Starred AV

Gestart door Starred, februari 27, 2009, 11:39:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifi | Roderick

Volgens mij gaat het er om dat de codec steeds efficiënter wordt, dus zodat het bestand steeds minder ruimte in beslag neemt.

Nooff

Lossless is Lossless. Er is geen verschil tussen ALAC en FLAC net als dat er geen verschil is tussen True HD en DTS HD-MA

Starred

Citaat van: bmateijsen op november 23, 2009, 18:57:47
Applicatie voor Ipod Touch: Plugplayer..

Kent Plugplayer de "Stay Connected" optie?

CitaatMeaning enabling Stay Connected keeps your iPod Touch connected to your wireless network and your music server library even when the iPod Touch is in sleep mode. This allows one to simply wake the device and have immediate control of the music server. Without this feature enabled the iPod Touch must reconnect to the wireless network and the music server.

Robbert54

Citaat van: Starred op november 24, 2009, 07:44:33
Het gaat hem erom dat ALAC een codec is die potentieel regelmatig verandert, bijv. bij release nieuwe versie iTunes. En dat vormt niet een goede basis voor een permanente rip
een verandering in de vorm van efficiëntie. zie geen reden waarom ALAC dan juist minder goed zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Starred

Citaat van: The Vampire op november 24, 2009, 15:22:22
een verandering in de vorm van efficiëntie. zie geen reden waarom ALAC dan juist minder goed zijn.

Het gaat hem waarschijnlijk niet om 'minder goed' in de zin van kwaliteit, maar om het feit dat je er niet volledig zeker van kan zijn dat er niet zodanig iets aan de codec wordt veranderd door Apple dat het niet meer 100% compatible is. En als je 10.000 CD's gaat rippen, dan wil je graag absolute zekerheid dat je ze over een jaar ook kunt afspelen.

dvlz303

#355
Citaat van: Starred op november 24, 2009, 13:28:50
Kent Plugplayer de "Stay Connected" optie?

PlugPlayer kent deze optie helaas niet.
Ik heb zelf ook een IPod Touch om mijn muziek te streamen naar de AVR600, dit in combinatie met PlugPlayer en TwonkyMedia.
Eerlijk gezegd ben ik er niet zo tevreden over.

Ten eerste moet je IPod continu aan blijven (dus locking uit), anders werkt je wifi niet en stopt het spelen als je nummer is afgelopen en de IPod gelocked is.
Dit heb ik wel opgelost door KeepAlive te installeren (waarschijnlijk moet je dan wel je IPod jailbreaken). KeepAlive is denk ik net als StayConnected, het zorgt ervoor dat je wifi blijft werken als je IPod locked.

PlugPlayer stuurt na iedere nummer een commando voor het volgende nummer uit de playlist die je gemaakt hebt. Ik wil eigenlijk gewoon kunnen zeggen: Speel dit album af en zoekt het verder zelf lekker uit.
Dat werkt dus niet. Als je een ander album af wilt spelen, moet je eerst je playlist schoonmaken en een andere playlist aanmaken.

Je moet ook PlugPlayer open houden anders stopt het afspelen ook nadat een nummer is afgelopen. Je kan dus niet iets anders gaan doen met je IPod als je muziek afspeelt.

Er zitten dus nog wel wat verbeterpunten in het gebruik van de PlugPlayer / TwonkyMedia / AVR600 combinatie (en dan vooral aan de kant van PlugPlayer / TwonkyMedia).
Maar, de interface van PlugPlayer is wel 100x beter dan met de AVR600 door je TwonkyMedia muziekcollectie bladeren. Dat is echt heel erg..



Starred

Nou lekker dan. Wilde juist gaan streamen voor het gemak  :(

Starred

Probleempje met de NAS en Twonky  :dry:

Volgens de handleiding op Qnap moet ik het volgende doen om de TwonkyMedia configuration page te komen
1) Go to 'Applications' and 'UPnP Media Server' and enable the service by ticking the checkbox says 'Enabled UPnP Media Server' and click on 'Apply'. The UPnP Media Server function is now ready!
2) After enabling this service, click the following link to enter UPnP Media Server configuration page.
http://192.168.0.187:9000/

Als ik daar dan vervolgens op klink dan krijg ik: Internet Explorer cannot display the webpage  :-\

Wat doe ik verkeerd?


Staaled

Citaat van: Starred op november 24, 2009, 20:48:09
Probleempje met de NAS en Twonky  :dry:

Volgens de handleiding op Qnap moet ik het volgende doen om de TwonkyMedia configuration page te komen
1) Go to 'Applications' and 'UPnP Media Server' and enable the service by ticking the checkbox says 'Enabled UPnP Media Server' and click on 'Apply'. The UPnP Media Server function is now ready!
2) After enabling this service, click the following link to enter UPnP Media Server configuration page.
http://192.168.0.187:9000/

Als ik daar dan vervolgens op klink dan krijg ik: Internet Explorer cannot display the webpage  :-\

Wat doe ik verkeerd?


Staat er al muziek op de NAS?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Starred


Starred

Nu aan het werk met dBpoweramp. Nu krijg ik het bericht:

Error ripping to FLAC, 'Track 1' to '\\MUSICSTREAMER\Qmultimedia\U2\Achtung Baby (1991 11 19)\U2 - 01 - Zoo Station.flac'
   Error unable to open File '\\MUSICSTREAMER\Qmultimedia\U2\Achtung Baby (1991 11 19)\U2 - 01 - Zoo Station.flac' for writing.  [clEncoder::BeginConversion]
   
Wat nu weer??  :o
   

Staaled

Altijd lastig te beantwoorden/op te lossen dat soort vragen/problemen.

Als er nog niets/nauwelijks iets opstaat zou ik voor een system reset kiezen. :lookaround:
Je data is dan weg maar grote kans dat het weer loopt.
En blijft lopen. :P

Twonky trouwens NOOIT op -1 zetten.
Weet van de 219P dat Twonky vervolgens muurvast loopt. :unhappy:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Starred


Staaled

Citaat van: Starred op november 24, 2009, 23:25:03
Wat bedoel je daarmee?
Op de Twonky configuratiepagina kun je bij delen de rescan tijd kiezen.
Default is 120 (minuten) en ik zou dat zo laten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Ik zou niet direct naar de NAS rippen, maar gewoon eerst op de PC en dan een copy actie doen.

rescan -1 bestaat gewoon niet bij Twonky, dus kies voor 60 of 120.

Groet,

Bjorn

dvlz303

Rescan -1 bestaat wel (ligt misschien aan de versie die je hebt). Rescan -1 betekend dat er continu gemonitored wordt.

bmateijsen

Citaat van: dvlz303 op november 25, 2009, 11:22:10
Rescan -1 bestaat wel (ligt misschien aan de versie die je hebt). Rescan -1 betekend dat er continu gemonitored wordt.


Het bestaat ook wel, maar werkt niet ;)

Starred

Zijn er nog instellingen in Twonky waar ik op moet letten?

Ik geef in dBpoweramp mee dat de rips metadata als albumtitle, artist, genre etc.
Moet je dan bijvoorbeeld bij het onderdeel Naming en Music Tree ook dingen instellen? Is dat ook eventueel bepalend voor wat ik op het scherm van Plugplayer te zien krijg?

bmateijsen

Citaat van: Starred op november 25, 2009, 11:43:44
Zijn er nog instellingen in Twonky waar ik op moet letten?

Ik geef in dBpoweramp mee dat de rips metadata als albumtitle, artist, genre etc.
Moet je dan bijvoorbeeld bij het onderdeel Naming en Music Tree ook dingen instellen? Is dat ook eventueel bepalend voor wat ik op het scherm van Plugplayer te zien krijg?

Ja, dat is bepalend...
Ik heb recent in een topic dat mooi weergegeven, dus doe even een zoekfunctie op het forum.

Maak een custom-navigatie.

Groet,

Bjorn

Starred

Plugplayer vind alleen maar de ipod zelf als Media Rendererer. Ik neem aan dat ie de Arcam moet hebben?
Hoe fix ik dat?

bmateijsen

Citaat van: Starred op november 25, 2009, 13:12:14
Plugplayer vind alleen maar de ipod zelf als Media Rendererer. Ik neem aan dat ie de Arcam moet hebben?
Hoe fix ik dat?

rescan in plugplayer.

Groet,

Bjorn

Starred


bmateijsen

Citaat van: Starred op november 25, 2009, 13:26:43
Al 10x gedaan, maar dat leverde niks op  :-\

Dan alles nalopen... en beginnen of twonky uberhaupt je Arcam ziet.
Die moet hem namelijk wel eerst herkennen als client.

Groet,

Bjorn

Starred

Twonky ziet de Arcam wel.
Zou het misschien kunnen zijn dat de afstand tussen Qnap en ipod te groot is voor wireless wanneer ik via de Arcam probeer af te spelen? -De Qnap staat op de zolder en de Arcam beneden. Hierbij ga ik ervan uit dat de iPod de Qnap rechtstreeks aanstuurt en niet via de router (toch?)

bmateijsen

Citaat van: Starred op november 25, 2009, 14:30:08
Twonky ziet de Arcam wel.
Zou het misschien kunnen zijn dat de afstand tussen Qnap en ipod te groot is voor wireless wanneer ik via de Arcam probeer af te spelen? -De Qnap staat op de zolder en de Arcam beneden. Hierbij ga ik ervan uit dat de iPod de Qnap rechtstreeks aanstuurt en niet via de router (toch?)

Ipod stuurt de qnap aan via het netwerk en dus via de router...