Na overstap KPN geen geluid tv over versterker

Gestart door Darthvader, juni 20, 2023, 14:22:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Darthvader

IK zat bij Ziggo en vandaag overgezet naar KPN. Alles doet het alleen geen geluid, alleen ruisen, over stereoversterker.
Bij de ziggo next box had ik digitale kabel naar simpele dac en vandaaruit coax naar mijn analoge stereoversterker. Pertect tv geluid. Deze digitale kabel nu in de KPN tvbox gestopt en dus geen geluid over mijn versterker. Alleen stoorruis. Weet niet of dit opgelost kan worden. Iemand idee? Anders ga ik terug naar ziggo. En bij zappen, wat iets trager lijkt, staat beeld fractie van een seconde stil en begint dan te lopen. Volgens kpn normaal. Had ik bij ziggo niet

jazzy

Moet je in de KPN decoder niet instellen dat je geluid over de optische uitgang wilt hebben? Is al een tijdje geleden dat ik door dat menu gelopen ben...
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

gerard1

#2
Bij geluidinstellingen van de kpn box op PCM zetten, heeft bij mijn buurman geholpen.
Zit een beetje verborgen bij geluidinstellingen.
Staat op dolby, voor stereo PCM.

Darthvader

Citaat van: gerard1 op juni 20, 2023, 16:02:11Bij geluidinstellingen van de kpn box op PCM zetten, heeft bij mijn buurman geholpen.
Zit een beetje verborgen bij geluidinstellingen.
Staat op dolby, voor stereo PCM.

Gelukt! Thanks.

Zie in het menu dat hdr aangevinkt staat. Geen idee waarvoor het dient.