Smartphone keuze

Gestart door WickedGame, februari 27, 2009, 13:57:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WickedGame

Nou ik mag nu echt eens gaan kijken welke telefoon ik nu eens ga nemen. Normaliter weet ik altijd vrij snel wat ik moet nemen maar nu dus een keertje niet. Ik zie door de bomen de smartphones niet meer. Zal even de huidige situatie uitleggen.

Huidige telefoon is een Nokia N95 waar ik op software gebied geen klagen over heb maar qua bouwkwaliteit het een ronduit slechte telefoon vond. Ik combineer op mijn telefoon o.a. agenda, internet, gmail, msn, GPS en uiteraard bellen. Deze functionaliteit wil ik uiteraard behouden. Nu ben ik wel even op wat onderzoek uitgegaan en ben op de volgende selectie uitgekomen:

- Nokia N96 (mogelijk bagger behuizing wederom, maar vertrouwde omgeving)
- Sony Xperia (ziet er gelikt uit, positieve recenties maar kan ik wennen aan WM?)
- Samsung Omnia (Samsungs antwoord op Nokia ook op basis van Symbian)
- Apple Iphone 8GB (Tja vreemde eend in de bijt, gehyped mogelijk?)

Misschien kunnen jullie mij hier wat wijsheid in verschaffen of mogelijk andere alternatieven aandragen?

sj0er-D

en waarom geen HTC touch pro? die voldoet ook aan al je eisen :) heb hem zelf en ik moet zeggen dat het super werkt!

Sol

Als je nog even geduld hebt, kun je wachten op de Nokia N97.
Maar anders zou ik gaan voor de X1, ken enkele mensen die deze hebben en het een zeer fijn toestel vinden. Die WM ben je zo aan gewend.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Citaat van: Sol op februari 27, 2009, 15:12:47
Als je nog even geduld hebt, kun je wachten op de Nokia N97.
Maar anders zou ik gaan voor de X1, ken enkele mensen die deze hebben en het een zeer fijn toestel vinden. Die WM ben je zo aan gewend.

N97 is door Vodafone waar ik hem mogelijk mee ga verlengen pas aangekondigd in Okt 2009. Dat word helaas te lang, de Xperia een mooie optie, zal ook eens vodafone bellen of ze iets kunnen betekenen als ik verleng.

KHunt-er

Citaat van: sj0er-D op februari 27, 2009, 14:20:51
en waarom geen HTC touch pro? die voldoet ook aan al je eisen :) heb hem zelf en ik moet zeggen dat het super werkt!

Hier ook een HTC Touch Pro. :)

Is een lekker toestel, echter wel heel erg wennen.
Eenmaal ingesteld naar je eigen smaak, is het een topper!



Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Seth__Gekko

HTC Diamon hier, beetje te traag in alles eigenlijk, maar werkt als een zonnetje!

el-jorge

HTC Touch HD, persoonlijk vind ik die mooier dan de pro of de diamond. Wel volledig touchscreen, dus als je dat niet aanstaat dan niet doen.
Zit alles op wat jij wilt.

|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

WickedGame

Begrijp ik nu goed dat HTC 3 modellen heeft in zijn/haar assortiment...

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Heb eens zitten kijken en even Vodafone gebelt en ze hebben me wel heel lucratieve aanbiedingen gedaan met de HTC's. Maar ze hebben alleen de HTC Touch HD niet... wel de Touch Pro en Touch Diamond. De Pro vind ik wat lomp overkomen, maar ja dat toetsenbord is wel verrekte handig.

De touch Diamond is wel heel gaaf en door intern geheugen van 4GB voldoende. En tja oog wel heel gelikt. Hmm nooit geweten dat dit zo moeilijk kon worden. De sony word het niet las erg slechte verhalen over de bouw kwaliteit van de Xperia.

J.A.F._Doorhof

Heb zelf de iPhone 3G 16GB en kan je vertellen dat het me ZEER goed bevalt.
Voor die tijd deed ik weinig met mijn telefoon behalve bellen maar nu door de intergratie van alles is het gewoon een genot.
Bijkomend voordeel is dat je een abonnement kan nemen op mobile me van Apple en beschikking hebt over al je contacts, agenda, mail en een flinke internetdisk die je kunt browsen etc.
Internetten op de iPhone gaat super als je er aan gewend bent (is bij alles zo), en je kunt hem als iPod gebruiken.

