A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Grappig ook met die dual mono kleedjes.

Iemand op de toe-in gelet?
Lijkt op de ene foto veel en op de andere weinig.
Zit niet in de lensbolling geloof ik.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april  7, 2013, 14:00:34
Grappig ook met die dual mono kleedjes.

Iemand op de toe-in gelet?
Lijkt op de ene foto veel en op de andere weinig.
Zit niet in de lensbolling geloof ik.

Daar zit zeker veel verschil in, en is geen optisch bedrog als ik het zo kan inschatten  :o
Verder zie ik weinig terug van de bewering dat Harbeth beter tot z,n recht komt in een near-field opstelling, of hebben de SHL 5,s hier minder last van ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op april  7, 2013, 14:15:46
Daar zit zeker veel verschil in, en is geen optisch bedrog als ik het zo kan inschatten  :o
Verder zie ik weinig terug van de bewering dat Harbeth beter tot z,n recht komt in een near-field opstelling, of hebben de SHL 5,s hier minder last van ?
Dacht dat alleen de P3 meer near-field bedoeld waren.  Toe-in zit er wel 2x naast zo te zien.
Het ziet er allemaal mooi uit maar niet zo uitgekiend.  Versterking lijkt me ook overkill.

Overigens zijn het twee verschillende situaties op de foto's.  Zie draaitafel en daaronder.
Zoek de verschillen...

Dirk

zo ver zit hij er toch niet van af ? (ik zit zelf op net geen 3m)
de hele ruimte is +-4m80 breed (als je even rekent aan 60cm/plafondtegel) en afgaand op de breedte van de gemiddelde Accuphase staan de speakers zowat 2m uit elkaar (binnenkanten gemeten)
de zitplaats zit op pakweg 1 tegel vanaf de muur, waarbij de S-HL5 op +- 6 tegels staat, dus tussen bank vd luisteraar en speaker kom je dan rond de 5 tegels of 3m, met wat driehoeksmeting zal het ergens rond de 3,6m effectieve luisterafstand schommelen...maw niets extreem, wat over z'n versterking idd niet kan gezegd worden  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Accuphase als de maat van alle dingen  ;D
Het is idd makkelijker om de systeemplafondplaten te tellen.
Je hebt gelijk dat het niet zo groot is als het lijkt.

Near-field is doorgaans met de as direct op de oren zonder noemenswaardig gebruik van reflectie.

Misschien zijn de amps puur klasse A?  (Gezien de koelvinnen.) 
Heb ze niet opgezocht.

Dirk

hij zit op het HUG, dit is z'n lijstje vwb de apparatuur  ;)

Harbeth SHL5
Source: TW Acustic Raven One with Graham Phantom Tonearm with Koetsu Rosewood Cart
Phono stage: EAR 88PB
CD source: Accuphase DP500 (replaced)
Pre-amp: Accuphase C2410 (replaced with Lamm LL2)
Power amp: Lamm M2.2 monoblocks
cabling: Purist Audio Design, Kubala Sosna, TG Audio SLVR, Nirvana SX, Auditorium 23s
Room Treatment: Full ASC from Oregon
stands & supports: Critical Mass systems, Symposium Ultra
Powerconditioner: 30amp dedicated line feeding a Shunyata hydra 8
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

zeg maar veel A (high bias)

CitaatThe M2.2 is conservatively rated to deliver 220 Watts into 8 and 4 Ohms in a highly biased A/AB mode (high and low impedance settings, respectively); 440 Watts into 2 Ohms, and 600 Watts into 1 Ohm (low impedance setting), continuous.  The M1.2 can drive any known speaker.  The harmonic structure remains intact regardless of the speaker load, while the extreme clarity is maintained at all power levels.
conservatively rated  :D

Dirk

ach, als hij er maar blij mee is ;)    ik hou het wel bij m'n UCD'tjes van 400W
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Citaat van: Dynky op april  7, 2013, 14:50:10
ach, als hij er maar blij mee is ;)    ik hou het wel bij m'n UCD'tjes van 400W
Tja ik snapte dat Ncore gebeuren ook niet helemaal
maar zal iig geen kwestie van vermogen zijn?

Dirk

naar het schijnt is de NCore net iets verfijnder in het hoog, maar dat zal ik ooit nog wel eens ontdekken als er eentje m'n pad kruist voor een redelijke prijs
voorlopig mis ik echter niks...enkel wat meer vinyl in huis zou leuk zijn, maar ik ga zometeen nog ff (in dit zonnetje met de fiets) naar de Tune Up, wat verse voorraad inslaan  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Moet trouwens wel zeggen dat ik die set-up op de foto's prachtig vind hoor
maar de kleinigheden gaan gewoon meer opvallen.
Verder zou ik mijn muziek het liefst hebben op de plek waar ik leef,
niet opgesloten in een apart hol.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april  7, 2013, 14:37:08
Accuphase als de maat van alle dingen  ;D

En nog meer Accuphase......, nu in de luister/demo ruimte van de ''afhaalchinees''  ;) :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dirk

ik heb van de woonkamer gewoon m'n muziekhol gemaakt, is dat dilemma alvast opgelost  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Citaat van: YamahaRXV op april  7, 2013, 15:42:35
En nog meer Accuphase......, nu in de luister/demo ruimte van de ''afhaalchinees''  ;) :D
vind de diffusers maar niks  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Staat wel voor een lieve duit, zo even snel opgeteld.......

Sambal bai Menil?  Nee dank u, ik hou meer van een "laidback" geluid.......

YamahaRXV

Citaat van: twani op april  7, 2013, 17:28:41
Staat wel voor een lieve duit, zo even snel opgeteld.......

Sambal bai Menil?  Nee dank u, ik hou meer van een "laidback" geluid.......

:D   Voor zoveel geld apparatuur en dan zo,n ''simpel'' setje Adam Pencil,s er bij..... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


apogeefreak

Bedankt voor de inspiratie voor mijn MM in dit topic. Ik kan bevestigen dat dat snoer van de mini heel erg slecht is vervangen dus door maakt niet uit wat.
Leuke tip ook Mojo audio maar beetje duur. Het blijkt dat de Mini gewoon op 12 V draait. De 4 pinnen dicht bij de rand van het moederboardje zijn de 12 V pinnen en de 4 aan de andere kant zijn 0 V. De middelste pin is een I sense pin die de voeding uitschakelt en zelfs compensatieregelt voor de weerstand van de kabels. Dus kabletjes verlengen en extern plaatsen is te doen als je voorzichtig bent. Knoop de 12V aan elkaar en gebruik een trafo met spanningsregelaar en je hebt de Mojo oplossing voor een paar tientjes. Bij mij bevalt extern plaatsen in een kistje uitstekend  ;)
Maar hoewel ik anders werk heeft deze draad me wel op werkende ideeen gebracht. Thanx!
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

twani

MacMini.....

apogeefreak

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

AbZ

Alle onderdelen vervangen, krijg je een geweldige computer  O0

Kingpin

Citaat van: apogeefreak op april  8, 2013, 01:00:38
Leuke tip ook Mojo audio maar beetje duur. Het blijkt dat de Mini gewoon op 12 V draait. De 4 pinnen dicht bij de rand van het moederboardje zijn de 12 V pinnen en de 4 aan de andere kant zijn 0 V.
Tja het is maar wat je ervoor wilt uitgeven, voor een paar tientjes heb je een uiterst stabiele en goede 12V lineaire voeding, kijk bij Farnell of Lineair Technologies bijvoorbeeld, bouw er een leuk kastje omheen en klaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april  8, 2013, 09:08:35
Alle onderdelen vervangen, krijg je een geweldige computer  O0

Niet veel vervangen/veranderen en je heb een top streamer  ;) :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8