De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#5626
Citaat van: WickedGame op december  5, 2011, 10:48:21

Ben zelf ook altijd wel geinteresseerd in andere matches met Classé. Met name Sonus Faber zou ik wel eens willen horen op Classé.




Aan de looks ligt het niet ;)
Sonus Faber / Cremona en de Cremona Center.
Doe er vier stuks plus de center.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2011, 12:58:11
Bijna alles matcht wel met Classé versterking omdat deze vrij neutraal is van karakter en zeer moeilijke speakers aan kan, dus daar zie ik geen beperking in de mogelijkheden. Als je een bron hebt met een zeer duidelijke signatuur in karakter, dan wordt het misschien toch wat meer matchen.

Ik ga je mening niet betwisten, ik hecht wel waarde aan je mening.
Echter vond ik en alle anderen in de zaal het geen gelukkig huwelijk. Plat, weinig emotie.



Ik denk wel dat alles relatief is. Wellicht dat 99% van de mensen dit een verbetering vind tov de eigen set, maar wij vergeleken het met de Ayre die de Classe compleet weg speelde. De Classe was in vergelijk doods en plat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5628
Even rondkijken op audiomarkt geeft altijd leuke plaatjes.
Niet om te kopen, maar ziet er wel grappig uit.
Idee is leuk, maar net is te grof en over de top uitgevoerd.
3300 euro op te halen :)

Lijkt wel een grote namaak zaak :D  http://www.sonidoa.de/html/sparkaudio2.html
Wel erg goedkoop flinke joekels halen ;) Wie durft?

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Citaat van: Blue-Eyes op december  5, 2011, 12:00:17
Dus we hebben:

KEF 20x series
JBL Array series
B&W 80x series, 80x D series, 80x S en 80x Di series
ALR/Jordan
Audio Physics

Een paar mooie AP Virgo's 5 zeker proberen.....ik weet nog wel een dealer in Duitsland, waar je ze voor 60% van se prijs kunt krijgen.


Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

#5630
Citaat van: Perfectionist op december  5, 2011, 19:56:15
Een paar mooie AP Virgo's 5 zeker proberen.....ik weet nog wel een dealer in Duitsland, waar je ze voor 60% van se prijs kunt krijgen.




AP was / is vooraf zeker een van de favorieten. Klank ken ik niet, maar de looks zijn super. Op op de 2ehands site veel te vinden.
Goed teken of juist een slecht teken ;)


Is er een matchende center?


p.s. 2ehands is 60 korting ipv 60% van de prijs :P
p.s. EVen snel gezocht, de eerste advertentie geeft 3000 euro voor een paartje Virgo V
p.s. De Advanti III voor 4000 euro
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Je blijft wat tegenkomen :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Die voor 3000 euro is nieuw in doos, althans als je ook op audiomarkt.de heb gekeken. Dusseldorf ben je zo, zeker omdat je het laatste stuk mag doortrappen  :D,  en Hifi Referenz heeft echt mooie luisterruimtes, heb mijn Tempo's daar ook gekocht...
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Nice!

Citaat van: Blue-Eyes op december  5, 2011, 19:42:44
Aan de looks ligt het niet ;)
Sonus Faber / Cremona en de Cremona Center.
Doe er vier stuks plus de center.



blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Zeker! Je mist nog een plaatje van de auditors. ;)

blue-eyes

Citaat van: R op december  5, 2011, 20:44:24
Zeker! Je mist nog een plaatje van de auditors. ;)

Geen center toch?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Volgens mij combineert dat wel met die center van hierboven.

blue-eyes

Citaat van: R op december  5, 2011, 20:54:20
Volgens mij combineert dat wel met die center van hierboven.

Maar weer een stapje duurder denk ik?
Is de Sonus Faber niet te verfijnd voor het HT werk?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Sonus Faber Amati  :inlove:

Alleen geen flauw idee hoe die zich gedragen op Classé, 2e hands zijn de Amati's wel voor wat schappelijkere prijzen te vinden. En tja ze zien er ook nog eens heel gelikt uit.


Perfectionist

Citaat van: Blue-Eyes op december  5, 2011, 20:56:27
Maar weer een stapje duurder denk ik?
Is de Sonus Faber niet te verfijnd voor het HT werk?

Te verfijnd imo, erg mooie, maar imo ook een beetje een wat " suffe " luidspreker... Zelf ervaren natuurlijk, maar ik denk dat het voor jou niet matcht.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Het is inderdaad niet heel erg spannend van tijd tot tijd!

blue-eyes

#5642
Citaat van: R op december  5, 2011, 21:32:35
Het is inderdaad niet heel erg spannend van tijd tot tijd!

Citaat van: Perfectionist op december  5, 2011, 21:25:08
Te verfijnd imo, erg mooie, maar imo ook een beetje een wat " suffe " luidspreker... Zelf ervaren natuurlijk, maar ik denk dat het voor jou niet matcht.

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Maar het is te lang geleden dat ik een SF heb gehoord, en nog op een show ook, dus eigenlijk geen idee meer bij.

Dan is B&W veel minder verfijnd, dus wellicht "mooier" voor een filmpje.

Hoe is AP dan in verhouding met SF en B&W?


Voordeel van AP is dat je bij wijze van voor een 2000 euro al een complete 2e handse set hebt, en deze daarna mooi kan upgraden naar het level dat ik minimaal zou willen (en dat is een stap hoger dan nu).
Met 805's gaat dat niet het geval zijn (lager nivo dan huidig), maar als eerste stap wellicht een goede. Financieel te overzien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

AP moet je ervaren, de meesten beschrijven het als ruimtelijk, groots beeld, midden in de opname zitten, anderen vinden het weer naar het analytische neigen.
Een beter forum begint bij jezelf.

fugazi_2009

Geen idee of het matched, maar ben zelf altijd wel gecharmeerd van de Wilson Benesch speakers. Bijvoorbeeld de A.C.T



Met de Centre

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

#5645
Blijft machtig mooi spul om te zien 8)
Alleen al daarom zou je het bijna neerzetten ;)
Edit. Gloep. Dat wordt nog even doorsparen om die voor de sier bij mij neer te zetten :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jaco

Een hele set speakers vervangen is wel een behoorlijke overstap. Ik heb dat ook gedaan, maar wel 1 jaar niets geluisterd, dus toen was vergelijk moeilijk geworden. Ik heb er nooi spijt van gehad.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Wilson Benesh staat er ook op, dat heb ik Bjorn ooit beloofd ;)


Maar dat wordt lastig voor BB&G. Ik koop alleen met grote korting of 2e hands :D
Zoals gezegd weiger ik de hoofdprijs te betalen. Niet omdat de producten het niet waard zijn, maar 2ehands met een zuinige eigenaar is niets minder, maar wel fors lager aan de prijs. That simple.
En met 2e hands bij gelijk budget kan je in een hogere klasse shoppen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: jaco op december  6, 2011, 07:25:48
Een hele set speakers vervangen is wel een behoorlijke overstap. Ik heb dat ook gedaan, maar wel 1 jaar niets geluisterd, dus toen was vergelijk moeilijk geworden. Ik heb er nooi spijt van gehad.

Als ik dat doe is dat dan met 4 "instappers" en dan de fronts oid.
Indien ik op gelijk nivo wil blijven en alles in enen vervangen wordt dat bloeden, dat moet maar niet. Ik heb nog een dure hobby ;) (en een vrouw en kinderen :P).

Zonder speakers zitten ga ik niet doen. Het is, of alles om enigzinds gelijke sound te houden, of gefaceerd waarbij het verschil in sound wordt geaccepteerd.


Sowieso wil ik gewoon wat anders. De JBL Ti-K serie heb ik al een jaar of 6 denk ik. Maar het zal wel 2013 worden, het project auto moet nog afgerond worden in 2012 ;).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

tja of gepimpte wielen of een setje luidsprekers..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm