Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: HuubF op oktober 29, 2019, 07:58:11
Haha ja. Hij heeft zijn rollator al in orde gebracht.

Sirius666, wat voor setje heb jij op dit moment eigenlijk staan?

Dynaudio 400 XD. Topping D10 als usb->spdif ervoor. Binnenkort de Dynaudio Connect en dan ben ik klaar  ;) Bron: pc met 2 Elfidelity PCI filter kaartjes, Pangea usb kabel, voor de Connect waarschijnlijk een Atlas Hyper DD Integra coax. Aan de Dynaudio's 2 AliExpress stroomkabels ipv de meegeleverde onafgeschermde snoeren. Staat wat leuker :D

Hiervoor zo'n 2jr met de geweldige Classic 10 van Jamo en een klasse D PA bak erachter gedraaid. Die mogen het veld ruimen. Vanaf de Jamo's heb ik een soort rust over mij heen gekregen en die uitte zich in wat er nu staat want ik was mij al een tijdje aan het oriënteren voor een actieve set.

Striemende metal is de ultieme graadmeter en daar slagen de Dyn's met vlag en wimpel in.

INIURIA

Citaat van: Sirius666 op oktober 29, 2019, 09:18:40

Striemende metal is de ultieme graadmeter en daar slagen de Dyn's met vlag en wimpel in.

Dikke like  :headbanging:

Sirius666


INIURIA

Citaat van: Sirius666 op oktober 29, 2019, 12:06:23
Fleshgod Apocalypse's 'the Violation' :inlove: :D

Mooie test voor luidsprekers. Kunnen ze dat geweld aan dan lukt alles  :pompom:

HuubF

Citaat van: Sirius666 op oktober 29, 2019, 12:06:23
Fleshgod Apocalypse's 'the Violation' :inlove: :D

Dzjiezes, dit is zo'n teringherrie dat ik niet eens kan beoordelen of de weergave goed genoeg is.  :butbut:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Daardoor wel een MQA versie van Deep Purple in Rock gevonden. Iets rustiger maar wel geschiedenis. Even terug naar mijn 17e levensjaar en mijn eerste setje met Wharfedale Denton 3, een Onkyo versterker en Pioneer platenspeler. Lekker knallen als pappie en mammie niet thuis waren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RalphH

Citaat van: HuubF op oktober 29, 2019, 14:05:44
Dzjiezes, dit is zo'n teringherrie dat ik niet eens kan beoordelen of de weergave goed genoeg is.  :butbut:

Vind die drummer altijd wel indrukwekkend rap. :bigsmile:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sirius666

Citaat van: HuubF op oktober 29, 2019, 14:05:44
Dzjiezes, dit is zo'n teringherrie dat ik niet eens kan beoordelen of de weergave goed genoeg is.  :butbut:

En terecht ;) Heerlijk rustig ook als het nummer afgelopen is :tounge:

Als je weet dat de productie ok is dan verwacht ik iig de blastbeats (het mitrailleur drumwerk) en andere percussie goed te kunnen volgen. Dat gaat niet altijd goed. Dit nummer is dermate druk, met name door het orkestrale, dat het een perfecte test is. Wat ervaring in het genre is alleen wel handig....anders is het denk ik een enorme geluidsbrei :D Alles valt en staat ook bij de plaatsing van je set. Is die ruk, dan is een nummer als deze al helemáál niet te volgen.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op oktober 29, 2019, 15:28:34
En terecht ;) Heerlijk rustig ook als het nummer afgelopen is :tounge:

Als je weet dat de productie ok is dan verwacht ik iig de blastbeats (het mitrailleur drumwerk) en andere percussie goed te kunnen volgen. Dat gaat niet altijd goed. Dit nummer is dermate druk, met name door het orkestrale, dat het een perfecte test is. Wat ervaring in het genre is alleen wel handig....anders is het denk ik een enorme geluidsbrei :D Alles valt en staat ook bij de plaatsing van je set. Is die ruk, dan is een nummer als deze al helemáál niet te volgen.

Op zich is het wel goed te volgen, ik mis alleen een beetje druk in het laag. Moet aan de opname liggen want  de No One Knows (QTSA) test gaat hier prima, laag zat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Klopt!

Het 1e nummer van Björk's Homogenic album is weer van een vrij aparte orde wat laag betreft. Ik word er wat ongemakkelijk van. Ja, van zoiets dan weer wel :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op oktober 29, 2019, 17:05:04
Klopt!

Het 1e nummer van Björk's Homogenic album is weer van een vrij aparte orde wat laag betreft. Ik word er wat ongemakkelijk van. Ja, van zoiets dan weer wel :D

Leve Tidal, ja het laag in dat nummer maakt mij ook ongemakkelijk.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De laatste weken luister ik steeds vaker Radio Paradise. Ik zag vandaag dat ze ook in flac uitzenden dus vanmiddag eens proberen.

Muziekkeuze en klank zijn geweldig, zelfs in gecomprimeerd formaat. Nadeel van flac schijnt te zijn dat je dan niet kunt zien welke song het is. Dat zou jammer zijn want als iets lekker klinkt ga ik altijd wel even kijken naar de artiest in Roon.

Voor de rest gaat alles nog steeds goed met de CineMax18's. Van de week ontvang ik een paar stroomverbeterende zaken zodat alles met Supra spullen is aangesloten. Geeft in ieder geval een goed gevoel en wie weet hoor ik iets moois.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Als je verschil in kabels gaat horen dan zit dan gewoon tussen je oren.

Hier ook al jaren Supra kabels.

HuubF

Citaat van: Ralf67 op november  5, 2019, 13:59:55
Als je verschil in kabels gaat horen dan zit dan gewoon tussen je oren.

Hier ook al jaren Supra kabels.

Prima toch? Als je het maar blijft horen dan geeft het helemaal niets.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Nog 6 weken werken en dan ben ik voor altijd vrij. Het zorgt voor een soort nesteldrang, de wil dat alles netjes geregeld is. Dat geldt voor het zo laag mogelijk krijgen van de vaste lasten, de noodzakelijke administratie, sociale afhecht-dingetjes maar natuurlijk ook een hifi-set die een goed uitgangspunt vormt voor een iets minder kapitaalkrachtige toekomst. Want voor mij geen 50.000 euro set. Niet omdat het niet moet maar omdat het niet kan.

In de loop der jaren is mijn belangrijkste kriterium geworden: de set moet lekker klinken. De voor mij best klinkende sets stonden altijd gewoon in een kamer met hoogstens een kleedje en wat gordijnen. En dan vloog het geluid wel eens uit de bocht inderdaad. Maar ja, dat heb je ook als Queens of the Stone Age staat te blazen in de Ziggo dome. Maar wanneer klinkt het lekker? Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat je je qua sound dan geen buil kan vallen met Naim en een setje speakers dat het daar goed mee doet. Maar ja, met Naim wordt bij mij, door het duizelingwekkende upgrade-pad, de Audiofilia Nervosa aangewakkerd tot grote hoogten. Dus heb ik nu voor de 2e keer alle Naim spullen de deur uitgedaan.

Bij Naim helpt een verbeterde voeding altijd, na een paar jaar komt er altijd een verbeterde versie, er is altijd een hoger model. Met eigen voeding uiteraard. Naim is mooi maar zelfs met de 500-serie ben je er niet helemaal. En dan ben je die 50.000 euro ontstellend snel kwijt. In een akoestisch niet optimale omgeving.  :crazy:

Want als er één ding is wat ik met alle bezoekjes aan Chansig en Baardmannetje heb geleerd dat je een optimaal geluid alleen kunt krijgen in een optimale akoestiek. Als je dat niet wil of kan dan moet je vooral niet té ver gaan met het perfectioneren van een set (waar we over van mening verschillen is dat ik vind dat een set geluidstechnisch geperfectioneerd kan worden). Wel, de akoestiek van mijn huiskamer is (voor een huiskamer) redelijk. Na veel diskussie heb ik gordijnen, een verstrooi-muur en een dik kleed kunnen regelen. De huiskamer is trapeziumvormig, oneindig veel beter dan de vierkante stenen ruimte in mijn vorige huis.

De CineMax18 set van MichelDW was voor mij het maximum qua grootte en prijs en verving een erg goede (maar dure en upgrade-gevoelige) Naim-ATC combi. Het gesloten Hypex powered gesloten sub/sat systeem bleek goed in de ruimte te passen en mijn lieftallige vriendin gedoogde het. De set klonk vanaf het begin goed genoeg om mijn ideaal van een lekker klinkend maar kwalitatief goed setje waar te maken. Bovendien bleek de speakerset goed in staat veranderingen in de aanvoer goed hoorbaar te maken. Een aanwijzing dat de basis goed is. De Naim V1 dac bleek al gauw te licht (te weinig resolutie) waarna de aanschaf van de Mytek Brooklyn Dac+ met SBooster voeding (van Sultankat) precies deed wat ik wilde, zonder de muzikaliteit aan te tasten.

Dankzij MichelDW die zich uiterst meedenkend opstelt is vorige week de stroomvoorziening naar een iets hoger plan getild. Kan dat dan? Ik denk inmiddels van wel. Vanaf de dedicated stroom-aansluiting loopt nu een Supra-snoer naar een Supra blok, met daarvanuit Supra-snoeren naar de componenten. Daarnaast heb ik de settop-box en TV op een gewoon stopcontact aangesloten en de netwerk-switch uitgezet. Het verschil is best groot: meer rust, een strakker laag, meer resolutie, meer verfijning. Gelukkig nog steeds zonder dat het voor mij persoonlijk 'lekkere' geluid minder lekker is geworden. PRAT zonder Naim met veel meer resolutie en beter laag dan toen ik nog op de geldverslindende Naim snelweg zat.

Vanaf 21 december ben ik gedoemd hier nog veel vaker naar te moeten luisteren. Dat gaat wel lukken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

beetje jaloers hier .En mooie vooruitzichten.

Moet nog 15 jaar, maar ga vanaf januari lekker 4 dagen werken.

HuubF

Citaat van: Ralf67 op november 11, 2019, 11:23:47
beetje jaloers hier .En mooie vooruitzichten.

Moet nog 15 jaar, maar ga vanaf januari lekker 4 dagen werken.

Haha wil je ook 66 jaar oud zijn dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


Ralf67


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op november 11, 2019, 11:56:12
Leuk Huub.

Ik kom graag een keer bij je meeluisteren.

;)

Graag! Eerst naar Hans. En ik moet langs jou met mijn swiss army dac.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik kom tzt wel samen met Hans joe kant op.

Je zoals altijd je bent welkom hier, leuk om weer eens wat te experimenteren.

:music:

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op november 11, 2019, 13:20:32
Ik kom tzt wel samen met Hans joe kant op.

Je zoals altijd je bent welkom hier, leuk om weer eens wat te experimenteren.

:music:

Hebben je speakerz een analoge ingang?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)