strijders waren immers niet bang voor de dood tijdens de strijd aangezien ze dan eindelijk toegelaten werden aan Odin's tafel in het Walhalla...

Zie ook hier:

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/walhalla#.YKwVXy1Uf4A

HuubF

Citaat van: Tjeb op mei 24, 2021, 23:07:33
Ik verwacht niet dat je hem destijds zo bedoeld heb maar dat kan mijn interpretatie zijn natuurlijk..

Naar mijn weten is het Walhalla het hoogst haalbare of het summum, de strijders waren immers niet bang voor de dood tijdens de strijd aangezien ze dan eindelijk toegelaten werden aan Odin's tafel in het Walhalla...

Zie ook hier:

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/walhalla#.YKwVXy1Uf4A

Ik ben Humanist. Dus er is niets na de dood. Dus ook geen optimaal klinkend hifi-setje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb


HuubF

Citaat van: Tjeb op mei 24, 2021, 23:21:10
In je topic titel....

Tjeb, ik ben net met mijn 2e whiskeytje begonnen. Morgen gaan we dit tot de bodem uitzoeken!

De JBL's doen hun best om me ervan te overtuigen dat ik het helemaal mis heb. Maar als er weer een JBL komt is het een L100. Dus ze moeten niet zeuren dat ze al te koop staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Huub, wanneer heb je voor het laatst je oren laten uitspuiten bij de huisarts?
Dat kan zo maar de gratis tweak zijn die je brengt wat je zoekt.
Bij de meeste mensen kan er eens in de 2 jaar toch een aardige prop uit komen.
JBL PRX Power!