A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

remco320

#13750
Citaat van: Sirius666 op februari 15, 2016, 09:53:01
Bij de KEF's die twani had was een sub denk ik niet noodzakelijk. Alles hangt natuurlijk wel af van de genres die je luistert, jouw versterker en de ruimte.
Ruimte is klein 4x4 en alles staat nog open. Is wel een houten vloer en weinig mogelijk met een andere plaatsing. We willen de tannoys gaan updaten en ik ben erg blij met het geluid van de ls50. De vrouw des huizes wil een houten kast. Dus de ls50 wordt het dan niet. De tannoy precision is ook een optie maar gaat uit het assortiment.
Versterking is nu nog een marantz 7002 maar wordt een stereo versterker (buis of solid state) die later wordt gematched op de speakers.

Ps als je dit liever niet hebt in jouw topic ga ik over op een ander hoor Theo;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 15, 2016, 09:33:46
Ík ben één van die mensen die een SUB altijd opmerkt in een set, hoe goed geïntegreerd ook.

Is een afwijking (of juist een gave :tounge2:) van me.

Kortom, ik begin daar maar niet aan.  Niks slechts over het integreren van een SUB in stereo overigens, maar ben er gewoon extreem gevoelig voor....

Vooral het gebrek aan lineariteit als je het volume ópendraait stoort mij.  Dwz, in geval van draaien op (bijv) laag volume soms goed geïntegreerd, bij opschroeven van volume ineens wél waarneembaar..

Zoiets, hoop dat ik het goed uitleg........

Ik heb zelf ook best wel lange tijd gedacht dat een actieve sub niets zou toevoegen aan mijn set en dat ik iedere sub (hoe goed ook geïntegreerd en afgeregeld) zou kunnen ''lokaliseren'', maar niets is minder waar... sterker nog, ik zou hem voor geen goud meer willen missen  :nowink:
Bij het uitschakelen van de sub pre out hoor ik pas dat hij uit staat en wat ik dan pas mis aan ruimtelijkheid, grootte van soundstage, etc.
Ongeacht laag of hoog volume, het ding speelt zo mooi lineair mee dat ik het eigenlijk gewoon naadloos kan noemen. De staande golven waar ik langere tijd toch wel last van had zijn nagenoeg ook geheel geëlimineerd en dat had mij zonder sub echt niet gelukt.
Kwestie van vooraf het nodige huiswerk verrichten en niet denken/verwachten dat je een sub even in 10 min. perfect geïntegreerd krijgt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op februari 15, 2016, 10:50:09
Ik heb zelf ook best wel lange tijd gedacht dat een actieve sub niets zou toevoegen aan mijn set en dat ik iedere sub (hoe goed ook geïntegreerd en afgeregeld) zou kunnen ''lokaliseren'', maar niets is minder waar... sterker nog, ik zou hem voor geen goud meer willen missen  :nowink:
Bij het uitschakelen van de sub pre out hoor ik pas dat hij uit staat en wat ik dan pas mis aan ruimtelijkheid, grootte van soundstage, etc.
Ongeacht laag of hoog volume, het ding speelt zo mooi lineair mee dat ik het eigenlijk gewoon naadloos kan noemen. De staande golven waar ik langere tijd toch wel last van had zijn nagenoeg ook geheel geëlimineerd en dat had mij zonder sub echt niet gelukt.
Kwestie van vooraf het nodige huiswerk verrichten en niet denken/verwachten dat je een sub even in 10 min. perfect geïntegreerd krijgt  ;)
:withstupid:

Same here, inregelen van de sub alleen kostte bij mij al weken ... maar goed dan is ie ook volledig homogeen met de fronts.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: remco320 op februari 15, 2016, 09:56:49
Ruimte is klein 4x4 en alles staat nog open. Is wel een houten vloer en weinig mogelijk met een andere plaatsing. We willen de tannoys gaan updaten en ik ben erg blij met het geluid van de ls50. De vrouw des huizes wil een houten kast. Dus de ls50 wordt het dan niet. De tannoy precision is ook een optie maar gaat uit het assortiment.
Versterking is nu nog een marantz 7002 maar wordt een stereo versterker (buis of solid state) die later wordt gematched op de speakers.

Ps als je dit liever niet hebt in jouw topic ga ik over op een ander hoor Theo;)
Nee hoor, rommel maar lekker dóór. Interessant genoeg :)

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari 15, 2016, 10:50:09
Ik heb zelf ook best wel lange tijd gedacht dat een actieve sub niets zou toevoegen aan mijn set en dat ik iedere sub (hoe goed ook geïntegreerd en afgeregeld) zou kunnen ''lokaliseren'', maar niets is minder waar... sterker nog, ik zou hem voor geen goud meer willen missen  :nowink:
Bij het uitschakelen van de sub pre out hoor ik pas dat hij uit staat en wat ik dan pas mis aan ruimtelijkheid, grootte van soundstage, etc.
Ongeacht laag of hoog volume, het ding speelt zo mooi lineair mee dat ik het eigenlijk gewoon naadloos kan noemen. De staande golven waar ik langere tijd toch wel last van had zijn nagenoeg ook geheel geëlimineerd en dat had mij zonder sub echt niet gelukt.
Kwestie van vooraf het nodige huiswerk verrichten en niet denken/verwachten dat je een sub even in 10 min. perfect geïntegreerd krijgt  ;)

Ik snap je Jan, en bedoelde ook zeker niet dat een sub niks zal toevoegen. Ik weet zeker van wel namelijk.

Alleen twéé belangrijke factoren hierin voor mij persoonlijk zijn:

1). Ik mis eigenlijk nooit iets in de laaginfo (hetgeen misschien wel een geschenk op zich is :tounge:)
2). Weet zeker dat ik maar zou blijven schuiven en stellen.

Uhh, trouwens jongens, wíe was er hier ook alweer over een sub begonnen. Ik niet toch? :wacko: :tounge2:

Maar nogmaals, interessant genoeg om over te bomen. :)

twani





i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani


twani

#13761
Vandaag in de weer geweest met de decoratie/diffusiepanelen.

Oorspronkelijk ter decoratie overigens, indien akoestisch ook nog voordelig is het meegenomen.








VlisChris

Citaat van: twani op februari 14, 2016, 22:31:29
Gewoon wéér vanavond, omdat ie zo knettergoed is :)




Je vorige plaatje dat je er van poste had ik eens aangezet op de laptop, en ik was compleet in shock dat je dit muziek noemde :-X :D
Daarna, omdat ik denk dat je wel degelijk muziek luistert :P, het toch maar op de grote installatie aangezet. En verrek. Het staat nog steeds aan.

Moet zeggen: mijn smaak is het niet. Maar het klinkt wel.... ja, bijna verslavend. Je wordt er gewoon op de 1 of andere manier bij betrokken en in meegenomen. Zelfs als achtergrondmuziek op lekker niveau ondanks het tijdstip.

Leuke tip voor zo'n avond als nu.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

#13764
Citaat van: Christiaan S op februari 16, 2016, 02:40:36
Je vorige plaatje dat je er van poste had ik eens aangezet op de laptop, en ik was compleet in shock dat je dit muziek noemde :-X :D
Daarna, omdat ik denk dat je wel degelijk muziek luistert :P, het toch maar op de grote installatie aangezet. En verrek. Het staat nog steeds aan.

Moet zeggen: mijn smaak is het niet. Maar het klinkt wel.... ja, bijna verslavend. Je wordt er gewoon op de 1 of andere manier bij betrokken en in meegenomen. Zelfs als achtergrondmuziek op lekker niveau ondanks het tijdstip.

Leuke tip voor zo'n avond als nu.

Ben met je eens dat het even wat aandacht vergt om erín te komen én het te begrijpen.

Maar eenmaal betrokken begint er een enorme reis door het onbekende. Heerlijk vind ik dat :inlove:

Hulde ook voor het feit dat je je hiervoor hebt opengesteld, is toch een drempel waar je overheen moet :D

twani

Vanaf de luisterplek gezien is er best flink wat veranderd het laatste half jaar....






DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


VlisChris

Citaat van: twani op februari 16, 2016, 22:19:36
Hulde ook voor het feit dat je je hiervoor hebt opengesteld, is toch een drempel waar je overheen moet :D

Och, ik was gewoon serieus benieuwd waar je dit keer naar zat te luisteren.
Vorige keer ook eens opgezocht, en het heeeeeeeel snel weer afgezet ;) Dit was zo donker dat ik het juist weer op prijs kon stellen. Dit had voor mij meer definitie dan dat lichtere spul dat je wel eens aanzet ;)
Die drempel valt nog wel een heeeeeel klein beetje mee. Het is niet alleen maar boenkeboen dat ik hier luister hoor ;) Dromerig = heerlijk op gezette tijden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

#13772
Om Chris nog wat verder te laten acclimatiseren nog wat éxtra "donkere shit" :D


"Nord Ambiance Alliance"



VlisChris

Man, ik ben helemaal into Family Guy op het moment :D
Misschien dat ik het straks eens opzet ;) Al had ik het tijdens het nabewerken van wat foto's (zie sig naar Flickr) best kunnen gebruiken :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Citaat van: Christiaan S op februari 17, 2016, 21:31:52
Man, ik ben helemaal into Family Guy op het moment :D
Misschien dat ik het straks eens opzet ;) Al had ik het tijdens het nabewerken van wat foto's (zie sig naar Flickr) best kunnen gebruiken :angel:

In schermafbeelding getoonde track is best rustgevend eigenlijk :)