Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Contour

Lijkt mij wel erg wennen, zo'n plaat vlak voor je, maar ik snap het idee, links blijft links en rechts blijft rechts, dus inderdaad een koptelefoon effect.

Gr. Walter

chansig

#6551
Mij ook....geen idee of ik het het wennen waard vindt. We gaan het proberen en dan zie ik het wel. Ook nog andere gordijnen besteld. Passen beter dan de huidige roze.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: chansig op april 21, 2018, 10:03:54
Creatief met karton. Paneel tussen de speakers, 1,50 meter hoog en meter diep en dan tussen de speakers als een soort van scheidingswand.

Gaat er in ieder geval raar uit zien.  :D

Gr. Hans

De laatste keer dat ik bij Jerry was, had hij inderdaad een scheidingspaneel tussen beide luidsprekers staan. Echter niet zo groot als jij meldt (als ik het mij goed heug).

Leuke ontwikkelingen. Ben benieuwd.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Timvg

Citaat van: Markus2 op april 21, 2018, 11:07:14
De laatste keer dat ik bij Jerry was, had hij inderdaad een scheidingspaneel tussen beide luidsprekers staan. Echter niet zo groot als jij meldt (als ik het mij goed heug).

Leuke ontwikkelingen. Ben benieuwd.

Dan simuleer je eigenlijk binaurale opnames zoals gebruikt op hoofdtelefoons. Je vermijdt dus in feite akoestische crosstalk.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op april 21, 2018, 10:03:54
Creatief met karton. Paneel tussen de speakers, 1,50 meter hoog en meter diep en dan tussen de speakers als een soort van scheidingswand.

Gaat er in ieder geval raar uit zien.  :D

Hmmm...

Ben benieuwd wat zoiets met je plaatsing gaat doen?

eddy135

Citaat van: chansig op april 21, 2018, 10:22:34
....Ook nog andere gordijnen besteld. Passen beter dan de huidige roze.

Gr. Hans
Ja, goed verduisteren is essentieel!  ;)  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Had Paarslicht (dacht ik) vroeger al niet zo'n scheidingswand voor zijn neus?
Intrigerend idee.

Groeten...

chansig

Geen idee. Ik had Jerry in eerste instantie verkeerd begrepen, dus vanochtend even snel een paneel in elkaar gehanst. Vervolgens begreep ik Jerry goed. En dus een Rukwool paneel over. Maar direct achter de luisterplek gezet. Vervolgens een kinderfeestje en nu even de tijd om te luisteren. Het paneel direct achter de luisterplek doet ook weer veel. Je ziet het lijntje van de meting steeds minder grillig worden. Morgen of anders van de week even aan de slag met het dekbed tussen de speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En hoe klinkt dat dan ? Nou ja...geweldig. Jaren heb ik genoegen moeten nemen met bv een set die vrij laag plaatste. Zangers op normale hoogte ? Kende ik alleen van bij anderen. Maar de voornaamste vooruitgang lijkt te zijn dat de rust steeds groter wordt. Minder versmering, meer direct geluid, minder hard werken voor de hersnenen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Citaat van: chansig op april 21, 2018, 10:03:54
Creatief met karton. Paneel tussen de speakers, 1,50 meter hoog en meter diep en dan tussen de speakers als een soort van scheidingswand.

Gaat er in ieder geval raar uit zien.  :D

Gr. Hans

Ideetje voor het Concertgebouw? Je zet een paneel tussen je luidsprekers of begrijp ik het verkeerd? Dan krijg je toch zo als op oude jazz platen heel veel links en heel veel rechts geluid (en weinig uit het midden)?
Kan je niet beter mono gaan luisteren? Heb je nergens last meer van... (by the way, ik ken verschillende mensen die alleen maar mono luisteren).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Ik ga er morgen of anders van de week mee aan de slag. Nu te warm om wat te doen op die kamer. Zit wel lekker even een muziekje te luisteren. Het klinkt amazing goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Netjes toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Looking good!

Helemaal geen dipjes/makkelijk te corrigeren.

:clapping:

Timvg

Zeker.. bultje onderaan nog achteraf met ARC en klaar.. Hoe meet dat nou zonder al die rockwool?

op eigen verzoek verwijderd.

Inderdaad, Hans... doe eens een meting zonder rockwool.

;D

chansig

Ga ik zo even doen...alles eruit.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Als het nu al te warm is in je luisterhok, dan moet je denk ik een oplossing gaan zoeken voor de warmte in de echte zomer, anders wordt het een paar maanden niet luisteren, of de speakers weer naar beneden tillen...?

Gr. Walter

chansig

#6568
Te warm ? Te warm om wat te doen, muziek luisteren is niet iets doen. Warmtewerend folie en iets op het dak. Gaat ws al een duit in het naar beneden brengen van de temperatuur.

Enne...ik moet helemaal niets.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Is isoleren met steenwol geen optie?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

De hele boel open breken ? Niet heel veel zin in.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Anders nog een setje 8M erbij voor in de woonkamer, voor als het toch te warm is in de echte luisterkamer?

:colgate: :colgate: :colgate:

eddy135

Citaat van: chansig op april 21, 2018, 13:00:30
Want ?

Gr. Hans
Dat je dan die kabelbende en andere rotzooi niet zo ziet!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Jij hebt daar last van ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: chansig op april 21, 2018, 18:20:31
Jij hebt daar last van ?

Gr. Hans
Gelukkig niet!
Maar jij hebt blijkbaar last van de gordijnen. haha
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN