Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Dan zou ik vooral gaan upgraden naar een Akurate DSM ;)

Citaat van: Achiel op februari 16, 2017, 16:21:13
Vandaag dankzij Sopper een mooie upgrade. Van hem een Linn Akurate 2200 over genomen. Natuurlijk direct aangesloten. De interne versterker van de Majik uitgeschakeld en het draait. Eerste indrukken zijn in steekwoorden: rust, controle, ruimtelijkheid.

Nodigt nog wel uit voor experimenten, de Majik bijvoorbeeld inzetten voor het hoog, maar dat is voor later. Iemand daar ervaring mee, bi-ampen met een Akurate (toch een klasse hoger) en een Majik dsm? Affijn experimenteren is leuk en dan hoor je het snel genoeg.



raindog

Of renew klimax dsm  ;)

Ik herken je eerste indrukken van de 2200 op de majik dsm. Ik vond dat ook een mooie toevoeging die vooral meer rust en dynamiek bracht. De interne versterker van de majik dsm is meer dan prima maar als je van de A2200 eindversterker terug gaat naar de interne versterker dan voelt het ineens wat futloos. Dan merk je dat het best een grote stap is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Achiel

Citaat van: bmateijsen op februari 16, 2017, 16:32:19
Dan zou ik vooral gaan upgraden naar een Akurate DSM ;)

Die moet dan een keer op mijn weg komen. Nieuw past deze niet in mijn hifi budget.

Citaat van: raindog op februari 16, 2017, 16:52:23
Of renew klimax dsm  ;)

Ik herken je eerste indrukken van de 2200 op de majik dsm. Ik vond dat ook een mooie toevoeging die vooral meer rust en dynamiek bracht. De interne versterker van de majik dsm is meer dan prima maar als je van de A2200 eindversterker terug gaat naar de interne versterker dan voelt het ineens wat futloos. Dan merk je dat het best een grote stap is.



Voor een Renew klimax dsm moet ik eerst de staatsloterij winnen.

Voor de rest kan ik je ervaring wel onderschrijven. Net een nummer met marimbas en dan hoor je toch meer detail en toegenomen ruimtelijkheid.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

bmateijsen

Citaat van: Achiel op februari 16, 2017, 16:57:46
Die moet dan een keer op mijn weg komen. Nieuw past deze niet in mijn hifi budget.


Ik heb nu nog een ex-demo staan ;). En voor iemand die echt all the way wil, heb ik ook nog een set Klimax Solo en DSM staan 8)

Sopper

Citaat van: bmateijsen op februari 16, 2017, 17:00:33
Ik heb nu nog een ex-demo staan ;). En voor iemand die echt all the way wil, heb ik ook nog een set Klimax Solo en DSM staan 8)

Solo's ... dat was ook mijn ultieme droom.
Je ziet ze niet vaak en 2e hands errug duur als ze dynamik voeding hebben.
Vandaar dat ik maar van de Linn klimax ben afgestapt.

Morgen komen de Lindemann's binnen, dus ben erg benieuwd.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

bmateijsen

Citaat van: Sopper op februari 16, 2017, 17:19:14
Solo's ... dat was ook mijn ultieme droom.
Je ziet ze niet vaak en 2e hands errug duur als ze dynamik voeding hebben.
Vandaar dat ik maar van de Linn klimax ben afgestapt.

De Solo's die we hebben staan zijn laatste generatie met Dynamik... Natuurlijk nog steeds kostbaar, maar als je ze ambieert, dan valt de demo-prijs weer mee ;)

CitaatMorgen komen de Lindemann's binnen, dus ben erg benieuwd.

blue-eyes

Citaat van: Sopper op februari 16, 2017, 17:19:14
Solo's ... dat was ook mijn ultieme droom.
Je ziet ze niet vaak en 2e hands errug duur als ze dynamik voeding hebben.
Vandaar dat ik maar van de Linn klimax ben afgestapt.

Morgen komen de Lindemann's binnen, dus ben erg benieuwd.

Zo iets Sopper, ik hoop dat je nu nog kan slapen ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sopper

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 20:14:20
Zo iets Sopper, ik hoop dat je nu nog kan slapen ;)



Haha,... dat is ongeveer €50.000 aan versterking per kant... waanzinnig  O0
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 20:14:20
Zo iets Sopper, ik hoop dat je nu nog kan slapen ;)



ik kan nu zeker niet meer slapen  :inlove: :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Even een vraagje over de Transcode functie want met de komst van Mininstreamer begrijp ik er niks meer van, heeft iemand enig idee hoe je nu je Minim.... opdracht geeft te transcoden op de NAS want hoe het altijd werkte werkt nu niet meer?

Thanks!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

LABO

Citaat van: Mitch-- op februari 18, 2017, 07:41:27
Even een vraagje over de Transcode functie want met de komst van Mininstreamer begrijp ik er niks meer van, heeft iemand enig idee hoe je nu je Minim.... opdracht geeft te transcoden op de NAS want hoe het altijd werkte werkt nu niet meer?

Thanks!

Het is heel simpel. In Minimwatch onder het de tab 'system' moet je flac:wav invullen bij stream.transcode
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mitch--

Citaat van: LABO op februari 18, 2017, 07:45:26
Het is heel simpel. In Minimwatch onder het de tab 'system' moet je flac:wav invullen bij stream.transcode

jaa klopt dat is ook de manier zoals ik dat altijd heb gedaan, alleen als ik nu mp3:wav invul of aac:wav dan gebeurt er niks...?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

LABO

Citaat van: Mitch-- op februari 18, 2017, 07:48:11
jaa klopt dat is ook de manier zoals ik dat altijd heb gedaan, alleen als ik nu mp3:wav invul of aac:wav dan gebeurt er niks...?
Hier heb ik geen ervaring mee. Flac is ongecomprimeerd en MP3 is gecomprimeerd. Ik kan me voorstellen dat je van een gecomprimeerde vorm geen ongecomprimeerde vorm meer kunt maken.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Kerkhoffd

Misschien even je NAS opnieuw opstarten. krijgt Minimserver ook meteen een frisse start.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

blue-eyes

heren Linn kenners,

ik ben wat zaken (heel prematuur) aan het uitlopen en heb jullie hulp nodig.
Een mogelijkheid die ik thuis zou kunnen gaan inzetten is een Linn Akurate DSM (niet de DS). Deze heeft HT passthrough, de streamer en PRE functionaliteit. Dit zou een verbetering van het stereo keten kunnen betekenen, eveneens een andere hopelijk mooiere klank dan bijv. een DS op de Classe SSP800 DAC / PRE.

Er bestaat ook de Linn Akurate Exakt DSM versie.
Wat moet hier nog bij om een DSM functionaliteit te krijgen, of is dit alleen maar geschikt voor een Linn keten? Exact box? Ik heb dan alleen een uitgang naar de EV nodig, als stereo en HT passthrough.

Op MP staat bijv. een nieuwe LINN / Akurate Exakt DSM voor 2250 euro.... Koopje, maar wat komt er dan nog bij. Als dit al legitiem is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

#2265
Alleen maar geschikt voor een Linn Exakt keten (dus of Exakt luidsprekers of Exakt Tuneboxen). De Digital output is overigens wel gewoon bruikbaar...

Vergis je overigens niet, de oudere versie heeft een HDMI 1.3 board.. Upgraden van het board los kan wel, maar is +700 euro.

bmateijsen

Citaat van: Sopper op februari 17, 2017, 20:34:12
Haha,... dat is ongeveer €50.000 aan versterking per kant... waanzinnig  O0

Grappig... dat is een set die we ook hebben staan ;). Zoeken we ook nog een nieuwe eigenaar voor ;)

Sopper

Citaat van: bmateijsen op februari 18, 2017, 18:37:47
Grappig... dat is een set die we ook hebben staan ;). Zoeken we ook nog een nieuwe eigenaar voor ;)

Ik zal even een staatslot kopen, brb  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rudi64

Citaat van: bmateijsen op februari 18, 2017, 18:37:47
Grappig... dat is een set die we ook hebben staan ;). Zoeken we ook nog een nieuwe eigenaar voor ;)

Linn uitverkoop aan het houden, Bjorn?  ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

eddy135

Citaat van: Rudi64 op februari 18, 2017, 18:53:25
Linn uitverkoop aan het houden, Bjorn?  ;)
Nou, het is een winkel, he... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Rudi64

Citaat van: eddy135 op februari 18, 2017, 19:00:32
Nou, het is een winkel, he... ;)

Ik veronderstel dat het ex demo materiaal is, niet? ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op februari 18, 2017, 18:33:04
Alleen maar geschikt voor een Linn Exakt keten (dus of Exakt luidsprekers of Exakt Tuneboxen). De Digital output is overigens wel gewoon bruikbaar...

Vergis je overigens niet, de oudere versie heeft een HDMI 1.3 board.. Upgraden van het board los kan wel, maar is +700 euro.

Ok, simpel dus. Niet toepasbaar.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Rudi64 op februari 18, 2017, 18:53:25
Linn uitverkoop aan het houden, Bjorn?  ;)

Deze staan er al wat langer en als we er iemand echt blij mee kunnen maken, dan doen we dat graag! 8)

Rudi64

Citaat van: bmateijsen op februari 19, 2017, 11:12:37
Deze staan er al wat langer en als we er iemand echt blij mee kunnen maken, dan doen we dat graag! 8)

Ik wil wel heel graag, maar helaas wil de beurs niet mee... :( ;D
Niettemin top set  :worship:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Zijn er al mensen aan de slag gegaan met de nieuwe beta Space optimalisation software?
Gewoon de afmetingen van kamer en speakers ingevoerd van de oude en de calculated waarden zijn
gehoormatig stukken beter die van de vorige waar ik ettelijke uren heb aan gespendeerd
die manueel  aan te passen...Top werk!  :clapping:
Nu ook voor surround opstellingen!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.