Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: RalphH op maart  3, 2019, 14:01:30
Ik zie een gat in de markt. De boer op naar alle opnamestudio's en kabels, lampen, kurkjes en tegels aanprijzen. Er is nog veel te verbeteren aan de bron, die is nu suboptimaal. :laugh:

Daar komt de oorspronkelijke 'technologie' ook vandaan. Vd Heiden was een opnametechnicus bij de omroep (NOS geloof ik). Degene die het stokje heeft overgenomen was een collega van hem en nog steeds opnametechnicus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: Contour op maart  3, 2019, 12:58:56
Koester dat Huub, dat je op je eigen oren durft te vertrouwen, heren als Chansig durven dat niet meer en zoeken constant de bevestiging door metingen. Helaas voor hun vertelt een vlak grafiekje slechts een fractie van het verhaal. Dus dan blijf je logischer wijze steken op een suboptimaal resultaat, maar dat meet wel goed...  :laugh:

Heb jij Hans' en Baardmannetje's sets ooit gehoord om tot een dergelijke conclusie te komen?

Quote Berret:

CitaatDe bijdrage van de lamp bestaat uit het verspreiden/ omzetten van de verticale werking van de tegel naar een meer diffuse spreiding in de ruimte. Die verspreiding is maximaal( voor zover we nu weten) met infrarood als drager. De kwaliteit van de verspreider van dat infrarood is daarbij van belang. Infrarood leds bijvoorbeeld doen het beduidend slechter. Wolfraamlampen al een stuk beter en kooldraadlampen zijn tot nu toe het meest geschikt. Maar op de volledige netspanning geven die in verhouding teveel normaal licht af, dus daarom gedimd of een trafo ertussen. Theo heeft daar een prima oplossing voor bedacht door wat slimme combinaties van wat onalledaagse technieken er in toe te passen. En voila....

Een lamp op een tegel is schijnbaar het summum?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart  3, 2019, 14:10:40
...
Een lamp op een tegel is schijnbaar het summum?

In die van mij zit inderdaad een tegel ingebouwd. Mijn 2 tegels en de lamp (met ingebouwde tegel) moeten ten opzichte van elkaar in dezelfde richting staan. Daartoe is er op alle producten rechts-voor een merkteken aangebracht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


op eigen verzoek verwijderd.

#2129
Citaat van: Sirius666 op maart  3, 2019, 14:10:40
Heb jij Hans' en Baardmannetje's sets ooit gehoord om tot een dergelijke conclusie te komen?

Jij denkt dat ik zulks persoon over de vloer wil hebben..? Hans misschien?

;D

chansig

Gna...je hebt de naamspeling (welke overigens wel toepasselijk was) eruit gehaald.

Grappig dat de postwisseling tussen Huub en mij zonder enig probleem verloopt. Grapje over en weer, steekjes onder water. Maar de Zeesterren zitten te zoeken en te poken waar ze maar kunnen. Sneu. Hoop dat de stroom weer anders gaat zijn...zweven ze ergens anders heen.

En tuurlijk heeft Contour nooit mijn set beluisterd. Hij gaat alleen maar af op zijn overtuiging dat wanneer een iemand meet het nooit wat kan zijn.

Ralph, KoenK, Baard, Doorofnight, Huub, Xander, Markus zijn volgens mij de enige die de set boven hebben gehoord. Baard is de enige die de set heeft gehoord zoals hij nu staat en is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: Contour op maart  3, 2019, 12:58:56
Koester dat Huub, dat je op je eigen oren durft te vertrouwen, heren als Chansig durven dat niet meer en zoeken constant de bevestiging door metingen. Helaas voor hun vertelt een vlak grafiekje slechts een fractie van het verhaal. Dus dan blijf je logischer wijze steken op een suboptimaal resultaat, maar dat meet wel goed...  :laugh:

In die zin blijven beide kampen steken in een suboptimaal, dus wat is het punt?

Groet, Mark ;)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart  3, 2019, 14:22:01
In die van mij zit inderdaad een tegel ingebouwd. Mijn 2 tegels en de lamp (met ingebouwde tegel) moeten ten opzichte van elkaar in dezelfde richting staan. Daartoe is er op alle producten rechts-voor een merkteken aangebracht.

Oh je hebt er 2 staan, symmetrisch tov elkaar? Ik kan mij zeker wat bij jouw ervaring voorstellen ondanks dat ik het met de nodige scepsis benader. Niet dat dat wat zegt want dat doe ik sowieso met meer zaken :D Vergelijken met en zonder audiolamp schijnt dan weer lastig te zijn omdat het effect nog na schijnt te ijlen. Heb jij daar ervaring mee?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart  3, 2019, 15:49:11
Oh je hebt er 2 staan, symmetrisch tov elkaar? Ik kan mij zeker wat bij jouw ervaring voorstellen ondanks dat ik het met de nodige scepsis benader. Niet dat dat wat zegt want dat doe ik sowieso met meer zaken :D Vergelijken met en zonder audiolamp schijnt dan weer lastig te zijn omdat het effect nog na schijnt te ijlen. Heb jij daar ervaring mee?

Nee 2 tegels en 1 lamp. Het is zowiezo vage shit. Als je het hebt duurt het even voordat het werkt, het is soms weg, aluminium behuizingen duren wat langer, het 'zwabbert' soms en als je de boel weghaalt verdwijnt het niet direct. Ik haal het alleen nooit meer weg.

Want als je ergens anders gaat luisteren mis je het.

Scepsis is prima hoor. Ik zag net al dat er een enorme wachtlijst is. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ga je die nieuwe ontwikkelingen ook nog proberen ?

Overigens: Even sprinten op de baan....nice.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  3, 2019, 16:27:32
Ga je die nieuwe ontwikkelingen ook nog proberen?

Nee joh, dan moet ik me er op audiofreaks weer helemaal inlikken. Het lijkt me heel leuk om Bert weer eens te zien maar hij heeft het daar volgens mij veel te druk voor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Van wat ik gelezen heb is wordt het nog beter...beetje inlikken kan dan toch geen kwaad ? Kwestie van baten en kosten... :D

Mooie sprint overigens. Ik wil ook zo'n lijf... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

genesis

Citaat van: scrutinizer op maart  1, 2019, 13:15:45
Wat er bij jou rond je bol bespannen zit tijdens het luisteren is niet veel anders en vind je er toe doen.
Soms raak ik je een beetje kwijt ...in je zweve(n)righeid. ;)

Jammer dat je altijd weer zo je best doet om mensen te vertellen hoe en wat ze moeten uhhh eten.
Zou je sieren bij jezelf te blijven en een ander zijn hobby en zienswijze te respekteren, Hans.

:D

Genesis
Carpe Diem

HuubF

Citaat van: doorofnight op maart  3, 2019, 09:11:46
Als je eenmaal weet en ervaren hebt hoe groot de kracht van inbeelding kan zijn, is dat niet zo moeilijk te snappen. Mensen nemen hun waarnemingen over het algemeen veel te serieus. Vooral als het om audio gaat. Uit getuigenonderzoek bijvoorbeeld is gebleken dat mensen vaak foute en tegenstrijdige herinneringen hebben aan een voorval. Inbeelding is krachtig en ook heel mooi. Het kan de wereld een stuk leuker en spannender maken. Of de muziekervaring grootser/mooier.

...

Als je een tijdje bezig bent met hifi, en het leven in het algemeen, dan begrijp je geheel automatisch wat je als echt kunt beschouwen en wat niet. Als je maar de tijd neemt. En een geheugen hebt. En steeds weer geconfronteerd wordt met alternatieven.

Want als iets echt is, verandert het niet. Ook niet na een jaar. Of 5 jaar.

Neem nou verliefdheid. Je kunt best wel eens abusievelijk denken dat je dat bent. Maar je blijft niet 5 jaar aan een suboptimale partner plakken, denkend dat je nog steeds verliefd bent terwijl dat helemaal niet zo is.

Of leven we allemaal in een eigen bubbel vol met onwaarheden? Mwah, er zijn mensen die vaccinaties gevaarlijk vinden of steeds maar weer bewijzen vinden dat de wereld plat is. Of nog prima contacten onderhouden met Elvis. En 17 graden in februari is volkomen normaal. Dat mogen ze best denken maar de evolutie ligt altijd op de loer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op maart  4, 2019, 06:33:11
Als je een tijdje bezig bent met hifi, en het leven in het algemeen, dan begrijp je geheel automatisch wat je als echt kunt beschouwen en wat niet. Als je maar de tijd neemt. En een geheugen hebt. En steeds weer geconfronteerd wordt met alternatieven.

Want als iets echt is, verandert het niet. Ook niet na een jaar. Of 5 jaar.

Neem nou verliefdheid. Je kunt best wel eens denken dat je dat bent. Maar je blijft niet 5 jaar aan een suboptimale partner plakken, denkend dat je nog steeds verliefd bent terwijl dat helemaal niet zo is.

Of leven we allemaal in een eigen bubbel vol met onwaarheden? Mwah, er zijn mensen die vaccinaties gevaarlijk vinden of steeds maar weer bewijzen vinden dat de wereld plat is. Of nog prima contacten onderhouden met Elvis. En 17 graden in februari is volkomen normaal. Dat mogen ze best denken maar de evolutie ligt altijd op de loer.

^^
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

noot87

Verliefdheid lijkt mij nou juist niet een goede vergelijking. Als je verlieft bent, ben je juist niet in staat objectief te oordelen.
Bij audio zou je, als je objectief probeert te luisteren, toch moeten kunnen beoordelen of iets nut heeft of juist niet.

Dat veel mensen niet nadenken of zich niet (willen) laten informeren en zichzelf graag voor de gek willen houden, moeten dat zelf weten. Van evolutie is in de mensheid maar weinig sprake. Juist diegene die langer nadenken of bewust een keuze maken planten zich minder vaak voort.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

HuubF

Citaat van: noot87 op maart  4, 2019, 16:32:24
Verliefdheid lijkt mij nou juist niet een goede vergelijking. Als je verlieft bent, ben je juist niet in staat objectief te oordelen.
Bij audio zou je, als je objectief probeert te luisteren, toch moeten kunnen beoordelen of iets nut heeft of juist niet.
...

Je mist het punt een beetje. Als je net een peperduur apparaat in huis hebt gehaald kan de pride of ownership best het beoordelingsvermogen beïnvloeden. Maar als je oude onooglijke apparaatje bij nader inzien toch best goed bleek te zijn, of het nieuwe apparaat na een paar weken nauwelijks meer opvalt, of na een luisterbezoek aan jou of van jou aan een ander de mist optrekt sta je weer met beide benen op aarde.

Je kunt alleen blijven geloven in een foutieve waarneming als je de deur dichtmetselt, de telefoon afsluit en internet afkoppelt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: HuubF op maart  4, 2019, 06:33:11
Als je een tijdje bezig bent met hifi, en het leven in het algemeen, dan begrijp je geheel automatisch wat je als echt kunt beschouwen en wat niet. Als je maar de tijd neemt. En een geheugen hebt. En steeds weer geconfronteerd wordt met alternatieven.

Want als iets echt is, verandert het niet. Ook niet na een jaar. Of 5 jaar.

Neem nou verliefdheid. Je kunt best wel eens abusievelijk denken dat je dat bent. Maar je blijft niet 5 jaar aan een suboptimale partner plakken, denkend dat je nog steeds verliefd bent terwijl dat helemaal niet zo is.

Of leven we allemaal in een eigen bubbel vol met onwaarheden? Mwah, er zijn mensen die vaccinaties gevaarlijk vinden of steeds maar weer bewijzen vinden dat de wereld plat is. Of nog prima contacten onderhouden met Elvis. En 17 graden in februari is volkomen normaal. Dat mogen ze best denken maar de evolutie ligt altijd op de loer.

Ik weet dat meer is dan logica en kennis.  Ik denk dat je iets wil uitleggen in relatie tot mijn berichtje, maar ik snap niet wat je bedoelt. Wat heeft tijd te maken met echtheid, wat heeft leeftijd te maken met een besef van echtheid? Wat heeft de keuze voor een partner te maken met je beeld van de werkelijkheid? Ik snap je vergelijkingen niet. Wat heeft echtheid te maken met onveranderlijkheid?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op maart  4, 2019, 17:17:55
Ik weet dat meer is dan logica en kennis.  Ik denk dat je iets wil uitleggen in relatie tot mijn berichtje, maar ik snap niet wat je bedoelt. Wat heeft tijd te maken met echtheid, wat heeft leeftijd te maken met een besef van echtheid? Wat heeft de keuze voor een partner te maken met je beeld van de werkelijkheid? Ik snap je vergelijkingen niet. Wat heeft echtheid te maken met onveranderlijkheid?

Ik zou zeggen: lees het nog een keertje door of laat het gaan.

Edit... een korte toevoeging...

Kijk DON, je weet dat Chansig en Baardmannetje een enorme pokkehekel hebben aan Scrutinizer. Ik heb overigens totaal geen problemen met Scrutinizer, maar ook niet met Chansig en Baardmannetje hoewel we compleet anders denken... als het om HiFi gaat. Voor de rest kunnen we al jaren prima door 1 deur.

Waarom hebben ze een beetje een hekel aan hem? Omdat hij ze lijkt te achtervolgen. De zeesterren worden ze genoemd.

Welnu, jij bent mijn 'Zeester'.  ;D

Normaal trek ik dat (soms) redelijk, maar nu moet ik naar een afronding tot omdat ik na 6 maanden lanterfanten weer 100% ga werken. Nog 1 jaar en 8 maanden. Dus een discussie als die jij initieert kan niet meer. Te vaag en te tendentieus.

Naar mijn smaak ben ik duidelijk genoeg in de dingen die ik schrijf. Als er een ondertoon van betweterigheid inzit: je hebt gelijk. Misschien om een beetje een tegenwicht te vormen tegen de input van de anderen.

Ik stel je voor om eens bij elkaar te luisteren. Als persoon vind ik je ongetwijfeld aardig.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: doorofnight op maart  4, 2019, 17:17:55
Ik weet dat meer is dan logica en kennis.  Ik denk dat je iets wil uitleggen in relatie tot mijn berichtje, maar ik snap niet wat je bedoelt. Wat heeft tijd te maken met echtheid, wat heeft leeftijd te maken met een besef van echtheid? Wat heeft de keuze voor een partner te maken met je beeld van de werkelijkheid? Ik snap je vergelijkingen niet. Wat heeft echtheid te maken met onveranderlijkheid?

+1

Citaat van: HuubF op maart  4, 2019, 19:11:28
Ik zou zeggen: lees het nog een keertje door of laat het gaan.

Jouw post is anders erg warrig. Heb je 'em zelf wel teruggelezen?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart  4, 2019, 19:31:07
+1

Jouw post is anders erg warrig. Heb je 'em zelf wel teruggelezen?

Komaan doe je best dan, je kunt het.  :hehe:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: HuubF op maart  4, 2019, 19:11:28
Ik zou zeggen: lees het nog een keertje door of laat het gaan.

Edit... een korte toevoeging...

Kijk DON, je weet dat Chansig en Baardmannetje een enorme pokkehekel hebben aan Scrutinizer. Ik heb overigens totaal geen problemen met Scrutinizer, maar ook niet met Chansig en Baardmannetje hoewel we compleet anders denken... als het om HiFi gaat. Voor de rest kunnen we al jaren prima door 1 deur.

Waarom hebben ze een beetje een hekel aan hem? Omdat hij ze lijkt te achtervolgen. De zeesterren worden ze genoemd.

Welnu, jij bent mijn 'Zeester'.  ;D

Normaal trek ik dat (soms) redelijk, maar nu moet ik naar een afronding tot omdat ik na 6 maanden lanterfanten weer 100% ga werken. Nog 1 jaar en 8 maanden. Dus een discussie als die jij initieert kan niet meer. Te vaag en te tendentieus.

Naar mijn smaak ben ik duidelijk genoeg in de dingen die ik schrijf. Als er een ondertoon van betweterigheid inzit: je hebt gelijk. Misschien om een beetje een tegenwicht te vormen tegen de input van de anderen.

Ik stel je voor om eens bij elkaar te luisteren. Als persoon vind ik je ongetwijfeld aardig.  ;)

Ik wens niemands zeester te zijn en de vergelijking met Scrut is al zo ernstig dat je me haast niet dieper kunt beledigen :) Ergens had ik het idee dat je kritische vragen wel leuk vindt, maar nu blijkt dat je daar niet tegen kan zal ik geen vragen meer stellen, alleen af en toe beleefd applaudisseren als je iets leuks post. Als je daar ook geen last van hebt?

Ik heb de laatste tijd weinig trek in luisterbezoekjes dus dat hou ik nog even af.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart  4, 2019, 19:43:31
Komaan doe je best dan, je kunt het.  :hehe:

Ja, blijft warrig :D Het lijkt mij dat je je punt makkelijk kan maken als je het enkel hifi-technisch houdt want je verzandt in iets teveel zijweggetjes ;)

chansig

Even een nuancering/toevoeging: Ik heb een pokkehekel aan het postgedrag van Scrutinizer. Idem aan dat van Contour. Heb hen gevraagd niet meer op mij te reageren in welk topic dan ook. Daarnaast  reageer ik ook niet meer direct op hen. Ook niet als ze wat vragen of ter discussie willen stellen.

Moet zeggen dat het me wel bevalt.

En dat wij door een deur kunnen ligt aan mijn vermogen om om te gaan met mensen die een afwijkende mening hebben. :D

Daarnaast vind ik je gewoon een aardige kerel....dan maakt het mij niet uit dat je anders denkt. Mijn vrouw is het al 25 jaar niet met me eens en we kunnen prima door een deur... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: doorofnight op maart  4, 2019, 21:09:00
Ik wens niemands zeester te zijn en de vergelijking met Scrut is al zo ernstig dat je me haast niet dieper kunt beledigen :) Ergens had ik het idee dat je kritische vragen wel leuk vindt, maar nu blijkt dat je daar niet tegen kan zal ik geen vragen meer stellen, alleen af en toe beleefd applaudisseren als je iets leuks post. Als je daar ook geen last van hebt?

Ik heb de laatste tijd weinig trek in luisterbezoekjes dus dat hou ik nog even af.

En als we voortaan oprecht ons forumwerk doen? Is dat een idee? Ik kan prima tegen kritiek, maar dat gezuig vind ik minder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)