Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Die leentegel was voor mij de aanleiding om 2 nieuwe te kopen. Dus die doet 'het' wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dan hoef ik hem niet eens te proberen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 11, 2017, 12:45:17
Je hebt in je enthousiasme (waarvoor dank) een heel klein beetje de neiging om dingetjes door elkaar te halen.

Voor mij is het verschil tussen de sessies het plaatsen van tegel en lamp. Toen begon ik het ineens mooi te vinden.

Overigens maal ik niet om fancyness. Ik ben tijden tevreden geweest met een NUC en een Dragonfly. Bij elkaar 365 euro, heel wat goedkoper dan die Sonos.

Jij vindt de D&D's evenals de Sonos niets. Dat is geen geheim toch? Beiden presteren blijkbaar toch wel. Met evt beleving alleen red je het natuurlijk niet. 2 voor jou ondermaats presterende producten presteren echt niet 'ineens' mooi.

Hans en jij na het bezoekje:

Citaat van: chansig op mei  6, 2017, 17:09:49
Bij binnenkomst de lamp direct neergezet en vervolgens een simpele lunch genomen. Lekkere stukjes kip op een stokje met saus, kop soep. Allemaal zelf opgewarmd...ondertussen de afgelopen 2 weken even doorgenomen. De ergernis bij sommige spat van het scherm af en dat blijft mij verbazen. Van deze ergernis heeft Huub op momenten ook last. Mijn inziens nergens voor nodig. Maar goed..na de lunch even begonnen met Eva en Fink. Ik hoorde geen verschil met de setup zonder lamp. Nog wat nummertjes laten passeren. Maakte mijn inziens allemaal niet zoveel uit.

Vervolgens de tegels onder de stands geduwd. En na wat over en weer filosoferen, uitspraken proberen te ontleden maar weer gaan luisteren. Ik meende nog geen verschil te horen. Weer even Fink en Eva laten passeren. Tsja....geen volledige overtuiging. Ook niet bij Huub. Uiteindelijk de boel maar weer ingepakt. Huub uitgezwaaid en de afspraak gemaakt dat ik binnenkort met de SONOS langs ga komen.

Vervolgens de honden gaan uitlaten en toen weer even gaan luisteren. Daar slaat bij mij de twijfel wel wat toe. Hoor ik nu toch een verschil met en zonder lamp/tegels ? Op dit moment ga ik daar niet achter komen.

Wie weet gaat dat op een ander moment nog gebeuren. Was weer een leuke middag..Huub bedankt voor je gesleep en we zien elkaar binnenkort wel weer. Nogmaals bedankt voor je aanwezigheid.

Gr. Hans

Citaat van: HuubF op mei  6, 2017, 17:24:04
We hebben 2 luistersessies gehad met een pauze ertussen. De eerste was met lamp, de tweede ook met tegels onder de speakers. De tegels lagen tijdens de pauze (een leuke discussie met koffie) al onder de speakers.

Laat ik het zo brengen: voor de pause klonken de speakers voor mij hetzelfde als een paar maanden geleden. Dus wat magertjes in stemmen en instrumenten. Zoals ik het in de pause als een bejaarde audiophiel probeerde te omschrijven: ze betrekken je niet in de muziek, geen autoriteit. Dit leidde tot gefronste wenkbrauwen maar ja, zo ervoer ik het nou eenmaal.

Na de pause was dat allemaal niet meer geldig. Het geluid vond ik intens en compleet. Nog maar een klein spoortje van dat frissige waar ik zo'n hekel aan heb. Stemmen waren erg mooi, muziek had urgentie.

Dit is mijn oordeel. Misschien zijn het topspeakers die je pas halverwege de 2e luistersessie gaat waarderen. Misschien doen de tegels en lamp toch iets uiterst belangrijks. Misschien beide.

Ik zal in ieder geval nooit meer laten doorschemeren dat de D&D's niet mijn smaak zijn.

Je vindt de D&D's voor de 2e x niets, het 'huisgeluid' omschrijf je identiek aan de 1e x en dan zo eindigen? Je vliegt soms alle kanten om, is niet erg hoor...maar wel als je denkt dat je als enige recht aan het vliegen bent :D

chansig

Ws ga ik een Paragdim pw link aanschaffen. Dit ipv de Sonos.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: chansig op mei 11, 2017, 18:53:24
Ws ga ik een Paragdim pw link aanschaffen. Dit ipv de Sonos.

Gr. Hans

Inmiddels een half uur verder en de Paradigm is besteld.  De Sonos staat te koop Huub...gewoon voor de gein proberen. Wie weet bevalt die wel...anders zet je er gewoon een tegel onder. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Net een Sonos..maar dan anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#4856
Mooi ding! Wat doet ie anders Hans?

Citaat van: chansig op mei 11, 2017, 19:50:42
Inmiddels een half uur verder en de Paradigm is besteld.  De Sonos staat te koop Huub...gewoon voor de gein proberen. Wie weet bevalt die wel...anders zet je er gewoon een tegel onder. :D

Gr. Hans

Er is incl tegel idd geen tegenargument meer te bedenken :P Makkelijk zo'n interne doorverkoop :P

chansig

Er zit ARC op...da's sowieso wel grappig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

He zeker. Net even wat gelezen. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. Leuk om onbekender spul te zien!

DofN

#4859
Leuk ding. Ik ken iemand die hem al heeft (h)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik ook...sinds vandaag. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Wat een kek apparatski!

:thumbs-up:

chansig

Ja toch ? Niet dan ? Nou dan!!

Incl toslink coax converter... de gruwel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Op naar een virtuele reis richting Lyon...mannen veel plezier.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Idd. Scoren binnen 10min en hoppa, op naar Stockholm :D

HuubF

Winnen, maar dan doodmoe zijn!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Jong Ajax kan zondag ook spelen  ;)

Potverdikkie wat een spanning. Heerlijk!

HuubF

Nou mannen gefeliciteerd. Ajax heeft het op karakter en tandvlees gered. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ze hadden het in de eerste helft gewoon wederom moeten afmaken. Dan krijg je 2 doelpunten tegen op echt het verkeerde tijdstip. En dan in de 2e helft gaat die Traore weer loppen prutsen daar wordt je eng van...anders hadden ze ws nog wel een keer gescoord.

Maar wat een wedstrijd, lang geleden dat ik zo naar een wedstrijd heb zitten kijken. Volgens mij 3 jaar terug tegen Costa Rica.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Leentegel van Baard onder de Sonos gezet. Converter van optisch naar coax is binnen, morgen komt de Paradigm binnen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 12, 2017, 13:17:02
Leentegel van Baard onder de Sonos gezet. Converter van optisch naar coax is binnen, morgen komt de Paradigm binnen.

Gr. Hans

Is die Paradigm nou Just Another Box of heb je reden om aan te nemen dat hij beterder is dan de Sonos?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Kan meer type bestanden afspelen en heeft de ARC. Schijnt goed te werken. Dus 2 plusjes. Geluidstechnisch verwacht ik niet dat hij slechter/beter is dan de Sonos.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Aaaaaarrch, de Arc.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Heb je die ooit gebruikt ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 12, 2017, 15:33:22
Heb je die ooit gebruikt ?

Gr. Hans

Nee was associatie die in me opkwam.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)