Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

59r

Citaat van: Contour op september  2, 2016, 17:59:16
Zonder dealers ga je nooit genoeg voet aan de grond krijgen in audioland...

Groetjes Walter

Is dat zo?

martien

Ik denk dat als je veeeel budget steekt in internet reclame, beurzen en (thuis)demo's kun je ook wel succesvol zijn hoor.
Maar omdat dat veel geld kost is dan het prijsverschil met verkoop via een dealernetwerk veel kleiner.

twani

Citaat van: chansig op september  3, 2016, 12:08:19
Tsjemig de pemig wat kan je toch snel aan geluid wennen. Fijne dingen die hersenen. Mijn eigenste speakers staan weer te spelen. Dat mid/hoog is compleet anders en nu een half uur verder gewend en ik denk: Mwa...lekker waarom wat anders kopen ?  :D

Gr. Hans

Dat is ook precies de bedenking die ik inmiddels met Hifiapparatuur heb opgebouwd.  Met de nieuwe speakers van tig K ga je weer precies dezelfde cyclus meemaken.

Over een paar jaar speel je gewoon met een knappe "All in one" waarmee je "longterm" blij gaat zijn.

Je omschrijft het allemaal exact juist Hans. Lekker blijven draaien met je huidige set met losse subs, vond ik een veel interessanter setup ook.

chansig

Dat gaat dus niet meer gebeuren. Straks de D&D die echt beter zijn dan mijn huidige fronts. Ik geef alleen aan dat je snel went....dat zegt niets over kwaliteit.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher

Citaat van: twani op september  3, 2016, 13:59:59
Dat is ook precies de bedenking die ik inmiddels met Hifiapparatuur heb opgebouwd.

Over een paar jaar speel je gewoon met een knappe "All in one" waarmee je "longterm" blij gaat zijn.
Dus dat bedoel je met:

"NO! [emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366][emoji366]     YES! [emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445]"

Rusher

#3530
Citaat van: twani op september  3, 2016, 13:59:59
Over een paar jaar speel je gewoon met een knappe "All in one" waarmee je "longterm" blij gaat zijn.
Ik denk dat dit, zoals je eigenlijk al zelf benoemt, om de versterking/bronnen gaat, want dat wordt vaak een "all in one" genoemd.
Luidsprekers, daar krijgt men nooit genoeg van, simpelweg omdat het misschien wel 70 tot 80% van de/het klank/geluid/muzikaliteit bepaalt.

Daarom snap ik de stap van Hans heel goed, hoewel hij andere redenen voor aanschaf van de D&D luidsprekers zou kunnen hebben.

Sirius666

#3531
Citaat van: chansig op september  3, 2016, 14:26:02
Dat gaat dus niet meer gebeuren. Straks de D&D die echt beter zijn dan mijn huidige fronts. Ik geef alleen aan dat je snel went....dat zegt niets over kwaliteit.

Gr Hans

Citaat van: chansig op september  3, 2016, 12:08:19
Tsjemig de pemig wat kan je toch snel aan geluid wennen. Fijne dingen die hersenen. Mijn eigenste speakers staan weer te spelen. Dat mid/hoog is compleet anders en nu een half uur verder gewend en ik denk: Mwa...lekker waarom wat anders kopen ?  :D

Gr. Hans

Ik interpreteerde dit hetzelfde als twani......

chansig

Dan hoop ik dat het nu duidelijk is wat ik bedoel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Je gaat zeker niet delen wat ze jou gaan kosten?  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Als ik het allemaal zo lees teveel. Gelukkig klinken ze erg goed.

Gisteren de speakers weggebracht, ook de kleur doorgegeven welke ik graag wil hebben en dan is het zoeken naar een mooie stand voor onder de speakers. Even wachten waar D&D zelf nog mee komt. Anders heb ik een adresje in de buurt gevonden die stands maakt.

Daarnaast 4 x XLR besteld. Zodat ook alle 4 de subjes gebalanceerd aangesloten kunnen worden. Nog een week of 8.... :nervous:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Welke kleur is het geworden Hans?

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

#3536
Teak maar daar is ook weer veel variatie in... :D



Dit komt redelijk in de buurt...volgens mij wordt het iets minder rood. Ik heb ze een staal gegeven dus komt helemaal goed. Dan een zwarte baffle...wordt wel mooi denk ik zo.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik moet zeggen dat ik de lichte kleur van de test exemplaren wel erg mooi vond. Zeker met dat donkere front. Ik ben benieuwd hoe donker die van jou straks gaan uitvallen.

Groeten...

chansig

Heel mooi.  :D De WAF heeft de kleur bepaald.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ohw,  :( dat spijt mij voor jou. :nopompom:


:tounge: :laugh: :laugh: :laugh:

Groeten...

chansig

Ik vind het ook wel een mooie kleur. Mijn grootste verbazing was dat mijn vrouw sowieso geen probleem had met deze speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Voor iedereen de kleur zelf uit te kiezen?
Of is dat ook deel van de Hans privileges? :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Jean Sibelius

Hoi Hans,

Ik loop alweer een paar pagina's achter, maar alsnog van harte gefeliciteerd met de komst van de D&D's! :) Kan me nog herinneren toen je hier was dat je toen al onder de indruk was van dit merk. Gaaf dat je ze straks echt thuis hebt staan (en dan die van jezelf). Nog een paar nachtjes slapen :D >:D.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Dank je Jan...inderdaad nog eenn paar nachtjesn :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: knubbe op september  4, 2016, 12:07:50
Voor iedereen de kleur zelf uit te kiezen?

Volgens mij voor een ieder zelf te bepalen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

Erg mooie kleur vind ik. Zeker niet te donker ook verwacht ik.
Benieuwd naar de stands
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Deze exacte kleur heeft bij mij ook de WAF keuring doorstaan.  :)


Citaat van: chansig op september  4, 2016, 11:26:12
Heel mooi.  :D De WAF heeft de kleur bepaald.

Gr. Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Dat maakt ons praktisch familie.. :D

In de buurt een meneer gevonden die oa speakerstands bouwt. Iemand leuke ideeen qua modellen ? Recht robuust vind ik erg mooi. Zoals bv die Parington stands.

Bij een 1 paal constructie heb ik altijd het gevoel dat het minder stabiel is. Nu is gevoel niet altijd een goede raadgever.

Zeg 1 poot van 8x8 bovenplaat, onderplaat en klaar.

Of 4 dunnere balkjes 3,8 x 3,8 voor iedere hoek, bovenplaat, onderplaat en klaar.

Maakt het qua stevigheid wat uit ?

Beide komen dan weer op spikes/dempers/ontkoppelaars oid te staan.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#3548

Het zijn flinke speakers en slechts één, tenzij een grote kolom als Partington, blijft altijd minder stabiel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Als een Bok op de Haverkist zo snel ben je af en toe. Thanks.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.