A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

RubenV.

Citaat van: twani op februari 22, 2013, 19:46:03
Er is nu ook een Streacom FC 8 "Evo" case met betere koeling. Wat was voor jou de reden om hier niet voor te kiezen ?

Excusez-moi, ik heb de Streacom FC8 Evo en niet de gewone FC8.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Dat verklaard ;) Ik las op een aantal buitenlandse fora dat men tóch nogal wat moeite had om netjes met de koelpasta te werken. Zijn zij zo ónhandig of ben jij zo handig? :D

RubenV.

Citaat van: twani op februari 22, 2013, 20:11:35
Dat verklaard ;) Ik las op een aantal buitenlandse fora dat men tóch nogal wat moeite had om netjes met de koelpasta te werken. Zijn zij zo ónhandig of ben jij zo handig? :D

Je moet daar even de juiste manier voor vinden, dan lukt het ook zonder te knoeien. Maar dat is ook precies een van de redenen waarom ik er 2 uur mee bezig ben geweest (in totaal, niet alleen met de pasta). Even rustig bedenken hoe je het aan gaat pakken scheelt een hoop troep.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Vraag ik je nog wel even als ik mijn spullen compleet heb en ga bouwen....

RubenV.

Citaat van: twani op februari 22, 2013, 20:44:04
Vraag ik je nog wel even als ik mijn spullen compleet heb en ga bouwen....

Dat is prima!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Ook zie ik problemen met de Sata kabel " onder" de heatpipes, had jij daar geen last van?

RubenV.

Citaat van: twani op februari 23, 2013, 12:01:54
Ook zie ik problemen met de Sata kabel " onder" de heatpipes, had jij daar geen last van?

Nee, alleen de Pico-PSU zit bij mijn moederbordje onder de heatpipes. Dat kan je op de onderstaande afbeelding goed zien.


De SATA aansluitingen zitten bij mij aan de zijkant daarvan, en daar kan je makkelijk bij door alleen de kap van de behuizing eraf te halen. Ik heb hier eventjes een foto van gemaakt voor je.


Als je gaat kijken naar mini ITX moederborden met een H77 chipset, dan zie je dat er daar momenteel 5 van worden verkocht in Nederland. Ik zal ze even allemaal doorlopen. Nummer 1 is de Zotac:

Hierbij zitten de rode SATA (SATA 300)connectors wel onder de heatpipe, de SATA-600 connectors niet. De voedingsaansluiting zit hier op een gunstige plek (witte plastic naast de gele geheugen bankjes. Nadeel van dit bordje is de prijs, minimaal 155 euro.

Nr. 2 de Gigabyte.

Deze heeft dezelfde layout als mijn bordje, dus ook met de voedingsaansluiting onder de heatpipes. Deze biedt wel onboard WLAN (net als de Zotac), maar kost dan ook minimaal 112 euro.

Nr. 3 de Intel.

Hetzelfde verhaal, alleen dan zonder WLAN en met een prijs van minimaal 106 euro.

Nr. 4, de Asus.

Deze heeft de voedingsconnector op dezelfde plek zitten als de Zotac, maar de SATA aansluitingen precies op een rij onder de heatpipes. Dit bordje is 5 euro duurder dan mijn Asrock bordje van 80 euro.

De plek om de SSD te installeren in de behuizing ligt boven de poorten van het moederbord, zoals op onderstaande foto te zien is.


Ik heb de SSD nu zo gemonteerd dat de kabel van de ene kant (boven kant op de foto) naar de onderkant loopt. Dit omdat ik in eerste instantie het USB-kaartje vanuit de Pico-PSU van stroom voorzag. De voeding voor de SSD schijf zit daar ook aan vast, met een paar cm. aan het einde waar de vertakking plaats vind tussen de uiteindelijk molex stekker en de SSD-voedings connector. De SATA kabel van PPAstudio in het achterhoofd leek deze layout mij het meest geschikt, omdat bij een langere kabel de prijs omhoog gaat. Ik kan nu ik de usb-kaart heb voorzien van een aparte lineaire voeding, de SSD omdraaien en dan zou ik met een SATA-kabel van 5 cm. tussen de connectoren nog goed uitkomen. Bij deze layout liggen de connectoren bovendien op een lijn waardoor de SATA kabel makkelijk weg te werken is. Als je deze als het ware de "hoek om" moet vouwen heb je kans dat deze uiteindelijk tegen de heatpipes komt te liggen. Dit omdat die sata kabels normaliter vrij stug zijn. Die SATA kabel van PPAstudio die ik wil proberen waarschijnlijk helemaal, als ik zo naar de usb kabel daarvan kijk.

Er bestaan ook nog Z77 chipsets met een 1155 socket. Deze hebben precies dezelfde layout als de H77 varianten die ik eerder in deze post heb beschreven, maar zijn geschikter om over te clocken. Dit ga je natuurlijk niet doen in een behuizing met passieve koeling, en daarnaast zijn ze duurder waardoor deze keuze voor mij afviel.

Een H61 chipset is ook te krijgen in de mini ITX variant maar deze beschikken niet over SATA-600 en zijn bovendien van de vorige generatie. Sommige bordjes met dit chipset hebben op het eerste gezicht dan wel een gunstige layout (zoals bijvoorbeeld de Gigabyte GA-H61N) maar hierbij zit de processor socket te ver naar voren, waardoor deze niet in de Streacom behuizing zou passen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Wederom een topantwoord Ruben, ga me nog schuldig voelen haast.... Eens te meer maakt dit me duidelijk beter jouw voorbeeld te volgen, jij hebt nogal wat research gedaaan zeg :clapping:

RubenV.

Een deel van het plezier gaat altijd in het uitzoekwerk zitten  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

 Wat zal jij een plezier gehad hebben :D. Ruben, ik zie best grote prijsverschillen tussen de diverse Streacom cases. Wat is hier de reden van?  Aangezien er ook bij mij geen enkele vorm van optische loopwerken of andere bewegende delen in de "CAPS" moeten komen vraag ik me af of de brede maar lage versie voor mij ook geschikt is? In de ongeveer traditionele "ongeveer 43cm" breedte dus...

RubenV.

Ik neem aan dat je de Streacom FC5 OD bedoelt? Deze is ook geschikt, maar het heeft zo z'n voor en nadelen. Voordeel is misschien dat het beter bij je set past. Ik heb bewust voor de kleine "dikke"behuizing gekozen omdat deze bijna hetzelfde formaat heeft als mijn DAC. Een ander voordeel zou kunnen zijn dat je ook moederborden van een ander formaat erin kwijt kan, van het type Micro ATX.

De nadelen van deze behuizing zijn: duurder, minder goede hitte geleiding (max 65W THD processor ipv. 95W), en voor de USB kaart moet je gebruik maken van een PCI-express raiser, omdat je deze kaart niet rechtop op het moederbord kan installeren (daar is de behuizing niet hoog genoeg voor).

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Blijft over het grote prijsverschil tussen de cases, waar zit dat in :o. Deze opmerking staat overigens los van mijn besluit om een exacte kopie van jouw exemplaar te maken (als dat mag :blush:), duidelijk moge inmiddels zijn dat jij werkelijk alles wel zo'n beetje hebt uitgeplozen :worship:

RubenV.

Citaat van: twani op februari 25, 2013, 22:23:29
Blijft over het grote prijsverschil tussen de cases, waar zit dat in :o. Deze opmerking staat overigens los van mijn besluit om een exacte kopie van jouw exemplaar te maken (als dat mag :blush:), duidelijk moge inmiddels zijn dat jij werkelijk alles wel zo'n beetje hebt uitgeplozen :worship:

Ik denk dat dat prijsverschil enerzijds zit in de schaalvoordelen. Volgens mij is de "dikke" Streacom behuizing meer gefabriceerd dan de platte. Daarnaast is de platte behuizing wat duurder kwa materiaal, aangezien deze meer dan het dubbele weegt (5,2kg) dan de "dikke"(2,5kg). In deze context is de benaming "dikke" wel een beetje ongelukkig gekozen ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani


RubenV.

Om "interference" met de dedicated audio USB3.0 pci-express card te voorkomen (en op aanraden van PPAstudio) heb ik alle usb3.0 poorten op het moederbord uitgeschakeld. Die zogenaamde header op de afbeelding is om de voorste twee usb poortjes in de behuizing aan te sluiten. Ik heb er bewust voor gekozen deze niet te gebruiken en het systeem zoveel mogelijk de focus te laten leggen op het usb-kaartje. Mocht je echter perse wel die frontside usb willen aansluiten kan dit redelijk eenvoudig met een heatpipe adapter(zie plaatje), dan loopt de connector er onder door.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Ik ga me geheel conformeren aan jouw bouwplanning ;)

De Streacom case is inmiddels besteld

RubenV.

Kijk, het begin is er  8) Welke voeding heb je erbij genomen? Of heb je die nog niet besteld?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani


LeonArdusS

Twani, even een vraagje, jij hebt toch een adresje voor een mooi ontkoppeling plateau op bv. spikes.
Wat kost dat daar ongeveer.
Het is voor mijn nieuwe platenspeler.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani

Is geen "Profi" adres hoor, zijn eenvoudige zelfgemaakte (anti?)resonantieplatformpjes. Of je daar nu je LP speler aan moet toevertrouwen weet ik niet hoor.
Er is mbt. deze platformen geen enkel meetprotocol aanwezig, dus er is geen enkele garantie voor klankverbetering.....

Groet,
Theo.

LeonArdusS

#4270
Citaat van: twani op februari 27, 2013, 22:59:33
Is geen "Profi" adres hoor, zijn eenvoudige zelfgemaakte (anti?)resonantieplatformpjes. Of je daar nu je LP speler aan moet toevertrouwen weet ik niet hoor.
Er is mbt. deze platformen geen enkel meetprotocol aanwezig, dus er is geen enkele garantie voor klankverbetering.....

Groet,
Theo.
Hoi Theo,

Ik ga mijn speler voorlopig bovenop mijn digitale VV zetten en dacht hiermee iets meer afstand te kunnen realiseren. Is wat beter voor de verstoringen die de vv kan veroorzaken.
Hij zal trouwens niet aanstaan, alleen standby, als ik platen draai, daar ik daarvoor een analoge VV gebruik. Wat denk je?

Gr,
Leom
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: LeonArdusS op februari 27, 2013, 23:30:34
Hoi Theo,

Ik ga mijn speler voorlopig bovenop mijn digitale VV zetten en dacht hiermee iets meer afstand te kunnen realiseren. Is wat beter voor de verstoringen die de vv kan veroorzaken.
Hij zal trouwens niet aanstaan, alleen standby, als ik platen draai, daar ik daarvoor een analoge VV gebruik. Wat denk je?

Gr,
Leom

Ik zou het niet doen :nopompom:


@Jan: vermaak je je een beetje?

YamahaRXV

#4273
Citaat van: twani op maart  1, 2013, 21:01:53
@Jan: vermaak je je een beetje?

Hi Theo, wij hebben ons zeer goed vermaakt deze week  :pompom:
Wat betreft het weer hadden we het eigenlijk niet beter kunnen treffen; op zondag bewolkt en sneeuw, en vanaf maandag tot aan vandaag schitterend weer met veel zon en een strakke blauwe lucht.
Enige minpuntje is dat vriendinlief de eerste 2 dagen verstek heb moeten laten gaan wegens griepverschijnselen en een luchtweginfectie  :(
Op dit moment van schrijven heb ik de wagen al grotendeels volgepakt en gaan we morgenochtend met toch wel met wat pijn in ons hart onze favoriete wintersportplaats verlaten.
Maar goed, we hebben het weer achter de rug en kunnen terugkijken op een zeer geslaagde wintersportvakantie  8)

Hoe is jouw vakantie verlopen, alles goed gegaan en ook goed bevallen ?
Morgen weer 930 km,s knallen, dus ik ga nu maar "plat"  ;)

Groeten,

J&S
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: twani op maart  1, 2013, 21:01:53
Ik zou het niet doen :nopompom:

Hoe zou ik het het beste kunnen oplossen? Ik wil vooralsnog geen muurbeugel plaatsen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire