Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op juni  4, 2013, 16:14:17
Marc..... u still alive and kicking :D

Denk nou die woont samen zit aan de ketting en doet zijn werk als hobbyhaan (human symbian) :P

Als ik zo om me heen lees is die Xt32 wel prima.

Vermogen heb je toch niet nodig daar heb je toch de Classe voor?

Aan de ketting? Hobbyhaan? Nee, woon nog niet samen. Dat gaat over 2,5 week gebeuren... aai tijd gaat snel :D

Haha, en heb 1 grote stelregel in huis... ik bepaal het audio/visuele deel van het huis en wens daar niet in belemmerd te worden. Okay er zijn grenzen uiteraard, maar mijn vriendin heeft daar vrede mee en vind notabene de B&W's en Classé's mooi.

Vermogen niet direct nodig, dat klopt. Al is het uiteraard wel prettig. Dat XT32 maakt de SR7008 wel wat interessanter maar dat is wel afhankelijk van de prijs. Als die aanzienlijk duurder gaat worden is het niet de moeite waard.

Raymond187

Hij zal zeker "aanzienlijk" duurder worden ljkt me, want de 7007 kost nu 1000e ofzo?? En in het begin was hij 1700e. 70% duurder is toch aanzienlijk ;)

Afwachten of even Marcel een mailtje sturen misschien heeft hij een idee.

Anthem vind je helemaal niks? De mrx500 bv. de 700 heb je niet nodig ivm je Classe die het vermogen levert.


btw je A3 al in zicht of moet je echt wachten tot augustus?

RonG

Citaat van: WickedGame op juni  5, 2013, 08:24:00
Haha, en heb 1 grote stelregel in huis... ik bepaal het audio/visuele deel van het huis en wens daar niet in belemmerd te worden.

Als je ooit gaat trouwen moet je dat in de huwelijkse voorwaarden laten opnemen :D :D

WickedGame

#1178
Citaat van: Raymond187 op juni  5, 2013, 08:32:22
Hij zal zeker "aanzienlijk" duurder worden ljkt me, want de 7007 kost nu 1000e ofzo?? En in het begin was hij 1700e. 70% duurder is toch aanzienlijk ;)

Afwachten of even Marcel een mailtje sturen misschien heeft hij een idee.

Anthem vind je helemaal niks? De mrx500 bv. de 700 heb je niet nodig ivm je Classe die het vermogen levert.


btw je A3 al in zicht of moet je echt wachten tot augustus?

Anthem moet ik een keer beluisteren, kan moeilijk oordelen daarover. Maar werd getriggerd door Marcel zijn prijs van de SR7007 die nu zo laag staat dat ik het een hele interessante machine vind worden. Tot ik dus de specs van de SR7008 onder ogen kreeg die voor mij echt een upgrade zou betekenen, terwijl de SR7007 meer als een sidegrade aanvoelt.

Vandaar mijn dubio, als de adviesprijs wederom 1799,- gaat worden dan moet ik er eens goed over nadenken. Zal marcel even die vraag stellen (tenzij die meeleest :D)

Wat betreft de A3, het is beroerd gesteld bij "zie germans" in Ingolstadt, productieweek staat op week 34, levering week 39.... damn!  :nopompom: Moet wel een HELE speciale A3 zo worden :D gelukkig zie je de nieuwe Sportback nog niet veel rijden, en al helemaal nog niet in de S-line uitvoering.

Citaat van: RonG op juni  5, 2013, 08:33:02
Als je ooit gaat trouwen moet je dat in de huwelijkse voorwaarden laten opnemen :D :D

CHECK! Nou als het aan haar ligt krijg ik mijn eigen bioscoop ruimte in een nieuw huis. Hou nu al van haar :D  :pompom:

Softpower

Op what hifi wordt een prijs genoemd van £1400. dus zo'n 1650 euro.. Dat wordt dus nadenken....

Nergens een 2e hands ssp-800 te vinden voor acceptabele prijs?
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Citaat van: Softpower op juni  5, 2013, 09:53:57
Op what hifi wordt een prijs genoemd van £1400. dus zo'n 1650 euro.. Dat wordt dus nadenken....

Nergens een 2e hands ssp-800 te vinden voor acceptabele prijs?

Met 1650,- euro vind ik het de moeite waard te wachten.

SSP-800 is een mooie pre, maar zou in mijn geval er dan nog niet zijn. Heb dan nog een Classé eindtrap extra nodig naast de CA-2200. En dan word het kostenplaatje naar mijn inziens wat te hoog.

Raymond187

mrx500 is ook 1700e ofzo.

O0

Softpower

Citaat van: WickedGame op juni  5, 2013, 09:57:31
Met 1650,- euro vind ik het de moeite waard te wachten.

SSP-800 is een mooie pre, maar zou in mijn geval er dan nog niet zijn. Heb dan nog een Classé eindtrap extra nodig naast de CA-2200. En dan word het kostenplaatje naar mijn inziens wat te hoog.

Klopt..

Of 3 mono's :grin:

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Raymond187


WickedGame

Citaat van: Raymond187 op juli 11, 2013, 11:04:04
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134986.0;topicseen

Wordt wel erg aantrekkelijk zo met een prijs als deze :)

Jij bent alert zeg vandaag ;) Erg mooie aanbieding dat zeker... maar heb even de specs van de SR7008 gezien welke meer een upgrade is dan de SR7007. SR7008 is ook nog eens aantrekkelijk qua start prijs, dus met een beetje wachten verwacht ik een gunstigere prijs met een krachtigere versterker en betere calibratie mogelijkheden (niet geheel onbelangrijk met mijn B&W's).


Raymond187

 O0

Was just an FYI ;)

Ik zou ook wachten.

WickedGame

Even een NAS vraagje.

Ik heb nu een Synology DS209+II als NAS welke prima zijn werk verricht maar nu toch wel tegen zijn max qua capacitieit aan begint te lopen op de HDD's (2x2TB in RAID1).

Ik kan nu 2 dingen doen, of de HDD's vervangen door 4TB varianten (max wat de 209+II aankan) of kijken naar een nieuwe NAS behuizing waar plek is voor 4 schijven waarin de investering uiteindelijk wel een stuk hoger ligt. En dan is de vraag wat voor behuizing zal ik dan moeten nemen? Stel ik blijf bij Synology dan heb je de keus uit:

DS412+, DS413, DS413J of DS411 slim

Ik gebruik hem nu voor de volgende zaken:

- Squeezebox muziekserver
- Download NAS

Wil hem gaan inzetten als videoserver, dus hier komen dan ook films op als ik de opslag ga verhogen. Wat zouden jullie aanraden? Bij de 209+II blijven en HDD's vergroten of de behuizing vernieuwen en dan welke behuizing ervoor terugnemen?

konijntje

Citaat van: WickedGame op augustus 13, 2013, 12:55:24
Even een NAS vraagje.

Ik heb nu een Synology DS209+II als NAS welke prima zijn werk verricht maar nu toch wel tegen zijn max qua capacitieit aan begint te lopen op de HDD's (2x2TB in RAID1).

Ik kan nu 2 dingen doen, of de HDD's vervangen door 4TB varianten (max wat de 209+II aankan) of kijken naar een nieuwe NAS behuizing waar plek is voor 4 schijven waarin de investering uiteindelijk wel een stuk hoger ligt. En dan is de vraag wat voor behuizing zal ik dan moeten nemen? Stel ik blijf bij Synology dan heb je de keus uit:

DS412+, DS413, DS413J of DS411 slim

Ik gebruik hem nu voor de volgende zaken:

- Squeezebox muziekserver
- Download NAS

Wil hem gaan inzetten als videoserver, dus hier komen dan ook films op als ik de opslag ga verhogen. Wat zouden jullie aanraden? Bij de 209+II blijven en HDD's vergroten of de behuizing vernieuwen en dan welke behuizing ervoor terugnemen?

Ik zou naar een 4 schijven variant gaan. Al ben ik geen voorstander van de NAS oplossingen. Ik werk in de IT en de keren waarop we een NAS van klanten in handen gekregen hebben die alle data waren verloren doordat de nas crashte of besturingssysteem corrupt raakte etc zijn niet meer op 2 handen te tellen. Als je dan toch voor een NAS gaat zou ik indd bij synology blijven. Hun support is super goed.

Zelf heb ik een zelfbouw server met plaats voor 24 schijven (nu 8 bays in gebruik, volgende maand nog 4 schijven bijplaatsen) en op hardware raid. voor thuis maakt het denk ik niet veel uit welke van die 4 je neemt.

Raymond187

ZOu ook voor een 4 bay NAS gaan. Waarom juist voor de uitbreiding die dan mogelijk is.

Ik heb nu 3 HDDs WD RED's 3TB in RAID5 hou 5.7TB over ongeveer. Heb je ruimte te kort dan prik je nog een 3TB HDD in en je hebt weer 2,7TB vrije ruimte.

Ik heb mijn QNAP 459 pro 2e hands voor 300 gekocht en de HDDs zijn 120e p/st. Ben wel meteen klaar.

UIteraard is RAID5 geen backup, maar goed zal je zelf vast wel weten ;)

PS. je wacht op de Marantz SR7008 toch? Deze zal dan rond de 1500 pleuro kosten?

De Anthem mrx 500 is in de aanbieding en zit in dezelfde price range. Meningen verschillen uiteraard, maar ik verwacht dat de Anthem beter presteerd.

Just my 2 cents and a dime + een raket ijsje :D

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op september 13, 2013, 09:03:45
ZOu ook voor een 4 bay NAS gaan. Waarom juist voor de uitbreiding die dan mogelijk is.

Ik heb nu 3 HDDs WD RED's 3TB in RAID5 hou 5.7TB over ongeveer. Heb je ruimte te kort dan prik je nog een 3TB HDD in en je hebt weer 2,7TB vrije ruimte.

Ik heb mijn QNAP 459 pro 2e hands voor 300 gekocht en de HDDs zijn 120e p/st. Ben wel meteen klaar.

UIteraard is RAID5 geen backup, maar goed zal je zelf vast wel weten ;)

PS. je wacht op de Marantz SR7008 toch? Deze zal dan rond de 1500 pleuro kosten?

De Anthem mrx 500 is in de aanbieding en zit in dezelfde price range. Meningen verschillen uiteraard, maar ik verwacht dat de Anthem beter presteerd.

Just my 2 cents and a dime + een raket ijsje :D

NAS gaat er wel komen, even afwachten op een mooie 4-bay aanbieding. De WD RED's komen er sowieso in. Mijn ouders hebben een 4-bay NAS met 4x 1,5TB WD RED's en dat presteert prima. Ik neig zelf overigens naar een Synology, mede door de ervaringen die ik met Synology heb.

Back-up of niet met RAID, ik heb een backup met mijn ouders waar ik beide NAS systemen altijd gelijk trek 1x in de maand. Online back-up en syncen heb ik nog niet werkend terwijl dat wel moet werken. Nog even puzzelen dus.

Dan de Marantz SR7008 of Anthem of iets anders. Ik sta er nog voor open en ga er vanuit dat begin 2014 ik pas ga upgraden. Dit jaar zie ik het niet meer gebeuren. Ga sowieso volgende week even 3 weken ter tussen uit. Heerlijk relaxen op Curacao met mijn vriendin.

Maar als het om upgrade gaat is de SR7008 wel een serieuze kandidaat. Anthem blijf ik uiterlijk vreselijk vinden, al moet ik de prestaties nog steeds eens ervaren.

Verder gaat het lekker hoor hier, geen HT upgrades, geniet nog elke dag :D En mijn vriendin ook :D


Raymond187

Synolgy of QNAP zijn volgens mij zo goed als even goed :)

Ben ik helaas mee eens ik vind mijn 700 is een hork ... :-X maar goed staat achter een gesloten deurtje en gaat alleen open als ze moet werken.

3 weken vakantie is lekkahhhhh daar knap je zo van op. Hebben wij ook gedaan heerlijk  :thumbs-up:

Geniet ervan en van je vriendin.

PS de A3 al binnen?

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op september 13, 2013, 09:26:59
Synolgy of QNAP zijn volgens mij zo goed als even goed :)

Ben ik helaas mee eens ik vind mijn 700 is een hork ... :-X maar goed staat achter een gesloten deurtje en gaat alleen open als ze moet werken.

3 weken vakantie is lekkahhhhh daar knap je zo van op. Hebben wij ook gedaan heerlijk  :thumbs-up:

Geniet ervan en van je vriendin.

PS de A3 al binnen?

Als ik uit het vliegtuig stap heb ik nog 3 dagen om mijn hudige A3 te schonen en detailen. En dan 5 Okt staat de nieuwe A3 voor mij klaar :)

Raymond187

Lange levertijd he .. knetter.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op september 13, 2013, 09:33:51
Lange levertijd he .. knetter.

Levertijd viel wel mee, hij staat al een maand in NL, maar de leasemij wilde dat ik mijn contract uitdiende. Dus vandaar pas 5 Okt ophalen. Maar goed even dat buiten beschouwing laten is de levertijd nog steeds vrij hoog. Besteld in Maart en geleverd eind Augustus. Dus in totaal een 5 maanden levertijd.

Als je een panoramadak en supersport stoelen hebt dan is de levertijd gemiddeld 7 maanden  :blink:

Maar goed naast mijn A3 komt er nog een dik aangeklede Audi A1 erbij voor mijn vriendin. Die zal mogelijk 2 weken na mijn A3 geleverd gaan worden.

Raymond187

Krijgt die A1 een winterjas ipv metallic lak :D

7 maanden wachttijd??? WTF.

Contract oprijden.....hhhmmm ff aan een maat meegeven die met de auto op vakantie gaat ergens in Zweden. Lekker KMs erop  :devil:

WickedGame

#1195
Citaat van: Raymond187 op september 13, 2013, 10:08:52
Krijgt die A1 een winterjas ipv metallic lak :D

7 maanden wachttijd??? WTF.

Contract oprijden.....hhhmmm ff aan een maat meegeven die met de auto op vakantie gaat ergens in Zweden. Lekker KMs erop  :devil:

Neuh, de A1 krijgt een two-tone jasje. Ijszilver onderkant, zwarte bogen en zwart dak! Uitgevoerd met een S-Line exterieur. 



Zo komt die eruit te zien, en als extra's:
- Panoramadak
- Xenon verlichting
- Licht-/Regensensor
- Middenarmsteun
- Audi Sound System
- MMI Navigatie
- Vol automatische airco (2-zones)

Standaard al met S-Line exterieur, 17" inch lichtmetaal, LED achterlichten en nog wat goodies :D

Dus mijn vriendin zal niet voor joker rijden.

Tja die 7 maanden, het is veel.

Gelukkig is mijn contract nu klaar, en mag ik na mijn vakantie direct sturen in een nieuwe :D

Raymond187

Puik wagentje. Onze buren hebben er ook een A1. Alleen witte lak.

Zijn wel meer audi rijders bij ons in de straat

S5, A8, A1,  2 x A4 een A6. Mooie auto's om te zien

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op september 13, 2013, 10:31:51
Puik wagentje. Onze buren hebben er ook een A1. Alleen witte lak.

Zijn wel meer audi rijders bij ons in de straat

S5, A8, A1,  2 x A4 een A6. Mooie auto's om te zien

Heb een zwak voor het merk uit Ingolstadt...

Was dan ook direct verkocht toen de nieuwe A3 op de markt kwam. Goede vriend van mij rijdt een nieuwe Audi A6 Avant en dat is echt een flinke slee met volop opties. Gelukkig woont hij in België en scheelt dat nogal tegenover onze nederlandse prijzen.

Met de A1 er straks bij en mijn A3 kan ik tenminste wat doen tegen het BMW geweld in onze familie. Zusje met een 118i en zwager met een nieuwe 328i.... tja dat laat ik als Audi rijder natuurlijk niet gebeuren. De enige die nu nog partij moet kiezen is mijn vader met zijn burgerlijke VW Passat  ;D  :devil:


Raymond187

Alsof audi tegen BMW opkan .....   :devil:


hehehe

Passas CC is ook een mooi wagentje.

LuPo

Wat is het voordeel van de SR7008 t.o.v. de SR7007? Die laatste is nu namelijk heel leuk geprijsd!