Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 20:50:11
Ik ben ook erg benieuwd.
Hoe lang is de kabel?
De HDMI tussen de receiver en de speler is 0.6m

Deze zijn 50cm (had je toen aangegeven). Dus als je met 60cm nog speling hebt dan moet dat lukken. Anders maak ik wel andere voor je.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 20:42:15
Ik denk dat Philip hier 1 van de weinige gelukkige is met een vrouw die er volgens mij net zoveel van houd als hij zelf.
hahaha, zou wel eens kunnen. Niet alleen houd ze van goede muziek en film, maar ze test elke verbetering mee :wub:

Mooi kabeltje heeft Roy weer in elkaar geknutseld :worship:

Wat je rears betreft, heb je een plattegrond of overzichtsfoto van je ruimte, waar je zitmeubels ook goed zichtbaar zijn?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 07:47:52
hahaha, zou wel eens kunnen. Niet alleen houd ze van goede muziek en film, maar ze test elke verbetering mee :wub:

Mooi kabeltje heeft Roy weer in elkaar geknutseld :worship:

Wat je rears betreft, heb je een plattegrond of overzichtsfoto van je ruimte, waar je zitmeubels ook goed zichtbaar zijn?

Dat is wel fijn als je dat zo met elkaar kan delen.

Ja idd mooie kabel. Ben erg benieuwd hoe hij in mijn set gaat klinken.

Nee heb geen plattegrond.
Ik zal er even eentje maken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Dit is een grove schets van hoe de plattegrond en de indeling is bij ons.



Het open vlak is de keuken. Die is 6m2 en de deur is eruit gehaald.
De woonkamer is 21m2. Ben vergeten het raam achter de bank erin te zetten.
Het raam is iets minder breed dan de bank.
Er hangt een rol gordijn voor het raam en er komen aan weerszijde waarschijnlijk nog gordijnen.
Verder ligt er een houten vloer en boven de stoel aan de rechterkant hangt een redelijk flink schilderij.
De verhoudingen op de afbeelding zullen niet helemaal kloppen daar ik niet de maten bij de hand had.
Maar dit geeft denk ik wel een goed genoeg idee.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Snel gemaakt!

Als het mogelijk is zou ik voor bi-/dipolen gaan en die aan weerszijden van het raam ophangen. Hoeft dan niet op een draaibare beugel, maar gewoon aan de muur.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 17:29:05
Snel gemaakt!

Als het mogelijk is zou ik voor bi-/dipolen gaan en die aan weerszijden van het raam ophangen. Hoeft dan niet op een draaibare beugel, maar gewoon aan de muur.

Ik had even wat tijd voor mezelf op et werk.

Maar de RXFX is dus waarschijnlijk de beste optie...
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 23, 2011, 20:56:47
Deze zijn 50cm (had je toen aangegeven). Dus als je met 60cm nog speling hebt dan moet dat lukken. Anders maak ik wel andere voor je.  ;)

Ze zijn vandaag door de bus gevallen hoorde ik net.
Ga ze gelijk uit proberen als ik thuis ben.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 25, 2011, 17:58:38
Ze zijn vandaag door de bus gevallen hoorde ik net.
Ga ze gelijk uit proberen als ik thuis ben.

Ik hoor het wel  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 25, 2011, 19:11:22
Ik hoor het wel  ;D

Ze hangen er tussen hoor en ze zijn lang zat.
Alleen nog niet getest. X-Factor is op tv  :blink:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Snel gemaakt! Waarmee? Mooie tekening namelijk!

Ik weet niet wat je met je surrounds zou moeten. Moeilijk!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 25, 2011, 20:39:08
Ze hangen er tussen hoor en ze zijn lang zat.
Alleen nog niet getest. X-Factor is op tv  :blink:

Tja, das belangrijker he!

Mooi dat de maat goed is, ik ben heel benieuwd!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Wazp

Citaat van: Etiennevh op februari 25, 2011, 23:07:10
Snel gemaakt! Waarmee? Mooie tekening namelijk!

Ik weet niet wat je met je surrounds zou moeten. Moeilijk!

Gokje, maar ik denk http://www.floorplanner.com

HTip

Ik heb inderdaad voor de RXFX gestemd vanwege de plaatsing. Hangt natuurlijk allemaal af van het afstraalgedrag van de RX1 en RX2 of die kunnen, maar ik denk dat je met een di-/bipool speaker flexibeler bent in je opstelling. Of je de speaker als dipool of bipool moet gebruiken, moet je proefondervindelijk vaststellen. Voor beide opties zijn voor- en tegenstanders.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Nu ik je floor plan zie zou idd ook voor de RX/FX gaan... je zit is bijna hetzelfde als mij, de RX/FX gaan je niet teleurstellen!

gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Citaat van: screw op februari 26, 2011, 10:19:38
Nu ik je floor plan zie zou idd ook voor de RX/FX gaan... je zit is bijna hetzelfde als mij, de RX/FX gaan je niet teleurstellen!

gr

George
Nu alleen nog stemmen, dan staat het 4-4 voor de RXFX ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: HTip op februari 26, 2011, 10:24:19
Nu alleen nog stemmen, dan staat het 4-4 voor de RXFX ;)

Scherp  ;) DONE!

Junior zat net te zagen in mijn oor dat hij een film wou kijken dus was ik vergeten.... 9en hem stuur ik zo naar d estad met zijn mam's dan kan ik lekker nog wat spelen beneden)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 25, 2011, 23:07:10
Snel gemaakt! Waarmee? Mooie tekening namelijk!

Ik weet niet wat je met je surrounds zou moeten. Moeilijk!

Thanks.

Citaat van: Wazp op februari 26, 2011, 03:46:51
Gokje, maar ik denk http://www.floorplanner.com

Idd via floorplanner gemaakt en een screenshot gemaakt met de snipping tool gemaakt.
Ik vind het ook nog steeds een moeilijke keuze.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 00:02:58
Tja, das belangrijker he!

Mooi dat de maat goed is, ik ben heel benieuwd!  ;)

Eerste indruk is goed.
Mooi open, helder en strak geluid.
Had de receiver eerst niet om pure direct staan en toen dacht echt van waar zit ik nou naar te luisteren.
Toen op pure direct en dat klonk zo lekker. De instrumenten waren duidelijk te horen.
De stemmen kwamen mooi en helder uit de verf en de bas klonk strak.
Vandaag nog wat verder testen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 26, 2011, 08:04:38
Ik heb inderdaad voor de RXFX gestemd vanwege de plaatsing. Hangt natuurlijk allemaal af van het afstraalgedrag van de RX1 en RX2 of die kunnen, maar ik denk dat je met een di-/bipool speaker flexibeler bent in je opstelling. Of je de speaker als dipool of bipool moet gebruiken, moet je proefondervindelijk vaststellen. Voor beide opties zijn voor- en tegenstanders.
Citaat van: screw op februari 26, 2011, 10:19:38
Nu ik je floor plan zie zou idd ook voor de RX/FX gaan... je zit is bijna hetzelfde als mij, de RX/FX gaan je niet teleurstellen!

gr

George

De RXFX lijkt idd de beste optie i.v.m. met opstel mogelijkheden.
Maar ben gewoon heel erg van de monitoren. En bijv. de RX1 ophangen en dan naar de bank richten is een mogelijkheid.
Maar ja, moeilijk moeilijk. Misschien uiteindelijk thuis ook een suit proberen wat beter klinkt.
De bank staat overigens niet helemaal tegen de muur aan omdat er nog een verwarming achter zit.
Dus op de juiste beugel kan een monitor speaker goed gericht worden.

Ik weet et niet  :wacko:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 26, 2011, 13:03:49
Eerste indruk is goed.
Mooi open, helder en strak geluid.
Had de receiver eerst niet om pure direct staan en toen dacht echt van waar zit ik nou naar te luisteren.
Toen op pure direct en dat klonk zo lekker. De instrumenten waren duidelijk te horen.
De stemmen kwamen mooi en helder uit de verf en de bas klonk strak.
Vandaag nog wat verder testen.

Dat is precies de ervaring die ik veel hoor, dus dat zit wel goed!

Voor het geld heb ik nog geen betere interlink gevonden!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Citaat van: Zefanja op februari 26, 2011, 13:08:11
De RXFX lijkt idd de beste optie i.v.m. met opstel mogelijkheden.
Maar ben gewoon heel erg van de monitoren. En bijv. de RX1 ophangen en dan naar de bank richten is een mogelijkheid.
Maar ja, moeilijk moeilijk. Misschien uiteindelijk thuis ook een suit proberen wat beter klinkt.
De bank staat overigens niet helemaal tegen de muur aan omdat er nog een verwarming achter zit.
Dus op de juiste beugel kan een monitor speaker goed gericht worden.

Ik weet et niet  :wacko:

Doe dit nu NIET! de bank moet echt dan minimaal 60 cm van de muur staan om een mooi geluids beeld te krijgen (was bij mij thuis ook het geval) echt geloof me ik heb dat thuis ook geprobeerd maar ging gewoon niet, als ik jouw was zou ik gewoon dezelfde test doen als ik toen heb gedaan, bij je dealer de situatie voorleggen en dan gewoon de RX/FX en de RX1 proberen.

Al ben ik er voor 99.99 % zeker van de de RX/FX de beste keus is in jouw setup.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zefanja

Citaat van: screw op februari 26, 2011, 15:47:11
Doe dit nu NIET! de bank moet echt dan minimaal 60 cm van de muur staan om een mooi geluids beeld te krijgen (was bij mij thuis ook het geval) echt geloof me ik heb dat thuis ook geprobeerd maar ging gewoon niet, als ik jouw was zou ik gewoon dezelfde test doen als ik toen heb gedaan, bij je dealer de situatie voorleggen en dan gewoon de RX/FX en de RX1 proberen.

Al ben ik er voor 99.99 % zeker van de de RX/FX de beste keus is in jouw setup.

Ok helder. Wel jammer want vind monitoren toch echt mooier maar de kwaliteit moet ook goed zijn.
En als ik mezelf tekort doe als ik monitoren neem is natuurlijk zonde.
Zie me zelf ook niet in afzienbare tijd een huis krijgen waar ik de mogelijkheid heb om een dergelijke opstelling te maken.

Maar je bent er dus echt van overtuigd dat de RX1 met een beugel op je te richten ook geen goede optie is?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Om monitors goed te laten werken moet je een hoek van 110 graden met de middenlijn kunnen maken. Daarnaast moeten de tweeters goed gericht worden. Die "problemen" heb je niet met di-/bipolen. Enige wat je nu nog rest is te gaan luisteren, want die RXFX kan misschien niet jouw smaak zijn en dan is de keuze simpel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 26, 2011, 19:20:23
Ok helder. Wel jammer want vind monitoren toch echt mooier maar de kwaliteit moet ook goed zijn.
En als ik mezelf tekort doe als ik monitoren neem is natuurlijk zonde.
Zie me zelf ook niet in afzienbare tijd een huis krijgen waar ik de mogelijkheid heb om een dergelijke opstelling te maken.

Maar je bent er dus echt van overtuigd dat de RX1 met een beugel op je te richten ook geen goede optie is?
Ik denk dat je jezefl gewoon de vraag moet stellen, waar kies je voor.

Vind je kwaliteit belangrijker dan uiterlijk, of vind je uiterlijk belangrijker, en doe je daarom een concessie in geluid?

Ik vind die di/tripool dingen toch wel zo gruwelijk lelijk! :( Maarja, wellicht is de kwaliteit zo goed dat je daarin een concessie wil doen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto