JeroenGRT’s setje

Gestart door JeroenGRT, december 31, 2009, 18:34:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGRT

Ik ken alleen de 9200 geïntegreerde versterker, destijds beluisterd bij peerless monster....erg mooi!
Denk dat die Plinius mij wel eens beter zou kunnen bevallen dan de belles vv. Ach misschien moet ik maar eens gaan luisteren.

André je moet voor de gein eens een sb touch vergelijken met de sonos...echt zoveel mooier!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

ik heb het nu via een dune hd max lopen,klinkt ook zoveel beter als de sonos.....
helaasmoet je altijd de tv aan hebben met de dune,amders had ie mogen blijven.

nu gaat het toch maar een ht-pc worden.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Ik heb enige tijd geleden bij Karel de plinius tov de belles gehoord, vooral in de middentonen is hij anders, wat voller, dynamischer. Ik denk/weet wel zeker dat je dat geluid mooi vind, wel kan het soms druk worden dus goed luisteren of het wat voor je is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op september 11, 2012, 08:34:04
Ik heb enige tijd geleden bij Karel de plinius tov de belles gehoord, vooral in de middentonen is hij anders, wat voller, dynamischer. Ik denk/weet wel zeker dat je dat geluid mooi vind, wel kan het soms druk worden dus goed luisteren of het wat voor je is.

Voor wat luisteren bij W&W waard is toch?

Ik lees namelijk her en der dat de akoestiek bij W&W nou niet echt euh... goed is.

frank2

klopt, deze is niet optimaal, maar je kent je app erg goed en als je dan hetzelfde daar neerzet heb je zeker een goede indicatie
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op september 11, 2012, 08:40:46
klopt, deze is niet optimaal, maar je kent je app erg goed en als je dan hetzelfde daar neerzet heb je zeker een goede indicatie

Mijn ervaring is anders.

Ik heb versterkers gehad die hier thuis niet super klonken en in een andere akoestiek de sterren van de hemel speelden. Overigens ook met andere luidsprekers, maar bij W&W zal je ook hebben geluisterd naar andere LS's dan je Usher's.

JeroenGRT

Citaat van: frank2 op september 11, 2012, 08:34:04
Ik heb enige tijd geleden bij Karel de plinius tov de belles gehoord, vooral in de middentonen is hij anders, wat voller, dynamischer. Ik denk/weet wel zeker dat je dat geluid mooi vind, wel kan het soms druk worden dus goed luisteren of het wat voor je is.

Dat is wel waar ik naar op zoek ben, omdat het nu net iets te rustig klinkt. Het beste kan ik de Plinius dan ook thuis beluisteren, vind het wel jammer dat het apparaat iets beschadigd is. Is met een stift iets bijgewerkt aan de voorkant...erg jammer.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

S@m

#632
Citaat van: JeroenGRT op september 11, 2012, 12:16:23
Het beste kan ik de Plinius dan ook thuis beluisteren


Dat lijkt me sowieso verstandig om een eventuele miskoop door mismatch te voorkomen...

frank2

Citaat van: JeroenGRT op september 11, 2012, 12:16:23
Dat is wel waar ik naar op zoek ben, omdat het nu net iets te rustig klinkt. Het beste kan ik de Plinius dan ook thuis beluisteren, vind het wel jammer dat het apparaat iets beschadigd is. Is met een stift iets bijgewerkt aan de voorkant...erg jammer.

De plinius anniversary bij karel is vlgs mij niet beschadigd. (is wel uitgeleend, ben er vandaag geweest)
De 9100 is al verkocht, die werd net ingepakt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

#635
Mooi ding, maar is de Belles niet beter? (geluidstechnisch)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JeroenGRT

Geen idee, ik heb deze Plinius M8 nog niet beluisterd. Hij zal zeker anders klinken dan de Belles...en misschien bevalt me dat net wel iets beter. Ik zoek net een wat voller middengebied, wat dynamiekrijker...iets minder rustig. Als de Plinius M8 enigzins klinkt zoals de geintegreerde 9200 dan zou de Plinius wel eens wat voor mij kunnen zijn...

De Plinius Hautonga Anniversary is volgens mij in de basis gelijk aan de Plinius 9200...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

1198

Plinius maakt mooi spul met een zeer robuust voorkomen. Kan me nog herinneren dat ik bij het vasthouden van de afstandsbediening van de Plinius CD-speler die ik bij W&W heb gehoord nog dacht van "pfff, mooi stukkie slaghout".   :blink:

Maar je hebt toch de Audiolab M-dac al, als voorversterker Jeroen?? Waarom nu zo snel alweer wat anders?
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Streamz

Citaat van: JeroenGRT op september 11, 2012, 19:40:28
Geen idee, ik heb deze Plinius M8 nog niet beluisterd. Hij zal zeker anders klinken dan de Belles...en misschien bevalt me dat net wel iets beter. Ik zoek net een wat voller middengebied, wat dynamiekrijker...iets minder rustig.

Al eens Audio Research beluisterd?

dre73

ook wel iets ingetogen in het hoog.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Citaat van: JeroenGRT op september 11, 2012, 19:40:28
Ik zoek net een wat voller middengebied, wat dynamiekrijker...iets minder rustig.

Dan zou ik zeker een buizenvoorversterker in je zoektocht meenemen dus bv Audio Research is zo gek nog niet. Een buizenvoorversterker met een solid state eindversterker is vaak erg mooi.

Op hifi.nl en MP in de rubriek 'buizenversterkers' staan een aantal erg mooie kandidaten.



dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m


dre73

volgens mij heb je `m wel eens beluisterd! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Is ook absoluut niets mis mee, klonk erg goed en met je huidige LS's zal het nog beter klinken denk ik.

Maarrrrrrrrrr, misschien klinkt het nóg mooier met een buizen(ARC)voorversterker, heb je dat al ooit geprobeerd?

chansig

Citaat van: S@m op september 11, 2012, 08:54:42
Mijn ervaring is anders.

Ik heb versterkers gehad die hier thuis niet super klonken en in een andere akoestiek de sterren van de hemel speelden. Overigens ook met andere luidsprekers, maar bij W&W zal je ook hebben geluisterd naar andere LS's dan je Usher's.

Een versterker die in de ene ruimte niet super klinkt en in een andere de sterren van de hemel speelde..... :crazy: :crazy:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Citaat van: S@m op september 11, 2012, 20:57:50
Is ook absoluut niets mis mee, klonk erg goed en met je huidige LS's zal het nog beter klinken denk ik.

Maarrrrrrrrrr, misschien klinkt het nóg mooier met een buizen(ARC)voorversterker, heb je dat al ooit geprobeerd?

en komt een pass labs aan,eens kijken wat die kan. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MarkD

Mijn oude VTL TL 2.5 vond ik het bij jou destijds mooi doen. Misschien niet zo verfijnd, maar het maakte wel muziek. De Belles vond ik niet bijzonder (zwak uitgedrukt). Maar goed er zijn wel een paar kleine wijzingen geweest, zoals een andere DAC en een ander huis... En de laatste wordt binnenkort geupgrade. ;) Misschien verstandig om dat eerst eens af te wachten?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

Citaat van: 1198 op september 11, 2012, 19:46:42
Plinius maakt mooi spul met een zeer robuust voorkomen. Kan me nog herinneren dat ik bij het vasthouden van de afstandsbediening van de Plinius CD-speler die ik bij W&W heb gehoord nog dacht van "pfff, mooi stukkie slaghout".   :blink:

Maar je hebt toch de Audiolab M-dac al, als voorversterker Jeroen?? Waarom nu zo snel alweer wat anders?

Ik heb de Audiolab M-dac, maar deze gebruik ik nu niet als voorversterker. Wel geprobeerd...en dat klinkt ook erg goed...maar een aparte voorversterker klinkt toch net wat mooier/grootser. Ook speelt het net wat makkelijker als je het volume opschroeft :) . Overigens bevalt de M-dac als dac heel erg goed!

De Belles VT-01 is ook een buizenvoorversterker, ik heb al wel wat andere voorversterkers beluisterd o.a. van Audio Research, waarvan ik de ene erg mooi vond en de ander iets minder. Maar als er eens een LS16 of vergelijkbare voorbij komt dan wil ik hem wel eens gaan beluisteren :) . Mijn neef zijn VTL 2.5 deed het inderdaad ook erg mooi, maar de Belles is toch een stuk stiller waarbij je veel minder achtergrond geruis hoord...en klinkt wat verfijnder...tenminste wat ik me er nog van kan herinneren :)

Zo heb ik ook ooit eens een Aitos 301 beluisterd op mijn speakers, dat vond ik toen ook erg mooi! (helaas geen remote)
Ach en zo zijn er nog zoveel mooie voorversterkers te koop  ;) . Inderdaad het beste is wachten aangezien ik straks een heel andere akoestiek ga krijgen...maar soms wil je weer eens wat anders proberen  :D . Zolang het allemaal maar een beetje te betalen blijft...

En toch zit ik ook nog te twijfelen of ik niet eerst eens andere buizen moet proberen in de Belles....dat kost natuurlijk ook niet de wereld...de buizen die erin zitten zijn getest en zijn zeker goed...maar misschien moet ik eens een andere type buis proberen om er wat meer levendigheid in te krijgen bijv. Genalex Gold Lion 12au7 of PSVANE 12au7. Of NOS buizen GE 5814 of RCA 5963 ...iemand ervaring daar mee?? Ik zoek dus een vervanger voor de 12au7 ecc82 ...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

S@m

Citaat van: dre73 op september 11, 2012, 21:06:41
en komt een pass labs aan,eens kijken wat die kan. ;)

Is een mooi merk en probeert een buis te benaderen, maar is geen buis... ;)

Citaat van: chansig op september 11, 2012, 21:00:02
Een versterker die in de ene ruimte niet super klinkt en in een andere de sterren van de hemel speelde..... :crazy: :crazy:

Gr Hans

Zo gek is dat niet hoor Hans, althans als je vindt dat er verschil is in klankkarakter tussen versterkers.

In een zwaar gedempte kamer kan een versterker met een pittig karakter goed klinken terwijl dezelfde versterker in een 'kale' kamer pijn doet aan je oren. En zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen...