Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

clockwork

Balen zeg! Heb je er al een mailtje aan gewijd in je beste frans?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Nee, maar hoor graag van anderen met vergelijkbare ervaringen...

LABO

Citaat van: garmtz op augustus 25, 2014, 19:17:06
Nee, maar hoor graag van anderen met vergelijkbare ervaringen...
Zal hem morgen nog eens opzetten en kritisch luisteren
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

garmtz

#2553
Citaat van: LABO op augustus 25, 2014, 20:20:54
Zal hem morgen nog eens opzetten en kritisch luisteren

Heb jij ook de transparante persing? De vervorming is vooral aanwezig vanaf de derde track in vooral de stemmen. De albums die ik ervoor of erna heb gespeeld zijn allemaal gewoon zuiver (uiteraard).

Bama

Sting had ik pas ook besteld maar toen werd het geld gecrediteerd omdat hij niet meer te leveren was, nu zag ik er weer 1 op voorraad?

Glenn-N

Eind september komt er ook een US repress van Down The Way.

LABO

#2556
Citaat van: garmtz op augustus 25, 2014, 23:07:38
Heb jij ook de transparante persing? De vervorming is vooral aanwezig vanaf de derde track in vooral de stemmen. De albums die ik ervoor of erna heb gespeeld zijn allemaal gewoon zuiver (uiteraard).
Garmt je hebt inderdaad gelijk. Voor zover mijn oren enigszins in de buurt komen bij jouw gehoor is mijn beleving dat met name bij het derde en zesde nummer van LP1 met name bij de stem van Julia Stone wat vervorming zit. Overigens als ik op mijn normale plek zit (zo'n 4 meter verwijderd van de speakers) dan heb ik er minder last van. Ook op zo'n twee meter afstand had ik er minder last van. E.e.a. openbaart zich eigenlijk pas echt als ik bij de rechter speaker zelf ga staan. Bij LP2 was met name het 5e nummer in mijn beleving wat vervorming waar te nemen. Al met al dus niet 100 % goed maar voor mij niet echt iets waardoor ik de LP links zou laten liggen.


Oh ja vergat ik nog te zeggen: Ik heb inderdaad ook dezelfde transparante versie als jij.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Rusher

Ofwel de persing is in massa slecht geproduceerd. Ik zou dat niet accepteren Garmtz of LABO. Ik neem aan dat de plaat niet gratis was. Je betaalt genoeg centjes om te mogen verwachten dat het product in orde is, zeker bij een plaat, anders accepteren we nu al dat de loudnesswar ook binnen vinyl een feit is.

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

garmtz

Citaat van: LABO op augustus 27, 2014, 00:26:22
Garmt je hebt inderdaad gelijk. Voor zover mijn oren enigszins in de buurt komen bij jouw gehoor is mijn beleving dat met name bij het derde en zesde nummer van LP1 met name bij de stem van Julia Stone wat vervorming zit. Overigens als ik op mijn normale plek zit (zo'n 4 meter verwijderd van de speakers) dan heb ik er minder last van. Ook op zo'n twee meter afstand had ik er minder last van. E.e.a. openbaart zich eigenlijk pas echt als ik bij de rechter speaker zelf ga staan. Bij LP2 was met name het 5e nummer in mijn beleving wat vervorming waar te nemen. Al met al dus niet 100 % goed maar voor mij niet echt iets waardoor ik de LP links zou laten liggen.


Oh ja vergat ik nog te zeggen: Ik heb inderdaad ook dezelfde transparante versie als jij.

Bij mij viel het me pas op bij track 3, maar was aanwezig bij alle andere nummers daarna. Het is absoluut niet te missen! Wellicht zou het kunnen dat het ene element er wat beter mee omgaat dan het andere, maar mijn Adikt tracked goed tot zeker 70-80 mu (laatst nog gechecked) en de dwarsdruk is ook goed ingesteld. Voor mij wel reden om er een mail aan te wagen overigens...

LABO

Citaat van: garmtz op augustus 27, 2014, 12:39:20
Bij mij viel het me pas op bij track 3, maar was aanwezig bij alle andere nummers daarna. Het is absoluut niet te missen! Wellicht zou het kunnen dat het ene element er wat beter mee omgaat dan het andere, maar mijn Adikt tracked goed tot zeker 70-80 mu (laatst nog gechecked) en de dwarsdruk is ook goed ingesteld. Voor mij wel reden om er een mail aan te wagen overigens...
Ben benieuwd of je daar nog een zinnige reactie op krijgt. Hou ons op de hoogte.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bama

Vandaag deze gekocht

garmtz

Net binnen: 2 dubbel-LP's van de mooiste albums van The Walkabouts - Devil's Road en Nighttown, verdeeld over drie plaatkanten, met op de 4e plaatkant bonustracks. Gemastered door dezelfde mensen als de Stockfish releases.


MarkD

Citaat van: garmtz op augustus 30, 2014, 23:26:29
Net binnen: 2 dubbel-LP's van de mooiste albums van The Walkabouts - Devil's Road en Nighttown, verdeeld over drie plaatkanten, met op de 4e plaatkant bonustracks. Gemastered door dezelfde mensen als de Stockfish releases.

Topband! Daar hoor je vreemd genoeg niet veel mensen over, the Walkabouts. Ben benieuwd hoe de lp's klinken ten opzichte van de ook al niet verkeerd klinkende cd's.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Ik heb Devil's Road achter de rug en er zijn andere eq keuzes gemaakt, dus vergelijken is 'lastig'. Ze zijn vooral verschillend, met meer energie in de digitale versies en meer natuurlijkheid in de LP's. Ik had net iets meer verwacht van de LP's, maar ben toch zeer tevreden met deze aanwinst! Moet ze gewoon gaan draaien zonder te kritisch te luisteren, dan vallen veel zaken vanzelf op.

De box met de twee albums en live-CD is al bijna (of nu al) uitverkocht op Glitterhouse.com, dus je moet snel zijn. Vond de box echter net te duur, dus maar voor de individuele albums gegaan.

MarkD

Die box vind ik ook wat prijzig. De lp's gaan op mijn wishlist. De liveplaat Berlin al eens gehoord?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Citaat van: MarkD op augustus 31, 2014, 00:16:46
Die box vind ik ook wat prijzig. De lp's gaan op mijn wishlist.

Zou wel snel zijn. En bestellen op glitterhouse.de is het goedkoopst.

CitaatDe liveplaat Berlin al eens gehoord?

Nee, nooit gehoord... De moeite waard..?

MarkD

Citaat van: garmtz op augustus 31, 2014, 00:23:00

Nee, nooit gehoord... De moeite waard..?

Wat ik zo lees wel. Hij is schappelijk geprijsd, dus ook maar in het winkelmandje...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Citaat van: LABO op augustus 27, 2014, 21:04:58
Ben benieuwd of je daar nog een zinnige reactie op krijgt. Hou ons op de hoogte.

Reply gekregen van cdmail.fr:

"Bonjour,

Hello

Sadly there is nothing that I can do, mainly as the there are no more copies of this LP available, it is deleted everywhere.

In normal circumstances we would have to recieve your copy to replace it, this as I have stated is'nt possible, also the cost of sending it back to us, would to be honed cost you to much, and we would need it to replace it but as there are no more avaialble ....

You can of course return it and we will refund your copy but this would leave you with the LP :(

I have the same problem with a Paul Weller LP and like you I can no longer get a copy of, and so I'm keeping it even if the distorion annoys me on a certain tracks

Sorry that I cannot be more helpful
Trevor"


Ik heb geantwoord dat ik mijn geld terug wil en dat ik de LP's terugstuur. Er komt nog een US herpersing en die ga ik dan aanschaffen. Het gaat mij namelijk totaal niet om het 'limited' zijn van deze uitvoering. Het gaat mij om de muziek en de kwaliteit van de persing.

advr

Lekkere muziek die Walkabouts. Misschien de lp's eens aanschaffen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

LABO

#2570
Citaat van: garmtz op september  1, 2014, 08:54:07
Reply gekregen van cdmail.fr:

"Bonjour,

Hello

Sadly there is nothing that I can do, mainly as the there are no more copies of this LP available, it is deleted everywhere.

In normal circumstances we would have to recieve your copy to replace it, this as I have stated is'nt possible, also the cost of sending it back to us, would to be honed cost you to much, and we would need it to replace it but as there are no more avaialble ....

You can of course return it and we will refund your copy but this would leave you with the LP :(

I have the same problem with a Paul Weller LP and like you I can no longer get a copy of, and so I'm keeping it even if the distorion annoys me on a certain tracks

Sorry that I cannot be more helpful
Trevor"


Ik heb geantwoord dat ik mijn geld terug wil en dat ik de LP's terugstuur. Er komt nog een US herpersing en die ga ik dan aanschaffen. Het gaat mij namelijk totaal niet om het 'limited' zijn van deze uitvoering. Het gaat mij om de muziek en de kwaliteit van de persing.
Op zich een heel begrijpelijk antwoord. Op zich vind ik de reactie wel netjes, dat heb ik wel anders meegemaakt bij North End Haarlem waar ze überhaupt niet reageerde in iets wat ik met hen had. Er zit dus niets anders op dan te wachten op de US versie.

Overigens denk ik dat je meer van je geld terugkrijgt als je heb gewoon via Discogs of MP o.i.d. in de verkoop zet. Het verzenden is inderdaad zeer kostbaar naar FR en er zijn nog genoeg mensen die hem dolgraag willen hebben voor het volledige bedrag dat jij er voor betaald hebt incl. de verzending.

Het lijkt trouwens wel of dat het een trend geworden is dat LP's als zijnde een Limited Edition uitgebracht worden (hetgeen dan de verkoop en de prijs moet stimuleren) maar ook ik vind dat weinig interessant en heb ook liever een betere persing.

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

garmtz

Het probleem met verkopen op Discogs is dat ik niet iemand anders wil opzadelen met een mislukte persing.

Rusher

Tenzij je meldt dat de persing in jouw beleving niet bij alle nummers even goed is gelukt en dat dit niet een unicum is maar bij de oplage van de speciale uitvoering niet zo audiofiel is gedaan.

Bas Akkerman

Dan nog kan ik me voorstellen dat je liever geen verkeerd product wil verkopen dat niet goed is. Ook al zijn alle edities verkeerd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op september  1, 2014, 21:49:45
Dan nog kan ik me voorstellen dat je liever geen verkeerd product wil verkopen dat niet goed is. Ook al zijn alle edities verkeerd.

Precies Bas... Maarja, wij zijn allebei de liefste jongetjes van de klas, vrees ik... ;)