De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#2350
Citaat van: jaco op april  4, 2009, 12:22:01
;D

Goede redenen.
Ik heb ooit de overstap gemaakt, en het is mij ook goed bevallen. Maar ja van een goedkope cinch naar een dure XLR is wellicht ook een hele stap.

Heb hier ook nog een dure cinch liggen (MIT Magnum M3), echter moet deze kabel nog naar Moremusic om nagekeken te worden.

Citaat van: HTip op april  4, 2009, 06:13:27
Ga je nu ook je avatar aanpassen? ;)

Done! Maar wel een andere dan je denkt ;)
De jongen op de tractor is nu 11 maand, hij kan al lekker zitten en tijgeren. De zus van 4 (net 3 dagen naar de basisschool) in de aanhangwagen achterop. Voor de veiligheid de tractor tegen de schutting aan gezet zodat Matthijn daar tegen aan kon leunen, en vlug de foto maken ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#2351
Ik zit er over te denken om mijn digitale coax (cinch) te vervangen door een AES/EBU versie van (uiteraard ;D) MIT.
Dit omdat mijn huidige coax (MIT Digital Reference) aan wat slijtage onderhevig is. Door het gewicht van het kastje, gecombineerd met de leeftijd, begint de mantel (kopere wikkeling) te scheuren.
Maandag gaat deze kabel op de post naar de importeur om gerepareerd te worden, dit overigens samen met de MIT Magnum M3 die opnieuw gesoldeerd gaat worden alvorens verkocht te worden (voor financiering van een Classe EV).

Iemand die weet wat de verschillen zijn (klankmatig), of wat een gebalanceerde digitale kabel toevoegd, weglaat, beter is, minder is, etc.?

Ik hoor graag van jullie!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dekkersj

Citaat van: Blue-Eyes op april  4, 2009, 21:12:59
[...]

Iemand die weet wat de verschillen zijn (klankmatig), of wat een gebalanceerde digitale kabel toevoegd, weglaat, beter is, minder is, etc.?

Ik hoor graag van jullie!
Het maakt niet uit.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

LexiconLogan

Het maakt wel uit.

Groet,
LexiconLogan
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Citaat van: dekkersj op april  4, 2009, 21:17:22
Het maakt niet uit.

Groet,
Jacco
Ik waardeer je kennis, bijdragen, etc. maar ik ben een believer.
De discussie ga ik niet aan, ik kan het niet technisch onderbouwen. Derhalve heeft het voor beiden geen zin ;).

De vraag is dan duidelijk niet voor non believers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dekkersj

Oh okay. Veel plezier met het zweven of hoe noem ik dat politiek een beetje correct.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

blue-eyes

#2356
Citaat van: dekkersj op april  4, 2009, 21:32:09
Oh okay. Veel plezier met het zweven of hoe noem ik dat politiek een beetje correct.

Groet,
Jacco

Je mag het alles noemen zoals je wilt, zolang je maar netjes blijft en anderen in hun waarde laat ;)
Uiteraard mag je ook andersom het zelfde verwachten.

Dat was ook een politiek correct antwoord ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op april  4, 2009, 20:25:44
Done! Maar wel een andere dan je denkt ;)
De jongen op de tractor is nu 11 maand, hij kan al lekker zitten en tijgeren. De zus van 4 (net 3 dagen naar de basisschool) in de aanhangwagen achterop. Voor de veiligheid de tractor tegen de schutting aan gezet zodat Matthijn daar tegen aan kon leunen, en vlug de foto maken ;D
Een erg leuke avatar geworden en inderdaad niet wat ik had verwacht ;)

Die kan je ook wat langer houden, want een upgrade hiervan lijkt me niet zo snel nodig ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Tinus_

Is zo  een mooie combi geworden. Gefeliciteerd met je nieuwe processor.
Rebuilding my HT

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

blue-eyes

Dan moet je nu toeslaan ;D

De prijzen zijn nu laag, muv de EV's ;) Maar goed, laag is natuurlijk relatief ;)



Iig dank voor het compliment en succes met het zoeken naar je eigen Classe set!



p.s. Ik hoop niet voor je dat de klank niet je ding is, zit je met een mooie set wat niet klinkt ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op april  6, 2009, 21:00:52
Dan moet je nu toeslaan ;D

De prijzen zijn nu laag, muv de EV's ;) Maar goed, laag is natuurlijk relatief ;)

En die worden almaar lager ;).
De 800 komt in zicht!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Fatalfelix

#2362
Citaat van: Blue-Eyes op april  6, 2009, 21:00:52

p.s. Ik hoop niet voor je dat de klank niet je ding is, zit je met een mooie set wat niet klinkt ;D ;D

Zodra de cdp102/202 en de cap2100 2e hands samen rond de 3000-, euro zitten wil ik wel eens gaan kijken. Daarboven is het voor mij nog niet te doen (eerst de studie maar eens afmaken), hoe mooi ze er ook uitzien  :unhappy:. Ik denk ook dat de Delta serie de enige is die mij het makkelijk maakt om m'n B&O in een andere kamer te plaatsen. Met een Naim set zou ik dat toch veel minder snel doen, hoe mooi deze misschien ook klinkt.

Hoe zou jij de Classé klank trouwens beschrijven als ik vragen mag (richting de Naim kant, Primare kant, of een echte eigen sound)  ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op april  6, 2009, 21:12:36
En die worden almaar lager ;).
De 800 komt in zicht!

In de webshop USA al onder de 8000 dollar gezien. De prijzen hier tussen de 8 - 10.000 euro. Wel heb ik gehoord dat er 20% korting wordt gegeven. Ik weet niet of die 8 - 10.000 inclusief die 20% korting is. Lijkt me niet. Derhalve zal je deze processor rond de 6000 euro kunnen kopen?

Het zakken valt dus nog erg tegen ;D

Ik wacht gewoon tot iemand de SSP800 koopt en over een jaar weer dumpt :P ;D
Vooralsnog is de HD format nog niet geleverd. Geen haast dus ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Fatalfelix op april  6, 2009, 21:27:47
Zodra de cdp102/202 en de cap2100 samen rond de 3000-, euro zitten wil ik wel eens gaan kijken. Daarboven is het voor mij nog niet te doen (eerst de studie maar eens afmaken), hoe mooi ze er ook uitzien  :unhappy:

Hoe zou jij de Classé klank trouwens beschrijven als ik vragen mag (richting de Naim kant, Primare kant, of een echte eigen sound)  ?

Dan moet je nog wel even wachten, een lossen CAP2100 doet nog zo'n 22-2500 euro. Een CDP100 is al wel voor ruim onder de 2000 euro gezien. Maar dat is nog geen 102 of zelfs een 202 (3500 euro staat er nu een).


Ik heb nog nooit een NAIM of PRIMARE gehoord, zou het dus niet weten als ik zou moeten vergelijken.

Classe is voor mij niet zozeer analytisch, maar wel ritmisch, wat warm, snel genoeg (niet extreem, maar eerder snel dan stroperig) en gedetailleerd.
Een set waar je met je voeten mee begint te tappen op de maat van de muziek ;)

Ik ben niet zo luister ervaren als veel anderen, er zitten een aantal grote Classe kenners op dit forum.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op april  6, 2009, 21:28:26
In de webshop USA al onder de 8000 dollar gezien. De prijzen hier tussen de 8 - 10.000 euro. Wel heb ik gehoord dat er 20% korting wordt gegeven. Ik weet niet of die 8 - 10.000 inclusief die 20% korting is. Lijkt me niet. Derhalve zal je deze processor rond de 6000 euro kunnen kopen?

Het zakken valt dus nog erg tegen ;D

Ik wacht gewoon tot iemand de SSP800 koopt en over een jaar weer dumpt :P ;D
Vooralsnog is de HD format nog niet geleverd. Geen haast dus ;)

Tot die tijd gewoon lekker genieten kerel!
Wie weet komen ze straks met een pakje boter ;).
De SSP500 voor 1500 is ook errug verleidelijk...
Maar eerst andere prio's :(
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#2366
Ik had de nederlandse importeur van Classe aangeschreven met een verzoek voor een CA5100, demo model, oid.
Geen enkele reactie, was te verwachten na eerdere contact pogingen. Blijkbaar willen ze geen enkele omzet? Of voelen ze zich te goed voor iemand die "slechts" maximaal een demo wil?

Dezelfde vraag aan de duitse importeur gesteld, mijn mailbox loopt vol met reacties van duitse dealers. Zij willen blijkbaar wel geld verdienen. Helaas niemand van de dealers die me mijn vraag exact kon beantwoorden, maar toch!
De duitse importeur heeft de vraag doorgestuurd en bijna iedereen nam de moeite om te reageren.

Ook nog even contact gezocht met mijn eerdere leverancier van de CDP300 / SSP300 (prive persoon, geen winkel), hij had indertijd ook nog een CA5100 te koop, alleen te duur en even te vroeg.
Is die man bezig geweest wat dealers te bellen, op eigen initiatief. Krijg ik een mail van hem terug met het verzoek een dealer (de eigenaar van de winkel) te bellen voor een deal dat me wel zal bevallen. Eerlijk gezegt denk ik dat het wellicht een nieuwe CA5100 gaat zijn, maar al is het een mooie deal, nieuw gaat altijd meer kosten dan ik wil en kan betalen.
Uiteraard teruggemaild dat er boven de 2500 euro niet gepraat wordt, immers het is een luxe geen noodzaak ;D

Maar wederom service met een grote hoofdletter, ik ben nu wel klaar met de nederlandse importeur en zijn netwerk. Mijn aanschaffen zullen wat Classe betreft normaliter in Dld. plaats gaan vinden!


Het grappige is dat de winkel die ik nu moet bellen dezelfde winkel is die de garantie van mijn Classe apparatuur heeft overgenomen "op last" van de duitse importeur. Zij hebben me indertijd al geweldig geholpen met mijn defecte AB en de levering van de CAN BUS benodigdheden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Fatalfelix op april  6, 2009, 21:27:47
Zodra de cdp102/202 en de cap2100 2e hands samen rond de 3000-, euro zitten wil ik wel eens gaan kijken. Daarboven is het voor mij nog niet te doen (eerst de studie maar eens afmaken), hoe mooi ze er ook uitzien  :unhappy:. Ik denk ook dat de Delta serie de enige is die mij het makkelijk maakt om m'n B&O in een andere kamer te plaatsen. Met een Naim set zou ik dat toch veel minder snel doen, hoe mooi deze misschien ook klinkt.

Hoe zou jij de Classé klank trouwens beschrijven als ik vragen mag (richting de Naim kant, Primare kant, of een echte eigen sound)  ?

Classé vind ik zelf een neutrale sound hebben met een tikkeltje warmte misschien ook wel. Primare vond ik wat analytischer en wat meer nadruk in het laag hebben. Maar de verschillend vond ik niet heel overduidelijk. Hebben namelijk een CA-2200 tegen een A32 van Primare vergeleken en die waren zeer aan elkaar gewaagd. Het is dat de A32 een lomp formaat heeft en hierdoor afviel, verder niks dan lof over de primare die zijn mannetje prima stond in het vergelijk.

En tja Primare is wel ietsje goedkoper.

Citaat van: Blue-Eyes op april  8, 2009, 20:16:38
Ik had de nederlandse importeur van Classe aangeschreven met een verzoek voor een CA5100, demo model, oid.
Geen enkele reactie, was te verwachten na eerdere contact pogingen. Blijkbaar willen ze geen enkele omzet? Of voelen ze zich te goed voor iemand die "slechts" maximaal een demo wil?

Dezelfde vraag aan de duitse importeur gesteld, mijn mailbox loopt vol met reacties van duitse dealers. Zij willen blijkbaar wel geld verdienen. Helaas niemand van de dealers die me mijn vraag exact kon beantwoorden, maar toch!
De duitse importeur heeft de vraag doorgestuurd en bijna iedereen nam de moeite om te reageren.

Ook nog even contact gezocht met mijn eerdere leverancier van de CDP300 / SSP300 (prive persoon, geen winkel), hij had indertijd ook nog een CA5100 te koop, alleen te duur en even te vroeg.
Is die man bezig geweest wat dealers te bellen, op eigen initiatief. Krijg ik een mail van hem terug met het verzoek een dealer (de eigenaar van de winkel) te bellen voor een deal dat me wel zal bevallen. Eerlijk gezegt denk ik dat het wellicht een nieuwe CA5100 gaat zijn, maar al is het een mooie deal, nieuw gaat altijd meer kosten dan ik wil en kan betalen.
Uiteraard teruggemaild dat er boven de 2500 euro niet gepraat wordt, immers het is een luxe geen noodzaak ;D

Maar wederom service met een grote hoofdletter, ik ben nu wel klaar met de nederlandse importeur en zijn netwerk. Mijn aanschaffen zullen wat Classe betreft normaliter in Dld. plaats gaan vinden!


Het grappige is dat de winkel die ik nu moet bellen dezelfde winkel is die de garantie van mijn Classe apparatuur heeft overgenomen "op last" van de duitse importeur. Zij hebben me indertijd al geweldig geholpen met mijn defecte AB en de levering van de CAN BUS benodigdheden.

Hmm, tja B&W Nederland is niet echt bereidwillig. Zelfde probleem hebben we ook gehad met een demo. Uiteindelijk dan maar via RAF gespeeld en die konden wel een demo regelen. Ik snap de houding van B&W Nederland uberhaupt niet, echt bereidwillig zijn ze niet. Met Classé niet maar ook niet toen we een setje 802D eerst op proef wilde hebben.

Uiteindelijk wel goed gekomen, maar toch...

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op april  8, 2009, 20:16:38
Ik had de nederlandse importeur van Classe aangeschreven met een verzoek voor een CA5100, demo model, oid.
Geen enkele reactie, was te verwachten na eerdere contact pogingen. Blijkbaar willen ze geen enkele omzet? Of voelen ze zich te goed voor iemand die "slechts" maximaal een demo wil?

Dat is bekend. Een goede klant van mij levert dure audiomerken, ook B&W luidsprekers. Ik vroeg hem of hij ook Classe kon leveren, dus hij bellen naar B&W. Ze kwamen toen met het antwoord dat hij eerst een speciale verkoopcurcus moest doen voordat er überhaupt over gesproken kon worden om Classe te leveren. :blink:

Waarom valt je keuze op een 5100? En niet op een 5200 die wat meer vermogen heeft?
Rebuilding my HT

blue-eyes

Citaat van: Tinus_ op april  9, 2009, 10:22:04
Waarom valt je keuze op een 5100? En niet op een 5200 die wat meer vermogen heeft?

1. Er is altijd iets beters, dat betekent niet dat je dat ook moet kopen, hoe lang moet je door gaan?
2. Beter is niet altijd een noodzaak, wat is de stap na de 5200? 5 * CAM400?
3. 5 * 100 is fors meer dan nodig is, nog meer is beter, maar zie 2
4. Je moet gewoon eens tevreden zijn
5. 3000 euro verschil in nieuwprijs
6. 1500 euro prijsverschil in 2ehands waarde
7. Ik heb geen managerssalaris ;D



Uiteraard mocht de kans zich voordoen zal ik zeker niet nalaten een CA5200 te kopen. Mocht dat vooralsnog niet langs komen dan ga ik voor een CA5100.
En als een enorm leuke aanbieding komt voor een CA5200 komt zal ik rustig weer mijn CA5100 inruilen.


Zie bovenstaand een beetje mijn beweegredenen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#2370
Zo. Ben voorlopig, op een herexamen van het eerste deel, af van het leren.

Van de week mijn ITIL service manager examen gedaan, het 2e deel dan: service delivery. heb een goed goed gevoel overgehouden, hoofdpijn, 3 uur zweten en 5 a4'tjes volgetypt.........
En dat voor 5 vragen ;D

Nu nog even service support een herexamen doen en dan mag ik me ITIL Service Manager noemen ;)
(Ik had 49 punten van de vereiste 50.... Overigens heeft 80% van de kandidaten een score tussen de 40 en 55, waarbij 30-40% slaagt. 10% zit boven de 55 punten, 10% onder de 40 punten).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Citaat van: Blue-Eyes op april 10, 2009, 20:23:44
Zo. Ben voorlopig, op een herexamen van het eerste deel, af van het leren.

Van de week mijn ITIL service manager examen gedaan, het 2e deel dan: service delivery. heb een goed goed gevoel overgehouden, hoofdpijn, 3 uur zweten en 5 a4'tjes volgetypt.........
En dat voor 5 vragen ;D

Nu nog even service support een herexamen doen en dan mag ik me ITIL Service Manager noemen ;)
(Ik had 49 punten van de vereiste 50.... Overigens heeft 80% van de kandidaten een score tussen de 40 en 45, waarbij 30-40% slaagt. 10% zit boven de 55 punten, 10% onder de 40 punten).

Altijd lullig als je net 1 puntje mist. Was dat nergens meer bij te lullen? Of liggen de normen wat vaster bij een échte opleiding :P

Nicode

Citaat van: Blue-Eyes op april 10, 2009, 20:23:44
Zo. Ben voorlopig, op een herexamen van het eerste deel, af van het leren.

Van de week mijn ITIL service manager examen gedaan, het 2e deel dan: service delivery. heb een goed goed gevoel overgehouden, hoofdpijn, 3 uur zweten en 5 a4'tjes volgetypt.........
En dat voor 5 vragen ;D

Nu nog even service support een herexamen doen en dan mag ik me ITIL Service Manager noemen ;)
(Ik had 49 punten van de vereiste 50.... Overigens heeft 80% van de kandidaten een score tussen de 40 en 55, waarbij 30-40% slaagt. 10% zit boven de 55 punten, 10% onder de 40 punten).

Je bent al op de helft  ;D

Is het al v3?
Wilson Benesch - Naim - Atlas

blue-eyes

Nope, V2. Het pad via V3 is een paar examens meer, al die basic ITIL examens etc. V2 is "slechts" 15 cursusdagen, assesment en 2 maal 3-4 uur examen ;D
Upgrade van v2 naar V3 is 3 cursusdagen, 5 boeken en een examen bestaande uit 20 meerkeuze vragen waarvan je 16 goed moet hebben. Slagingspercentage 20%......


V3 is nog een paar examens meer.


We zien wel, ik MOET v3 worden van mijn manager, we zien wel :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Citaat van: Blue-Eyes op april 10, 2009, 20:23:44
Zo. Ben voorlopig, op een herexamen van het eerste deel, af van het leren.

Van de week mijn ITIL service manager examen gedaan, het 2e deel dan: service delivery. heb een goed goed gevoel overgehouden, hoofdpijn, 3 uur zweten en 5 a4'tjes volgetypt.........
En dat voor 5 vragen ;D

Nu nog even service support een herexamen doen en dan mag ik me ITIL Service Manager noemen ;)
(Ik had 49 punten van de vereiste 50.... Overigens heeft 80% van de kandidaten een score tussen de 40 en 55, waarbij 30-40% slaagt. 10% zit boven de 55 punten, 10% onder de 40 punten).

Balen zeg! Alvast succes voor het herexamen! :thumbs-up:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.