Post hier je landschapsfoto's

Gestart door denoontje, augustus 20, 2009, 21:27:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

lestat1234

Mmmm, vond het landschap hier het beste passen!


Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

AbZ


skyfox

Heel cool!! En koel... Zeg maar gerust koud ;) Maar dat merk je vast niet als je intensief aan het ijsklimmen bent. Gave plaat!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

lestat1234

Citaat van: skyfox op juli 30, 2012, 21:46:07
Heel cool!! En koel... Zeg maar gerust koud ;) Maar dat merk je vast niet als je intensief aan het ijsklimmen bent. Gave plaat!

Nah, niets te merken van de kou.
Erg koel though :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Hootie

Mooie diepte bij de ijsklimmer vast gelegd. Bij deze een geheel ander landschap. Mijn eerste poging om de Maan eens goed vast te leggen. Helaas had ik geen volle en ronde Maan.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Erik

Wauw voor het eerst dat ik de maan zo scherp zie netjes, alleen hij lijkt verre van rond klopt dat?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Mooie plaat, wat voor lenzen heb je hiervoor gebruikt?

Zymotic

Citaat van: Erik op augustus  2, 2012, 00:37:17
Wauw voor het eerst dat ik de maan zo scherp zie netjes, alleen hij lijkt verre van rond klopt dat?

Hootie geeft ook aan in zijn post dat het geen volle maan was ;)

RonG

Citaat van: Rob Eric Blank op augustus  2, 2012, 08:05:19
Mooie plaat, wat voor lenzen heb je hiervoor gebruikt?

Wilde ik net ook vragen ;D

Kjelt

Citaat van: Hootie op augustus  2, 2012, 00:00:45
Mijn eerste poging om de Maan eens goed vast te leggen. Helaas had ik geen volle en ronde Maan.
Hoezo helaas, nu kun je juist mooi de kraters en rug landschap van de maan zien.  :thumbs-up:
Dat is juist het leuke van bv een maansverduistering dan zie je alles langzaam continu vorm krijgen.
Bij een volle maan heb je een saaie egale plaat zonder mooie kraters en dieptewerking dat is alleen leuk als cliche achtergrond van een "romantisch" landschap.

AbZ

Citaat van: Hootie op augustus  2, 2012, 00:00:45
Mooie diepte bij de ijsklimmer vast gelegd. Bij deze een geheel ander landschap. Mijn eerste poging om de Maan eens goed vast te leggen. Helaas had ik geen volle en ronde Maan.
Mooi!
Een van de laatste ongerepte vakantieplekjes  8)

Hootie

Dank voor de reacties.

Ik wist niet dat je bij volle maan de kraters niet zo goed zag. Mij stoort het feit dat hij niet geheel rond is.

Het was voor de eerste keer en ik heb dit op de volgende manier gedaan:
- Lens (Canon L 100-400) zonder converter
- Spotmeting
- Manuele stand
- AF focus en dit controleren in Liev View 10 maal
- Cruciaal is de timer (8 seconden)
- Het aanraken van body en indrukken ontspanknop zorgt voor een trilling (zeker om deze afstand te overbruggen) van 2 a 3 seconden
- Een foto (dus geen HDR)
- Croppen
- Je ziet meet de vergroting in Liev View de Maan echt voorbij draaien. Een te lange sluitertijd zorgt dus ook voor bewegingsonscherpte
- Tenslotte is het denk ik helpend dat dit in Zuid Sardinie is geknipt zonder omgevingslicht.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Kjelt

Als je kijkt naar astronomische fotografie dan wordt dit meestal gedaan met telescopen op een azimuthale of equatoriale opstelling met (computergestuurde)volgmotor(en) , zeker voor langere belichtingstijden ontkom je daar niet aan. Voor sommige sterrenstelsels moet je nl. uren belichten  ;)
28 jaar geleden wat mee geexperimenteerd met mijn telescoop en een goedkope volgmotor, best lastig zonder computer. Deze hieronder is wat de (semi-)pro's gebruiken, je hebt al veel kleinere telescopen en tegenwoordig hang je er geen DSR aan maar direct een CCD camera ;)

Starred

#439
Gisteravond zag ik dat de maan redelijk vol was en ook heel snel even een eerste poging gewaagd. Volgende keer probeer ik iets meer de tijd te nemen


RonG

Gaaf,

Maar ja, je moet er wel het materiaal voor hebben :)

Kjelt

Citaat van: Starred op augustus  3, 2012, 08:01:31
Gisteravond zag ik dat de maan redelijk vol was
Gisteren was inderdaad volle maan , aan je foto te zien was je net te laat, bij een 100% volle maan is de rechtercircel van de maan net zo glad als de linker circel. Leuk he zo'n voorwerp dat lijkt stil te staan maar toch beweegt  :D

Hootie

Erg mooi gedaan Starred. Compliment.
Nu ben ik natuurlijk ook nieuwsgierig naar de Exif gegevens. Hoeveel mm etc.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Starred

Camera: Olympus E-M5
Lens: 300 mm
Exposure: Auto exposure, Shutter priority AE, 1/800 sec, f/5.6, ISO 250
Date: August 2, 2012   11:36:03PM

R

Grappig, heb dezelfde foto, zal hem straks eens posten! Hij stond er mooi bij, maar ik was net ook iets te laat.

Kjelt

Citaat van: R op augustus  3, 2012, 13:21:31
Grappig, heb dezelfde foto, zal hem straks eens posten! Hij stond er mooi bij, maar ik was net ook iets te laat.
Kan ook bijna niet anders want anders had je erg vroeg op of heel erg laat er in gemoeten:
Citaat2 augustus 2012 Volle Maan (05.27 uur). 

Starred

Citaat van: R op augustus  3, 2012, 13:21:31
Grappig, heb dezelfde foto, zal hem straks eens posten! Hij stond er mooi bij, maar ik was net ook iets te laat.

Waar blijft ie? Het is inmiddels al bijna weer volle maan  ;)

W

In Italie:

Kjelt

Citaat van: W op augustus 15, 2012, 13:55:10
In Italie:
wow bijna niet te geloven hoe mooi. Veel aan geshopped of was het echt zo?

W

Citaat van: Kjelt op augustus 15, 2012, 15:13:36
wow bijna niet te geloven hoe mooi. Veel aan geshopped of was het echt zo?

De eerste is genomen met een sluitertijd van 30 sec. Daardoor wordt het water mooi egaal, hoewel het in het echie inderdaad al bijna een spiegel was! Gewoon een fantastische plek in de buurt van het Como meer

De tweede is een HDR, hierin zijn de kleuren redelijk veel aangezet wat niet iedereen even mooi zal vinden (iets té misschien) maargoed, dit is wel ongeveer wat je ziet.