Nieuwe top DVD-spelers van Pioneer

Gestart door Starred, oktober 13, 2003, 12:10:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

#50
Yep, ik heb geprobeerd om de DV-868AVi met mijn iPaq regiovrij te krijgen met een DV-454 .ccf file (van Samuel Ouma op www.remotecentral.com) en TV-Remote.

BINGO! Het werkt en deze DV-868AVi is nu regio vrij. De procedure is simpel, bij het aanzetten van de speler enkele malen op '0' typen (met iPaq) en de DVD speler gaat weer uit. Na het weer aanzetten accepteerd de DV-868AVi mijn R1 en R2 DVDs.

Hillie


Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Richard Kruizinga

Citaat van: hillie op november 28, 2003, 09:30:11
Klopt, SACD wordt naar 88.2 khz/32 bits PCM omgezet. Het eind resultaat is een frequentie responsie tot 44.1 khz, wat je niet kunt horen en heeft geen invloed op DSD. DVD-A is al PCM, dus geen conversie.

Dat SACD naar PCM wordt omgezet hoef je geen zorgen over te maken. Luister maar eens naar de DV-858AVi en oordeel zelf.

Gerald.


Nee hoor, schroef je speler maar eens open. De Pioneer heeft een aparte DSD-DAC (uit Sony's DVP-NS999ES... jammer dat je die niet beluisterd hebt...) en ook het DSD-signaal wordt apart verwerkt. Niks conversie naar PCM. Wellicht dat die dat doet naar de firewire-poort op weg naar je versterker? De nieuwe Sony versterker heeft zelf een DSD-DAC ingebouwd.
Sony TA-E9000ES, Sony TA-P9000ES, Sony TA-N9000ES, Sony DVP-NS999ES, Sony CDP-XA555ES, Sony ST-D777ES, Sony DTC-ZA5ES, Mission 752F (front), Mission 77c (center), Sony APM-22ES II (achter), Sony KV-X2141, Apple Mac G5 2x2

hillie

Het ging over SACD naar PCM over i.link.

Het analoge 5.1 circuit gebruik ik helemaal niet meer omdat i.link toch iets beter klinkt dan de 5.1 analoog. Het klinkt gewoon iets frisser over i.link. Hoewel de DV-868AVi een DSD decoder heeft, heeft de AX10i geen DSD-decoder maar een DAC - PCM1704 en deze is 24/96 x8 oversamping of 24/192 x4 oversampling. Ik denk dat dit is vanwege de tussenkomst van de DSP, wat bij DSD-decoding nog niet kan (is mij verteld).

Hillie

Grindtegel

Zo, een beetje zitten pielen met die ccf's en het is gelukt! hij is regiovrij en hij speelt ook nog eens RCE gecodeerde dvd's af!

Helaas is het nu alweer te laat om nog een film te gaan kijken...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Starred

AreaDVD heeft nu ook de 868 geriewed: http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv868avi.shtml

Algemene conclusie: Unter Berücksichtigung des Preis-/Leistungsverhältnisses ist der DV-868AVi der beste Player überhaupt

papaleo

Voor die prijs heb je wel een top speler.  ::)
Als die er nou ook nog mooi uitgezien had dan had ik 'm gekocht,want de uitstraling vind ik wat magertjes.  :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

wrcveen

#57
Dat i-Link op de 868 is dat echt iets voor Pioneer of zijn er ook nog andere merken receivers die dit ondersteunen / kunnen verwerken? Bv NAD of Onkyo?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

hillie

De top modellen van Pioneer, Onkyo, Sony, en Denon ondersteunen i.link. Over compatibiliteitsproblemen heb ik nog niets gelezen.

Gerald.

Arjen v/d Doel

heeft de 868 nou een 12 of een 14 bits video DAC ?
Op de site van pioneer staat nl bij de key-features 12 bit en bij de Video-features 14 bit..(http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=5848&taxonomy_id=62-84) op areadvd.de staat er weer 12 bits (http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv668av.shtml)

de 668 heeft 12 bits... volgens pioneer.nl
is die nou anders als de 868 ? kwa video-performance... ?

Onkyo TX-NR515
Sony SS-LAP305ED
Magnat Motion Sub 200A
LG 47LW650S / Optoma HD29HST

Starred


Arjen v/d Doel

kan de 868 en de 668 DVD+R en DVD+RW aan ? in de specs staat DVD-R en DVD-RW... als er een "min" staat weet je eigenlijk nooit of ze nu een recordable/rewriteabel bedoelen of echt alleen maar "min"-schijven....

Onkyo TX-NR515
Sony SS-LAP305ED
Magnat Motion Sub 200A
LG 47LW650S / Optoma HD29HST

Starred

ja, hij kan ze aan (weet ik uit eigen ervaring)

+RW is van Philips en de grote concurrent voor de RW standaard. Dat ga je natuurlijk niet in je specs zetten  ;D

hillie

Yup, de 868 kan DVD-/+R DVD-/+RW aan.

henkaudio

Citaat van: hillie op december  2, 2003, 17:31:07
Yep, ik heb geprobeerd om de DV-868AVi met mijn iPaq regiovrij te krijgen met een DV-454 .ccf file (van Samuel Ouma op www.remotecentral.com) en TV-Remote.

BINGO! Het werkt en deze DV-868AVi is nu regio vrij. De procedure is simpel, bij het aanzetten van de speler enkele malen op '0' typen (met iPaq) en de DVD speler gaat weer uit. Na het weer aanzetten accepteerd de DV-868AVi mijn R1 en R2 DVDs.

Hillie




Hallo Hillie,

Sinds kort ben ook ik de trotse eigenaar van de 868. Een geweldige speler voor zowel beeld als geleuid. Het enige minpuntje (vind ik) is de cd-weergave. Het geleuid is heel goed, maar de diepte in het geleuidsbeeld ontbreekt in enige mate.

Over het regiovrij maken: werkt de truc ook met de ab van de speler zelf of die van de AX10I? De ab van de AX10i lijkt op een pronto, maar dan zonder de mogelijkheid om ccf-files te laden.

Alvast dank voor je antwoord.

Henk

hillie

CitaatSinds kort ben ook ik de trotse eigenaar van de 868. Een geweldige speler voor zowel beeld als geleuid. Het enige minpuntje (vind ik) is de cd-weergave. Het geleuid is heel goed, maar de diepte in het geleuidsbeeld ontbreekt in enige mate.

Dit was mij ook opgevallen toen ik hem nieuw had. Let wel, Pioneer klinkt niet wollig. Wollig is wat je ook als diepte kunt ervaren en dit zul je niet vinden bij de 868. Na inspelen van de 868 wordt het geluid levendiger en *iets* dieper. Op i.link klinkt de 868 breed en diep op een natuurgetrouwe manier. Let wel, in de AX10i heb ik lage frequenties op 0 db gezet om diepte te krijgen. MCACC brengt deze levels onder de 0 db, wat ik minder warm vind klinken.

Als je analoog 5.1 gebruikt dan kan het goed zijn dat je interlink kabels ook een oorzaak kunnen zijn. Ik heb de MonsterCable MKII400 gebruikt die een uitstekende diepte en warmte tot gevolg had. Ik heb de MonsterCable bij BCC gekocht. Voorheen had ik ProfiGold waardoor de 868 geen diepte had. Nu gebruik ik alleen nog maar i.link.

CitaatOver het regiovrij maken: werkt de truc ook met de ab van de speler zelf of die van de AX10I? De ab van de AX10i lijkt op een pronto, maar dan zonder de mogelijkheid om ccf-files te laden.

Nee, de AB van de AX10i zal niet werken. De .ccf heeft voor de '0' een speciale code. Deze code zorgt ervoor dat het werkt terwijl een standaard AB niet werkt.

Gerald.




henkaudio

#66
 :D
Geweldig. Het is gelukt. Dank aan de tip hier op dit forum (Hillie) en dank aan de maker van de ccf-file

Groet,

Henk

Arjen v/d Doel

schakelt de 868 en 668 automatisch tussen 4:3 en 16:9 materiaal ( via de scart en component ) ?

dus als je de film hebt gezien, en je gaat de extra's bekijken ( die meestal maar 4:3 zijn ), schakelt de weergever ( tv of projector ) dan automatisch om naar de juiste weergave-stand ?
Onkyo TX-NR515
Sony SS-LAP305ED
Magnat Motion Sub 200A
LG 47LW650S / Optoma HD29HST

wrcveen

Is er nog echt verschil tussen de 14-bit DV-868 en de 12-bit DV-668 te zien? Hij zou aangesloten worden op een Pioneer PDP-434 plasma  :-* via HDMI.

Geluidverschil tussen deze spelers boeit me niet zo, heb toch geen goed oren.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

wrcveen

Begrijp ik het goed dat alleen de DV-868 HD 1920x1080 kan weergeven door de "Two-dimensional Resolution Expander Video Scaler"? Dus een gewone DVD erin en HD eruit? Is dit iets zinnigs om voor de 868 ipv de 668 te kiezen?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

hillie

Zelf heb ik de DV-868 en ik ben er best tevreden over. Hij is velemalen beter dan mijn oude Sony NS900 die het ook niet slecht deed. Een duidelijke vooruitgang heb ik wel gemerkt en ik geniet er van als ik telkens een DVD kijk. De audio kwaliteiten zijn uitstekend, maar er bestaan spelers die dit beter kunnen tegen een hogere prijs.

Het verschil tussen 12-bit en 14-bit zal ongetwijfeld in het voordeel zijn van de 14-bitter betreffende de kleuren en daardoor is de detaillering iets beter, met name in donkere scenes of donkere opjecten (zoals zwarte knopen op een zwarte jas). Hierdoor heeft de DV-868 iets meer instelmogelijkheden. Met de DV-868 haal je het maximum uit het DVD materiaal. Ik weet niet hoe groot het verschil is tussen beide.

Enkele verschillen tussen de DV-868 en de DV-668.

  • DV-868 is 14-bits per RGB kleur, de DV-668 12-bits
  • Legato PRO alleen voor de DV-868 (voor upsampling van audio voor betere weergave van hoge frequenties CD's en DVD's)
  • De HDMI Color Adjust en HDMI Detail opties niet beschikbaar mer de DV-668
    HDMI Resoluties: VGA (640x480), 720x480i/p, 720x576i/p, 1280x720p, 1920x1080i. De DV-668 heeft alleen 720x480p en 720x576p
  • DV-868 heeft Power Off knop en de DV-668 een Standby knop
  • De DV-668 schakelt automatisch in Standby na 30 min niet gebruiken
  • i.link alleen voor de DV-868
  • DV-868 is 19W en DV-668 is 18W
  • DV-868 is 5,7 kg en DV-668 is 5,4 kg
  • DV-868 420(B)x109(H)x279(D) mm en DV-668 420(B)x100(H)x278(D) mm
  • Dynamisch bereik: DV-868 is 108,8 dB en DV-668 is 108 db
  • Totale harmonische vervorming: DV-868 is 0,0008% en DV-668 is 0,001%
  • DV-868 grijs displaykader passend bij AX10i en DV-668 een zwart displaykader
De T-Rex scaler van de DV-868 schijnt goed te zijn. Bij de interlacer van de DV-868 heb ik wat vraagtekens. Ik ben er nog niet uit of het aan de DVD ligt of de speler, maar panning is niet altijd smooth (ook niet erg schokkend). Wel acceptabel hoor. Als ik wat meer tijd heb dan zal ik hieraan nog wat aandacht aan besteden. De DV-668 en DV-868 hebben een korte delay tijdens layer-change. Voor de DV-868 is dit super kort en vaak niet merkbaar.

Zie verder hier:

http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv668av.shtml

http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv868avi.shtml

Gerald

hillie

Ik heb DVI kabels besteld. Als deze binnen zijn zal ik eens kijken of je met 1080i voordeel haalt uit een 1024x576 Sharp Z200 projector. Dit kan nog twee weken duren.

wrcveen

#72
In dit review  (http://www.diskidee.be/av/testen/index.htms/4772/6) staat:

CitaatHDMI draagt altijd zowel beeld als geluid over. Je kunt het dus niet gebruiken om alleen maar het geluid af te takken. Als HDMI in gebruik is, vallen alle andere aansluitingen stil en krijg je dus geen beeld meer via SCART of de andere videoaansluitingen en geen geluid meer via de analoge of coax- of optische aansluitingen

Lijkt me niet correct? Kan je dan niet meer rechtstreeks via een digitale coaxkabel van je DVD-speler naar je receiver toe? Hoe laat je dan DD en DTS werken? Aangezien op mijn mediabox van mijn Pioneer PDP-434 plasma geen digitale geluidsuitgang zit?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

hillie

Dit lijkt me ook niet helemaal correct. De handleiding van de DV-668/868 zegt hier niets over. Ik merk het gauw genoeg als mijn DVI kabels binnenkomen volgende week.

wrcveen

Weet iemand wat de Pioneer "adviesprijs" is van de DV-668AV? De groote electronica winkels verkopen hem voor €899,-
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |