iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Former member 78

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 14:00:26
En dat is ook mijn grootste aversie tegen de iPhone:, het is het symbool geworden van "bling bling" op de pof en de daarbij behorende hoe kan ik zo idioot mogelijk doen op m'n tijdlijn seffie cultuur...... Kijk mij eens lekker belangrijk.... En daarboven op zijn het ook nog eens allemaal foute hipsters of mensen die er pretenderen een te zijn :D
Dus zelfs al zou ik het toestel mooi vinden, zou ik me nooit met die gebruikersgroep willen identificeren

Dit heb je gepost met je iPhone 6+, hipster die je bent.

Raphie

IPad3, qua formaat bijna hetzelfde alleen geen sim en veel langere batterijduur :D
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 14:22:51
IPad3, qua formaat bijna hetzelfde alleen geen sim en veel langere batterijduur :D

Will it bend ?  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

JBL PRX Power!

Former member 78

Haha, past niet in de broekzak... Dus geen bentgate!

Raphie

#355
Citaat van: ArjanR1 op oktober  6, 2014, 14:24:07
Haha, past niet in de broekzak... Dus geen bentgate!
misschien anderen wel, maar bij mij niet
Ik trek nooit zo de grote broek aan :D
JBL PRX Power!

neptune

Niemand die het ding al heeft?
zet hier iets neer

rednax1

#357
Citaat van: neptune op oktober  6, 2014, 14:59:35
Niemand die het ding al heeft?

Ja, maar durf 't bijna niet te zeggen, anders springt Raphie er bovenop en ben ik ineens een Sjonnie   ;D

Of ben ik alleen een Sjonnie als ik 'm op afbetaling heb gekocht (lees: abo). Ik tik ze in 1x af en doe er een sim only'tje in.
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Xstream

#358
Citaat van: danielo op oktober  5, 2014, 17:18:43
Omdat alles in het leven een compromis is, Android die google+ door je 'strot' ramt is bv een bedrijf dat geld wil verdienen aan services waar niemand voor wil betalen. Elk product heeft zijn grenzen en je kan een hele discussie houden of product A of product B de goeie compromissen heeft gekozen de markt bepaald. Dit is niet een vorm van goed praten maar een realistisch beeld hebben. Het lijkt wel of 'wij' 'fanboys' daar minder een probleem mee hebben dan een aantal mensen hier, wij verwachten niet dat apple perfect is sterker nog er zijn een aantal dingen waar ik mij al jaren aan dooderger maar het is net zoals alles een compromis en ik kies daarom voor privé gebruik iOS en niet android en heb er geen probleem dat andere dat anders invullen.

Wat is nu eigenlijk jullie probleem ?, Dat jullie vinden dat een product van deze prijs bij 30kilo niet zou mogen doorbuigen ? Prima we weten het nu laat ons lekker onze eigen afwegingen maken over wat de voor en nadelen van elk product zijn en ons geld uitgeven aan wat we willen.

En als het onze 'lifestyle' is ook prima, lifestyle producten zijn niets nieuws of wil je die gaan verbieden omdat je het 'maar onzin vind'.

Ik leef immers ook gewoon met Google zaken waar ik geen fan van ben, maar accepteer door gebrek aan beter. 
Daniel.
Citaat van: danielo op oktober  5, 2014, 19:36:57
Je mist volkomen mijn punt en het is duidelijk dat je mij in een bepaalde hoek wilt plaatsen. Prima geen reacties meer van mij in deze of andere threads op jouw als persoon.

Daniel.
Sorry Danielo, daar heb je anders ook een handje van.
Je verdraaid mijn woorden ook. Herhaling: als je een eigen afweging maakt en dus voor een product kiest, prima!!!
Als je zegt, ondanks dat de telefoon buigt en ik er 2x voor neerleg omdat ik 't OS, status of whatever zo geweldig vind, ook prima!!!
Maar zeggen dat je een telefoon maar niet in je broekzak moet stoppen omdat die anders buigt, breekt of stuk gaat. Sorry, maar dat gaat natuurlijk nergens over. Dan ben je toch wel enige realiteitszin kwijt. DAAR reageerde ik op.

Je hoeft me niet uit te gaan leggen "waarom" bedrijven bepaalde keuzes maken (zoals bijv. Google+).
Ik reageer op de reactie van JAF m.b.t. dat er over andere OS-en ook zat kritiek is, maar als je dat negeert en gaat focussen op alles met iOS, tja, dan krijg je een vertekend beeld. Ik wilde dus aangeven dat ze allemaal wel iets doen wat niet perfect is. En juist de verschillende merken genoemd om aan te geven dat 't mij niet om 't merk gaat (zoals bij jullie duidelijk wel 't geval blijkt), maar je gewoon objectief moet kijken dat ze allemaal wel wat mankeren. Aan jou en mij om daar inderdaad een keuze in te maken.

Eigenlijk herhaal je veel van wat ik zeg, dus ik snap je punt niet zo.

Verder vind ik 't vrij normaal dat je meer eisen krijgt als een telefoon 2x zo duur is. Je krijgt er sowieso niet 2x de telefoon voor. En natuurlijk, die laatste 10% in kwaliteit zijn altijd het duurst. Maar zelf zie ik niet echt meer kwaliteit. Je ziet alleen de iPhone bepaalde dingen beter doen, om 't vervolgens op een ander vlak weer minder te doen. Dus beter is 't eigenlijk niet eens.

Mijn afweging is als volgt (even voor 't begrip):
Doel: kunnen appen, bellen, navigeren (GPS), beetje browsen en soms even een foto kunnen schieten. Persoonlijk voorkeur: een wat groter scherm ivm surfen. Ik weet dat veel iPhoners daar tegen zijn, maar let maar op hoe snel dat went. Nu met de 6 zal die mening ook in 1 klap omslaan.
Optie 1: Een Android phone, in de vorm van een G2 of Nexus 5 (Samsung heb ik 't niet op, met die crap trage skin van ze)
Optie 2: Een iPhone 6 (al was dat voor mij destijds dus een 5)
Optie 3: Een Windows phone

Optie 1: Ben ik bekend mee, bevalt me goed. Kan me eerlijk gezegd weinig nadelen opnoemen, behalve dat Google+ een beetje hard er doorheen geramd werd. De apps zijn misschien niet zo secure getest, maar ik ken niemand die hier weleens problemen mee heeft gehad. Het aanbod is wel groter en meer variëteit. Zo heb je meer/betere navigatie mogelijkheden bijv. Google maps + features werken ook beter. Ik werk veel met Gmail, integreert ook veel beter in Android uiteraard. Een meer open systeem, naar eigen smaak in de richten. Wisselwerking met devices als OSX, Windows etc, allemaal feilloos zonder iTunes ertussen.

Optie 2: Ben ik ook bekend mee, maar ik zie niet echt voordelen t.o.v. Android, behalve dat de afwerking van de telefoon doorgaans iets luxer is, maar door de jaren heen niet altijd degelijker gebleken, sterker nog, vaak met de nodige issues. De werking van iOS is immers nagenoeg hetzelfde (iconen waar je apps mee kunt openen). Alleen meer gesloten en minder naar smaak in te richten. Het loopt iets efficiënter wellicht, maar met de overkill hardware die je tegenwoordig krijgt eigenlijk geen issue. Apps zijn wel vaak wat mooier afgewerkt in iOS, maar ook dat verschil is niet zo groot meer. Apps worden kritisch gecontroleerd en dus in theorie wat veiliger, er zijn veel regels en beperkingen, waardoor je ook goede dingen mist die Android wel biedt. (ook niet voor niks dat ze 't in iOS8 toch maar wat meer open gooien).

Wisselwerking met devices (zelfs OSX) vind ik persoonlijk een drama (iTunes of andere 3rd party software voor nodig). Updates gaat al jaren met de nodige problemen. De 7 was een drama, en ook iOS8 is inmiddels al 1 terugtrek actie en 2 updates rijker en heeft nog bugs. Vind ik echt serieus niet kunnen. De 5 had een te klein scherm vond ik. De 6 is nu wat groter, maar die keuze had ik toen niet. De 6 vind ik echter sowieso niet mooi (persoonlijk), biedt ook geen beter scherm (lagere ppi tov de G2 zelfs) en is relatief ook breder (bezels). De camera is voor mij secundair, dus dat weegt niet zo zwaar in m'n overweging en die is op de G2 ook erg goed. Dan ga je dus kijken naar de prijs en dan is het voor mij eigenlijk overduidelijk.

Zeker als je dan de verhalen nog leest over het buigen en dat mensen hun haar kwijt raken omdat die tussen de telefoon klem gaat zitten enzo. Dat soort fratsen hebben ze elke keer wel eigenlijk, zoals de deathgrip e.d. Dan kun je wel zeggen, het is Apple, dus ik accepteer het. Maar je kunt ook gewoon 's zeggen, zeker omdat 't niet de 1e keer is, tjonge Apple, lekker bezig, kan dat niet wat beter voor die prijs? Je mag toch gewoon kritisch zijn? Zelfs als je er gewoon nog voor kiest kun je nog steeds kritisch zijn. Dat hoef je imo niet goed te praten. Zelfs zonder die fratsen zou m'n overweging nog in 't voordeel van Android vallen. Mindere batterij duur, geen mooier scherm, geen stabieler OS (meer), geen bijzondere andere extra's en vrij gesloten. Een paar kleine voordelen staan daar tegenover (vinger scan is bijv leuk, al biedt de G2 de double tap die ook fijn is) en dus zeker geen dubbele prijs waard. Sowieso als de iPhone wat mankeert heb je geen andere opties. Mankeert de Samsung wat? Prima, kies je bijv HTC, LG of zo'n Chinees ding.

Optie 3: Windows phone. Eigenlijk nooit echt een serieuze overweging geweest. Is nog te jong, met de nodige issues en logische problemen. Maar wie weet dat die de komende jaren wat stappen kunnen maken en ook echt mee kunnen doen.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hanky Panky

Optie 3: Aan WP 8.1 ontbreken maar een paar dingetjes in mijn beleving: de zoekknop opent Bing (Google niet in te stellen) en je kunt geen Niet Storen app krijgen voor het ding omdat third party apps niet aan zulke instellingen mogen zitten. Een zeer volwassen OS inmiddels. Geen vastlopers, geen traagheid. Icm een Lumia 930 perfect.

Voor de rest is de overstap van Android me prima bevallen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: ajbeefde op oktober  6, 2014, 16:01:29
Beetje dom dat ze de iphone 5 op de foto, in het artikel, van de dame hebben  ;)

De medewerker met de 6 zat bij de kapper om het ding door een profi uit het kapsel te laten verwijderen  :happy:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

RonG

Citaat van: Hanky Panky op oktober  6, 2014, 16:05:05
Icm een Lumia 930 perfect.
Voor de rest is de overstap van Android me prima bevallen.

+1 :)

ajbeefde

Citaat van: Hanky Panky op oktober  6, 2014, 16:06:15
De medewerker met de 6 zat bij de kapper om het ding door een profi uit het kapsel te laten verwijderen  :happy:

;D ;D ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

#364
Wat een geneuzel over wel of niet een Iphone of ander soort smart telefoon.

Je zal dat altijd houden, kijk naar b.v. auto's....  de Citroen Cactus is een goed voorbeeld, je vindt het mooi en z'n tijd ver voor uit of je vindt het (zoals ik) een gedrocht.

En zo kan je ook voor telefoons, kabels, versterkers, tv's etc. ook nog wel uurtje door gaan.

Hier vanaf 1e uur Iphone en Ipad gebruikers, deze bevallen ons goed en zover in al de jaren geen problemen mee gehad, door een topic als dit zal ik geen andere mening krijgen of me een mening door de strot laten duwen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Hi Raphie,

Ik mis hem.. Wat bedoel je hiermee?

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 12:49:07
Yep zal me niks verbazen als de BOM nog lager is als van een 4k oppo

@Frank,

Volgens mij zegt die kerel van het filmpje dat de Samsung ook in 1080 opneemt en niet in 4K.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

JBL PRX Power!

LittleNinja

Ik mis wel mijn klikaanklikuit app op de WP....  :-[
Die Bing toets vind ik overigens ronduit irritant en mijn Lumia 920 houdt het korter uit dan mijn kortgeleden "ten ruste gestelde" iPhone 4.

Momenteel druk aan het sparen voor een iPhone 6 of een Oppo Find 7. :D

Citaat van: Hanky Panky op oktober  6, 2014, 16:05:05
Optie 3: Aan WP 8.1 ontbreken maar een paar dingetjes in mijn beleving: de zoekknop opent Bing (Google niet in te stellen) en je kunt geen Niet Storen app krijgen voor het ding omdat third party apps niet aan zulke instellingen mogen zitten. Een zeer volwassen OS inmiddels. Geen vastlopers, geen traagheid. Icm een Lumia 930 perfect.

Voor de rest is de overstap van Android me prima bevallen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Huh...? Ik zie een quote..

Dan maar zo:
"Yep zal me niks verbazen als de BOM nog lager is als van een 4k oppo"
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

JBL PRX Power!

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hanky Panky

Citaat van: LittleNinja op oktober  6, 2014, 16:21:02
Ik mis wel mijn klikaanklikuit app op de WP....  :-[
Die Bing toets vind ik overigens ronduit irritant en mijn Lumia 920 houdt het korter uit dan mijn kortgeleden "ten ruste gestelde" iPhone 4.

Momenteel druk aan het sparen voor een iPhone 6 of een Oppo Find 7. :D

inmiddels de Quiet Hours app gevonden  :smile:

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Citaat van: ajbeefde op oktober  6, 2014, 16:38:54
Ondanks alle negatieve publiciteit lijkt het toch goed te gaan met de verkoop  ;)

http://www.telegraaf.nl/digitaal/23165747/___Apple_nadert_20_miljoen_verkochte_iPhones_6___.html
ja natuurlijk wel! het is de plebs Phone bij uitstek dus zou raar zijn als die niet succesvol was
exclusief is die iig niet meer te noemen  :tounge:

alle gekheid op een tokkie, het is traditie om hier bij elke nieuwe versie ff de iPhone te bashen..... dat weten jullie toch jonguhhhhsss
daarna dan laten we jullie weer lekker met rust  :devil:
JBL PRX Power!