Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: addesmo op maart 20, 2021, 16:49:43
Volgend jaar streamer-dac kado, jaar verder speakers kado..........klaar ;)

jaar daarna, dit topic sluiten, een nieuw topic maken, en weer van voren af aan beginnen   :tongue2:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 20, 2021, 16:49:43
Volgend jaar streamer-dac kado, jaar verder speakers kado..........klaar ;)

Omdat ik de Auralic Vega G2 goed heb kunnen verkopen is er een ruime oorlogskas, dus zolang ik me niet laat verleiden tot de koop van een nieuwe CA Edge streamer kan ik alle kanten op. Ik zou zo gauw ook niet weten wat een goede vervanger van de Spendor A7 zou kunnen zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Ik blijf erbij dat een goed room correctie systeem het ei van Columbus is! Sinds ik hier de Lyngdorf tdai 3400 heb, heb ik een geluid waar ik vroeger nog niet eens van kon dromen.
Mooie is dat het karakter van mijn speakers volledig in tact is gebleven. Ook geen gedoe verder met kabels, stroom en what ever voor spul verder. Room Perfect is werkelijk een ongelooflijk goed systeem, in ieder geval voor mij en de vele personen die het gebruiken op oa avforums.

Tabcam

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 17:04:47
Omdat ik de Auralic Vega G2 goed heb kunnen verkopen is er een ruime oorlogskas, dus zolang ik me niet laat verleiden tot de koop van een nieuwe CA Edge streamer kan ik alle kanten op. Ik zou zo gauw ook niet weten wat een goede vervanger van de Spendor A7 zou kunnen zijn.
Setje Selah Audio Purezza?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 20, 2021, 17:12:12
Ik blijf erbij dat een goed room correctie systeem het ei van Columbus is! Sinds ik hier de Lyngdorf tdai 3400 heb, heb ik een geluid waar ik vroeger nog niet eens van kon dromen.
Mooie is dat het karakter van mijn speakers volledig in tact is gebleven. Ook geen gedoe verder met kabels, stroom en what ever voor spul verder. Room Perfect is werkelijk een ongelooflijk goed systeem, in ieder geval voor mij en de vele personen die het gebruiken op oa avforums.

In Roomperfect geloof ik wel, dat bestaat al zo lang. Zelfs de DSP in Roon is in de laatste 1.8 versie bruikbaarder geworden.

Maar dat blijft een schaamlap in een huiskamer die eigenlijk helemaal niet geschikt is voor hifi. En het kan onmogelijk voor elkaar krijgen dat de klanksignatuur van digitale apparaten, die allemaal recht meten, zo kan worden beïnvloed dat zoiets als de wonderbaarlijke CA 851n overbodig kan worden gemaakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 17:27:42
In Roomperfect geloof ik wel, dat bestaat al zo lang. Zelfs de DSP in Roon is in de laatste 1.8 versie bruikbaarder geworden.

Maar dat blijft een schaamlap in een huiskamer die eigenlijk helemaal niet geschikt is voor hifi. En het kan onmogelijk voor elkaar krijgen dat de klanksignatuur van digitale apparaten, die allemaal recht meten, zo kan worden beïnvloed dat zoiets als de wonderbaarlijke CA 851n overbodig kan worden gemaakt.
Tdai 3400 heeft ingebouwde steamer. Ook daar verder geen stress ;D
Bovendien is het de eerste versterker die ik heb die enorm hard kan zonder dat het hard klinkt. Heel bijzonder vind ik.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 17:36:44
Wow, approved by AmirM, Purify woofer, niet zo verschrikkelijk duur.
Yep, ben ook benieuwd :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 20, 2021, 17:36:40
Tdai 3400 heeft ingebouwde steamer. Ook daar verder geen stress ;D
Bovendien is het de eerste versterker die ik heb die enorm hard kan zonder dat het hard klinkt. Heel bijzonder vind ik.

Maar wel door de mangel gehaald door ASR kan ik me herinneren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 17:38:21
Maar wel door de mangel gehaald door ASR kan ik me herinneren.
Nou en?
Lekker belangrijk ;)
Heb ook een Ducati en lang Alfa Romeo gereden....

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 20, 2021, 17:39:40
Nou en?
Lekker belangrijk ;)

Als je hem al in huis hebt niet, maar als je hem nog niet hebt gekocht wel.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 17:39:02
Jij hebt ze gekocht?  :worship:
Zat wel aan te denken voor een setje op zolder (het spiekersetje is me net te duur :wacko:) maar ben nog eerst nog met mijn gezondheid en de PAP's bezig. Zodra de lockdown (of ons kabinet :devil:) wat intelligenter wordt en ik weer wat buffer heb ga ik verder kijken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 17:36:44
Wow, approved by AmirM, Purify woofer, niet zo verschrikkelijk duur.

Al besteld inmiddels? ;)

Mocht ff duren..... :nopompom:



(geintje ;) )

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

addesmo

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 17:42:15
Als je hem al in huis hebt niet, maar als je hem nog niet hebt gekocht wel.  ;D
Kan mij niet voorstellen dat je zo op reviews en testen afgaat. Voor mij is er maar1 mogelijkheid. Thuis proberen!!!

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 20, 2021, 17:52:02
Kan mij niet voorstellen dat je zo op reviews en testen afgaat. Voor mij is er maar1 mogelijkheid. Thuis proberen!!!

