Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Zou best kunnen. Naast de praktische problemen die verplaatsen op gaat leveren, klinkt het eigenlijk wel erg goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

Ik vind het nog niet zo'n gekke suggestie... Wie weet, zou wellicht wel kunnen dat het toch nog beter(der) kan ;)
Groeten,
Edwin

chansig

Het kan best een prima suggestie zijn..ga hem alleen niet uitvoeren.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Citaat van: chansig op maart 14, 2017, 18:16:15
Yep....lijkt me leuk. Maar heb je wel een aansprekende set staan dan ? Of gaan we dan alleen maar leuteren ?

:D

Tegen die tijd zouden de 15" kasten af moeten zijn  ;)

chansig

Jammer...dus niet de hele dag leuteren. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Bíjna de hele dag dan  ::)

chansig

Ach...volgens leuteren we overal en laten we ons niet remmen door de context.

Ik hoor wel wanneer de speakers klaar zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#4632
Zijn er eigenlijk al reviews van de grote audiobladen/websites beschikbaar van de D&D speakers? Ik kan eigenlijk niks zinnigs vinden, terwijl deze speakers nu toch al een tijdje geleden gelanceerd zijn.

Groetjes Walter

Koen K

Ik denk niet dat je nog heel lang hoeft te wachten  :smile:

Contour


chansig

Citaat van: HuubF op maart 12, 2017, 17:33:46
Hey Hans, was gezellig zoals altijd.  :)

Wow wat zien die D&D's er prachtig uit zeg. Best groot ook. Als het om uiterlijk gaat kan er eigenlijk niets fout gaan.

Wat betreft het geluid werd voor mij maar weer eens bewezen hoe belangrijk smaak is. Zoals ik had aangekondigd wilde ik eerst thuis weer even luisteren om beter te kunnen aanvoelen wat de verschillen zijn. Ik heb snel wat nummers gehoord die ik bij jou ook had gedraaid en ik weet het denk ik.

Waar de D&D's heel sterk in zijn is het neerzetten van een 'plaatje'. Ik weet dat je dat belangrijk vindt dus dat is gelukt. De instrumenten zijn heel precies aan te wijzen en de speakers verdwijnen volkomen. Het geluid is spatzuiver, ook als het veel harder gaat.

Daarna komt al snel de smaak naar boven. Het lijken me monitors die prima professioneel te gebruiken zijn. Het geluid doet me een beetje denken aan de K&H 300's die ik heb gehad, die klonken ook zo droog en precies. Altijd beheerst.

Wat betreft de weergave van instrumenten en stemmen had ik je al gezegd dat ik daar iets over vind: het gewicht daarvan vind ik te mager. Misschien een kwestie van afstemming in de dsp, misschien is de plaatsing midden in de kamer niet zo handig. Wellicht is dat ook de reden dat ze in mijn oren wat afstandelijk klinken en er wat weinig autoriteit lijkt te zijn. Let wel, alles kan te maken hebben met smaak. Bovendien merkte ik nadat je wat dempend materiaal had opgehangen, dat er gelijk iets in het geluid verbetert.

Bij mij thuis is het geluid momenteel nogal indringend, het lijkt je te willen grijpen en je bent gedwongen te blijven luisteren. Je krijgt de speakers als het ware in je gezicht gesodemieterd met de versterker erachteraan. Maar de plaatsing is stukken minder en het is zeker geen monitor-kwaliteit. Niet per sé beter dus maar wel compleet anders. Dat is dus een erg groot contrast en zal de oorzaak zijn van mijn misschien wat voorzichtige oordeel.

Kortom, als je het nu al goed genoeg vindt prima natuurlijk. Maar ik zou ze eerst eens dichter tegen een muur zetten, dat zou ze misschien wat presenter kunnen laten klinken met wat meer gewicht en autoriteit. Dan weet je in ieder geval wat het effect daarvan is en kun je de verbouwingsplannen met vrouwlief gaan bespreken. Als dat niet lukt (of als je dat niet wil) zou ik het middengebied en/of mid-laag in de dsp wat opschroeven. Mogelijkheden zat en de speakers zijn prima dus daar zal het niet aan liggen.

