A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

#6775
Citaat van: keyser op september 15, 2013, 22:08:11
Ik heb van voor zes tot ongeveer half zeven met Dennis staan kletsen en volgens mij heb ik jou niet gezien... Of toch wel  :hehe:?

@keyser  Wij (Martin!!! en ik) zaten bij Ronald van Concept en Design en nog een "bekende" van Dennis op de laatste rij stoeltjes. Ik zat met mijn knietjes op de grond naast Ronald  ;)

Ik heb je nog niet i.r.l. mogen ontmoeten anders had ik wel even een praatje komen maken  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#6776
Citaat van: twani op september 15, 2013, 21:07:03
Blumenhofer draait vooral heerlijk op buisjes, pas jij maar op Jan :P

Ik heb nog een luidspreker gehoord die het qua rendement goed zal doen met een versterker met buizen: de Devore Fidelity Orangutan O/96 (96dB rendement).
Speelden zeer dynamisch.


Verder de grote Blumenhofer. Speelt zo van zelfsprekend en natuurlijk:


De set met daarin de Takumi draaitafel viel mij opnieuw op en niet uitsluitend door het prijskaartje dat er aan hangt. Speelde heerlijk fris en en een goede dynamiek.

Verder was het heel leuk om op de bij BB&G in de gang gearrangeerde ontmoetingsplek, flink wat leden van het HT-forum te ontmoeten: De mens achter de avatar. :thumbs-up:

Gr
Henk


YamahaRXV

Citaat van: keyser op september 15, 2013, 22:19:29
;D

Ik neem aan dat je hier naar verwijst? De tuin van ouders was dat 8) . Mooi was die tijd, mijn buren gaan niet blij worden als ik hier zo'n truc uithaal.



:clapping: ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 15, 2013, 21:07:03
Blumenhofer draait vooral heerlijk op buisjes, pas jij maar op Jan :P

Maar ook op een Marantz PM 11 S3 en een NA 11 zoals gisteren te horen was op de werkelijk ''neergekwakte'' set.
Het had voor mij wel ietsje meer drive en attack mogen hebben maar de weergave was mooi homogeen en gecontroleerd  ;)
Het mooiste van het verhaal was nog dat de NA 11 streamer er blijkbaar alleen maar voor het mooie stond en niet gebruikt werd.... :o

Zowel standhouder (STS Digital) als zijn wederhelft hadden zich al langere tijd afgevraagd hoe het ding nou echt te bedienen viel en waren verwonderd dat ik het ding zo snel aan de praat kreeg met mijn meegenomen memorystickje  :withstupid: ;D
Vrouwlief had blijkbaar meer verstand van opnametechnieken want ze vond de opnamekwaliteit van OSI ''Stockholm'' zeer matig... :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 15, 2013, 22:42:09
Ik heb nog een luidspreker gehoord die het qua rendement goed zal doen met een versterker met buizen: de Devore Fidelity Orangutan O/96 (96dB rendement).
Speelden zeer dynamisch.


Verder de grote Blumenhofer. Speelt zo van zelfsprekend en natuurlijk:


De set met daarin de Takumi draaitafel viel mij opnieuw op en niet uitsluitend door het prijskaartje dat er aan hangt. Speelde heerlijk fris en en een goede dynamiek.


Gr
Henk

Heb je de Michell draaitafel bij de stand van Lyngdorf nog gezien Henk ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 15, 2013, 23:52:12
Heb je de Michell draaitafel bij de stand van Lyngdorf nog gezien Henk ?  ;)

Heel kort. Ik was met de "lezing" van de man al snel klaar. Bedoel je nou bij de electrostaten of bij o.a. Avantgarde luidsprekers en Lyngdorf?


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 16, 2013, 00:06:28
Heel kort. Ik was met de "lezing" van de man al snel klaar. Bedoel je nou bij de electrostaten of bij o.a. Avantgarde luidsprekers en Lyngdorf?

Bij de electrostaten  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Die Blumenhofer's zijn nog niet uit mijn gedachten, zou zo maar eens kunnen dat ik ze hier ter demo ge vragen op een Y en O13 moment   :D
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op september 16, 2013, 00:22:38
Die Blumenhofer's zijn nog niet uit mijn gedachten, zou zo maar eens kunnen dat ik ze hier ter demo ge vragen op een Y en O13 moment   :D

Ik zeg: doen !!  ;D
Je was al aardig gecharmeerd van de sound en de looks, nu nog even de combi met Naim beluisteren  :P

Ben daar eerlijk gezegd ook erg nieuwsgierig naar hoor...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Martin!!! op september 16, 2013, 00:22:38
Die Blumenhofer's zijn nog niet uit mijn gedachten, zou zo maar eens kunnen dat ik ze hier ter demo ge vragen op een Y en O13 moment   :D

Gaaf!!!!!!

twani

Citaat van: Onder013 op september 15, 2013, 22:42:09
Ik heb nog een luidspreker gehoord die het qua rendement goed zal doen met een versterker met buizen: de Devore Fidelity Orangutan O/96 (96dB rendement).
Speelden zeer dynamisch.


Verder de grote Blumenhofer. Speelt zo van zelfsprekend en natuurlijk:


De set met daarin de Takumi draaitafel viel mij opnieuw op en niet uitsluitend door het prijskaartje dat er aan hangt. Speelde heerlijk fris en en een goede dynamiek.

Verder was het heel leuk om op de bij BB&G in de gang gearrangeerde ontmoetingsplek, flink wat leden van het HT-forum te ontmoeten: De mens achter de avatar. :thumbs-up:

Gr
Henk

De Devore luidsprekers zijn inmiddels wel méér dan een "Geheimtip" Henk ;)

twani

Én "retevaak" met Leben gecombineerd ;)

activ

Die Devore speakers veraste mij ook al, klonken echt super naar mijn smaak.

frank2

Ik vind Harbeth al niet mooi om te zien, maar deze speakers hierboven zijn echt foeilelijk, kun je dus alleen achter een bank zetten uit het zicht.  (ik heb het niet over de sound!) Puur de looks.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op september 16, 2013, 08:07:32
Ik vind Harbeth al niet mooi om te zien, maar deze speakers hierboven zijn echt foeilelijk, kun je dus alleen achter een bank zetten uit het zicht.  (ik heb het niet over de sound!) Puur de looks.
Dat is inderdaad óók een mogelijkheid. Bij mij mogen ze gewoon vóór de bank staan, ik ben daar heel makkelijk in.

frank2

Citaat van: twani op september 16, 2013, 08:19:16
Dat is inderdaad óók een mogelijkheid. Bij mij mogen ze gewoon vóór de bank staan, ik ben daar heel makkelijk in.
tja eigenlijk passen ze wel bij je meubeltjes. ::)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 16, 2013, 08:51:12
Zo is het ;)

Bij mij zouden ze ook in hun volle glorie in de kamer mogen staan. Ze waren niet bedoeld als Geheimtip, maar gewoon als luidsprekers die mij zijn opgevallen. De Blumenhofers heb ik al een aantal keren gehoord, maar deze fraaie kisten nog niet eerder. Qua uiterlijk is er enige gelijkenis met de Harbeth's, qua geluid echter is dit different koek. ;)

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op september 16, 2013, 00:10:05
Bij de electrostaten  ;)

Dat is een Michell Orbe. Lijkt veel op mijn Gyro, maar speelt over het algemeen wat rustiger. Gaat meer de kant op van de LP12, maar dan anders. ;)

Belangstelling Jan? ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op september 16, 2013, 09:31:38
Bij mij zouden ze ook in hun volle glorie in de kamer mogen staan. Ze waren niet bedoeld als Geheimtip, maar gewoon als luidsprekers die mij zijn opgevallen. De Blumenhofers heb ik al een aantal keren gehoord, maar deze fraaie kisten nog niet eerder. Qua uiterlijk is er enige gelijkenis met de Harbeth's, qua geluid echter is dit different koek. ;)
Jammer dat ik die gemist heb. De vorige keer dat ik ze gehoord heb, vond ik ze veel te pittig. Zo te horen waren ze toch wel goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op september 16, 2013, 09:43:57
Jammer dat ik die gemist heb. De vorige keer dat ik ze gehoord heb, vond ik ze veel te pittig. Zo te horen waren ze toch wel goed.

Ze zijn ook lekker pittig, want anders zouden ze mij toch niet in positieve zin opgevallen zijn? ;D
Als je gecharmeerd bent van de typische harbeth sound, zal je deze niet zo snel kunnen waarderen.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op september 16, 2013, 09:53:33
Ze zijn ook lekker pittig, want anders zouden ze mij toch niet in positieve zin opgevallen zijn? ;D
Als je gecharmeerd bent van de typische harbeth sound, zal je deze niet zo snel kunnen waarderen.
Dat is waar. ;D "De" Harbeth-sound mag van mij wel een tikkeltje opener hoor. De Blumenhofer (de wat bredere) vond ik ook mooi homogeen spelen, al mistte ik wat spanning.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op september 16, 2013, 09:53:33
Ze zijn ook lekker pittig, want anders zouden ze mij toch niet in positieve zin opgevallen zijn? ;D
Als je gecharmeerd bent van de typische harbeth sound, zal je deze niet zo snel kunnen waarderen.

Ik vond ze inderdaad iets "te" pittig en hoorde ze te veel spelen wellicht ook veroorzaakt door het hoge volume dat ze voor de kiezen kregen....
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op september 16, 2013, 10:05:42
Dat is waar. ;D "De" Harbeth-sound mag van mij wel een tikkeltje opener hoor. De Blumenhofer (de wat bredere) vond ik ook mooi homogeen spelen, al mistte ik wat spanning.

Als je de grootste daar aanwezige bedoelde, vond ik alles zo natuurlijk en als vanzelfsprekend klinken dat ik me kan voorstellen dat je wat spanning miste. Dat vind ik nou juist keer op keer de bijzonderheid van deze luidspreker. Geen stress en allesbehalve saai zou ik het eerder willen noemen.

Gr,
Henk

Deleted Member 2

#6799
Citaat van: Martin!!! op september 16, 2013, 10:22:23
Ik vond ze inderdaad iets "te" pittig en hoorde ze te veel spelen wellicht ook veroorzaakt door het hoge volume dat ze voor de kiezen kregen....

Mainly British stuff.... :D