Xbox Series X als volwaardige mediaspeler gebruiken?

Gestart door Flavio, maart 15, 2024, 14:59:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flavio

Via zoeken op internet kom ik niet echt op een eenduidend antwoord vanwege allerlei oude berichten en verschillende ervaringen.

Mijn vraag is simpel, kan ik een Xbox Series X als een volwaardige mediaspeler gebruiken in mijn setup, d.w.z. allerlei bestanden (voornamelijk MKV en MP4) vanaf een NAS zonder beperking (dus geen hickups en andere onzin) afspelen, dus met ondersteuning voor 4K, HDR10, Dolby Vision, DTS-HD MA, Dolby TrueHD, DD Plus, Dolby Atmos, ondertitels, etc. en zo, wat is daar de beste app voor?

Het gaat me niet om het afspelen van schijfjes, die heb ik niet meer.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

This Game

Met de volgende Kodi versie misschien, HDR werkt nog steeds niet in 3rd party apps voor zover ik weet.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

angelo41


rickw

Wat is de reden dat je voor een console kiest en niet een mediaplayer?

Arcenon

Citaat van: Flavio op maart 15, 2024, 14:59:14Via zoeken op internet kom ik niet echt op een eenduidend antwoord vanwege allerlei oude berichten en verschillende ervaringen.

Mijn vraag is simpel, kan ik een Xbox Series X als een volwaardige mediaspeler gebruiken in mijn setup, d.w.z. allerlei bestanden (voornamelijk MKV en MP4) vanaf een NAS zonder beperking (dus geen hickups en andere onzin) afspelen, dus met ondersteuning voor 4K, HDR10, Dolby Vision, DTS-HD MA, Dolby TrueHD, DD Plus, Dolby Atmos, ondertitels, etc. en zo, wat is daar de beste app voor?

Het gaat me niet om het afspelen van schijfjes, die heb ik niet meer.


Ja, ik gebruik in de woonkamer een shield pro en op zolder een series X. Vooralsnog geen limitaties tegengekomen bij het afspelen met KODI, dan heb ik het over puur beeld en geluid, je zult waarschijnlijk wel minder plugins etc kunnen gebruiken vanwege een andere/oudere versie. Dus geen probleem met 4k HDR / DV en alle hd audioformaten, ook een BMDV (4k) wordt zonder problemen afgespeeld en voor mijn gevoel is de UI net iets sneller (alsnog soms een beetje sluggish) in vergelijking met de shield pro.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

This Game

Citaat van: This Game op maart 17, 2024, 08:10:31Met de volgende Kodi versie misschien, HDR werkt nog steeds niet in 3rd party apps voor zover ik weet.
Onlangs is met de update naar 21 ook HDR eindelijk werkend :clapping: dus ja, de XSX is ook wat Kodi betreft daarvoor prima te gebruiken. Jarenlang ook de 1e box met Xbmc gedraaid, beeld was toen ook erg goed. Nu moet ik nog goed kijken of het Ali s905x4 boxje het beter doet dan de X.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

rickw

Citaat van: This Game op maart 24, 2024, 07:18:19Onlangs is met de update naar 21 ook HDR eindelijk werkend :clapping: dus ja, de XSX is ook wat Kodi betreft daarvoor prima te gebruiken. Jarenlang ook de 1e box met Xbmc gedraaid, beeld was toen ook erg goed. Nu moet ik nog goed kijken of het Ali s905x4 boxje het beter doet dan de X.
Citaat van: This Game op maart 24, 2024, 07:18:19Nu moet ik nog goed kijken of het Ali s905x4 boxje het beter doet dan de X.
Mocht je het kastje nog niet gekocht hebben dan zou ik voor een S922XJ gaan. Specifiek een am6b+