Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari 18, 2020, 07:26:54
Wat leuk, daar is 'ie weer... De 'doof en slechte set' dooddoener...

Wat dan ook weer samengaat met een tergend onvermogen om de geluidskwaliteit van de eigen set te omschrijven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Ik zou dat ook moeilijk vinden. Dan moet je al vele andere sets gehoord hebben en vrijwel niemand die het verschil tussen op zacht, 'normaal' en 'luid' omschrijft. En als ze dan 'ear bleeding levels'  omschrijven is dat vast niet letterlijk :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Citaat van: HuubF op januari 18, 2020, 09:39:45
Wat dan ook weer samengaat met een tergend onvermogen om de geluidskwaliteit van de eigen set te omschrijven.

Nee hoor...gewoon goed. Strak laag, mooie plaatsing, definitie is hoog, detaillering is zuiver, ruimte waarin opgenomen is is mooi hoorbaar, mooie weergave stemmen...misschien zelfs wel natuurlijk. :D

Je koppeling met onvermogen is overigens niet heel lief...je bent een smiley vergeten.

Daarnaast zijn er mensen die al 5 jaar bij iedere verandering meer laag horen, diepte nog dieper is geworden, de natuurlijkheid nog natuurlijker is geworden, de stemmen nog realistischer worden weergegeven, plaatsing nog scherper is geworden, het zwarter nog zwarter....ik weet niet wat jij dan leest en welk woord erbij past ? Mijn associatie houd ik lekker bij me.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op januari 18, 2020, 09:39:45
Wat dan ook weer samengaat met een tergend onvermogen om de geluidskwaliteit van de eigen set te omschrijven.

Huh?

Ik vind het inderdaad lastig om me te bedienen van subjectieve termen als zwart, muzikaal enz... Maar ondanks dat vind ik mijn set wel neutraal klinken (wel grappig dat het ook zo meet) en met genoeg geweld op het laag. En wanneer er een hondje ergens in een opname bij de buren blaft, plaatst het ook zo.

Wel weinig bloemrijk inderdaad maar dat laat ik liever over aan de muziek...

HuubF

Citaat van: chansig op januari 18, 2020, 09:49:21
...
Daarnaast zijn er mensen die al 5 jaar bij iedere verandering meer laag horen, diepte nog dieper is geworden...

Je doelt hier op mensen die al jaren obsessief bezig zijn met subwoofers?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Baardmannetje op januari 18, 2020, 09:50:33
Huh?

Ik vind het inderdaad lastig om me te bedienen van subjectieve termen als zwart, muzikaal enz... Maar ondanks dat vind ik mijn set wel neutraal klinken (wel grappig dat het ook zo meet) en met genoeg geweld op het laag. En wanneer er een hondje ergens in een opname bij de buren blaft, plaatst het ook zo.

Wel weinig bloemrijk inderdaad maar dat laat ik liever over aan de muziek...

Tik em aan ouwe.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op januari 18, 2020, 10:05:31
Je doelt hier op mensen die al jaren obsessief bezig zijn met subwoofers?

Ik vind het prima dat jij hebt besloten dat je alles mag zeggen in je topic. En je dan dus schijnbaar als een 7 jarige moet gaan reageren.

Maar kan het wel simpelweg een beetje in de lijn van de discussie blijven ? Was je altijd best wel sterk in. Nee ? Dan probeer ik zoveel als mogelijk af te haken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Prima....tot over 2 weken. Lekker tweaken. Heb er zin. Volgende week ook een meeting. Dus al goed bezig in 2020. Nummer drie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Beetje dollen mag wel toch? Ja zin in de Tweakjesdag 2.0. De eerste leidde de ondergang in van hififorum.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

O jawel hoor. Maar niet gaan lopen piepen als het eea dan ontspoort omdat de ene zeester naar de andere zeester zich er dan mee gaat bemoeien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Citaat van: HuubF op januari 17, 2020, 21:48:21
Oh dus ik kan mijn Qobuz Studio abonnement van 25 euri per maand opzeggen.  :popcorn:
Zou ik niet doen dan kun je hier niet meer vertellen dat je naar 192Khz zit te luisteren ;)

oud_account_1

Citaat van: HuubF op januari 18, 2020, 09:37:48
Haha, ik hoor graag je bevindingen.  ;)
Ik ben ergens in maart/april weer in het land, dus je moet even geduld hebben  ;D
En, ik moet even kijken hoe ik e.e.a. aan moet sluiten (ik blijf de piano 2.1 gebruiken ivm de dsp die daarin zit.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op januari 18, 2020, 12:56:19
Zou ik niet doen dan kun je hier niet meer vertellen dat je naar 192Khz zit te luisteren ;)

Wat gebruik jij ook al weer ? Tidal toch ? Is dat in vergelijking met bv Spotify ook nog anders ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Ik gebruik Qobuz heb Tidal nooit geprobeerd wel Spotify.
Qobuz klinkt beter als Spotify maar minder als eigen geripte cd's.

Rob

HuubF

Citaat van: chansig op januari 18, 2020, 11:39:25
O jawel hoor. Maar niet gaan lopen piepen als het eea dan ontspoort omdat de ene zeester naar de andere zeester zich er dan mee gaat bemoeien.

Gr. Hans

Oh nee daar ben ik voor behandeld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Rob_Dingen op januari 18, 2020, 12:56:19
Zou ik niet doen dan kun je hier niet meer vertellen dat je naar 192Khz zit te luisteren ;)

Haha ja wordt inderdaad enigszins om zeep geholpen door de lagere interne samplefrequentie in de speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op januari 18, 2020, 13:26:52
Ik gebruik Qobuz heb Tidal nooit geprobeerd wel Spotify.
Qobuz klinkt beter als Spotify maar minder als eigen geripte cd's.

Rob
Ik heb het nog niet vergeleken, maar wel Spotify vs cd's en hires. Soms hoorbaar, maar niet altijd, zal al veel afhangen van de "kwaliteit" van de opname en het klinkt zeker geen 50% beter.
Mijn keuze is dan ook Spotify (dit werkt bijna overal op, dochter en vrouw kunnen dit gebruiken en heb je meeste keuze) en met het geld dat ik dan niet uitgeef aan duurder abo van Qobuz of Tidal kan ik dan cd's (downloads) kopen, aangezien deze beter zijn dan het duurste abo van Tidal of Qobuz volgens wat ik lees.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op januari 18, 2020, 16:02:13
Ik heb het nog niet vergeleken, maar wel Spotify vs cd's en hires. Soms hoorbaar, maar niet altijd, zal al veel afhangen van de "kwaliteit" van de opname en het klinkt zeker geen 50% beter.
Mijn keuze is dan ook Spotify (dit werkt bijna overal op, dochter en vrouw kunnen dit gebruiken en heb je meeste keuze) en met het geld dat ik dan niet uitgeef aan duurder abo van Qobuz of Tidal kan ik dan cd's (downloads) kopen, aangezien deze beter zijn dan het duurste abo van Tidal of Qobuz volgens wat ik lees.
Natuurlijk hangt het van de kwaliteit van de opname af.
Wat er niet inzit kun je ook niet horen.
Jij kiest ervoor om cd's of download's te kopen van het minder uitgegeven geld, Huub kiest voor Roon m.b.t bedieningsgemak prima.
Maar daarmee doe je wel consessies in kwaliteit, en hoe belangrijk vind je dat dan?
Dus ieder zijn keuze is prima.

Rob

op eigen verzoek verwijderd.

Nope.

De vraag is of je überhaupt hoorbare consessies doet met Spotify, Tidal, Qobuz dan wel een rip.

Ach, als je het blind niet hoort...

:tongue2:

B-art

Citaat van: katwax op januari 18, 2020, 16:02:13
Ik heb het nog niet vergeleken, maar wel Spotify vs cd's en hires. Soms hoorbaar, maar niet altijd, zal al veel afhangen van de "kwaliteit" van de opname en het klinkt zeker geen 50% beter.
Mijn keuze is dan ook Spotify (dit werkt bijna overal op, dochter en vrouw kunnen dit gebruiken en heb je meeste keuze) en met het geld dat ik dan niet uitgeef aan duurder abo van Qobuz of Tidal kan ik dan cd's (downloads) kopen, aangezien deze beter zijn dan het duurste abo van Tidal of Qobuz volgens wat ik lees.

Met zo'n prachtig systeem als die van jou (Kii Three BXT System + Kii Control) ga je toch geen mp3 via Spotify beluisteren lijkt mij.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

 ^^

Inmiddels voor de derde (!) keer een microRendu in huis. De eerste kostte me 600 euro en de voeding nog eens 400. De tweede de helft. Deze keer 200 euro en ik had nog een iFi voeding liggen. Ik verlies er dus niets op.  :)

De eerste indruk is nog een beetje ongewis. Strakker laag dan met de RP4 in ieder geval, beetje 'hard'. Maar net uit de doos, ook de voeding, dus weer even een nachtje doordraaien.

Gisteren had ik een paar uurtjes over en heb ik eens geverifieerd of de Sbooster voeding op de Mytek Brooklyn dac eigenlijk wel zin heeft. Had ik nog nooit geprobeerd vanwege de overbodigheid van de check. En verduiveld, als je lang vergelijkt hoor je net wat meer verfijning met Sbooster dan zonder.

De komende week ga ik de nieuwe oude kast voor tv en hifi aanpassen en neerzetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob_Dingen

Citaat van: Baardmannetje op januari 18, 2020, 16:31:00
Nope.

De vraag is of je überhaupt hoorbare consessies doet met Spotify, Tidal, Qobuz dan wel een rip.

Ach, als je het blind niet hoort...

:tongue2:
Blind en watjes in mijn oren :tongue2:

Kingpin

Klopt, een goede voeding op de Mytek doet dat best veel.
Heb er wel eens wat gemaakt, strak tot 5A en kortstondig tot 14A, schoon aan de haak.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Rob_Dingen op januari 18, 2020, 17:05:04
Blind en watjes in mijn oren :tongue2:

;D

Nee. Echt ABX-en. Dat is juist met deze materie erg gemakkelijk.