Meridian F80 review

Gestart door mahansz, februari 26, 2010, 17:14:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 27, 2010, 15:55:27
Je kan het lezen zoals je wilt, het is eerder bedoeld als sarcasme dan als een aanval.
Ik snap gewoon je reacties in bepaalde topics niet.
Ik ben normaliter altijd de aardigheid zelve maar het begint me nu langzaam aan een beetje te irriteren.

Waar is het sarcasme, het is gewoon een persoonlijke aanval. Jij had ook wat anders neer kunnen zetten, maar dat doe je niet.

CitaatAls iemand 2600.00 voor een apparaat betaald dan hoort daar toch gewoon HDMI in.
Je vraagt me LETTERLIJK wat de meerwaarde is, en ik geef daar LETTERLIJK antwoord op in de vorm van sarcasme inderdaad.
Als dat verkeerd valt sorry maar je mag best wat kritischer zijn vind ik naar bepaalde producten.

Het is portable audio, je gaat dit toch niet als high-end dvd-speler inzetten?

CitaatJe kent me goed genoeg om te weten dat ik nooit iemand zo maar zal aanvallen, hoewel je dit misschien wel zo ziet.
Laten we het zo zeggen dat ik gewoon ENORM verbaasd ben over het feit dat ik blijkbaar aan 2600.00 hogere eisen stelt als jij.

Het is voor mij portable audio meer niet! Dus ik zie het niet als een home-cinema produkt!
Zo meteen ga je nog zeggen dat er een blu-ray speler in hoort en een 7.1 luidsprekersysteem zou moeten hebben.

CitaatWe zijn beide zeer actief op HT gebied en ik wil gewoon het allerbeste voor mijn klanten, en als dan HDMI mist op zo een unit dan vind ik dat zonde.

Ik zou het gek vinden als je een F80 aanraad om als DVD-speler te gebruiken in een high-end systeem of in welke surround systeem dan ook!

CitaatJe kan ook reageren met een opmerking als, daar heb je gelijk in het had mooi geweest :D

Ik zie het enkel als portable audio. En of ik de prijs gerechtvaardigd vind is van ondergeschikt belang. De F80 klinkt geweldig, maar ik heb geen enkele ruimte in mijn huis waar ik hem neer zou zetten.

Dirk

Citaat van: bmateijsen op februari 27, 2010, 16:13:41
Het is portable audio, je gaat dit toch niet als high-end dvd-speler inzetten?
het enige "portable" wat ik hieraan zie, is dat het een handvat heeft, maar aangezien er zelfs geen batterijen in zitten, lijkt het me toch meer dan waarschijnlijk dat dit toestel ergens een vast plekje zal krijgen, of dat nou in de keuken op het aanrecht is of in de slaapkamer op je nachtkastje.
op al die plaatsen kan je dus een DVD'tje kijken als je van de ingebouwde DVD-player gebruik maakt...ook erg fijn dat ze daaraan even gedacht hebben.
ware het niet dat (zoals Frank met het JVC-voorbeeld probeert duidelijk te maken) de dag van vandaag, zowat 99% van alle beeldweergevers zijn uitgerust met een HDMI-input, ja...sommigen hebben zelfs geneens meer een andere mogelijkheid om er een bron op aan te sluiten, dus geen sprake meer van S-video of composite.
als Meridian dan écht ff aan z'n (potentiële) klanten had gedacht, lijkt HDMI me geen kwestie van "wat is de meerwaarde", maar eerder een logische standaard-aansluiting, waar je niet omheen kan...anno 2010. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jslaman

Citaat van: Dynky op februari 27, 2010, 16:24:20
het enige "portable" wat ik hieraan zie, is dat het een handvat heeft, maar aangezien er zelfs geen batterijen in zitten, lijkt het me toch meer dan waarschijnlijk dat dit toestel ergens een vast plekje zal krijgen, of dat nou in de keuken op het aanrecht is of in de slaapkamer op je nachtkastje.
op al die plaatsen kan je dus een DVD'tje kijken als je van de ingebouwde DVD-player gebruik maakt...ook erg fijn dat ze daaraan even gedacht hebben.
ware het niet dat (zoals Frank met het JVC-voorbeeld probeert duidelijk te maken) de dag van vandaag, zowat 99% van alle beeldweergevers zijn uitgerust met een HDMI-input, ja...sommigen hebben zelfs geneens meer een andere mogelijkheid om er een bron op aan te sluiten, dus geen sprake meer van S-video of composite.
als Meridian dan écht ff aan z'n (potentiële) klanten had gedacht, lijkt HDMI me geen kwestie van "wat is de meerwaarde", maar eerder een logische standaard-aansluiting, waar je niet omheen kan...anno 2010. ;)

Agree!

bmateijsen

De F80 is inmiddels alweer 3 jaar oud (misschien zo meteen wel 4 jaar...) technologie vliegt sowieso.
Dus misschien dat het in de volgende versie wel HDMI zal zitten. Ik blijf erbij dat je een F80 nooit als standalone DVD-speler gaat gebruiken, maar inderdaad in een ruimte, waar je achtergrond muziek, radio, etc wil.

Groet,

Bjorn

Dirk

wtf  ???, wie haalt het dan in z'n hoofd om een "review" te plaatsen van die ouwe meuk !  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Grindtegel

Ze hadden beter het geld wat ze verspilt hebben om dat achterlijke Ferrari logo op het apparaatje te plakken kunnen gebuiken voor een hdmi poortje  :devil:

Ik begrijp nog steeds niet welke dwaas het bij meridian in zijn hoofd heeft gehaald om er een ander merk bij te betrekken en zo wat meer in de publiciteit te komen. en of het idee nou van meridian of ferrari komt maakt niks uit.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

mahansz

Citaat van: Dynky op februari 27, 2010, 16:33:29
wtf  ???, wie haalt het dan in z'n hoofd om een "review" te plaatsen van die ouwe meuk !  ;D

leuk, dank je wel dat je het waardeert. sjongejonge, lees het dan niet :mad:

bmateijsen

De F80 was voor Meridian overigens wel een keerpunt denk ik ;). Volgens mij is het zelfs een life-saver geweest ;). Maar inderdaad je betaald erg veel voor het logo van Ferrari.

Citaat van: Grindtegel op februari 27, 2010, 16:38:44
Ze hadden beter het geld wat ze verspilt hebben om dat achterlijke Ferrari logo op het apparaatje te plakken kunnen gebuiken voor een hdmi poortje  :devil:

Ik begrijp nog steeds niet welke dwaas het bij meridian in zijn hoofd heeft gehaald om er een ander merk bij te betrekken en zo wat meer in de publiciteit te komen. en of het idee nou van meridian of ferrari komt maakt niks uit.

mahansz

Citaat van: Grindtegel op februari 27, 2010, 16:38:44
Ze hadden beter het geld wat ze verspilt hebben om dat achterlijke Ferrari logo op het apparaatje te plakken kunnen gebuiken voor een hdmi poortje  :devil:

Ik begrijp nog steeds niet welke dwaas het bij meridian in zijn hoofd heeft gehaald om er een ander merk bij te betrekken en zo wat meer in de publiciteit te komen. en of het idee nou van meridian of ferrari komt maakt niks uit.

ehm, weet jij wat het opgeleverd heeft? De kosten/baten analyse is met dit produkt zeker positief uitgeslagen (en ja dit weet ik uit betrouwbare bron), dus vanuit bedrijfskundig perspectief is dit juist een gouden zet geweest. Prima dat je het apparaat niks vind, da's ieder z'n eigen mening, maar wat je hierboven zegt is te kort door de bocht.

celerontje

Citaat van: mahansz op februari 27, 2010, 16:43:02
leuk, dank je wel dat je het waardeert. sjongejonge, lees het dan niet :mad:
Dat heet een GRAP! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Grindtegel

Citaat van: mahansz op februari 27, 2010, 16:49:19
ehm, weet jij wat het opgeleverd heeft? De kosten/baten analyse is met dit produkt zeker positief uitgeslagen (en ja dit weet ik uit betrouwbare bron), dus vanuit bedrijfskundig perspectief is dit juist een gouden zet geweest. Prima dat je het apparaat niks vind, da's ieder z'n eigen mening, maar wat je hierboven zegt is te kort door de bocht.

Dat het meridian daarom goed heeft gedaan maakt het eigenlijk alleen nog maar triester... ik had het er dan ook niet over of het meridian goed/slecht heeft gedaan, ik had het erover dat ik het jammer vond dat een respectabel merk zich door een ander merk er bovenop moet laten komen. Wat wordt de volgende stap als het weer minder gaat? Een portable goudkleurig mp3 spelertje met Louis Vutton logootje erop?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

#36
@Bjorn,
Nogmaals je moet het niet als aanval op jou zien, je kan alles anders opschrijven en normaal let ik erg op mijn woorden maar soms kan ook ik hard uit de bocht komen en neer zetten wat ik meen. Je moet dan niet elke keer aankomen met het verhaal dat ik je zou aanvallen, heb al vaak genoeg aangegeven dat ik dat niet doe. Heb ook al meerdere keren aangegeven dat ik post wat ik voel en vind.
Je kent mij persoonlijk en je weet dat ik naar leveranciers enorm kritisch kan zijn, en dat dit vaak resulteert in aanpassingen in beleid of aanpassingen in producten.
In dit geval zal dat echt niet gebeuren, echter als NIEMAND er iets over zegt dan word er ook niets gedaan.

Als iedereen maar praat over lifestyle en dat het niet nodig is om HDMI erop te hebben dan gebeurt er nooit wat, gaat iedereen kritisch kijken dan zal iedereen het met me eens zijn dat je voor dit soort bedragen toch wel HDMI mag verwachten, en sorry het kan me niets schelen dat het een compacte oplossing is, als er een uitgang op zit dan moet dit ook HDMI ondersteunen.

Maar wederom word er een thread veel erger gemaakt als dat nodig was.
Ik kan gewoon heel slecht dat er volgens mij soms MISSCHIEN tegen beter weter in bepaalde dingen verdedigt worden.

Ik krijg dit regelmatig voor mijn voeten geworpen over producten die wij verkopen, dus wat dat betreft voel ik je "pijn" echter je moet wel realistisch blijven in de trend van kijk naar wat je krijgt en hoe compleet het is, en vooral hoe goed (iedereen die je spreekt/leest vind het een fantastisch ding) en dan mist er zo een "klein" dingetje die het product af gemaakt zou hebben.
Ik zou zonder twijfel ook heel kritisch zijn als een product van ons iets zou missen, ik denk simpelweg dat dit een normale reactie is.

Daar draait het geheel elke keer weer over, ik heb heel zwaar het idee dat zodra er iets kritisch word gezegd over een merk dat je voert je meteen in de verdediging schiet zonder na te denken waarom dat gezegd word, en je weet dat je dan van mij inderdaad deze reactie elke keer weer kan verwachten, tot in het eind van dagen. Ik ben niet onredelijk en heb het idee dat ik heel simpel bepaalde dingen mag verwachten is dat niet zo dan zeg ik daar wat van. Als het een feature zou zijn die onredelijk is dan krabbel ik echt wel terug en ik sta altijd open voor andere meningen.
Echter opmerkingen als lifestyle product, express weg gelaten om zo universeel mogelijk te zijn is gewoon klinkklare onzin, en tja..... dan word ik wat harder maar dat is niet persoonlijk  ;)

Heel eerlijk kan het mij een worst zijn so to speak, ik hoef geen "portable" radio van 2600.00 met een stijgerend paard dus of het er wel of niet op zit is voor mij niet van belang, maar ik denk dat het wel belangrijk blijft om kritisch te zijn op bepaalde dingen.

Daarbij komt dat de doelgroep wel de mensen zijn die allemaal moderne displays hebben en zoals iemand hier al aangaf zijn er displays die simpelweg alleen nog maar HDMI of scart hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donron

Tja, Jaguar maakt tegenwoordig ook diesel stationwagons, Porsche SUVs enz...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donron

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 27, 2010, 17:23:13

Als iedereen maar praat over lifestyle en dat het niet nodig is om HDMI erop te hebben dan gebeurt er nooit wat, gaat iedereen kritisch kijken dan zal iedereen het met me eens zijn dat je voor dit soort bedragen toch wel HDMI mag verwachten, en sorry het kan me niets schelen dat het een compacte oplossing is, als er een uitgang op zit dan moet dit ook HDMI ondersteunen.

Nee, jou interesseert het niet, maar de mensen die dit kopen vinden het veel belangrijker dat het ding klein is, makkelijk weg te zetten en in 7 kleuren beschikbaar is, dan dat er een HDMI uitgang opzit. Sterker nog, ik durf te beweren dat van alle verkochte F80s er waarschijnlijk een heel groot deel niet eens op een tv aangesloten staat of in een zelfde ruimte als een tv staat.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 27, 2010, 17:23:13
Maar wederom word er een thread veel erger gemaakt als dat nodig was.
Ik kan gewoon heel slecht dat er volgens mij soms MISSCHIEN tegen beter weter in bepaalde dingen verdedigt worden.

Pot verwijt de ketel weer. Persoonlijk vind ik dat je zeker als Moderator dit soort insinuaties beter achterwege zou moeten laten....

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 27, 2010, 17:23:13
Heel eerlijk kan het mij een worst zijn so to speak, ik hoef geen "portable" radio van 2600.00 met een stijgerend paard dus of het er wel of niet op zit is voor mij niet van belang, maar ik denk dat het wel belangrijk blijft om kritisch te zijn op bepaalde dingen.
Daarbij komt dat de doelgroep wel de mensen zijn die allemaal moderne displays hebben en zoals iemand hier al aangaf zijn er displays die simpelweg alleen nog maar HDMI of scart hebben.

Kennelijk wel een flinke worst dan, gezien je reacties. Meridian heeft hele mooie apparaten voor mensen die kritisch zijn op dat soort dingen. of denk je dat die een F80 in hun 19" rack bovenop een G68 of 861 processor zetten....

Dirk

Citaat van: celerontje op februari 27, 2010, 16:59:04
Dat heet een GRAP! ;)
ik heb zo het gevoel dat iemand een (of meerdere ?) humor-updates(s) heeft gemist ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

@Donron,
1. ik ben ook een persoon en niet een mod.
2. ik mag hier zeggen wat ik wil, helemaal zolang ik dat onderbouwd doe, dat is iedereen hun recht.
3. je hebt helemaal gelijk als je zegt dat mensen het weinig kan schelen die de F80 kopen.
4. Pot verwijt de ketel kun je zo zeggen, ik ken mezelf goed en weet dat ik ook in de verdediging schiet bij producten (geef het een post hiervoor ook aan) echter ik probeer wel altijd te beredeneren waarom. Ik heb Bjorn eigenlijk nog niet veel kritisch zien posten over Meridian maar wel al in heel veel threads redelijk fel van leer zien trekken als iemand een opmerking heeft over het merk, en dat irriteert me meer als dat er een HDMI uitgang mist :D
Hoewel irriteren een groot woord is, ik geef dan gewoon tegen gas. En tja dat is ook mijn persoon, ik ben heel meegaand en wacht heel lang voordat ik zoiets post maar op een gegeven moment kan ik inderdaad hard uit de hoek komen als ik vind dat ik gelijk heb.
En in dit geval is het een kwestie van wie de bal kaatst kan hem verwachten.
Doet verder niets af aan hoe ik persoonlijk over Bjorn denk natuurlijk, dat kan ik zeer goed scheiden en hij ook (hoop ik :D)

Echter als je de thread terug leest zie je dat ik een redelijk normale reply geef op een opmerking door de reviewer, wat daarna komt is puur en alleen een reactie van mij die ik denk volledig gegrond is.

Aan de andere kant, weet je wat.....
Laat maar, ik zal wel een domme consument zijn die niet snapt waarvoor bepaalde dingen bedoeld zijn.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mahansz

Citaat van: celerontje op februari 27, 2010, 16:59:04
Dat heet een GRAP! ;)

tja, nu ik het teruglees kan ik er helaas nog niet om lachen, maar dat zal wel aan mij liggen :sleepy:

celerontje

Ik vind 'm wel grappig, sorry! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mahansz

Citaat van: Grindtegel op februari 27, 2010, 17:12:11
Dat het meridian daarom goed heeft gedaan maakt het eigenlijk alleen nog maar triester... ik had het er dan ook niet over of het meridian goed/slecht heeft gedaan, ik had het erover dat ik het jammer vond dat een respectabel merk zich door een ander merk er bovenop moet laten komen. Wat wordt de volgende stap als het weer minder gaat? Een portable goudkleurig mp3 spelertje met Louis Vutton logootje erop?

het heet in mijn ogen gewoon synergie, toch? Ik vind het juist slim: als ze niks deden, dan was het bedrijf misschien wel geploft, daar wordt echt niemand beter van.

J.A.F._Doorhof

"Branding" heb ik ook totaal geen moeite mee trouwens.
Zonnebrillen van Lady Gaga, een iPod van U2 etc.
Allemaal goed als het een bedrijf meer oplevert, beetje jammer als de consument er meer door moet betalen maar goed dat is een keuze.
Dit soort dingen zie je overal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

'k heb me alvast deze besteld, nou nog ff doorsparen voor de rest  ;D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 27, 2010, 17:23:13
@Bjorn,

Maar wederom word er een thread veel erger gemaakt als dat nodig was.
Ik kan gewoon heel slecht dat er volgens mij soms MISSCHIEN tegen beter weter in bepaalde dingen verdedigt worden.


Ik hou erover op en deel de mening van Donron. Maar ga vooral niet denken dat er tegen beter weten in een product verdedigd wordt. ::)

En als je je reactie terug leest, dan is het nog steeds een persoonlijke aanval, nogmaals verwoord het gewoon anders. Dat is veel makkelijker dan dat je van een ander verwacht dat ze het anders moeten lezen.

Groet,

Bjorn

Perfectionist

Zeker niet omdat ik per definitie voor een collega moet opkomen, maar ik denk dat Frank hier totaal geen recht wordt gedaan. Net zoals voor alle andere forumleden is ook dit voor ons een virtuele hangplek, een plek waar we graag komen!

Dat betekent dat we soms ook erg betrokken bij bepaalde discussies zijn, vooral als het thema ons met hart en ziel raakt. Uiteraard scheiden we dat dan in dergelijke topics met onze moderatorrol.

Ik lees terug in dit topic dat de een de mening van de ander afdoet als "kul" (lijkt me geen persoonlijke aanval), en dat een ander een verwijzing doet naar de missie van een bedrijf "beter beeld" in relatie tot de discussie over de prestatie van een produkt (lijkt me ook geen persoonlijke aanval).

Ik denk dat we tegen een stootje moeten kunnen en niet te lange tenen moeten hebben. Zeker omdat we weten hoe het de intenties van deze en gene zit.

Laten we dan nu maar on-topic verder gaan!

Een beter forum begint bij jezelf.