Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moondust

Citaat van: Kerkhoffd op juni  4, 2015, 21:11:00
Via Konfig kun je dit voor je DSM instellen.
Done. En dan moet er heel wat ingesteld worden zie ik. Daar ga ik nog wel een keertje voor zitten.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

BJF

Kennelijk verdwijnen er ook speakers van de lijst. Tot gisteren(?) stonden de Totem Acoustics Hawk en Monitor Audio GX200 op de site als speakers die in de toekomst zouden worden toegevoegd in het Space Optimisation program. Nu zie ik ze niet meer.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de 'toekomstlijst' te uitgebreid werd en dat ie daarom domweg van de site is gehaald. Ik hoop in elk geval op dat laatste...
NAD M10 V2
Elac FS247

Moondust

Ik heb net SkrobbleDS geinstalleerd om last.fm te laten registreren waar ik allemaal naar luister. Werkt prima, behalve dan dat tracks van internetradio niet worden herkend. Da's wel jammer. Of heeft iemand hier dat aan de praat gekregen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Mitch--

Citaat van: BJF op juni  4, 2015, 23:44:23
Kennelijk verdwijnen er ook speakers van de lijst. Tot gisteren(?) stonden de Totem Acoustics Hawk en Monitor Audio GX200 op de site als speakers die in de toekomst zouden worden toegevoegd in het Space Optimisation program. Nu zie ik ze niet meer.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de 'toekomstlijst' te uitgebreid werd en dat ie daarom domweg van de site is gehaald. Ik hoop in elk geval op dat laatste...

Tsja, mijn Harbeth's hebben uberhaupt nooit op die 'toekomstige' lijst gestaan maar ze zijn wel ineens toegevoegd aan het programma, ik zou goede hoop houden. Wat ook opvalt is dat de speakers die het laatst zijn toegevoegd nooit op die lijst hebben gestaan, dus ik denk dat de lijst op de site een redelijke random pick is ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

De lijst van SO bij Linn is trouwens MEGA geupdate zie ik net!

Veel modellen van Harbeth en Wilson Benesch zitten nu ook in het programma zie ik, erg fijn :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Moondust op juni  5, 2015, 01:54:47
Ik heb net SkrobbleDS geinstalleerd om last.fm te laten registreren waar ik allemaal naar luister. Werkt prima, behalve dan dat tracks van internetradio niet worden herkend. Da's wel jammer. Of heeft iemand hier dat aan de praat gekregen?

Nee, want internetradio kan je niet scrobblen...

garmtz

Citaat van: Mitch-- op juni  5, 2015, 10:20:18
De lijst van SO bij Linn is trouwens MEGA geupdate zie ik net!

Veel modellen van Harbeth en Wilson Benesch zitten nu ook in het programma zie ik, erg fijn :)

Die is Linn allemaal persoonlijk in onze vestiging komen meten. Volgens mij staan daarom alle Harbeth, Revel en Wilson Benesch speakers er nu bij. Goed he...? ;)

Doubleoz

#1682
Heel goed:) die Revel m105 wordt steeds interessanter om nog een keer te komen beluisteren[emoji1]
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

garmtz

Citaat van: Doubleoz op juni  5, 2015, 21:20:45
Heel goed:) die Revel m105 wordt steeds interessanter om nog een keer te komen beluisteren[emoji1]

Zou ik zeker niet laten! :)

Doubleoz

Komt goed! Eerst ander tv meubel en daarna op zoek naar bijpassende luidsprekers[emoji2]
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Bama

Ik zal het zo eens gaan instellen voor de vivids, kan je het ook weer gemakkelijk uit zetten?

bmateijsen

Citaat van: Bama op juni  7, 2015, 10:32:30
Ik zal het zo eens gaan instellen voor de vivids, kan je het ook weer gemakkelijk uit zetten?

Nee, uitzetten kan alleen door factory reset te doen.

Bama

#1687
je kan teveel instellingen doen waar ik geen verstand van heb.
Maar als je een houten vloer hebt op je betonnen vloer dan vul je toch beton in?

Kom je een keertje koffie drinken Bjorn als je bij Jan bent, is maar 5 min ;D

BJF

Ik heb opnieuw een Linn Majik in huis, deze keer een DSM. Ik ben nu op zoek naar een paar 'fatsoenlijke' speakers, liefst van een merk en type die al voorkomen op de Linn-lijst van het Space Optimisation programma.
Mij vallen daarin de o.a. merken Neat en Kudos op. Het laatste merk kende ik niet, maar het lijkt -al surfend op het www- nauw verwant aan Neat. Bij Neat viel met de SX3i op, lijkt me een mooie monitor. Met, net als Linns eigen Majik Isobarik, 'iso-baric' techniek. Grootste uitdagen is denk ik een zaak te vinden waar ik deze Neats kan beluisteren.

Overigens lijkt het mij ook aardig om een volledige Linn-lijn te gaan gebruiken. In eerste instantie -in verband met budget- passief, later wellicht actief. Ik zie hier op het forum eigenlijk weinig mensen die een volledige Linn setup hebben, waarom niet?
En vooral: diegenen die het wèl hebben, waarom wel? Is dat alleen een smaakkwestie of zijn daar andere redenen voor? Welke Linncombinaties hebben we hier?
NAD M10 V2
Elac FS247

garmtz

Citaat van: Bama op juni  7, 2015, 11:08:56
je kan teveel instellingen doen waar ik geen verstand van heb.
Maar als je een houten vloer hebt op je betonnen vloer dan vul je toch beton in?

Kom je een keertje koffie drinken Bjorn als je bij Jan bent, is maar 5 min ;D

Eerder 2 uur werk...

garmtz

#1690
Citaat van: BJF op juni  7, 2015, 20:19:51
Ik heb opnieuw een Linn Majik in huis, deze keer een DSM. Ik ben nu op zoek naar een paar 'fatsoenlijke' speakers, liefst van een merk en type die al voorkomen op de Linn-lijst van het Space Optimisation programma.
Mij vallen daarin de o.a. merken Neat en Kudos op. Het laatste merk kende ik niet, maar het lijkt -al surfend op het www- nauw verwant aan Neat. Bij Neat viel met de SX3i op, lijkt me een mooie monitor. Met, net als Linns eigen Majik Isobarik, 'iso-baric' techniek. Grootste uitdagen is denk ik een zaak te vinden waar ik deze Neats kan beluisteren.

Overigens lijkt het mij ook aardig om een volledige Linn-lijn te gaan gebruiken. In eerste instantie -in verband met budget- passief, later wellicht actief. Ik zie hier op het forum eigenlijk weinig mensen die een volledige Linn setup hebben, waarom niet?
En vooral: diegenen die het wèl hebben, waarom wel? Is dat alleen een smaakkwestie of zijn daar andere redenen voor? Welke Linncombinaties hebben we hier?

Leuke vragen!

Een Linn speaker blinkt uit in het duidelijk weergeven van melodie- en ritmelijnen. Oftewel, ze spelen 'tuneful'. Je kunt ze snel 'vergeten' en naar de muziek luisteren. Uiteraard is de synergie zeer groot met Linn elektronica.

Neat heeft een dynamisch en pittig/snel geluid. Afhankelijk van het model kan dat soms iets TE pittig worden met Linn.

Kudos heb ik geen ervaring mee.

Je zou ook kunnen denken aan Harbeth, Revel of Wilson Benesch.

Bama

Citaat van: garmtz op juni  7, 2015, 20:36:36
Eerder 2 uur werk...

Haal ik wel weer worstenbroodjes :)

Doubleoz

garmtz geeft het zelf niet aan maar zij hebben nog een demo exemplaar staan van Majik Isobarik. Misschien wat voor je om te gaan beluisteren? Kun je ook gelijk een vergelijk doen met andere merken.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

garmtz

Citaat van: Doubleoz op juni  7, 2015, 20:43:27
garmtz geeft het zelf niet aan maar zij hebben nog een demo exemplaar staan van Majik Isobarik. Misschien wat voor je om te gaan beluisteren? Kun je ook gelijk een vergelijk doen met andere merken.

Dat die nog niet weg is, is inderdaad een wonder... :)  Weet wel dat een Majik Isobarik met alleen een Majik DSM echt 'op het randje' is. Je zult snel willen upgraden naar Aktiv. Maar doe je dat vervolgens, gaat er wel een wereld voor je open... ;)

Doubleoz

Onbekend maakt onbemind? Ik heb lang in de veronderstelling geleefd dat er alleen een 109 en 140 speaker was binnen de Majik lijn. Maar kan ook zijn dat ik gewoon te weinig kennis heb wat er te koop is:).

Klopt mijn beeld overigens dat Linn speakers niet vaak worden aangesloten op een ander systeem dan Linn? Enig idee waardoor dat komt? Just interested

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

BJF

Citaat van: garmtz op juni  7, 2015, 20:40:53
Leuke vragen!

Een Linn speaker blinkt uit in het duidelijk weergeven van melodie- en ritmelijnen. Oftewel, ze spelen 'tuneful'. Je kunt ze snel 'vergeten' en naar de muziek luisteren. Uiteraard is de synergie zeer groot met Linn elektronica.

Neat heeft een dynamisch en pittig/snel geluid. Afhankelijk van het model kan dat soms iets TE pittig worden met Linn.

Kudos heb ik geen ervaring mee.

Je zou ook kunnen denken aan Harbeth, Revel of Wilson Benesch.

Citaat van: Doubleoz op juni  7, 2015, 20:43:27
garmtz geeft het zelf niet aan maar zij hebben nog een demo exemplaar staan van Majik Isobarik. Misschien wat voor je om te gaan beluisteren? Kun je ook gelijk een vergelijk doen met andere merken.

Citaat van: garmtz op juni  7, 2015, 20:46:45
Dat die nog niet weg is, is inderdaad een wonder... :)  Weet wel dat een Majik Isobarik met alleen een Majik DSM echt 'op het randje' is. Je zult snel willen upgraden naar Aktiv. Maar doe je dat vervolgens, gaat er wel een wereld voor je open... ;)
Eerlijk gezegd heb ik over de Isobarik al contact gehad met Bjorn, we kwamen er alleen niet uit.

Ik had ook even moeten zeggen dat ik in principe voor tweedehands speakers ga, zoals met vrijwel alles op audiogebied.

Ik zal binnenkort ws. toch maar eens een afspraak maken om de Isobariks te gaan beluisteren, dan kan Garmt of Bjorn ook mooi even uitleggen wat dat 'op het randje' inhoudt  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

garmtz

Citaat van: BJF op juni  7, 2015, 21:01:28
Ik zal binnenkort ws. toch maar eens een afspraak maken om de Isobariks te gaan beluisteren, dan kan Garmt of Bjorn ook mooi even uitleggen wat dat 'op het randje' inhoudt  ;)

Dat moet ik je niet gaan uitleggen, dat moet je beluisteren... :)  Maar we kwamen er toch niet uit? En je ging toch 2e hands kopen? Waarom zou ik dan nog moeite doen?

BJF

#1697
Huh?
De Isobariks zijn toch tweedehands c.q. demo's? Wellicht raak ik overtuigd tijdens het luisteren naar de Isobariks en komen we er alsnog uit.
Maar als dat 'moeite' is dan moet ik maar elders gaan luisteren.
NAD M10 V2
Elac FS247

mradem

Wie kan mij uitleggen hoe je een shared playlist maakt met kinsky? Ik kan op mijn ipad wel saven als local playlist maar dan kan ik er niks mee wanneer ik mijn iphone gebruik ter bediening :P .
Ik gebruik overigens een NAS waar mijn flac bestanden opstaan.

Kerkhoffd

Davaar update naar versie 4.31. Lees op het Linn forum dat er beter niet (meer) naar versies 29 en 30 geupgrade moet worden omdat dit het risico met zich brengt dat de DS dan definitief kan blokkeren. Ook niet meer te vinden op de download site van Linn Davaar releases.

Voor mij genoeg reden om te upgraden naar versie 31.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio