Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

De oude speakers zijn opgehaald...ik ben benieuwd wat Knubbe er van gaat maken. Hem kennende gaat dat wel goed komen.

Vanochtend de set aangezet en geen geluid. Ja hoor daar gaan we weer. Maar probleem relatief snel gevonden. Er zit toch iets niet helemaal goed in de verbinding vanaf de Sonos naar de omvormer (75 ohm naar 110 ohm). Kan een brakke kabel zijn, brakke verbinding. Nu er dus maar tussenuit gehaald.

Van de week hoorde ik ook digitale kraakjes...zal ook daar mee te maken hebben gehad.

Nog een weekje en dan lekker 2 weken vakantie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#4201
Citaat van: chansig op december 17, 2016, 11:24:08
De oude speakers zijn opgehaald...ik ben benieuwd wat Knubbe er van gaat maken. Hem kennende gaat dat wel goed komen.

Vanochtend de set aangezet en geen geluid. Ja hoor daar gaan we weer. Maar probleem relatief snel gevonden. Er zit toch iets niet helemaal goed in de verbinding vanaf de Sonos naar de omvormer (75 ohm naar 110 ohm). Kan een brakke kabel zijn, brakke verbinding. Nu er dus maar tussenuit gehaald.

Van de week hoorde ik ook digitale kraakjes...zal ook daar mee te maken hebben gehad.

Nog een weekje en dan lekker 2 weken vakantie.

Gr. Hans

Ontplofte tweeters, digitale kraakjes..    Hans, je had toch nieuwe speakers gekocht?

Anyway, hebben we al een uitgebreid verslag over de nieuwe klank gehad?  Of heb ik deze gemist.... :lookaround:

chansig

Ja....??? Die zijn er overigens nog niet. Ik hoop in de laatste week van het/dit oude jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#4203
Citaat van: chansig op december 17, 2016, 11:28:10
Ja....??? Die zijn er overigens nog niet. Ik hoop in de laatste week van het/dit oude jaar.

Gr. Hans

Ah oke, je hebt nog niet je definitieve set begrijp ik.

chansig

Maar zowel de ploffende tweeter als de kraakjes hebben niets te maken met de speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2016, 15:55:11
Even kort, ik ga binnenkort een DBT op de laptop proberen. Eens zien wat dat brengt.
Later kom ik nog terug op je reactie.

Ben benieuwd! Voor anderen die eenvoudig en laagdrempelig een DBT willen proberen, zie: http://www.klippel.de/listeningtest/lt/.
Dutch & Dutch

flakkees

Citaat van: Martijn M op december 17, 2016, 13:36:17
Ben benieuwd! Voor anderen die eenvoudig en laagdrempelig een DBT willen proberen, zie: http://www.klippel.de/listeningtest/lt/.
wat is hier nu zo mooi aan dan
je mag zeggen wanneer je de vervorming niet meer hoort , en ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

chansig

Het zou wat zijn als er vervorming is en je het niet hoort ? Dat is dan niet zo mooi...toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Citaat van: flakkees op december 17, 2016, 14:01:27
wat is hier nu zo mooi aan dan
je mag zeggen wanneer je de vervorming niet meer hoort , en ?

Of je de het interessant vindt hoe hoorbaar of storend bepaalde types luidsprekervervorming zijn, is niet waar het om gaat. Voor mij als luidsprekerontwerper is het heel interessant maar ik kan me goed voorstellen dat de meeste audiofielen het niet interesseert. Maar dat is niet de insteek. Het dient ter illustratie van dit:


Citaat van: ikOp hififorums wordt de DBT vaak gebruikt als een stok om mee te slaan. Zo is de test echter niet bedoeld. Het is een middel om te onderzoeken of een verschil hoorbaar is. Je onderzoekt een apparaat, een kabel, een luidspreker of wat dan ook, maar in beginsel niet een luisteraar. Het is ook helemaal niet zo dat een DBT altijd een nul-resultaat oplevert. Het ligt er maar net aan wat er getest wordt.
Dutch & Dutch

YamahaRXV

#4209
Citaat van: Martijn M op december 17, 2016, 13:36:17
Ben benieuwd! Voor anderen die eenvoudig en laagdrempelig een DBT willen proberen, zie: http://www.klippel.de/listeningtest/lt/.

Grappig testje hoor  ;D 

Bij de laatste in het rijtje (-27 db) wat twijfel opkomende, maar uiteindelijk toch de goede gekozen.
100% score zover, luisterend via laptop speakertjes + een zwaar herrie makende vriendin die een maaltijd aan het bereiden is in de keuken  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martijn M

Dutch & Dutch

chansig

#4211
Eindelijk weer eens verschil tussen kabels gehoord. Verschil was enorm, je hoeft er geen goede set voor te hebben, niet eens goede oren. Zelfs mijn vrouw hoorde het...evenals mijn dochters...die allemaal niets met audio hebben.

Goed....besteld via ebay kabels xlr rca voor tussen de spl en de Sonos. Ik werkte nu met een koppelstuk en dat vind ik altijd wat minder fraai. Kabels zaterdag binnen gekomen. Gelijk even aangesloten. Zien er goed uit, komen uit China. Dus een poepprijs incl verzenden. Wel stevige pluggen. Gisteren even luisteren. SPL aan lijstje wat ik wil horen selecteren. Kussentjes tegen de kast aan (een lange koptelefoonkabel moet nog geleverd worden zodat ik de stoel kan zitten) en play.....nou 10 seconden zijn in dit geval overbodig. Nul komma 1 seconde is voldoende om het te horen.....geen geluid.  :D

Doen het gewoon niet....bizar. Van de week eens open maken en zien wat ik er aan kan doen. Gelukkig koste het niet de hoofdprijs (8 euro voor 1 meter incl verzenden)...dus ik ben benieuwd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher

Citaat van: chansig op december 18, 2016, 11:21:54
Eindelijk weer eens verschil tussen kabels gehaald. Verschil was enorm, je hoeft er geen goede set voor te hebben, niet eens goede oren. Zelfs mijn vrouw hoorde het...evenals mijn dochters...die allemaal niets met audio hebben.

Nul komma 1 seconde is voldoende om het te horen.....geen geluid.  :D
Whahaha, mooi opgebouwd verhaal! Op het laatst pas de conclusie. [emoji23]

twani

Citaat van: chansig op december 18, 2016, 11:21:54
Eindelijk weer eens verschil tussen kabels gehoord. Verschil was enorm, je hoeft er geen goede set voor te hebben, niet eens goede oren. Zelfs mijn vrouw hoorde het...evenals mijn dochters...die allemaal niets met audio hebben.

Goed....besteld via ebay kabels xlr rca voor tussen de spl en de Sonos. Ik werkte nu met een koppelstuk en dat vind ik altijd wat minder fraai. Kabels zaterdag binnen gekomen. Gelijk even aangesloten. Zien er goed uit, komen uit China. Dus een poepprijs incl verzenden. Wel stevige pluggen. Gisteren even luisteren. SPL aan lijstje wat ik wil horen selecteren. Kussentjes tegen de kast aan (een lange koptelefoonkabel moet nog geleverd worden zodat ik de stoel kan zitten) en play.....nou 10 seconden zijn in dit geval overbodig. Nul komma 1 seconde is voldoende om het te horen.....geen geluid.  :D

Doen het gewoon niet....bizar. Van de week eens open maken en zien wat ik er aan kan doen. Gelukkig koste het niet de hoofdprijs (8 euro voor 1 meter incl verzenden)...dus ik ben benieuwd.

Gr. Hans

Ik vind het voor slechts 8,- euro al knap dat ze überhaupt iets vanuit China opsturen :D

Je kunt voor dat geld niet verwachten dat het dan ook nog werkt Hans :laugh:

chansig

Klopt...weer eens te hoge verwachtingen. Blijf hier intrappen. Leerdoel voor 2017.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

br@m

Heb bij ghentaudio xlr kabels besteld en die zijn prima. Ook China en ook via eBay.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

YamahaRXV

Citaat van: chansig op december 18, 2016, 11:21:54
Eindelijk weer eens verschil tussen kabels gehoord. Verschil was enorm, je hoeft er geen goede set voor te hebben, niet eens goede oren. Zelfs mijn vrouw hoorde het...evenals mijn dochters...die allemaal niets met audio hebben.

