De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

Ik snap je punt. Is wel een punt wat aangedragen is bij de voorgesprekken. Ik kom er op terug :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7601
De drie afwerking opties, snelle schets. Ik ga uit van het negatieve, het plafond is immers niet 100% vlak (welk huis heeft rechte muren en plafonds????). De box is dat wel. In het meest negatieve geval krijg je daardoor een "vouw" in het doek (valt wel mee :) ). Nu is dit het uitlopen van extremen. Oplossing is niet lastig. Het scheef zijn is millimeter werk.
De box is een gegeven, die monteer ik vlak tegen het plafond en is niet verstelbaar. En ik ben niet van plan de box exact vlak aan het plafond gaan af te werken.... (wat een werk :D :D )

1. Opstaand randje.
Hier wordt de LS unit op de verhoging gemonteerd. De rest van de box blijft dan vrij onder het doek. Het opstaand randje is simpel aan te passen. Optisch zal de gril boven het doek uitsteken.

2. Opstaand randje.
Wel een verhoging, maar optisch een verzinking. De box blijft vrij onder het doek, de gril van de LS unit is ongeveer op gelijke hoogte met het doek.

3. Vlak met het zeil.
Doek strak over de box heen, gril steekt boven het doek uit. Contact doek met box, dus hierbij kans op zichtbare vouwen indien niet vlak zijn.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

#7602
Citaat van: Blue-Eyes op december 26, 2018, 10:21:04

En ik ben niet van plan de box exact vlak aan het plafond gaan af te werken.... (wat een werk :D :D )




daar heeft de mensheid rollen plakfoam voor uitgevonden ( oa. glashandel, of anti tocht foam) of gewoon siliconen kit...... :sleepy:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Die worden ook echt wel gebruikt Ruud.
Staan al klaar :)


Wellicht verkeerd woordgebruik.
Uiteraard wordt de kast zo strak als mogelijk tegen het plafond gemonteerd. En afgekit, geen discussie.

Ik doelde echter op de "onderkant" van de box. Aangezien het plafond met het opleveren van een huis nooit exact vlak is, maar het spanplafond wel KAN er verschil in zitten. Dat verschil ga ik niet de gehele box daarop aanpassen en vlak zetten.
Opzet stuk bij het gat is wel zo pragmatisch ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jossie

Hebben de spanplafond mannetjes daar geen 'standaard' werkmethode voor die ze willen vertellen? Bij lampjes e.d in het spanplafond speelt hetzelfde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

blue-eyes

Ja, daar zijn speciale ophangbeugeltjes voor die exact met het plafond gelijk worden gesteld, exact vlak, etc.

Zo'n opzegrandje is een van de doorgegeven mogelijke oplossingen die je met de box zelf kan doen, waarbij ik de gril laat verzinken :) Dus ook eigen belang om dit te doen! Op moment van verdere samenwerking gaan we dingen definitief maken. Tot die tijd vrijblijvend, indicatief geholpen met ideeën.
De meeste speakers welke worden ingebouwd worden zonder backbox ingebouwd, rond gat zagen en klaar....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jossie

Ik stem voor optie 2 !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

mijkie

Ik zou een paar stoelhoeken monteren op die dozen, een kruislijnlaser neerzetten/ophangen en vulplaatjes gebruiken om ze exact op maat te "hangen" en de evt kieren later dicht kitten idd

Kun je zelf gelijk hoogte van je plafond bepalen, even rondom aftekenen

Dit bedoel ik met vulplaatjes :

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

blue-eyes

#7608
Yep, is ook een bekende oplossing!
Ook gebruikt voor een verlaging in de slaapkamer :)


p.s. De bodem is open, is wel een beperking van deze oplossing. Daarom niet in eerste instantie voor deze gemakkelijke oplossing gekozen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De Arcam AV860 van nieuwe firmware voorzien. Direct ook maar de nieuwe Dirac app voor de MAC geïnstalleerd. Moest weer even nadenken hoe een file weg te schrijven naar de AV :)

Maar domweg de instructies gevolgd, dus factory reset na de update. Voortijds netjes alle instellingen opgeslagen (de andere dan die van Dirac zelf, die worden immers weer ingelezen :) ). Foto's gemaakt.


Wat valt op:
- AB werkte niet meer, reset moeten doen
- Geladen file gaf andere dB's dan de oude setting.....

Ik heb geen idee hoe dit komt. De enige verklaring is dat ik zelf op de Arcam de dB's heb aangepast. Het zal, nadat de 4 Atmos speakers zijn geïnstalleerd moet het toch opnieuw worden ingemeten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2018, 11:08:06
De Arcam AV860 van nieuwe firmware voorzien. Direct ook maar de nieuwe Dirac app voor de MAC geïnstalleerd. Moest weer even nadenken hoe een file weg te schrijven naar de AV :)

Maar domweg de instructies gevolgd, dus factory reset na de update. Voortijds netjes alle instellingen opgeslagen (de andere dan die van Dirac zelf, die worden immers weer ingelezen :) ). Foto's gemaakt.


Wat valt op:
- AB werkte niet meer, reset moeten doen
- Geladen file gaf andere dB's dan de oude setting.....

Klopt.. want ik kalibreer de set nadat Dirac is geladen ;).

CitaatIk heb geen idee hoe dit komt. De enige verklaring is dat ik zelf op de Arcam de dB's heb aangepast. Het zal, nadat de 4 Atmos speakers zijn geïnstalleerd moet het toch opnieuw worden ingemeten.

Hij doet een reset naar factory defaults, dus moet je de code van de AB weer veranderen.
Maar inderdaad... ik kom toch opnieuw meten ;).

blue-eyes

#7611
:)


Kansen voor spanplafond zijn toegenomen. Niet omdat de directrice het zo mooi vind, maar 7 dagen in stof en ellende is toch niet fijn :D
Gisteren ook de staal binnen gekregen. Ik vind het meer dan goed (haha), de vriendin weet het niet. Anti plastic. Imo is op 275 hoogte dat niet te zien, kleur matcht goed met huidige plafond kleur.


Verder met het lichtplan bezig geweest.
Als eerste stap puur het rekenkundig intekenen, nog niet over lichtopbrengsten, posities etc. nagedacht.
We kennen nog iemand met die kennis, dus even met hun over spreken.

p.s. ALs je goed kijkt zie je balken niet recht in het verlengde van elkaar lopen... Dat klopt! 10 keer nagemeten. In het rechterdeel is een andere beplating, etc. toegepast. In het rechterdeel is het beton, het linker deel een ijzeren H-profiel...
Legenda: (HUE spotlights en LED strips)
Oranje: tekenmatig ingetekend, maar gaat daar nooit komen
Geel: het minimale, maar zeer waarschijnlijke aantal
Blauw: indien kortere afstanden nodig zijn, worden geacht.
Gele balk: ledstrip.

Overigens praten we sec over het linkerdeel van de tekening, het rechterdeel wordt niet verlaagd. Ik wil alleen met afstanden, etc. rekening houden, dit mocht het rechterdeel ook verlaagd gaan worden. Het moet wel symmetrisch zijn :)


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Geel gaat wel het rustigste werken.
Blauw is in mijn ogen onrustig, en niet mooi door dat verspringen.

Maar, slechts een mening he :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Check even de lichtbundel, ik vond de hue nogal breed en overlappen van bundels op de grond geeft onrust, daarmee bepaal je dan de minimale afstand tussen de lampjes.

blue-eyes

Let wel, in geval van blauw: blauw en geel samen! Dus niet of blauw of geel, maar: of geel of geel/blauw!


Imo gaan wij voor de "gele" indeling (zonder zoals gezegd nog iemand gevraagd te hebben met verstand van lichtplannen).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Voordeel van Hue is dat bij teveel spotjes ze kunt dimmen of uit doen.
Andersom gaat niet  ;)

VlisChris

Haha.
Zo had ik het inderdaad niet opgevat ;)

Dan denk ik wel dat met zo veel lampen aan je plafond het nog steeds tamelijk druk wordt.
Maar, zelf ben ik gewoon voorstander van veel licht, weinig lichtpunten als het op spots aankomt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

#7618
Idd. HUE is goed dimbaar.
Nadeel is dan weer de 40 euro per HUE spot.

240 euro vs 480 euro ;)
Onlangs was er nog een 20% actie, die is net voorbij (grrr. 96 euro :D :D ).

De tekening vertekent ook een beetje, de "drukke" variant, de onderlinge afstand is 130 cm. Dus dat valt op zich best mee. De kamer is een dikke 9 meter breed.



We neigen toch wel om minder spots te doen. We willen sowieso nog andere lampen neerzetten / ophangen. De spots zijn alleen voor regulier, rustig licht. Niet met de intentie om alles full blown in het grootse licht te zetten :)
Anderzijds, het moet wel mooi egaal zijn.
We gaan ook eens horen wat de expert zegt (hopen dat we haar nog te spreken krijgen ;) )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2018, 19:10:05
Idd. HUE is goed dimbaar.
Nadeel is dan weer de 40 euro per HUE spot.
Dat zijn de color GU10 ? Ik zelf neem altijd de ambiance white met wit kleurtemperatuurregeling, waarom zou je alles met kleur willen ?
Ken je iemand met een Philips pas ? 40% geloof ik tot 1 januari, wordt wel kort dag dan  :(

Siddartha

Volgens mij heeft mijn pa als ex medewerker zon pas, ff checken
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

blue-eyes

#7621
Snel checken kerel :D


Kjelt:
Niet de color versie, dit is de originele Philips versie, met armatuur.
Losse lampen kosten 20 -24 euro per stuk.

Een "merkloos" armatuur met Philips Hue lamp kost 35 euro. Niet in elke armatuur past deze HUE lamp, de HUE GU10 lampen zijn relatief groot.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Btw, ff snel gezocht. De HUE lampen zitten niet in de actie :)


Nice try though :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7623
Lichtplan met backbox gecombineerd.

We zijn er. Denk ik :P

Zal nooit echt afwijkend zijn t.o.v. het daadwerkelijke. Tekening is gebaseerd op spanplafond. Je moet tenslotte positief blijven :)


Plaatje van het huis zelf is nog niet af, ik ben met een nieuwe tekening gestart, deze is wat preciezer. Het voegt niets toe, maar laat een autist zijn gang gaan :D . Nu met de kozijnen bezig.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Op zich altijd handig die tekeningen voor later als je tenminste de exacte lokatie van alle leidingen en aansluitpunten er na de installatie aan toevoegt  ;)