Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

Vandaag lekker boven in de rukbunker gezeten. Het klinkt er heerlijk. Van alles voorbij gekomen: Alweer Fred, David Holmes, Jeff Buckley, 12 inch uit de jaren 80 en begin 90 en de release rader van Spotify. Waar een mooie van Damien Rice en Native Soul in staat.

Nu klinkt hallelujah...mooiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Door met erg goede albums:

Sonic Youth - Goo

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: chansig op november 13, 2022, 08:48:55
Weer een gezellige avond gehad met leuke mensen. Dof...het blijft me verbazen hoe je het voor elkaar krijgt ons te verdragen.



Ik heb me goed vermaakt :) Leuk dat je de moeite nam om deze kant op te komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: chansig op november 13, 2022, 08:48:55


Maar heel even muziek geluisterd. De set/ruimte is 1 van de mooiste sets/ruimtes welke ik heb gezien en gehoord. Er is goed over nagedacht en dat is goed te zien en te horen. Wat je dan hoort ? Een uitgebalanceerde set die ik qua weergave erg op die van mij vindt lijken. De laagweergave is indrukwekkend goed, mooie spreiding qua beeld en blablablabla. We kennen het wel. Over een goede weergave is eigenlijk erg weinig te zeggen.

(..)

Mooie weergave is volgens mij niet heel erg moeilijk te krijgen.


Het is anders best even werk geweest :) Maar ben heel tevreden. Interessant dat je zoveel overeenkomsten hoorde. Jouw zolder is veel gedempter. Je zou verwachten.. Enfin, verschillen zullen er zijn, maar in de basis meer overeenkomsten, dat lijkt me ook wel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

#11354
https://www.youtube.com/watch?v=g-JWNggMB58&ab_channel=KEXP

Zow...ws een toppertje in de maak voor mij. Ik denk een album voor in de top 10 van 2022 ware het niet dat het album uit 2021 komt.

Gisteren dus live gezien en dat klonk erg strak. Nu op de set. Kan niet heel hard want mijn vrouw is even een tukkie aan het doen.

Klinkt erg fijn. Helaas haal ik, volgens velen, nog steeds niet alle potentie uit de muziek. Want geen fatsoenlijke bron en bagger kabbels. Speakers zijn ook qua prijs niet high end genoeg. De ruimte is nog net geen washok. Spreekt allemaal weinig tot de verbeelding.

Wat een zelfkastijding. Eens zien of ik 2023 hier wat aan kan gaan doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Misschien eens hulp vragen? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Goeie. Heb je nog tips wie mij het beste kan helpen ? Al dan niet van de regen in de drup.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

https://www.youtube.com/watch?v=c0-hvjV2A5Y&ab_channel=BoilerRoom

Even iets heel anders. Ook zo erg goed goed. Alweer. Fred.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Citaat van: chansig op december  4, 2022, 11:38:30
Goeie. Heb je nog tips wie mij het beste kan helpen ? Al dan niet van de regen in de drup.

Gr. Hans

Ik denk dat Joris een prima optie is. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

#11359
 :D

https://www.youtube.com/watch?v=bk6Xst6euQk&ab_channel=BoilerRoom

Die Boilerroom sessies zijn erg fijn om te beluisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op december  4, 2022, 12:38:21
:D

https://www.youtube.com/watch?v=bk6Xst6euQk&ab_channel=BoilerRoom

Die Boilerroom sessies zijn erg fijn om te beluisteren.

Gr. Hans

Cool spul inderdaad!
Kijk muziek...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

En via Youtube klinkt het niet eens slecht...eerlijk gezegd best wel goed. Dus er wordt ook wel aandacht besteed aan die video's heb ik het idee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11362
Paar jaar terug ook live gezien. Ietwat kort concert maar erg de moeite waard.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Afgelopen week wat na lopen denken en van gedachten gewisseld (met anderen die hier niet meer posten) over near field subs (opnieuw), double array subs, multi subs (opnieuw). Tot de conclusie gekomen dat het wel goed is.

Mogelijk dat we ergens volgend jaar nog wel wat gaan proberen tijdens een gezellig samenkomen. Maar voor nu blijft het zoals het is. Er is ook weinig te mopperen. De drang om wat te veranderen is er schijnbaar om de zoveel tijd wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Ik herken dit wel,ben uitermate tevreden over m'n huidige set,de oude Denon versterker (tov Nuprime ida16) van m'n broer,daar geniet ik nog dagelijks van,maar de drang blijft....
De Nuprime doet nu z'n werk beneden.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig



Het zou hier kunnen. Twee wanden tegenover elkaar. Maar het is wel een heel erg veel hoop gedoe.

Verwarming weghalen. Wandje maken is het minste werk. Aan de andere wand moet sowieso dan nog wat gebeuren omdat er nu een kast inzit.

Dus dan word ik al moe bij de gedachte. Tijdens het samenzijn gaan we mogelijk wat doen met het near field gebeuren. Wat met cardiode subs dan ook weer anders schijnt te werken dan met "normale" subs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Storytelling
"Precies omwille van ons uitgebreide aanbod in alle prijsklassen, kunnen we bij onze kabels een verhaal vertellen", pikt Jules Withagen van AudioQuest in. "Als je bij voorbeeld kun vertellen dat ze richtingsgevoelig zijn, trek je de klant direct mee in het verhaal en is de kabel al voor de helft verkocht. Dat straalt ook een bepaalde kennis van de verkoper uit en zijn passie voor het product".


Bron: Hifi.nl

Je kan bv ook vertellen dat de pijltjes wel die kant opwijzen, maar dat dit is om de stroom in verwarring te brengen. Want stroom welke in verwarring is zorgt voor een beter geluid. Dan is de kabel al voor 75% verkocht. Want de kennis om dit uit te leggen vanuit de huidige stand van zaken in de techniek, is er niet. Dat maakt het juist zo geloofwaardig. Er is meer tussen hemel en aarde namelijk. Dat is wat de klant ook weet en snapt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op december 18, 2022, 11:52:23
Storytelling
"Precies omwille van ons uitgebreide aanbod in alle prijsklassen, kunnen we bij onze kabels een verhaal vertellen", pikt Jules Withagen van AudioQuest in. "Als je bij voorbeeld kun vertellen dat ze richtingsgevoelig zijn, trek je de klant direct mee in het verhaal en is de kabel al voor de helft verkocht. Dat straalt ook een bepaalde kennis van de verkoper uit en zijn passie voor het product".


Bron: Hifi.nl

Je kan bv ook vertellen dat de pijltjes wel die kant opwijzen, maar dat dit is om de stroom in verwarring te brengen. Want stroom welke in verwarring is zorgt voor een beter geluid. Dan is de kabel al voor 75% verkocht. Want de kennis om dit uit te leggen vanuit de huidige stand van zaken in de techniek, is er niet. Dat maakt het juist zo geloofwaardig. Er is meer tussen hemel en aarde namelijk. Dat is wat de klant ook weet en snapt.

Gr. Hans

Ik denk niet dat je dan een technisch onderlegde klant moet treffen  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Als het een beetje meezit maakt die of zijn eigen kabels of koopt gewoon normaal geprijsd goed spul zonder storytelling.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Citaat van: Hannibal_ op december 18, 2022, 12:03:33
Ik denk niet dat je dan een technisch onderlegde klant moet treffen  ;D
Is ook vaak niet diegene die gaat blijven luisteren terwijl je een verhaaltje verteld  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mmuetst

Ach sommige verhaaltjes zijn zo sterk dat ik de humor er wel van in zie... :D
Gewoon blijven lachen (is ook nog gezond).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Markus2

Citaat van: chansig op december 18, 2022, 11:52:23
Storytelling
"Precies omwille van ons uitgebreide aanbod in alle prijsklassen, kunnen we bij onze kabels een verhaal vertellen", pikt Jules Withagen van AudioQuest in. "Als je bij voorbeeld kun vertellen dat ze richtingsgevoelig zijn, trek je de klant direct mee in het verhaal en is de kabel al voor de helft verkocht. Dat straalt ook een bepaalde kennis van de verkoper uit en zijn passie voor het product".


Bron: Hifi.nl

Je kan bv ook vertellen dat de pijltjes wel die kant opwijzen, maar dat dit is om de stroom in verwarring te brengen. Want stroom welke in verwarring is zorgt voor een beter geluid. Dan is de kabel al voor 75% verkocht. Want de kennis om dit uit te leggen vanuit de huidige stand van zaken in de techniek, is er niet. Dat maakt het juist zo geloofwaardig. Er is meer tussen hemel en aarde namelijk. Dat is wat de klant ook weet en snapt.

Gr. Hans

Een optimum is natuurlijk dat in en output zijde naar elkaar toewijzen. Gewoon om de rasechte audiofiel nog meer in vertwijfeling te brengen.  :D

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: chansig op december 18, 2022, 09:48:29
Afgelopen week wat na lopen denken en van gedachten gewisseld (met anderen die hier niet meer posten) over near field subs (opnieuw), double array subs, multi subs (opnieuw). Tot de conclusie gekomen dat het wel goed is.

Mogelijk dat we ergens volgend jaar nog wel wat gaan proberen tijdens een gezellig samenkomen. Maar voor nu blijft het zoals het is. Er is ook weinig te mopperen. De drang om wat te veranderen is er schijnbaar om de zoveel tijd wel.

Gr. Hans

Die drang blijft zich van mij ook meester maken. Klote hobby.

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Mijn insteek is een lekker moppie muziek...of deze de werkelijkheid benadert zal me eerlijk gezegd een worst zijn. Zoals ik al schreef kwam deze op mijn pad en soms koop ik dan iets...zonder per definitie iets te willen veranderen aan mijn geluid...

Was getekend Chansig 15-09-2008

Wat een wijsheid.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Yep. Tenminste, zo zie ik het wel een beetje. Ik heb tenminste nog een Plan.

Deze is ook leuk...13-02-2010.

Van wie is deze uitspraak ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.