Ik heb voor de iPhone gekozen omdat ik iets wilde dat gewoon makkelijk te bedienen was en enorm veel mogelijkheden heeft en daarnaast foto's etc. op een zeer goede kwaliteit laat zien, en dat doet de iPhone :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Ik heb nu een palm treo. Waardeloos apparaat. Loopt vast en de geluidskwaliteit is uiterst belabberd.

Vroeger had ik een blackberry. Dat vond ik altijd een geweldig intuitief. Werkt alleen niet standaard met Exchange server.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Sol

Die HTC Diamond is inderdaad ook een zeer mooi en fijn toestel. ;)
Niet omdat ik je op wil naaien, maar ik zou zelf eerder gaan voor een mob met vast QWERTY toetsenbord (of uitschuifbaar).
Maar zoals ik al zei, dat is gewoon persoonlijk. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

FFF

Ik verkoop ze alle 4, en de touch pro ook.

Mocht je dus specifieke vragen hebben Pm me even...

De keuze is lastig. Ik vind persoonlijk vooral het besturingssysteem het verschil maken.

De windows toestellen: Touch pro, X1 en Omnia zijn wat langzamer en het grootste nadeel vind ik persoonlijk de bediening. Heb zelf ongeveer een jaar met windows mobile gewerkt en heb alle microsoft windows mobile trainingen doorlopen en de certificaten dus weet er best wat van  ;) Als je windows gebruikt moet je er rekening mee houden dat je veel het pennetje (stylus) nodig hebt om het e.e.a. te bedienen. De touch pro en de X1 hebben een toetsenbord. Dat is op zich handig maar het maakt het toestel te dik om goed in een broekzak te kunnen dragen. Verder sluit je dan de compromis in het scherm. De omnia heeft een stuk groter scherm wat op zich wel fijn is voor internet en navigatie. Verder heeft de omnia de mooiste camera en door de toevoegingen van samsung wat extra optie's die de bediening zonder stylus wat makkelijker maken.

De Iphone, zeker een hype, maar ook gewoon echt een top toestel. Nadat ik alle toestellen die jij genoemd heb en nog een aantal andere top modellen getest heb is de Iphone mijn keus geworden. De compromis sluit je in de camera (maar 2.0 megapixel) en navigatie (alleen google maps). Wat je daar voor terug krijgt is een uiterst betrouwbaar toestel, super plat dus gemakkelijk in een broekzak mee te nemen. De bediening is echt super en het multi touch (screen) display is ook echt handig (patent op). ook het toetsenbord op het scherm vind ik het beste werken. het safari browser vind ik eveneens beter als de windows browsers. Navigeren en zoomen op de websites gaat beter als bij de rest en het gebruik is wat vlotter. De kwaliteit van de iphone wordt nog weleens ter discussie gesteld, mensen lezen klachten op internet... Vergeet niet dat er meer als 100.000  verkocht zijn in nederland, tuurlijk valt er een percentage uit. Maar mijn ervaring is dat dat percentage veel lager is dan die van de andere genoemde toestellen.

N96, tja, je weet wat je hebt, de N96 voegt daar heel weinig aan toe... Tuurlijk ietsje meer geheugen, een ietswat groter scherm. Voordeel is dat de N96 het meest op een normale telefoon lijkt, handig voor mensen die veel smsen en dat gewent zin met het normale toetsenbord. Verder heeft de N96 een goed geluid en een mooie camera. Het scherm is echter vrij klein ten opzichte va de rest, browsen op internet gaat redelijk. Symbian vind ik zelf geen super besturingssysteem en ook het meest simpele in dit verhaal...

De G1 zou je wat mij betreft ook aan je lijstje toe kunnen voegen. Synchroniseerd standaard met Gmail, heeft ook een erg goed browser, is vrij vlot en heeft ook een toetsenbord. Op internet gebied vind ik dat het enige goede alternatief voor de Iphone. Behoorlijk vlot toestel met behoorlijk wat mogelijkheden op software gebied, die alsmaar groeien.

Mijn keuze was de Iphone, en dat zou hem nog een keer worden. Dat apparaat werkt zo fijn dat hij wat mij betreft onovertroffen is. Het browser is goed, agenda goed, bediening goed en de stand by tijd in vergelijking tot de andere ook relatief lang. Koppelen aan Itunes werkt ook erg goed. Je kan je telefoon backuppen, synchroniseren met outlook, maar ook je software updaten of je toestel herstellen. Erg handige functies die bij de rest een stuk lastiger zijn. (en ze hebben allemaal "gevoelige" software)

succes met zoeken...

Hoeksel

Hier nog een zeer tevreden HTC Touch Diamond gebruiker.....voor mail is een toetsenbord wel handig, ik lees alleen inkomende mail.

WickedGame

FFF bedankt voor de input, hier heb ik zeker wel wat aan.

Toch zijn er wat modellen afgevallen en zal ook aangeven waarom. Als eerste de HTC Touch Pro, veel te dik en totaal niet handig voor onderweg. Ziet er wel goed uit maar erg "mobiel" ben je er niet mee. Anderzijds is deze telefoon ook nog eens pas gratis als ik een abbo hoger pak, en dat was eigenlijk niet te bedoeling. Dus kosten en dikte nekken deze optie.

De andere afvaller is de N96 die mij toch niet kan bekoren vanwege het teveel hetzelfde als de N95 en weinig toevoegt.

De laatste afvaller is nog wel een twijfel. De Iphone valt eigenlijk maar op 1 ding af. Ik zit dan vast aan T-Mobile en ik wil eigenlijk Vodafone gaan verlengen. Nu kan je via internet dit wel regelen maar tegen een meerbetaling van ongeveer een 117 euro (goedkoopste internetshop) kan ik de 8GB krijgen. Dus eigenlijk de meerprijs en T-mobile nekken voor mij de Iphone. Zal ook even uitleggen waarom ik T-mobile een nadeel vind.

T-mobile heb ik 2 jaar als zakelijk abbonement gehad en had een zwaar beroerde verbinding in zowel huis als op locatie bij de klanten. Eerst dacht ik nog dat het aan de telefoon lag maar collega's met andere telefoons hadden dezelfde problemen. Bereikbaarheid is voor mij belangrijk en weeg ik zeker mee in de criteria. Helaas heeft T-mobile mij niet weten te overtuigen.

Wat houden we dan nu over:

- Sony Xperia
- HTC Touch Diamond (Qua uiterlijk wel een mooie telefoon)

Beide telefoons heb ik via vodafone een scherpe aanbieding opgekregen. Als het tussen deze 2 zou moeten gaan welke is dan volgens jullie de beste keus?

Sol

Eerder nog rekende je de X1 af omdat je slechte recensies / berichten op internet had gezien. Ben ik toch wel benieuwd waarom hij nu dan toch in je lijstje staat. ;)
Beide telefoons zijn erg mooi en fijn. Beiden draaien ze op Windows Mobile, dus daar ook geen verschil. Persoonlijk zou ik echter toch gaan voor de X1 (had je al wel kunnen raden denk ik ;)). Deze heeft namelijk een uitschuifbaar QWERTY-toetsenbordje wat voor een heleboel toepassingen toch erg fijn is. De dikte van deze telefoon valt in werkelijkheid nog wel redelijk mee. Heb hem in mijn handen gehad en vind hem nog redelijk. Bijvoorbeeld niet zo dik als een Nokia 6680 - om maar een voorbeeld van een dikkerdje te geven.

Ik vind de X1 ook mooier dan de HTC, welke mij een beetje 'cheap' aandoet. De S-E heeft dan toch een degelijker voorkomen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Bornin7ty2

Citaat van: WickedGame op maart  1, 2009, 09:29:11
FFF bedankt voor de input, hier heb ik zeker wel wat aan.

Toch zijn er wat modellen afgevallen en zal ook aangeven waarom. Als eerste de HTC Touch Pro, veel te dik en totaal niet handig voor onderweg. Ziet er wel goed uit maar erg "mobiel" ben je er niet mee. Anderzijds is deze telefoon ook nog eens pas gratis als ik een abbo hoger pak, en dat was eigenlijk niet te bedoeling. Dus kosten en dikte nekken deze optie.

De andere afvaller is de N96 die mij toch niet kan bekoren vanwege het teveel hetzelfde als de N95 en weinig toevoegt.

De laatste afvaller is nog wel een twijfel. De Iphone valt eigenlijk maar op 1 ding af. Ik zit dan vast aan T-Mobile en ik wil eigenlijk Vodafone gaan verlengen. Nu kan je via internet dit wel regelen maar tegen een meerbetaling van ongeveer een 117 euro (goedkoopste internetshop) kan ik de 8GB krijgen. Dus eigenlijk de meerprijs en T-mobile nekken voor mij de Iphone. Zal ook even uitleggen waarom ik T-mobile een nadeel vind.

T-mobile heb ik 2 jaar als zakelijk abbonement gehad en had een zwaar beroerde verbinding in zowel huis als op locatie bij de klanten. Eerst dacht ik nog dat het aan de telefoon lag maar collega's met andere telefoons hadden dezelfde problemen. Bereikbaarheid is voor mij belangrijk en weeg ik zeker mee in de criteria. Helaas heeft T-mobile mij niet weten te overtuigen.

Wat houden we dan nu over:

- Sony Xperia
- HTC Touch Diamond (Qua uiterlijk wel een mooie telefoon)

Beide telefoons heb ik via vodafone een scherpe aanbieding opgekregen. Als het tussen deze 2 zou moeten gaan welke is dan volgens jullie de beste keus?

Hier moet ik ff inspringen dan.  Ik heb de diamond gehad, en ben een maand of 3 geleden overgegaan op de X1. Hier heb ik nog geen moment  splijt van gehad. de diamond is een leuk toestel maar had toch een hop nadelen. ten eerste de batterijduur, die is echt bedroevend voornamelijk vanwege het formaat van de telefoon, deze is vooral zo klein omdat er een dunne accu in zit. verder had ik regelmatig last van " broekzak gesprekken" en legio andere ergernissen waarvan ik de meeste gelukkig al weer vergeten ben.

De X1 is imo een heel fijn toestel, ik genruik hem ook zakelijk voor email etc. en dat gaat echt fantastisch met het qwerty keyboard. Batterijduur is prima, ik doe ongeveer 1,5 dag met een charge en dan gebruik ik hem vrij intensief door te telefoneren en elke 15 minuten mail controleren.
externe applicaties zoals bijv. tomtom 7 werken erg goed, gps fix is erg snel en door het hoge resolutie scherm zeer goed bruikbaar voor navigatie.

Windows mobile vind ik in tegenstelling tot wat hier eerder beweerd is erg makkelijk werken en door het gebruik van de panels etc. op de X1 wordt het nog meer vergemakkelijkt.
Het klopt dat je voor het werken in windows zelf veel gebruik maat van de stylus maar ik zie dat niet als een bezwaar. in de panels kun je makkelijk zonder.

kortom, mij lijkt de X1 de beste keus van de 2, ik heb er nog geen spijt van gehad en zou hem zo weer kopen.  let wel op dat je een screen protector folie gebruikt, dit had ik op de diamond nagelaten en dan zittie in no-time vol krassen.  mijn X1 ziet er nu na enkele maanden nog als nieuw uit.

succes met het maken van je keuze, als je specifieke vragen hebt over de X1 hoor ik het wel  ::)

groet,

72


royal d

Ik vind de blackberry (bold) ook erg mooi en past denk ik wel in dit straatje!

De xperia vind ik een traag ding wel erg mooi
Nokia n96 loopt vaak vast
HTC ben ik niet kapot van, vind ze niet zo mooi

Bornin7ty2

Hoezo is de Xperia traag als ik vragen mag? bij het uitbrengen was het inderdaad de snelste niet maar ondertussen hebben zowel Vodafone als Tmobile een nieuwe ROM uitgebracht waardoor de snelheid behoorlijk is toegenomen. Trouwens, met de eerste rom vond ik het ook wel meevallen.

roncitf

Als het om goede bouwkwaliteit gaat, zou ik een Asus nemen. Heb ik zelf ook. Heb em een paar keer laten vallen en buiten een paar schrammetjes heeft ie niets. Werkt altijd. Is in de 2 jaar dat ik em heb 2x vastgelopen. Als ik dat met m'n collega's MIO en nu HTC vergelijk is dit dus uitzonderlijk laag. De MIO liep 1x per 2 weken vast en de HT nu 1x per maand. Asus smartphones hebben vaak de nieuwste en snelste processors erin zitten. Verder zien de telefoons er strak uit, in tegenstelling tot de HTC's.

In mijn ogen is Asus ook de beste producent van computer app. Al jaren laat IBM daar hun nieuwe producten testen, en dat zal niet zomaar zijn.

De Asus kun je bij PDAshop bestellen. De meeste telefoonwinkels hebben nog nooit vh merk gehoord.


Ron
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

WickedGame

Citaat van: Sol op maart  1, 2009, 10:25:19
Eerder nog rekende je de X1 af omdat je slechte recensies / berichten op internet had gezien. Ben ik toch wel benieuwd waarom hij nu dan toch in je lijstje staat. ;)
Beide telefoons zijn erg mooi en fijn. Beiden draaien ze op Windows Mobile, dus daar ook geen verschil. Persoonlijk zou ik echter toch gaan voor de X1 (had je al wel kunnen raden denk ik ;)). Deze heeft namelijk een uitschuifbaar QWERTY-toetsenbordje wat voor een heleboel toepassingen toch erg fijn is. De dikte van deze telefoon valt in werkelijkheid nog wel redelijk mee. Heb hem in mijn handen gehad en vind hem nog redelijk. Bijvoorbeeld niet zo dik als een Nokia 6680 - om maar een voorbeeld van een dikkerdje te geven.

Ik vind de X1 ook mooier dan de HTC, welke mij een beetje 'cheap' aandoet. De S-E heeft dan toch een degelijker voorkomen.

heb me even ingelezen op de X1, en werd idd genoemd over de traagheid. Alleen dit is na de rom opgelost. Daarnaast blijken er nogal veel last te hebben van barsten in de body. Maar goed negatieve berichten lees je vaker op internet dan positieve. Nu hier nog wat mensen hun reactie te hebben gelezen ga ik morgen maar eens bellen met vodafone.

De X1 heeft zeker qua toetsenbord een klein voordeel.

Hoeksel

Als je wel alles wil kunnen maar geen grote gebruiker bent zou ik de HTC Touch Diamond nemen. Wil je veel mailen, dan zou ik iets nemen met een grotere accu en een uitschuifbaar toetsenbord.

WickedGame

Citaat van: Hoeksel op maart  1, 2009, 12:41:01
Als je wel alles wil kunnen maar geen grote gebruiker bent zou ik de HTC Touch Diamond nemen. Wil je veel mailen, dan zou ik iets nemen met een grotere accu en een uitschuifbaar toetsenbord.

Het geen waar ik mij nu het meest aan stoorde was dat ik internet via de N95 erg lastig vond werken. Veel tikfouten en lastig invoeren van gegevens. Daarin denk ik dat een toetsenbord al uitkomst bied. Daarnaast mail ik dus zowel zakelijk als prive en dat is met een N95 echt niet te doen. Dus ik neig op het ogenblik iets meer naar de X1.

royal d

Citaat van: Bornin7ty2 op maart  1, 2009, 11:30:04
Hoezo is de Xperia traag als ik vragen mag? bij het uitbrengen was het inderdaad de snelste niet maar ondertussen hebben zowel Vodafone als Tmobile een nieuwe ROM uitgebracht waardoor de snelheid behoorlijk is toegenomen. Trouwens, met de eerste rom vond ik het ook wel meevallen.

Een kennis van me heeft er ook eentje en die is toch echt niet snel, ik zou me er in ieder geval aan gaan ergeren. Kan natuurlijk zijn dat na de update het allemaal wat sneller werkt, ik weet dan ook niet welke ROM mijn kennis heeft.