Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari  7, 2015, 15:35:20
Dat dacht ik ook...maar ik ga er niet meer achteraan. Als het komt dan komt het en anders niet.

Gr Hans

Ik heb er vorige week nog eentje terug gebracht  ;)
Zijn overigens voor een meer ''interessante'' prijs te koop nu...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Gene ijle. ;D
Ik ben simpel wat benieuwd,  dus als je er geen behoefte aan hebt en lekker wil luisteren.... :music: ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Net even gekeken alleen kom ik er niet heel veel wijs uit. Er staan in ieder geval verschillende cijfers bij de verschillende speakers. Dat is precies het grote voordeel van de minidsp..ieder kanaal apart aan te passen om het mooiste resultaat te krijgen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Hoi Hans,

Mooi om te lezen dat de miniDSPs goed bevallen. Het kost even wat tijd/moeite om ze goed ingesteld te krijgen zoals je gemerkt hebt, maar als je kijkt naar de functionaliteit voor het geld, dan scoren ze erg hoog :). Veel plezier met luisteren en genieten (ben benieuwd of het hier bij blijft qua upgraden in 2015) :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Ik had gelukkig niet zoveel moeite met het instellen. Kleine twee uur als ik me niet vergis, is Koen ermee bezig geweest. :D

Koen heeft inmiddels een bult ervaring en weet waar hij het over heeft en dus ook wat hij doet. Fijn om zulke mensen te kennen. En de mazzel is ook nog dat ik er zelf een beetje van leer.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Maakt het puur voor de stereo frontspeakers zo veel verschil met de anti mode, of is het als geheel met de subs erbij een groot verschil
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ik had de AM op alle speakers dus ook de subs dus ik heb de AM nooit alleen op de front speakers gebruikt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

En de minidsp (in je signature minidp  :D genaamd) doet ook alles of alleen fronts?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

De mini dsp doet ook alles, alleen dan wel alles gescheiden..dus ieder kanaal kan aangepast worden om zodoende het beste resultaat te krijgen. Beetje wat Staaled aangaf...wat ik deed met de Anti mode was eigenlijk niet de manier. Dat het best wel oke klonk is een ander verhaal...maar met de minidsp is het het gewoon een stapje of tien (of drie...of 20) beter.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig


De Beyerdynamic T1l is aangekomen. Betrekkelijk snel als je bedankt dat hij afgelopen maandag op de post is gegaan in Duitsland. De koptelefoon wordt geleverd in een mooie stevige case. Er zit een meter of drie snoer aan met een 6,3mm jack plug. De staat is onberispelijk. Net als nieuw dus.

Even snel aangesloten. Zit lekker op het hoofd, zachte kussen, geen druk gevoel. Luisteren is natuurlijk ook belangrijk. Dat ben ik nu dus aan het doen. Depeche mode - Violator. Lijkt wat donkerder te zijn dan de Sennheiser HD 800 met name de bas lijkt donkerder. Stemmen, scheiding, stereo beeld zijn mijn inziens prima in orde.

Zow....nu eerst even werken en hopen dat bij thuiskomst de Audeze er is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Werken? Zo 2014!
Veel plezier met de T1. Ben benieuwd naar de "review"
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

Citaat van: chansig op januari  8, 2015, 23:10:14
De mini dsp doet ook alles, alleen dan wel alles gescheiden..dus ieder kanaal kan aangepast worden om zodoende het beste resultaat te krijgen. Beetje wat Staaled aangaf...wat ik deed met de Anti mode was eigenlijk niet de manier. Dat het best wel oke klonk is een ander verhaal...maar met de minidsp is het het gewoon een stapje of tien (of drie...of 20) beter.

Gr Hans

Ik dacht dat je de DSP van Synergy Acoustics zou nemen... of is dat deze?

groet Joris

chansig

Dat was ook de bedoeling..alleen die liet heeeeeeeeel erg lang op zich wachten. Dus vandaar dat ik er vanaf gezien heb.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Na een tijdje te hebben zitten broeden op de enorme verbetering die je hoort ten opzichte van de oude situatie waarvan ik het laag als "referentie-laag" bestempelde.. Het laag was toen al indrukwekkend goed. Het moet nu fantastisch zijn. Ik kan me er geen voorstelling bij maken. Misschien zuiverder, minder aanwezig - waardoor je fronts het ook weer beter doen: want je hoort wat dingen qua plaatsing en details die je eerder niet hoorde. Ik hoorde daar ook wat tekortkomingen maar omschreef het wat cryptisch: ik zei dat de fronts kwalitatief achterbleven bij de rest. Mooi om te lezen dat je fronts nu weer goed uit de verf komen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Joris1971

Citaat van: chansig op januari  9, 2015, 10:59:44
Dat was ook de bedoeling..alleen die liet heeeeeeeeel erg lang op zich wachten. Dus vandaar dat ik er vanaf gezien heb.

Gr Hans

ah ok, welke dsp heb je nu dan (merk)?

chansig

Citaat van: doorofnight op januari  9, 2015, 11:34:31
Na een tijdje te hebben zitten broeden op de enorme verbetering die je hoort ten opzichte van de oude situatie waarvan ik het laag als "referentie-laag" bestempelde.. Het laag was toen al indrukwekkend goed. Het moet nu fantastisch zijn. Ik kan me er geen voorstelling bij maken. Misschien zuiverder, minder aanwezig - waardoor je fronts het ook weer beter doen: want je hoort wat dingen qua plaatsing en details die je eerder niet hoorde. Ik hoorde daar ook wat tekortkomingen maar omschreef het wat cryptisch: ik zei dat de fronts kwalitatief achterbleven bij de rest. Mooi om te lezen dat je fronts nu weer goed uit de verf komen.

Ik snap nu ook wel beter wat je bedoelde.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik zit nu 10 seconden met de Audeze koptelefoon te luisteren. Nou het is wel duidelijk welke KT er gaat vertrekken uit huize Chansig.... :D :D :D :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: chansig op januari  9, 2015, 18:09:56
Ik zit nu 10 seconden met de Audeze koptelefoon te luisteren. Nou het is wel duidelijk welke KT er gaat vertrekken uit huize Chansig.... :D :D :D :D

Gr Hans
Misschien kun je beter aangeven welke (van de 4?) er blijft... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Drie zijn het er. Ik vind het niet heel ingewikkeld. De Sennheiser HD800 en de Audeze LCD 2 blijven.

De Beyerdynamic T1 gaat hoop ik een nieuw baasje krijgen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: chansig op januari  9, 2015, 18:19:49
Drie zijn het er. Ik vind het niet heel ingewikkeld. De Sennheiser HD800 en de Audeze LCD 2 blijven.

Gr Hans

Vooruit dan maar. ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

CZ79

#2071
Citaat van: chansig op januari  9, 2015, 13:16:19
Minidsp...

Gr Hans

MiniDP staat in je handtekening, tikvautje  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Oeps...maar gelijk aangepast voordat mensen helemaal in paniek raken.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roeland

Citaat van: chansig op januari  9, 2015, 18:19:49
Drie zijn het er. Ik vind het niet heel ingewikkeld. De Sennheiser HD800 en de Audeze LCD 2 blijven.

De Beyerdynamic T1 gaat hoop ik een nieuw baasje krijgen.

Gr Hans

Bijzonder als ik headfi lees zijn de meesten toch positiever over de T1, waarbij het de beste allrounder wordt genoemd.
Voor sommigen wat bright (vnml bij hardrock liefhebbers).
Heeft natuurlijk ook met smaak te maken, maar ben benieuwd waarom deze afvalt.

chansig

#2074
Dat is het ietwat te donkere geluid...en dat is inderdaad smaak. Het donkere zit hem voor mij voornamelijk in het laag gebeuren. Dan vind ik de Sennheiser en de Audeze prettiger.

Ik snap wel dat anderen hem erg kunnen waarderen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.