En wat mij betreft geen subwoofers... ;)

Citaat van: doorofnight op maart 12, 2017, 19:37:53
Was een leuke en gezellige middag, eerst bij Hans en daarna nog even bij BM.

De D&D-s van Hans wil ik thuis ook wel maar dan wel met mijn twee subwoofers ter ondersteuning van het laag. Heel fijn dat afstraalgedrag waardoor de focus goed is, en er toch een mooi ruimtelijk beeld neergezet wordt. Het midden is minder laid-back dan bij mij, wat ook zijn charme heeft.


En dan natuurlijk nog mijn eigen onbevooroordeelde bijdragen over de speaker....dus er is zeker wel wat zinnigs te vinden.

Als merk heb je die bladen natuurlijk nodig maar of de reviews zinnig zijn is een 2e. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#4636
Hallo Hans,

Mijn probleem met deze 'reviews' is dat jullie een vriendschappelijke band met elkaar en de D&D ontwerpers hebben. Daardoor zijn deze 'reviews' erg mild geschreven. Bijv. die van Huub, hoewel ik hier volgens mij wel uit op kan maken dat hij het niet echt bijzonder vond klinken. Ik betrap mij hier als forumlid ook al op, echt kritische noten zal ik via PB maken, niet direct op het forum of tijdens een demo zoals op de Xfi. Natuurlijk zijn de grote bladen ook te beinvloeden, maar hier verwacht je vanuit proffesioneel oogpunt toch wat meer objectieve aanpak en wanneer nodig ook negatieve uitspraken. Een paar kritische noten bij een product kan trouwens prima, niks is 100% perfect.

Groetjes Walter

chansig

Ik snap prima wat je zegt. Alleen de objectiviteit van de bladen is wel mooie gedachte maar ws niet 1 die werkelijkheid zal zijn. Maar dat kan ook mijn donkere inslag zijn... :D

Vanuit mezelf kan ik alleen aangeven dat ik de speakers zeker heb gekocht omdat ik zowel Koen als Martijn ken. Ws had ik een ander nieuw merk niet gekocht. Maar dat staat eigenlijk nog los van de klank. Die vind ik daadwerkelijk beter dan mijn vorige speakers. Daarnaast ben ik veel apparatuur kwijt...maar ook dat heeft weinig te maken met dat ik ze ken.

Huub was er inderdaad niet geheel positief over en wat hij eraan vind mankeren vind ik moeilijk te volgen. Maar hij heeft dit zowel gezegd als opgeschreven. Ik geloof niet dat Huub de speakers heeft gespaard om mij of anderen niet te willen kwetsen.

In de nabije toekomst komen er vast nog anderen luisteren en ze moeten/mogen vooral schrijven wat ze ervaren. Is wat mij betreft meer waard als een stukje in een audioblad waarin het mn gaat over natuurlijkheid, transparantie, zwart tussen de noten etc.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

De hifi-journalistiek leeft bij gratie van de fabrikanten, distributeurs en winkeliers. Dus ik denk dat Hans wel een punt heeft.

Ach, iedereen moet het zelf bepalen.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

DofN

Citaat van: Contour op maart 16, 2017, 18:22:36
Hallo Hans,

Mijn probleem met deze 'reviews' is dat jullie een vriendschappelijke band met elkaar en de D&D ontwerpers hebben. Daardoor zijn deze 'reviews' erg mild geschreven. Bijv. die van Huub, hoewel ik hier volgens mij wel uit op kan maken dat hij het niet echt bijzonder vond klinken. Ik betrap mij hier als forumlid ook al op, echt kritische noten zal ik via PB maken, niet direct op het forum of tijdens een demo zoals op de Xfi. Natuurlijk zijn de grote bladen ook te beinvloeden, maar hier verwacht je vanuit proffesioneel oogpunt toch wat meer objectieve aanpak en wanneer nodig ook negatieve uitspraken. Een paar kritische noten bij een product kan trouwens prima, niks is 100% perfect.

Groetjes Walter

Ik vind mezelf kritisch genoeg: de LS worden gepositioneerd als fullrange LS. En wat wil ik: tenminste 2 subs voor laagondersteuning.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: Contour op maart 16, 2017, 18:22:36
Hallo Hans,

Mijn probleem met deze 'reviews' is dat jullie een vriendschappelijke band met elkaar en de D&D ontwerpers hebben. Daardoor zijn deze 'reviews' erg mild geschreven. Bijv. die van Huub, hoewel ik hier volgens mij wel uit op kan maken dat hij het niet echt bijzonder vond klinken. Ik betrap mij hier als forumlid ook al op, echt kritische noten zal ik via PB maken, niet direct op het forum of tijdens een demo zoals op de Xfi. Natuurlijk zijn de grote bladen ook te beinvloeden, maar hier verwacht je vanuit proffesioneel oogpunt toch wat meer objectieve aanpak en wanneer nodig ook negatieve uitspraken. Een paar kritische noten bij een product kan trouwens prima, niks is 100% perfect.

Groetjes Walter

Wij zijn geen professionele reviewers. Bovendien begrijpt La Chansig mijn oordeel niet eens. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Liever Le dan...maar zondag ga ik horen wat je bedoelt met bv die gelaagdheid. Dan is dat probleem ook weer opgelost.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 17, 2017, 13:50:20
Liever Le dan...maar zondag ga ik horen wat je bedoelt met bv die gelaagdheid. Dan is dat probleem ook weer opgelost.

Ik kan in mijn tekstje het woord 'gelaagdheid' niet terugvinden hoor! ???

Wel dat ik de weergave van instrumenten in deze opstelling wat magertjes vind, met de aanbeveling je huis rond de speakers te herbouwen zodat ze tegen een muur staan (en weer terug te herbouwen als dat niet werkt).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 13:47:22
Wij zijn geen professionele reviewers. Bovendien begrijpt La Chansig mijn oordeel niet eens. :)

Wat "maakt" een reviewer dan wel recensent een professional, als ik vragen mag?

Groet, Mark :eh:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 14:01:52
Ik kan in mijn tekstje het woord 'gelaagdheid' niet terugvinden hoor! ???

Wel dat ik de weergave van instrumenten in deze opstelling wat magertjes vind, met de aanbeveling je huis rond de speakers te herbouwen zodat ze tegen een muur staan (en weer terug te herbouwen als dat niet werkt).

De gelaagdheid heb je genoemd. Waarom je het niet geschreven hebt....geen idee. Laatste zal ik eens aan mijn vrouw voorstellen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 17, 2017, 14:33:32
De gelaagdheid heb je genoemd. Waarom je het niet geschreven hebt....geen idee. Laatste zal ik eens aan mijn vrouw voorstellen. :D

Oh ik heb het gezegd.  ;)

We hebben het er des zondags over.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Des zondags lijkt mij prima mijn waarde Huub.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart 17, 2017, 14:08:37
Wat "maakt" een reviewer dan wel recensent een professional, als ik vragen mag?

Groet, Mark :eh:

Als je het vaak doet en/of er geld voor krijgt?  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Dat weerhoudt velen er niet van complete wartaal uit te slaan  :laugh:

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 15:19:41
Als je het vaak doet en/of er geld voor krijgt?  ;)

Dit antwoord ligt in de olijke lijn der verwachtingen. Onderstaande is meer waar ik op doel (maar dat begreep jij best wel). ;D

Wanneer vormt de term of het vak van reviewer/recensent een kwaliteitscriterium (voor jou)?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1