Mini Meeting + Amp Shootout @ Blue-Eyes

Gestart door Scarp, november 4, 2003, 21:39:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

Scarp

ff hier verder voordat het vincent topic verknalt wordt ...

Dus het plan is 23 november bij blue-eyes een mini meeting en een shoot-out (achtig) te doen.

Aanwezigen zouden zijn:
blue-eyes, martin_m (en pantera), garmt, patrick en ik.
(zit zo wel vol vermoed ik :))

Amps:
Chord (garmt)
Vincent mono blokken (blue-eyes)
Parasound Halo A51 (scarp)
Krell KSA50 mkII (martin/pantera)

Bron:
Rotel RCD991 AE

Pre/pro:
Rotel RSP1066 (blue-eyes)
Tag Mclaren AV32 (martin/pantera)

Speakers JBL Tik10

Uiteraard komt er in dit topic dan een verslagje van de bevindingen :)


garmtz

Wortd leuk! 8)

Scarp, laten we inderdaad om de door jou genoemde redenen in het andere topic de demo van mijn Chord bij jou maar uitstellen tot volgend jaar.

blue-eyes

Perfect zo, alles WORDT geregeld ;D

De 23ste is goed. Vanaf zondagmiddag een uur of 2 (?) ben ik in staat mensen te ontvangen ;) .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Garmt, dat lijkt me zeker verstandig om daarmee te wachten. Moet eerst weer een goede pre/pro hebben en goede interlinks :)

Blue-eyes, je moet wel een beetje ruimte vrijmaken voor de amps.

Martin_M

En weer wordt onze Krell KSA50 mkII vergeten ;D.
Het mag dan een oud bakkie zijn met z'n 10 jaar en maar 2 x 50 Wattjes aan boord hebben maar ik vind het toch interessant om 'm eens tussen het moderne(re) geweld te vergelijken. De KSA300s kan ik helaas niet meenemen omdat Blue's meterkast dat niet trekt >:(

@Blue:
Ik had eens met je afgesproken om de TAG pre mee te nemen. Zal ik dat nog steeds doen of daarvoor eens eens een andere keer voor terugkomen? Kan best want we wonen aardig dicht bij elkaar.
Ach, ik neem 'm gewoon mee, dan zien we wel of we eraan toe komen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

@iedereen die een stuk hardware meeneemt:

Even een tip voor als je dat nog niet gedaan hebt. Zouden jullie bij de netsnoeraansluiting kunnen aangeven hoe de polariteit moet. Zelf heb ik dit bij alle apparatuur met een stipje nagellak gedaan (afgekeken van Ron Kemp ;D).

Best kans dat je hier niet aan denkt en klinkt de Amp bij Blue ineens heel anders door die reden.

Martin (die er zin in heeft (deze meeting dan......))
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Citaat van: Martin_M op november  5, 2003, 10:43:37
Even een tip voor als je dat nog niet gedaan hebt. Zouden jullie bij de netsnoeraansluiting kunnen aangeven hoe de polariteit moet. Zelf heb ik dit bij alle apparatuur met een stipje nagellak gedaan (afgekeken van Ron Kemp ;D).

Goeie tip!

Scarp

Martin, 'k heb begin post aangepast :)

Maaruh ... ik heb niets om de polariteit mee te meten. Misschien dat iemand een multimeter of iets dergelijks kan meenemen zodat ik het gelijk kan meten. Hopelijk heb ik ook een betere netsnoer morgen, dus die kan ook mee. (de plus van m'n stopcontact kan ik trouwens nog wel meten met een spanningzoeker :)).

Martin_M

Bedankt voor het aanpassen Scarp ;)

Als Blue een geaarde wandkontaktdoos heeft kan ik wel wat spullen meenemen om gelijk de goede polariteit te bepalen.

Verder heb ik toch altijd een tas met overige spullen (netsnoeren, interlinks e.d.) bij me. We hebben ooit eens door gebrek aan één snoertje iets niet kunnen horen, daar leer je van ::)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Citaat van: Scarp op november  5, 2003, 11:04:36
Maaruh ... ik heb niets om de polariteit mee te meten. Misschien dat iemand een multimeter of iets dergelijks kan meenemen zodat ik het gelijk kan meten. Hopelijk heb ik ook een betere netsnoer morgen, dus die kan ook mee. (de plus van m'n stopcontact kan ik trouwens nog wel meten met een spanningzoeker :)).

Gewoon gaan luisteren. Meestal is het zeer makkelijk hoorbaar. En als het niet hoorbaar is, why bother? :)

Martin_M

Ik meet voor de zekerheid toch altijd.
Nadat Kemp langs was geweest (en ik eindelijk ge-aard kon) had ik alles even nagekeken.
De Krell KSA300s was volgens meting verkeerd aangesloten (en was dit al jaren zo waarschijnlijk) maar deze klonk ook beter zo. Na een twijfelperiode toch de eurostekker losgemaakt en andersom aangesloten.
Het heeft een tijdje (lees; weken) geduurd maar hij klinkt nu beter dan voorheen.
Dit is natuurlijk rottig te testen maar we hadden een aantal CD's om te vergelijken en hopen dat ons geheugen ons niet in de steek liet.

Het één en ander is natuurlijk ook persoonlijk. Bij eindversterkers wil het vershil in polariteit vaak in dieptebeeld zitten. Draai je de stekker om dan komt alles meer naar voren en lijkt het of je meer detail hebt (je hoort verschillende nuances beter). Daar kan je ook voor gaan.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Geaard stopcontact is al een poging voor gedaan om deze aan te leggen maar de dradentrekker kwam niet door de leiding heen :( . Dan maar een hele nieuwe leiding maken en trekken.

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb op de plek van de stereo geen randaarde. De keuken dacht ik wel, moeten we een verlengkabel trekken oid.

Scarp: ik zal de TV van het meubel afhalen.

Verder: wat zijn de speaker aansluitingen van al jullie amps? Ik gebruik zelf twee maal single wire (bi-wire) op de dubbele aansluitingen van de Vincent. Eventueel kan ik de single wire in een banana prutsen.

Eten: Voorkeuren, of dan beslissen? Chinees? Pizza? Drinken en hapjes heb ik wel in huis. Geef even de voorkeuren aan, geef aan wat je niet lust, wat je niet mag.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Geen randaarde lijkt me beter dan een verlengkabel vanaf de keuken (of Garmt moet z'n verlengkabel mee willen nemen ;D).

Aansluitingen op de KSA50:
1 x euroconnector
2 x RCA
2 x speakeraansluiting (spade / banana / stripped)

Eten:
Chinees of iets anders buitenlands (de Roti-shop is weg uit Lelystad hè?) lijkt ons wel ok, maar pizza lusten we ook wel.

Martin & Pantera
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Chinees of pizza is prima, ik heb geen voorkeur voor iets.

Qua speaker aansluitingen zit er single wire op de amp, dus twee losse stukken gaat niet. Ik kan eventueel wel m'n nordost blue heavens meenemen?

blue-eyes

ik kan net zo snel even beide kabels in een banana drukken.

Als je de foto's van de tiks kan herrinneren, is het vrij veel werk om de kabels van de TIKS te vervangen.

Overigens heb ik nog wel MIT T2 bi-wire liggen, deze past echter niet op mijn Vincents.

Maar als jij je kabels natijd wil testen, of tijdens de test geen probleem toch? ;)

Eten: komen we wel over uit denk ik!

Randaarde: dus gewoon zonder. Moet best kunnen. Ik zal zorgen voor vrije stopcontacten bij de stereo.

Ik zit er zelfs aan te denken het hele meubel daar weg te halen, zodat de amps naast elkaar kunnen staan. Is wat gemakkelijker met verwisselen. Mischien kunnen ze ook wel boven op de meubel.

Ik zal proberen of ik een betere stereo pre kan lenen bij een zaakje in de buurt. Mischien hebben ze wat staan. Hierdoor is de pre een mindere belemmering, als dat het al is. En overigens, is de pre van Martin en P. ook te gebruiken natuurlijk. Maar wellicht is er een Bryston of top Vincent te ritselen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#15
Citaat van: blue-eyes op november  5, 2003, 21:47:56
Ik zit er zelfs aan te denken het hele meubel daar weg te halen, zodat de amps naast elkaar kunnen staan. Is wat gemakkelijker met verwisselen. Mischien kunnen ze ook wel boven op de meubel.
Staat ook leuk voor de foto. Ik neem i.i.g. m'n toestel (Canon G3) wel mee.

Citaat
Ik zal proberen of ik een betere stereo pre kan lenen bij een zaakje in de buurt. Mischien hebben ze wat staan. Hierdoor is de pre een mindere belemmering, als dat het al is. En overigens, is de pre van Martin en P. ook te gebruiken natuurlijk. Maar wellicht is er een Bryston of top Vincent te ritselen.
Kijk maar. De TAG gaat mee en ik moet zeggen dat 'ie als pre echt lekker meekomt. Voor gewoon stereo hoeft er ook niets extra's ingesteld te worden.
Ik heb ook nog steeds een TAG DVD-transport in bestelling (om te lenen). Ik hoop echt dat ik die mee kan nemen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Blue-eyes, als de de tv van de kast haalt kunnen de amps er dan niet bovenop staan? Anders gewoon ervoor op de grond. Tafel weg, bank naar achter :)

Qua pre-amp lijkt me de tag prima.

Sullivan

Hoi jongens,

Ik ben erg benieuwd! Ik hoop hier een leuk verslag te lezen met natuurlijk veel foto's.

mvg,
Frank

patrick_vdb

Hi,

Een TAg lijkt mij ook prima, wellicht kan ik nog een Parasound AVC1800 meenemen maar dat is nog niet zeker (of nodig).

Enne, de bank blijft staan waar íe staat, ik neem aan de luisterpositie tov de speakerplaatsing zorgvuldig is gekozen dus zomaar verschuiven zal de staging van het geluid behoorlijk gaan aantasten ;)

Mvrgr

Patrick

Point7

Dat gaat daar een plezante dag worden.....kabeltje erin...kabeltje eruit...ja zo gaat die goed....ja zo gaat die goed.... ;D

Ik ben wel jaloers dat jullie kunnen genieten van al dat lekkers (ik bedoel niet het eten) :P

Hopelijk komt er een uitgebreid verslag + foto's.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

blue-eyes

Scarp: Daar zit ik wel aan te denken, TV eraf en amps erop. Tafel aan de kant en luisteren maar!

De TAG als pre gebruiken is wellicht de beste oplossing. Ik zal iig beide speaker kabels even in een banana proppen, is dat ook simpel aan te passen.

@Patrick: je zou het wel denken dat alles goed gekozen is, maar er loopt ook nog een vrouw hier rond ;) . Ik heb ooit eens vertelt over mijn bas problemen hier in huis (als je staat een bas, als je zit niets), dat is gedeeltelijk opgelost door de speaker heeeeeel ver van de muur te plaatsen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat nu jullie komst mijn setje veel, maar dan ook veeeeeeeeeeel beter gaat klinken ;D ;D .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

@Martin: ik heb hier ook een camera (Sony DSC-P50), die gaan we ook goed gebruiken!

@iedereen: Dus verslagen met veel foto's komen er zeker ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Blue'tje ... stuur vantevoren trouwens nog je adres ... is wel zo handig :)
Hopelijk kent m'n navigatie systeem je huis ... vandaag stuurde hij bijna me het water in in het centrum van Dordrecht.

Ik neem voor de zekerheid ook maar een camera mee en waarschijnlijk wel de blue heavens, zie wel of we eraan toekomen.

Misschien ook wel handig als iedereen 1 of 2 cd'tjes meeneemt met z'n/haar referentie muziek.

blue-eyes

Uiteraard stuur ik mijn adres op tijd naar jullie ;)

Je was laatst nog bij me, zo'n slecht geheugen Scarp?

Dordrecht, tja...... Alles beter dan Eindhoven moet je maar denken ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Heel slecht geheugen en toen reed ik gewoon achter iemand die z'n haar in de war reed in z'n cabrio :)

Tja... naar dordrecht ... de dealer zit daar, verder wil ik er niet al te vaak komen ... alles beter dan die fake steden in de flevopolder (met name lelystad :P) :)