Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xstream

Citaat van: tiptop op november 20, 2012, 18:05:43
Zo is ieders gehoor/hersens verschillend. ;)
Yup, maar ben daarom wel benieuwd naar de bevindingen van Robino :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

david55

hey iedereen,

ik sta op het punt om mijn surround set uit te breiden naar allemaal Monitor audio speakers.
ik gebruik momenteel rx1's als fronts en verder mijn harman kardon hkts60 set.
nu ga ik mijn rx1 naar achter verhuizen als rears en mijn een paar rx6 in occasie of een paar rx2 nieuw (ben er nog niet helemaal uit) en een rx center aanschaffen.
de sub komt binnen een paar maanden.
nu zou ik ook graag mijn reciever vervangen daar die van mij in stereo voor muziek niet echt geweldig is, ik heb nu een pioneer vsx 920.
kunnen jullie mijn een reciever aanraden die zowel voor muziek als voor ht goed uit de verf komt mijn mijn luidsprekerset?
liefst wel nog een beetje betaalbaar en rond de 800 euro

David

skyfox

Citaat van: david55 op december  3, 2012, 19:08:18
hey iedereen,

ik sta op het punt om mijn surround set uit te breiden naar allemaal Monitor audio speakers.
ik gebruik momenteel rx1's als fronts en verder mijn harman kardon hkts60 set.
nu ga ik mijn rx1 naar achter verhuizen als rears en mijn een paar rx6 in occasie of een paar rx2 nieuw (ben er nog niet helemaal uit) en een rx center aanschaffen.
de sub komt binnen een paar maanden.
nu zou ik ook graag mijn reciever vervangen daar die van mij in stereo voor muziek niet echt geweldig is, ik heb nu een pioneer vsx 920.
kunnen jullie mijn een reciever aanraden die zowel voor muziek als voor ht goed uit de verf komt mijn mijn luidsprekerset?
liefst wel nog een beetje betaalbaar en rond de 800 euro

David

Op MA RX vind ik Marantz erg lekker matchen. Een maatje van me heeft op RX een Onkyo, maar die vind ik alleen voor film lekker combineren. Zelf heb ik RS op Sony. Mijn amp heeft een beetje dezelfde klank als Marantz 7005, en klinkt lekker met zowel muziek als film.

Succes met luisteren en kiezen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

david55

ik kan hier mischien nog is een poging doen om te vragen of ik beter af ben met de rx6 of de rx2 daar ik morgen moet beslissen of ik de rx6 overnaam van iemand of niet.
muziek en film is 50/50 ongeveer en ga (voorlopig zonder sub werken in een ruimte van ongeveer 20 vierkante meter

Exxar

Marantz en MA matchen zeer goed.

En zoals al zoveel gezegd werd: de RX6.
Zelfs op de what hifi forums heb je deze vraag gesteld. Misschien moet je eens gaan luisteren naar een RX6/RX8 en eventueel de RX2?

sicob

Ik heb ook een marantz 7005 met MA ;)

ik zou voor de rs of rx6 gaan. Staan ook nog een paar rs8 te koop in zeeland voor weinig
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Exxar

Oppassen met de RS-serie. Die hebben een nog feller hoog dan de RX-serie, en moeten dus wel goed gematched worden met de versterking.

david55

tis dat ik het graag zeker weet he en daar dienen die forums toch voor he, ik heb trouwens ook al het advies gekregen om de rx2's te kopen en daarom dat ik het toch beter is kan vragen aan mensen met ervaring toch.
en het is hier in belgie blijkbaar moeilijk om de luidsprekers te beluisteren.

Zefanja

Ga voor de RX6.
En het is een heerlijke match met Marantz.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

david55

de rx6 set is gekocht  ;D
de rx1's verhuizen naar achter en volgende week kom de rx center  ;D
alleen jammer dat mijn fronts en rears niet dezelfde kleur hebben maar daar kan ik wel mee leven

Zefanja

Ach die zie je toch niet als je film aan het kijken bent  :P
Maar gefeliciteerd!
Wat voor speakerkabel gebruik je?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

david55

voorlopig nog gewoon zo een roestkleurige standaardkabel (sorry ken de technische term niet)  ;D
is het mischien nodig om die te vervangen door een betere? tips eventueel
het is wel de bedoeling dat ik mijn tegen de zomer een nieuwe reciever aanschaf en ik dan de bekabeling ook aanpas.

erik s.

Citaat van: david55 op december  5, 2012, 09:01:55
voorlopig nog gewoon zo een roestkleurige standaardkabel (sorry ken de technische term niet)  ;D
is het mischien nodig om die te vervangen door een betere? tips eventueel
het is wel de bedoeling dat ik mijn tegen de zomer een nieuwe reciever aanschaf en ik dan de bekabeling ook aanpas.
als je niet gek veel wilt uitgeven zijn Canare en Belden een prima upgrade.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zefanja

Citaat van: david55 op december  5, 2012, 09:01:55
voorlopig nog gewoon zo een roestkleurige standaardkabel (sorry ken de technische term niet)  ;D
is het mischien nodig om die te vervangen door een betere? tips eventueel
het is wel de bedoeling dat ik mijn tegen de zomer een nieuwe reciever aanschaf en ik dan de bekabeling ook aanpas.

Zolang de kabel afhankelijk van de lengte dik genoeg is en het liefst van koper is het prima.
En de kabels die Erik noemt zijn daar prima geschikt voor.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

david55

en welke dikte neem ik dan het beste?
fronts ongeveer 1.5 meter lengte en rears ongeveer 4 meter

erik s.

Citaat van: david55 op december  5, 2012, 12:24:17
en welke dikte neem ik dan het beste?
fronts ongeveer 1.5 meter lengte en rears ongeveer 4 meter
2.5mm2 is dan genoeg.
voor de fronts evt. 4 x 2.5mm2 voor Bi-amp als je die ruimte op je receiver hebt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

david55

is de Konig ofc luidsprekerkabel wat? die kan ik hier in de winkel kopen namelijk
en maakt het een verschil als je van die bananen stekkers gebruikt of is dat vooral voor het gebruiksgemak?

Exxar

Citaat van: david55 op december  5, 2012, 12:24:17
en welke dikte neem ik dan het beste?
fronts ongeveer 1.5 meter lengte en rears ongeveer 4 meter

Da's wel weinig lengte voor de rears.

erik s.

Citaat van: david55 op december  5, 2012, 15:35:57
is de Konig ofc luidsprekerkabel wat? die kan ik hier in de winkel kopen namelijk
en maakt het een verschil als je van die bananen stekkers gebruikt of is dat vooral voor het gebruiksgemak?
dat is MM/bouwmarkt kwaliteit.
connectors zijn niet strikt noodzakelijk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

david55

Citaat van: Exxar op december  5, 2012, 18:47:55
Da's wel weinig lengte voor de rears.


mijn ruimte is maar 4 op 5 meter en de bank staat tegen de lange zijde dus....

tiptop

Citaat van: david55 op december  5, 2012, 20:16:58

mijn ruimte is maar 4 op 5 meter en de bank staat tegen de lange zijde dus....

Stel de afstand tussen receiver en luidsprekers is hemelsbreed 4 meter. dan mag je toch al snel 8 meter rekenen voor je kabels per kant. Je moete door je meubel, langs de muur, omlaag, omhoog, bochtjes enz..
De extra afstand is absoluut. Dus niet de afstand maal 2 ofzo, maar ongeveer 4 meter extra als voor de rears. Voor de fronts ongeveer 1,5 a 2 meter. Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan hoede situatie precies is. Er kan natuurlijk sterk van afgeweken worden in vorkomende gevallen! Meestal bereken ik het met een meetlint globaal en doe er 2 meter bij.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Exxar

Citaat van: david55 op december  5, 2012, 20:16:58

mijn ruimte is maar 4 op 5 meter en de bank staat tegen de lange zijde dus....

Zoals bij mij dus (3.5 x 5.5, met het scherm en de bank aan de lange kant).
Om je een idee te geven van de kabellengtes, ik gebruik voor de fronts 2x 5m (maar 4m zou ook genoeg zijn), 2m voor center en 2 x 8m voor de rears.

audiosurfer

Iemand eigenlijk al ervaringen met de gx-w15? Ben op zoek naar een nieuwe sub en twijfel tussen deze en de spl-1200ultra.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

tiptop

Citaat van: audiosurfer op december  6, 2012, 15:31:03
Iemand eigenlijk al ervaringen met de gx-w15? Ben op zoek naar een nieuwe sub en twijfel tussen deze en de spl-1200ultra.
MA maakt goeie subs die iig goed bij de luidsprekerlijn passen. Of de SPL-1200 beter is weet ik niet.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

david55

hey iedereen,
nog een vraagje over de rears,
zoals hier op het forum heb ik al laten weten dat ik Ma rx6 als front en rx1's als rear gebruik.
nu vind ik het surround effect van de rears een beetje tegenvallen eerlijk gezecht.
ik kan mijn rx1's eventueel inruilen tegen de rxfx speakers, zou dit gezien mijn situatie een beter oplossing zijn?
de bank staat vlak tegen de muur en als ik de rxfx 1 meter van de muur plaats zit er ongeveer 1.5 meter tussen