Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudi64

Citaat van: advr op september 29, 2015, 12:04:38
Niet direct maar meer voor de fun. Soms leuk om onderlinge verschillen tussen de versies te horen.

En..ervaar je verschillen met deze beta?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

#1876
Deze keer niet, de laatste keren hebben ze dat over controle lijkt het.
Een tijd terug had je soms echt versies er tussen zitten welke doods klonken. Linn maar volhouden dat ze niets hadden gewijzigd. Het 'hele' Linn forum had het erover. Nu zijn verschillen bijna niet te vinden.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

Citaat van: advr op september 29, 2015, 13:16:12
Deze keer niet, de laatste keren hebben ze dat over controle lijkt het.
Een tijd terug had je soms echt versies er tussen zitten welke doods klonken. Linn maar volhouden dat ze niets hadden gewijzigd. Het 'hele' Linn forum had het erover. Nu zijn verschillen bijna niet te vinden.

Ook mijn indruk..
Doe zelf de moeite niet meer om beta's uit te proberen.
Gewoon de laatste firmware installeren en klaar.. :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

Gelijk heb je. Ik check het ook zeker niet meer zo vaak als vroeger. Het werkt gelukkig allemaal nog erg goed. Ook mijn Sneaky werkt goed.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mradem

Ik heb de laatste dagen nogal last van dropouts met Tidal. Zowel met de kazoo als de lumin app. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het kan nummers goed gaan maar soms zitten er nummers tussen waarbij het om de 5 seconden gebeurd. Het ligt naar mijn idee niet aan Tidal want als ik via airplay stream dan heb ik het niet.

bmateijsen

Citaat van: mradem op oktober 25, 2015, 16:47:38
Ik heb de laatste dagen nogal last van dropouts met Tidal. Zowel met de kazoo als de lumin app. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het kan nummers goed gaan maar soms zitten er nummers tussen waarbij het om de 5 seconden gebeurd. Het ligt naar mijn idee niet aan Tidal want als ik via airplay stream dan heb ik het niet.

Ik hoor daar meer mensen over klagen... Maar zou ook aan andere factoren kunnen liggen. Je zou de Majik DSM even een keer van de stroom af kunnen gooien..

Sopper

Kan ik op de akurate DS renew tegelijkertijd rca 1, rca 2, XLR en digitaal aansluiten op 4 verschillende aansluitingen van mijn versterker met dac?
Ik wil namelijk wat interlinks a/b testen...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

bmateijsen

Citaat van: Sopper op oktober 31, 2015, 12:59:21
Kan ik op de akurate DS renew tegelijkertijd rca 1, rca 2, XLR en digitaal aansluiten op 4 verschillende aansluitingen van mijn versterker met dac?
Ik wil namelijk wat interlinks a/b testen...

Zou ik niet doen, want ze beinvloeden elkaar...

Sopper

Citaat van: bmateijsen op oktober 31, 2015, 13:37:22
Zou ik niet doen, want ze beinvloeden elkaar...

Op het Linn forum zeggen ze wel dat het kan.
Op de klimax schijnt het niet te kunnen...

Anyways, heb het geprobeerd en het werkt.
Weet uiteraard niet of het invloed heeft gehad op de kwaliteit, voor zover ik kon bepalen niet...

Wat me wel opviel is dat de XLR veel harder staat afgesteld dan de rca, klopt dit?
(Het is niet de versterker, die heb ik met rca-XLR verlooppluggen getest, en dat geeft dezelfde volume op rca en XLR)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Cyreg

6 db luider, als ik het goed heb onthouden  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Kerkhoffd

Dat is fors? Waarom is dat gedaan. Maakt vergelijken van de nagingen wel erg lastig lijkt me.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

bmateijsen

Citaat van: Kerkhoffd op november  4, 2015, 21:17:15
Dat is fors? Waarom is dat gedaan. Maakt vergelijken van de nagingen wel erg lastig lijkt me.

Dat is altijd zo.... ;). Maar je kan met een multimeter natuurlijk het wel gelijk zetten..

Sopper

Citaat van: bmateijsen op november  4, 2015, 21:46:21
Dat is altijd zo.... ;). Maar je kan met een multimeter natuurlijk het wel gelijk zetten..

Hoe? Intern?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

BuSpu

Citaat van: Kerkhoffd op november  4, 2015, 21:17:15
Dat is fors? Waarom is dat gedaan. Maakt vergelijken van de nagingen wel erg lastig lijkt me.
Een hoger signaalniveau geeft ruis en storingen minder kans  ;)

Kerkhoffd

Weer wat geleerd. Misschien toch interessant een keer de XLR uitgangen een keer te gebruiken.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kjelt

Rca was bedoeld voor zeer korte afstanden, XLR gebalanceerd voor vrij lange afstanden waar storingen van buitenaf een grotere kans en dus grotere rol spelen. Vandaar het hogere signaalniveau.

BuSpu

Citaat van: Kjelt op november  4, 2015, 23:12:15
Rca was bedoeld voor zeer korte afstanden, XLR gebalanceerd voor vrij lange afstanden waar storingen van buitenaf een grotere kans en dus grotere rol spelen. Vandaar het hogere signaalniveau.
Bovendien heeft gebalanceerd het voordeel dat storingen veel minder kans hebben omdat ze uitgefilterd worden dmv fase draaiing.

Cyreg

nog simpele verklaring voor meer signaal met XLR in het Engels  :D :

Quote:

As an example: a microphone connected to a mixer.

A typical professional microphone has 3 pins on the XLR connector: "hot", "cold", and shield. If the hot wire has the signal from the microphone S, the cold wire has the opposite (inverted) signal −S. (This is usually achieved with a transformer inside the microphone). The 2 wires are twisted together very closely, so any noise N induced on the cable affects each of the 2 wires equally. (So we would have S+N on the hot wire, and −S+N on the cold wire.) On the receiving end (often a mixing console) there is an operational amplifier which subtracts cold from hot: (S+N) − (−S+N) = 2S. So at the end, you have 2S gain (twice the signal, or 6 dB), and the noise has been canceled out.
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

maar hoe klinkt nu XLR tegenover RCA bij even "dure" kabels van dezelfde fabrikant?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op november  5, 2015, 13:44:02
maar hoe klinkt nu XLR tegenover RCA bij even "dure" kabels van dezelfde fabrikant?

Dat is afhankelijk van het ontwerp van de fabrikant van het apparaat.....

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op november  5, 2015, 13:45:33
Dat is afhankelijk van het ontwerp van de fabrikant van het apparaat.....

oke, maar voor het gemak bijv. een linn met zowel een xlr als rca uitgang waarbij ik uitgaat dat aan beide uitgangen evenveel aandacht is besteedt!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Sopper

Citaat van: LPlover op november  5, 2015, 13:44:02
maar hoe klinkt nu XLR tegenover RCA bij even "dure" kabels van dezelfde fabrikant?

Ik vond XLR beter klinken, meer detail meer open.

Dit is echter smaak en niet wetenschappelijk.
Volume stond niet db-gelijk.
XLR kabels waren Linn Silver, RCA kabels waren Transparent Super

Bovendien is het niet alleen afhankelijk van de bron, maar natuurlijk ook de versterker.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

bmateijsen

Citaat van: LPlover op november  5, 2015, 13:47:35
oke, maar voor het gemak bijv. een linn met zowel een xlr als rca uitgang waarbij ik uitgaat dat aan beide uitgangen evenveel aandacht is besteedt!

Bij Linn is de XLR fraaier...

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op november  5, 2015, 14:07:09
Bij Linn is de XLR fraaier...

heb je ook die 6 dB winst als je van XLR naar din gaat, voor bijv. Naim?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Cyreg

#1899
dan heb je dus 2 XLR connectors naar 1 DIN connector ?
aan de DIN kant zullen dan geen recvrs/omzetters zitten toch :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)