A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 28, 2013, 11:15:28
Alle genoemde software maakt gebruik van iTunes als library, daarmee hoef je niet moeilijk te doen met mappen etc. Daar zorgt iTunes zelf voor.

Dat vind ik nou moeilijk :( Geen iTunes!

twani

Hoe is het eigenlijk gesteld met je onderzoek naar eventuele vervangers voor je Elacs Henk?

Ik meen me te herinneren dat je in "Duitsland?" ging luisteren......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 28, 2013, 20:35:03
Hoe is het eigenlijk gesteld met je onderzoek naar eventuele vervangers voor je Elacs Henk?

Ik meen me te herinneren dat je in "Duitsland?" ging luisteren......

En ik was ook in Duitsland - met de trein - in Berlijn. Had me er veel van voorgesteld, en dat is het ook geworden. Echter luidsprekers waren in geen veld of wegen te bespeuren. Nur Schnee am Spree.

Daarbij komt dat de draaitafel met arm en voorversterker een - hele - flinke bres in de reserves hebben geslagen. Er moet eerst weer wat aanvulling geregeld worden.
En dan nog twijfel ik na het horen van redelijk wat sets, of het zoveel meer brengt als ik nu al heb.
Me helemaal gek kopen aan LP's en CD's is minstens zo leuk zo niet leuker.

Berlijn heeft echter wel zo veel goede indrukken achter gelaten dat als het weer eens zomer wordt, ik er weer naar toe ga. Eisbein und Schweine Haxen Berliner Art smaakt ook in de zomer prima.







YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 11:20:40
Dat vind ik nou moeilijk :( Geen iTunes!

Is echt niet moeilijk hoor  :)

btw  Deze: http://www.squeeze-upgrade.com/musical-fidelity-lineaire-voeding-voor-vlink-p-1684.html heb ik vandaag besteld  ;)
Moet volgens Squeeze Upgrade een significante verbetering geven.....  We gaan het weer beleven  :pompom:

Vandaag trouwens ook de Chord Digital Signature binnen gekregen, erg mooie kabel moet ik zeggen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 28, 2013, 22:21:42
Is echt niet moeilijk hoor  :)

Dat weet ik.
Het probleem is dat ik net zo eigenwijs ben als Apple. ;)
Ik heb er een bloedhekel aan als clubs zoals Apple bepalen hoe ik e.e.a. moet inrichten en welk format (Dijsselbloem vond / vindt dat ook maar niks) ik zal gebruiken. :devil: :devil:

Het was overigens een reactie op Garmt die aangeeft dat iTunes wel regelt hoe de dierctory-structuur er uit zal zien. Beetje vrije citering van de posting van Garmt

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 23:03:38
Dat weet ik.
Het probleem is dat ik net zo eigenwijs ben als Apple. ;)
Ik heb er een bloedhekel aan als clubs zoals Apple bepalen hoe ik e.e.a. moet inrichten en welk format (Dijsselbloem vond / vindt dat ook maar niks) ik zal gebruiken. :devil: :devil:

Het was overigens een reactie op Garmt die aangeeft dat iTunes wel regelt hoe de dierctory-structuur er uit zal zien. Beetje vrije citering van de posting van Garmt

Dat had ik al wel door..... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Hoe klonk die NAD streamer trouwens Henk ?  ;)
Je bedoelde toch de M50....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 28, 2013, 23:13:37
Hoe klonk die NAD streamer trouwens Henk ?  ;)
Je bedoelde toch de M50....

Inderdaad de M50. Ik heb de demo bijgewoond tijdens de Alkmaar show in een grote ruimte met veel herrie. Het ging dus veel meer om het bedienen van die streamer. Dat verliep allemaal vlekkeloos als je je overgeeft aan hoe Nad het eea bedacht heeft. Het lijkt nogal op iTunes, dus je bladert door albums. De zoekfunctie werkt perfect (dus razend snel). Het grote nadeel is - vind ik - dat je niet je eigen directory structuur kan bepalen. Voor mij is dat een show-stopper. Het was ook niet helemaal duidelijk of gapless spelen wordt ondersteund.

Qua bedienen werkt het prima, maar het is "slechts" een streamer voor circa €2500. Wat de kwaliteit van de audio is kan ik niks over zeggen. Er kwam geluid uit, maar gegeven de ruimte en omgevingslawaai was het onmogelijk te beoordelen of zelfs maar een indruk van te krijgen.
Je moet dus naast deze streamer nog een dac hebben of een digitale versterker en de unit voor de audiofiles (€2000). Het bleef onduidelijk of je ook met een Nas toe kan.

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op maart 28, 2013, 22:21:42
Vandaag trouwens ook de Chord Digital Signature binnen gekregen, erg mooie kabel moet ik zeggen.

Toppie is het toch helemaal goed gegaan vanuit het verre Luxemburg, ben benieuwd wat je er van vind................
mainly British stuff

twani

En in die bedragen kun je ook erkende "streamkanonnen" van Linn en Naim krijgen. Bij Naim zelfs met een hele mooie Pré eraan vast....

Het is dus gewoon te veel geld voor een Nad streamer, vooral ook met het oog op de restwaarde die bij Linn en Naim Skyhigh is, en bij Nad niet beter dan bedroevend.....


Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 29, 2013, 19:14:28
En in die bedragen kun je ook erkende "streamkanonnen" van Linn en Naim krijgen. Bij Naim zelfs met een hele mooie Pré eraan vast....

Het is dus gewoon te veel geld voor een Nad streamer, vooral ook met het oog op de restwaarde die bij Linn en Naim Skyhigh is, en bij Nad niet beter dan bedroevend.....

Gelukkig zijn er zeer goede alternatieven.... :angel:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 23:27:28
Inderdaad de M50. Ik heb de demo bijgewoond tijdens de Alkmaar show in een grote ruimte met veel herrie. Het ging dus veel meer om het bedienen van die streamer. Dat verliep allemaal vlekkeloos als je je overgeeft aan hoe Nad het eea bedacht heeft. Het lijkt nogal op iTunes, dus je bladert door albums. De zoekfunctie werkt perfect (dus razend snel). Het grote nadeel is - vind ik - dat je niet je eigen directory structuur kan bepalen. Voor mij is dat een show-stopper. Het was ook niet helemaal duidelijk of gapless spelen wordt ondersteund.

Qua bedienen werkt het prima, maar het is "slechts" een streamer voor circa €2500. Wat de kwaliteit van de audio is kan ik niks over zeggen. Er kwam geluid uit, maar gegeven de ruimte en omgevingslawaai was het onmogelijk te beoordelen of zelfs maar een indruk van te krijgen.
Je moet dus naast deze streamer nog een dac hebben of een digitale versterker en de unit voor de audiofiles (€2000). Het bleef onduidelijk of je ook met een Nas toe kan.

De eerste berichtgevingen over de NAD M50 zijn zeker niet slecht te noemen, maar ik vind het ook aardig geld voor een kale streamer zonder dac of wat dan ook aan boord.
Hij kan overigens ook gewoon met een NAS overweg  ;)
Persoonlijk vind ik dat NAD best mooie (en goedklinkende) componenten kan maken, maar de waardevastheid is (zoals Theo al zegt) bedroevend te noemen.
Er blijven te veel kwalitatieve issues meespelen bij het merk, en dat is best jammer  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op maart 29, 2013, 17:25:04
Toppie is het toch helemaal goed gegaan vanuit het verre Luxemburg, ben benieuwd wat je er van vind................

Idd. helemaal goed gegaan Martin  ;)  Ten opzichte van de Supra dig. interlink laat de Chord ietsje meer detail horen, maar klinkt voornamelijk wat ronder en warmer (minder ''klinisch'')
Het ziet er zeer goed afgewerkt uit en zo klinkt tie ook  :D
Helemaal blij mee dus en morgen hoop ik ook nog de BOTW voeding van Squeeze Upgrade voor de V-Link 192 binnen te krijgen en te zien wat dat nog kan brengen.
Gisteren avond weer even geswitcht naar de Amarra software op de MM maar toch klinkt dat ook wel erg lekker hoor  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Wel gaaf dat je zo ver gaat in het verbeteren van de Mac Mini... Geeft Naim toch iets om over na te denken, als de interne streamer minder is nu...

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 29, 2013, 20:09:37
Vertel.....?  :)

Een windows laptop met JPlay en......ik ga dat niet weer zeggen hoor. Je kent mijn evangelie (jaja de MP ging er dit jaar weer in als het woord in de ouderling) zo langzamerhand wel.

Als er een programma is voor de MacMini dat iTunes killed en Flac Flac laat + gapless speelt is dat ook een heel goed alternatief.

Tijdens het afgelopen weekend ben ik op de analoog beurs in Rotterdam nog bij Holland Link op bezoek geweest om Ayon streamers (met en zonder dac) te horen. Het klonk daar zo bedroevend slecht via Ayon luidsprekers dat ik weer heel erg snel weg was.


twani

Citaat van: Onder013 op maart 29, 2013, 20:21:10
Een windows laptop met JPlay en......ik ga dat niet weer zeggen hoor. Je kent mijn evangelie (jaja de MP ging er dit jaar weer in als het woord in de ouderling) zo langzamerhand wel.

Als er een programma is voor de MacMini dat iTunes killed en Flac Flac laat + gapless speelt is dat ook een heel goed alternatief.

Tijdens het afgelopen weekend ben ik op de analoog beurs in Rotterdam nog bij Holland Link op bezoek geweest om Ayon streamers (met en zonder dac) te horen. Het klonk daar zo bedroevend slecht via Ayon luidsprekers dat ik weer heel erg snel weg was.
En dat is wel degelijk apparatuur met niet minder dan een exquise prijskaartje :o

Nee dan ben je beter af met een SB :P

twani

Trouwens over SB gesproken... Ik heb de SB Classic zoals jullie weten meteen weer doorverkocht echter de nieuwe eigenaar kan er niks mee omdat er nog een account aan hangt.....

Overigens niet mijn account, daar heb ik niets mee gedaan, ik heb er slechts een aantal uur radio mee geluisterd. Iemand een idee hoe ik dit kan regelen voor de nieuwe eigenaar?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 29, 2013, 20:44:29
En dat is wel degelijk apparatuur met niet minder dan een exquise prijskaartje :o

Nee dan ben je beter af met een SB :P

Dan noem je ook wat he?

Maar, los van hoe het daar klonk levert Ayon natuurlijk wel apparatuur waar iets te genieten valt. Het is doodzonde dat vele mensen daar zo'n slechte indruk van kregen. Je zag wekelijk mensen binnen komen en direct weer weg gaan.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 29, 2013, 20:46:59
Trouwens over SB gesproken... Ik heb de SB Classic zoals jullie weten meteen weer doorverkocht echter de nieuwe eigenaar kan er niks mee omdat er nog een account aan hangt.....

Overigens niet mijn account, daar heb ik niets mee gedaan, ik heb er slechts een aantal uur radio mee geluisterd. Iemand een idee hoe ik dit kan regelen voor de nieuwe eigenaar?

in het menu naar de optie firmware vernieuwen gaan.

twani


Pjotr27

Citaat van: Onder013 op maart 29, 2013, 20:21:10
Een windows laptop met JPlay en......ik ga dat niet weer zeggen hoor. Je kent mijn evangelie (jaja de MP ging er dit jaar weer in als het woord in de ouderling) zo langzamerhand wel.

Als er een programma is voor de MacMini dat iTunes killed en Flac Flac laat + gapless speelt is dat ook een heel goed alternatief.

Tijdens het afgelopen weekend ben ik op de analoog beurs in Rotterdam nog bij Holland Link op bezoek geweest om Ayon streamers (met en zonder dac) te horen. Het klonk daar zo bedroevend slecht via Ayon luidsprekers dat ik weer heel erg snel weg was.

Helemaal mee eens, ik heb het een nummer uitgehouden daar... die luidsprekers klonken dramatisch...
Maar niet alleen daar , er waren er nog wel een paar heel matig...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Citaat van: Pjotr27 op maart 29, 2013, 22:18:56
Helemaal mee eens, ik heb het een nummer uitgehouden daar... die luidsprekers klonken dramatisch...
Maar niet alleen daar , er waren er nog wel een paar heel matig...

Zeker. Maar ik was met hoog gespannen verwachtingen naar de zaal van HollandLink voor de Ayon's gegaan. Als het dan klinkt zoals het daar deed, is dat een flinke afknapper. Uiteraard weet ik dat het tijdens dergelijke shows meestal niet optimaal is.

Eigenlijk was de set van Rik Stoet met de draaitafel <€500,- een verademing. Als je dan neemt dat de Pluto draaitafel zonder arm al €28.000 is :wacko:

Een paar euros er bij en je kan er theo voor aan het werk zetten ;D

Former member 78

Het spul van Pluto ziet er wel erg mooi uit, maar qua kosten gaat het echt nergens over.
Heb wel eens een kurken matje van ze gezien, €1300,- Dafuq!

Al had ik een miljard op de bank, dan nog zal ik het weigeren :)

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op maart 29, 2013, 20:20:19
Wel gaaf dat je zo ver gaat in het verbeteren van de Mac Mini... Geeft Naim toch iets om over na te denken, als de interne streamer minder is nu...

Tja, ik beleef er nog steeds veel plezier aan, en zeker als er iedere keer weer een klankmatige stap voorwaarts gemaakt wordt  :)
Het geeft mij in ieder geval voldoening als blijkt dat iets op papier de mindere moet zijn, maar met wat relatief simpele ingrepen naar een niveau gebracht kan worden wat niet iedereen zou kunnen verwachten. Wetende dat het nog beter kan met andere hardwarematige ingrepen geeft dan nog meer inspiratie om door te experimenteren.
(althans zo werkt het bij mij; ieder gek zo z,n gebrek zullen we maar zeggen.... :P)

Ik heb hier div. keren testen gedaan met een Windows laptop (Asus) met JRiver software er op, maar het haalt m.i. simpelweg niet het niveau van de Mac mini (met aanpassingen)
Hardwarematig gezien leent zo,n Mac (mini) zich blijkbaar dus erg goed als streamer, en dan heb ik het nog niet over de softwarematige invloeden die er voor kunnen zorgen dat je het ding geheel kan aanpassen naar klankmatige voorkeur.
De software laat het ding klankmatig transformeren naar een streamer van persoonlijke voorkeur; prefereer je een Linn achtige sound, dan gebruik je gewoon Pure Music.
Moet het wat meer de Naim achtige kant op dan kies je Amarra.  Voldoende ''customizing'' mogelijkheden dus  ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8