Als pensionado in coronatijd heb ik niet veel anders te doen. Ik ben niet vies van een experimentje hoor maar stiekem hebben alle componenten hier wel allemaal goede reviews. En omdat ik mij weer heb bekeerd tot Engels spul zijn die gemakkelijk te vinden.

Dat maakt mij tot een paria. Niet serieus genomen door de mensen die veel dingen onzin vinden maar ook niet door de audiofiel die zijn spullen van een mannetje in Zuid-Frankrijk of de binnenlanden van Italië betrekt.

Maar wel veel fun hier. Dat dan weer wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Dit is ook een kanshebber. Helaas een heel stuk duurder maar meet schijnbaar nog beter. Moet me er nog in verdiepen en is nog niet bij ASR verschenen maar dat verwacht ik tzt wel.

Het is de March Audio Sointuva, ook met de Purifiwoofer..

Wel leuk, hij geeft er metingen bij :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gerard123

Ik heb een Lyngdorf 2170 en daar zit geen streamer in. Maar in de 3400 wel en dan valt er tussen netwerkkabel en luidsprekerkabel niks meer te tweaken behalve de dsp. Dat lijkt me voor Huub, die juist aan de voorkant veel experimenteert om tot zijn ideale geluid te komen, geen wenselijke situatie.

Voor mij is het een prima oplossing want ik hoor geen verschillen aan de kant van de bron dus dat mag van mij een black box zijn.

HuubF

Citaat van: gerard123 op maart 20, 2021, 19:50:21
Ik heb een Lyngdorf 2170 en daar zit geen streamer in. Maar in de 3400 wel en dan valt er tussen netwerkkabel en luidsprekerkabel niks meer te tweaken behalve de dsp. Dat lijkt me voor Huub, die juist aan de voorkant veel experimenteert om tot zijn ideale geluid te komen, geen wenselijke situatie.

Voor mij is het een prima oplossing want ik hoor geen verschillen aan de kant van de bron dus dat mag van mij een black box zijn.

Er zijn veel verschillen te horen, waarschijnlijk voor een deel klein of zelfs niet bestaand, maar uiteindelijk ben ik toch ook gevallen voor een alles in één streamer/dac. Van al die aparte doosjes word ik enorm onrustig.

Een losse geïntegreerde versterker vind ik wel zinvol. De voorversterker van die dacs is meestal niet echt goed. Zelfs de voorversterker van de Auralic Vega G2 vond ik minder goed klinken.

En ik heb liever geen speakers met ingebouwde versterkers. Als je bedenkt hoeveel een versterker kan uitmaken ook een raar idee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Citaat van: HuubF op maart 21, 2021, 09:45:58

En ik heb liever geen speakers met ingebouwde versterkers. Als je bedenkt hoeveel een versterker kan uitmaken ook een raar idee.
Als je bedenkt hoeveel een actief filter uit kan maken en versterkers in een actieve speaker geen filter meer tegenkomen en op maat zijn ontworpen voor precies die ene tweeter of woofer...

:D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HuubF

Citaat van: jahtari op maart 21, 2021, 09:59:19
Als je bedenkt hoeveel een actief filter uit kan maken en versterkers in een actieve speaker geen filter meer tegenkomen en op maat zijn ontworpen voor precies die ene tweeter of woofer...

:D

Dat is zeker waar. Er kan worden geoptimaliseerd en er zijn veel minder verbindingen nodig. En als het dan ook nog goed klinkt is het fantastisch. Jammer genoeg zijn er niet zoveel fabrikanten die zowel goede speakers kan maken als goede versterkers en goede dacs. Althans voor een redelijk bedrag. Grimm schijnt het wel goed te doen maar daar betaal je dan net wat meer voor.

Let op, zo zie ik het. Iedereen mag zelf weten wat ie doet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Het blijft puzzelen. mijn voorspelling. er is geld over en na de laatste verkoopronde brandt het al weer in de zak.
Met een paar duizend euro in de pot, zal de conclusie zijn dat CA wel lekker klinkt, maar toch niet high end genoeg is.
De volgende stap zal dus zijn om binnen het budget iets te vinden wat zo goed klinkt als de CA, maar dan "een klasse hoger"

De CA is midrange en dat gaat knagen bij Huubf.
JBL PRX Power!

Contour

Geld op de bank is zo nutteloos als het maar kan zijn, dus inderdaad nadenken over de volgende upgrade!

jahtari

Citaat van: HuubF op maart 21, 2021, 10:42:46
Dat is zeker waar. Er kan worden geoptimaliseerd en er zijn veel minder verbindingen nodig. En als het dan ook nog goed klinkt is het fantastisch. Jammer genoeg zijn er niet zoveel fabrikanten die zowel een goede speakers kan maken als goede versterkers en goede dacs. Althans voor een redelijk bedrag. Grimm schijnt het wel goed te doen maar daar betaal je dan net wat meer voor.
Bij een actieve speaker met ingebouwde streamer/dac/dsp/versterkers kun je beluisteren hoe dit bevalt. Als het bevalt, ben je klaar. In elk geval voor een groot deel, op akoestiek, plaatsing, stroom, etc. na.

En dat laatste is misschien wel een struikelblok voor als je juist veel wilt wisselen of experimenteren.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub