Zappiti out of business…🤬

Gestart door Teejoo, oktober 2, 2023, 22:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

Zie oa hieronder.

Wel balen. Het gaat me juist om de videowall. Zou ze sieren als ze de software opensourcen zodat je de server software lokaal kunt draaien en kunt aanpassen. Ben benieuwd naar alle info de komende dagen..


jaco

Way overpriced boxes schuiven en dan stoppen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PascalP

Las dit op AVforums...
Wie weet? Hoop voor de gebruikers dat alle functionaliteiten 'bruikbaar' blijven.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marco66

Dat is niet fijn, hopelijk werkt de nieuwe oplossing.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

J.A.F._Doorhof

Overpriced is een aanname.
heb dat zelf nooit zo gevoeld, de speler was stukken beter dan de concurrentie en relatief maar een klein beetje duurder.

Software was/is fantastisch, en alleen dat is me dat extra bedrag al waard.
Maar ook de speler zelf was/is veel stabieler met betere beeld en geluidskwaliteit.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#5
€799, €1299,€ 2699is toch wel genoeg.
Maar dat is van de NL importeur.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Sommige mensen vinden dat duur voor een speler en trekken daarna lachend een creditcard voor een kabel van 1000,00 of een zekering van 250,00 :D
van de speler heb ik direct verschillen gezien en gehoord, en het bedieningsgemak alleen was me al wat waard :D


Duur is heel erg persoonlijk.
De 1299,00 versie vond ik voor mezelf ook te duur.
Maar 799,00 voor een echt goede complete media speler met het gemak zoals de subs direct downloaden, dat heb ik er 100% voor over :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Citaat van: jaco op oktober  3, 2023, 09:55:03€799, €1299,€ 2699is toch wel genoeg.
Maar dat is van de NL importeur.
Min de BTW, min de importeur en dealer marges.
Kosten van software ontwikkelaars, pand, belastingen, servicekosten, licenties, beurskosten etc.

Het lijkt allemaal mooi, maar het valt niet mee om een paar euro over te houden als ondernemer.

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  3, 2023, 10:00:47Sommige mensen vinden dat duur voor een speler en trekken daarna lachend een creditcard voor een kabel van 1000,00 of een zekering van 250,00 :D
van de speler heb ik direct verschillen gezien en gehoord, en het bedieningsgemak alleen was me al wat waard :D


Duur is heel erg persoonlijk.
De 1299,00 versie vond ik voor mezelf ook te duur.
Maar 799,00 voor een echt goede complete media speler met het gemak zoals de subs direct downloaden, dat heb ik er 100% voor over :D


Daar kan ik nog inkomen. Helaas dan maar als de software kant door een rechter verboden wordt. Zal wel inbreuk maken op wat rechten.
De dune mocht ook vast niet meer omdat ze de bluray licentie misbruikten, en de rechthebbende hebben die fout niet weer gemaakt denk ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wolfkampf

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  3, 2023, 10:00:47Sommige mensen vinden dat duur voor een speler en trekken daarna lachend een creditcard voor een kabel van 1000,00 of een zekering van 250,00 :D
van de speler heb ik direct verschillen gezien en gehoord, en het bedieningsgemak alleen was me al wat waard :D


Duur is heel erg persoonlijk.
De 1299,00 versie vond ik voor mezelf ook te duur.
Maar 799,00 voor een echt goede complete media speler met het gemak zoals de subs direct downloaden, dat heb ik er 100% voor over :D



Onlangs de Zidoo z9x pro aangeschaft.
Hier heb je keuze in downloaden van ondertiteling, veel beter dan de Zappiti.
En Oja geen stotter meer in beeld, waar jij af en toe ook last van had 🙂.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

J.A.F._Doorhof

Zal er eens naar kijken.
Doe tegenwoordig eigenlijk alles via streaming diensten en zolang de browser werkt bij de Zappiti blijft werken vind ik het voorlopig goed.

Mis dan wel de plaatjes etc. maar gebruik hem nog amper dus komen we wel overheen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bartvv

#11
Voor als iemand interesse heeft, ik heb nog een Zappiti Reference in voorraad, nieuw in dichte doos.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Teejoo

#12
Ik verwacht eigenlijk wel een betaalde nieuwe video app die de functionaliteit gaat overnemen. Als ze die verder optimaliseren is dat niet verkeerd.

Nog beter zou zijn als er mensen zijn die de firmware gaan aanpassen, incl server software.

RvD

CitaatThere's a proposed new app to install over the top with a subscription based service (annual charge circa £50) which won't be Zappiti branded which will be announced later this year.

Als dit eenmalig of per jaar is dat is me nog niet duidelijk.

Hopelijk wordt dat wat want vind de Zappiti toch de fijnste speler, nog nooit een bestand gehad wat niet werkte of vast liep. Zidoo UHD3000 ook getest en die viel tegen misschien is de nieuwe chipset beter nu in combinatie met hun software maar toen liep het voor mij niet soepel. Maar ik hoop toch de Zappiti te kunnen blijven gebruiken met een videowall.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

home@the movies

Hi iedereen,

Ik begrijp dat er wat onzekerheid is ontstaan na bovenstaand nieuws, maar geen paniek.
Er komt binnen zeer korte termijn een officieel bericht van het team waarin alles duidelijk zal worden uitgelegd.
We hebben de plechtige belofte gedaan om, voor dit nieuws door de Benelux distributeurs zal worden aangekondigd, hier verder niet over te communiceren.
Aangezien er uiteraard al volop gespeculeerd wordt toch al even dit.

Wat ik wel kan doen is jullie meegeven dat er een mooie oplossing in de maak is waarbij er relatief weinig zal veranderen voor de bestaande eindgebruikers.
Ik besef dat het wellicht een beetje flauw overkomt om iets en niets te zeggen, maar we hebben een zeer goede relatie met zowel Zappiti als de Distributeur, en dat willen we uiteraard ook zo houden.
Ik wou echter wel al even reageren omdat dit soort berichten anders weer heel snel een eigen leven gaat leiden, hou dus nog even vol en vertrouw erop dat een oplossing in de maak is die niemand in de kou zal zetten.
Gr
werner

papaleo

Citaat van: home@the movies op oktober  3, 2023, 23:56:13Hi iedereen,

Ik begrijp dat er wat onzekerheid is ontstaan na bovenstaand nieuws, maar geen paniek.
Er komt binnen zeer korte termijn een officieel bericht van het team waarin alles duidelijk zal worden uitgelegd.
We hebben de plechtige belofte gedaan om, voor dit nieuws door de Benelux distributeurs zal worden aangekondigd, hier verder niet over te communiceren.
Aangezien er uiteraard al volop gespeculeerd wordt toch al even dit.

Wat ik wel kan doen is jullie meegeven dat er een mooie oplossing in de maak is waarbij er relatief weinig zal veranderen voor de bestaande eindgebruikers.
Ik besef dat het wellicht een beetje flauw overkomt om iets en niets te zeggen, maar we hebben een zeer goede relatie met zowel Zappiti als de Distributeur, en dat willen we uiteraard ook zo houden.
Ik wou echter wel al even reageren omdat dit soort berichten anders weer heel snel een eigen leven gaat leiden, hou dus nog even vol en vertrouw erop dat een oplossing in de maak is die niemand in de kou zal zetten.
Gr
werner

Fingers crossed dan maar...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jazzy

Citaat van: RvD op oktober  3, 2023, 23:04:42Als dit eenmalig of per jaar is dat is me nog niet duidelijk.
Er staat annual, dus jaarlijks. ;)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

tmt

Persoonlijke tip:
Na een HTPC, dan jaren een popcorn hour C200 (uiteindelijk kapot gegaan) en dan tijdelijk een Apple TV (geen bitstream passtrough, bah), vorig jaar toch maar weer een HTPC gekocht (een NUC, dus klein en stil, maar van Gigabyte wegens hdmi 2.1).
Voordelen:
- je kan je mediacenter software kiezen (voorlopig draait er Kodi op)
- Streaming apps bestaan voor Windows
- ik gebruikt het ook om mijn calibratie software op te draaien:
      REW
      Dirac Live
Remotes bestaan ook, en met auto logon en auto start merk je niet eens dat het een PC is.

(persoonlijk voordeel: ik kan op mijn werk laptop niks installeren, dus heeft me een prive laptop aankoop uitgespaard om REW en Dirac te draaien)
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

RvD

Zappiti

En hier het vernieuwde Zappiti. De videowall lijkt een mix tussen Zidoo en het oude Zappiti. Nou we wachten af wat het gaat worden.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Lijkt eerder op hoe de Zappiti werkt en dan bedoel ik met name de videowall deze is ook bij dit merk niet lokaal opgeslagen maar werkt ook met een 'token' dus ook hier het risico dat wanneer ook dit merk failliet gaat je hier ook naar je videowall kan gaan fluiten...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

henkieboy

Citaat van: RvD op oktober 17, 2023, 17:18:56Zappiti

En hier het vernieuwde Zappiti. De videowall lijkt een mix tussen Zidoo en het oude Zappiti. Nou we wachten af wat het gaat worden.

Magic Pixel is er niet meer bij....jammmer   :o  :o  :o

RvD

Citaat van: henkieboy op oktober 17, 2023, 18:08:34Magic Pixel is er niet meer bij....jammmer   :o  :o  :o

Dat was bullshit marketing is eens uitgelegd door iemand die mediaspelers doet reviewen.

Citaat van: papaleo op oktober 17, 2023, 17:35:18Lijkt eerder op hoe de Zappiti werkt en dan bedoel ik met name de videowall deze is ook bij dit merk niet lokaal opgeslagen maar werkt ook met een 'token' dus ook hier het risico dat wanneer ook dit merk failliet gaat je hier ook naar je videowall kan gaan fluiten...

Er werken zelfs gewoon grotendeels dezelfde mensen dus het is gewoon Zappiti eigenlijk, zie het meer als een doorstart onder een andere naam.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Dit ziet er wel goed uit. Ben benieuwd hoe soepel dat gaat met grote collecties.

Marco66

#23
De speler zelf is ook niet veel anders denk ik zo te zien.
Wel jammer dat je waarschijnlijk dan jaarlijks moet gaan betalen voor een bibliotheekfunctie terwijl je al hoop geld voor de speler hebt betaald met deze functie aan boord.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

jaco

Citaat van: Marco66 op oktober 18, 2023, 18:59:56De speler zelf is ook niet veel anders denk ik zo te zien.
Wel jammer dat je waarschijnlijk dan jaarlijks moet gaan betalen voor een bibliotheekfunctie terwijl je al hoop geld voor de speler hebt betaald met deeze functie aan boord.
Je mag blijkbaar niet over de prijs klagen...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm