Wat vervang ik allemaal als ik naar 3d ga?

Gestart door Dirc, juli 27, 2012, 14:50:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirc

Waarom niet?
Op dit moment is er nog steeds meer 2D dan 3D materiaal.

Als ik film ga kijken met een groep vrienden heb ik ook geen 10 brilletjes thuis liggen....

Zer0K3wL

Citaat van: Dirc op augustus  2, 2012, 12:34:03
Waarom niet?
Op dit moment is er nog steeds meer 2D dan 3D materiaal.

Als ik film ga kijken met een groep vrienden heb ik ook geen 10 brilletjes thuis liggen....

In dat geval kun je ook gewoon passief gaan, Passieve brilletjes zijn ook goedkoop, Opticiens doen tegenwoordig ook zonnen brillen maken op sterkte die als passieve brilletjes gebruikt kunnen worden.

Anyway als je 3D gaat is vooral belangrijk te weten wat de verschillen zijn tussen passief en active.

Bij active heb je brilletje van 55-100E nodig.

Voordelen van active zijn full hd bijde ogen.
Nadelen zijn 3D cross talk en bij sommige TV's heb je flikkeringen, Zelf niet last van trouwens.
En je moet bril altijd af en toe opladen.

Passief voordelen en nadelen.

Lichte bril geen batterijen nodig goedkoop soepeler beeld geen flikkeringen.

Nadelen.

3D is half hd

1080p 3D is in 1 oog is 1920x540 en ander oog is 960x1080
Dit maakt het nog niet full hd 3D, Soms valt dit ook wel op met BV text ziet blokkerig uit.

Weet niet off de nieuwe oled panelen van LG dat wel kunnen vanwege dubbele resolutie, Indien dat het geval is zou passief 3D toekomst hebben.

Anyway zelf ben geen fan van passief 3D ga liever voor active 3D maar als LG in toekomst oled uitbrengt bv met 4k resolutie die bv wel 1920x1080 per oog 3D kan uitzenden zou wel intresse hebben, De vraag is alleen off theorie mogelijk is en off LG dit mogelijk maakt met 4K display's.

Btw Samsung heeft een 3D tv op de markt die 3D active is maar ook half HD is de hele 6000 serie van samsung heeft daar last van, Dus als je 3D active will vanwege full hd zou ik samsung boycotten off op z'n minst niet gaan voor iets uit de 6000 serie.

http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x00_TVs_FULL_HD_3D_Defect

home@the movies

#27
Citaat van: Zer0K3wL op augustus  2, 2012, 21:54:08
In dat geval kun je ook gewoon passief gaan, Passieve brilletjes zijn ook goedkoop, Opticiens doen tegenwoordig ook zonnen brillen maken op sterkte die als passieve brilletjes gebruikt kunnen worden.

Anyway als je 3D gaat is vooral belangrijk te weten wat de verschillen zijn tussen passief en active.

Bij active heb je brilletje van 55-100E nodig.

Voordelen van active zijn full hd bijde ogen.
Nadelen zijn 3D cross talk en bij sommige TV's heb je flikkeringen, Zelf niet last van trouwens.
En je moet bril altijd af en toe opladen.

Passief voordelen en nadelen.

Lichte bril geen batterijen nodig goedkoop soepeler beeld geen flikkeringen.

Nadelen.

3D is half hd

1080p 3D is in 1 oog is 1920x540 en ander oog is 960x1080
Dit maakt het nog niet full hd 3D, Soms valt dit ook wel op met BV text ziet blokkerig uit.

Weet niet off de nieuwe oled panelen van LG dat wel kunnen vanwege dubbele resolutie, Indien dat het geval is zou passief 3D toekomst hebben.

Anyway zelf ben geen fan van passief 3D ga liever voor active 3D maar als LG in toekomst oled uitbrengt bv met 4k resolutie die bv wel 1920x1080 per oog 3D kan uitzenden zou wel intresse hebben, De vraag is alleen off theorie mogelijk is en off LG dit mogelijk maakt met 4K display's.

Btw Samsung heeft een 3D tv op de markt die 3D active is maar ook half HD is de hele 6000 serie van samsung heeft daar last van, Dus als je 3D active will vanwege full hd zou ik samsung boycotten off op z'n minst niet gaan voor iets uit de 6000 serie.

http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x00_TVs_FULL_HD_3D_Defect

Hi,


Hij kan niet passief 3D gaan kijken omdat hij opnieuw wil gaan projecteren en niet naar een flat screen wil kijken, er is geen betaalbare oplossing om passief 3D te projecteren tenzij je wil gaan klooien met twee projectoren of een fortuin wil uitgeven aan de LG CF3D die een slordige 18000 euro kost.