Goed....besteld via ebay kabels xlr rca voor tussen de spl en de Sonos. Ik werkte nu met een koppelstuk en dat vind ik altijd wat minder fraai. Kabels zaterdag binnen gekomen. Gelijk even aangesloten. Zien er goed uit, komen uit China. Dus een poepprijs incl verzenden. Wel stevige pluggen. Gisteren even luisteren. SPL aan lijstje wat ik wil horen selecteren. Kussentjes tegen de kast aan (een lange koptelefoonkabel moet nog geleverd worden zodat ik de stoel kan zitten) en play.....nou 10 seconden zijn in dit geval overbodig. Nul komma 1 seconde is voldoende om het te horen.....geen geluid.  :D

Doen het gewoon niet....bizar. Van de week eens open maken en zien wat ik er aan kan doen. Gelukkig koste het niet de hoofdprijs (8 euro voor 1 meter incl verzenden)...dus ik ben benieuwd.

Gr. Hans

Inderdaad een mooie opbouw van spanning (zou Hans dan toch in kabelverschillen geloven...) met uiteindelijk een keiharde en onomstotelijke conclusie  :worship:

Humor !  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sirius666

Dat is wat anders dan een xlr-rca.

Hou het bij een los (Neutrik?) koppelstuk en een deugdelijke kabel Hans. Bij Bax ben je zo klaar  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op december 18, 2016, 11:21:54
Eindelijk weer eens verschil tussen kabels gehoord. Verschil was enorm, je hoeft er geen goede set voor te hebben, niet eens goede oren. Zelfs mijn vrouw hoorde het...evenals mijn dochters...die allemaal niets met audio hebben.

Goed....besteld via ebay kabels xlr rca voor tussen de spl en de Sonos. Ik werkte nu met een koppelstuk en dat vind ik altijd wat minder fraai. Kabels zaterdag binnen gekomen. Gelijk even aangesloten. Zien er goed uit, komen uit China. Dus een poepprijs incl verzenden. Wel stevige pluggen. Gisteren even luisteren. SPL aan lijstje wat ik wil horen selecteren. Kussentjes tegen de kast aan (een lange koptelefoonkabel moet nog geleverd worden zodat ik de stoel kan zitten) en play.....nou 10 seconden zijn in dit geval overbodig. Nul komma 1 seconde is voldoende om het te horen.....geen geluid.  :D

Doen het gewoon niet....bizar. Van de week eens open maken en zien wat ik er aan kan doen. Gelukkig koste het niet de hoofdprijs (8 euro voor 1 meter incl verzenden)...dus ik ben benieuwd.

Gr. Hans
Dat bedoelen ze nou met een "zwart" beeld Hans!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

flakkees

zo heb ik eens een prachtige set startkabels gekocht , toen ik ze eindelijk een keer nodig had bleek er geen enkele kabel aangesloten te zitten .
zelfs de mantel was er niet vanaf  ;D , ik heb ze nog gaan een leven lang mee 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

chansig

Dat is zeker een groot voordeel. Je hoeft eigenlijk geen nieuwe meer te kopen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richard70…

Heb je al 10 sec naar de sonos geluisterd :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

chansig

#4222
Yeahhhh....de speakers zijn klaar. Dinsdag worden ze nog even getest en nagekeken. Ze zien er prachtig uit. Mooie kleur en de mat zwarte baffle is een juiste keus geweest. Ook bij Dutch & Dutch zijn ze wel te spreken over de kleursetting. De speakers is al omgedoopt naar de Hans 8M. :D Ws volgende week donderdag ophalen.

Vakantie is begonnen. Thuis is de rust weer wat weder gekeerd. Even 2 weken geen medische molen. Iedereen relaxed 2 weken rust. Incl mezelf. De afgelopen 5 maanden erg veel in het ziekenhuis geweest met wisselende resultaten. Heeft er behoorlijk ingehakt.

Net nog even een pak hagelslag gehaald, was erg snel weer terug. Het was wel druk in de winkel..maar het viel me nog mee. Wilde de gekheid van Kerst toch wel even meepikken. Morgen met de familie naar de wok. Geen gedoe, in de middag eten en 's avond lekker met de voetjes op de bank. Maandag soepje, kinderen patat, mijn vrouw meloen met Ham, biefstukje erbij en klaar.

Rest van de  2 weken nog wat leuke dingen doen, Zwiften, muziek luisteren, fietsen maken en dus gewoon relaxen.

Iedereen ook alvast fijne dagen, geniet van elkaar alsof het de laatste dag is....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

Jullie ook fijne dagen Hans.... geniet ervan

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Staaled

Fijne dagen , lekker relaxed en met mooi speelgoed gewenst. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)