A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op februari 12, 2013, 20:58:33
@Martin  Straks krijg je Henk (Onder013) nog over de vloer vanwege zijn mogelijke nieuwsgierigheid naar de Chord Indigo  :)

Hij is welkom hoor!

mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2013, 21:18:25
Ik kan, zoals je weet de overweging van Martin voor de Touch heel goed begrijpen. Daar staat tegenover dat als je alles neemt wat je nodig hebt om de Touch lekker te laten klinken, je ook flink moet investeren. Die investering zit niet ver van de kosten van een Linn af.

Scheelt nog wel wat hoor...............  :pompom:
mainly British stuff

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari 12, 2013, 20:58:33
Squeezebox......?? Lees ik het nou echt goed  :o  Maar zonder gekheid Theo, er zijn een hoop mensen die het ''plastic kastje'' verfoeien maar ik kan eigenlijk nog steeds niet anders zeggen dat het ding i.c.m. een goede voeding + een (zeer) goede dig. coax interlink en mooie dac gewoon op een erg hoog niveau speelt  ;)
En ja, het zal ongetwijfeld beter (en optisch) mooier kunnen met bv. een Majik DS / Akurate DS een Naim ND5XS / NDX, maar daar moet toch wel even flink dieper voor in de buidel getast worden.

Als ik afgelopen vrijdag hoorde tot wat voor de prestaties de SBT kan komen met een zeer goede dig. interlink, upgrade voeding, en een lekker klinkende dac dan krabbel ik toch wel flink achter mijn oren bij het bedenken van het juiste ''value for money'' gevoel  ;)
Ik kan dan ook zeer goed begrijpen dat Martin!!! definitief de keuze heeft gemaakt voor de aanschaf van de heerlijk klinkende Chord Indigo Plus tussen zijn SBT en Naim dac van de SN.

@Martin  Straks krijg je Henk (Onder013) nog over de vloer vanwege zijn mogelijke nieuwsgierigheid naar de Chord Indigo  :)
Ach, ik was een van de 1e Touch bezitters van het land denk ik. Ik weet wat het is dus. Ik heb een SB1 voor erbij gekocht ;D

twani

Als toelichting wil ik erbij vermelden dat de keuze voor de bron mij nogal moeilijk valt. Er komt zoveel nieuws op de markt, streamers, dacs en weet ik al niet meer........  Aangezien ik bovendien erg tevreden ben is er ook geen haast, Spotify ratelt iedere avond heerlijk door de kamer heen 8)

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 12, 2013, 21:29:43
Ach, ik was een van de 1e Touch bezitters van het land denk ik. Ik weet wat het is dus. Ik heb een SB1 voor erbij gekocht ;D

Dat weet ik  ;) Ook je ervaringen (mixed feelings) er mee..... :D
Maar ik ben benieuwd naar je komende ervaringen er mee in vergelijking met de laptop  :angel:
En Spotify straks ook op de SB ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari 12, 2013, 21:24:56
en neem je een Naim.  :ph34r:

;D

Ik moet bekennen dat het niet in m'n hoofd is opgekomen om er eens naar te gaan luisteren. Niet omdat ik veronderstelde dat het niets voor mij zou zijn, maar gewoon zelfs niet op de long list opgenomen.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2013, 22:53:33
;D

Ik moet bekennen dat het niet in m'n hoofd is opgekomen om er eens naar te gaan luisteren. Niet omdat ik veronderstelde dat het niets voor mij zou zijn, maar gewoon zelfs niet op de long list opgenomen.

Als je van een beetje ''pittig'' houdt en Linn je wat te braaf klinkt..... :angel: :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op februari 12, 2013, 21:28:09
Scheelt nog wel wat hoor...............  :pompom:

touch= 250
dac= 800
BOTW= 135
dig.interl= 450
ana.interl= 450
NRG10= 500
netkabel BOTW= 50

Totaal €2635

Natuurlijk kan je wat op of af doen aan het kabelgedoe. Helaas was het naar mijn smaak nodig om het geheel naar mijn wensen te laten presteren.
Overigens heb ik nog nooit spijt gehad van deze keuze.

Groet,

Henk


Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 12, 2013, 23:02:45
Als je van een beetje ''pittig'' houdt en Linn je wat te braaf klinkt..... :angel: :D

Linn is inderdaad veel te braaf naar mijn smaak. En het pittige van Naim is - achteraf gezien - mogelijk geen geweldige combinatie met de ook al pittige Elac's.
Opmerkelijk is dat de Adam met de in enige mate vergelijkbare hoogsectie bij jou wel voldoet.

Groet,

Henk

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2013, 23:10:39
touch= 250
dac= 800
BOTW= 135
dig.interl= 450
ana.interl= 450
NRG10= 500
netkabel BOTW= 50

Totaal €2635

In mijn SuperNait zit al een DACcie ingebakken.

Dus bij mij is het de SBT/BOTW/Chord Indigo Plus Digital totale kosten: € 861,95  :wub:
mainly British stuff

twani

maar mis ik hier dan niet een "A synchrone" tussenschakel?

Zee

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2013, 23:10:39
touch= 250
dac= 800
BOTW= 135
dig.interl= 450
ana.interl= 450
NRG10= 500
netkabel BOTW= 50

Totaal €2635

Natuurlijk kan je wat op of af doen aan het kabelgedoe. Helaas was het naar mijn smaak nodig om het geheel naar mijn wensen te laten presteren.
Overigens heb ik nog nooit spijt gehad van deze keuze.

Groet,

Henk



Inderdaad valt er op het kabeldeel nog wel wat te besparen....

Maar een misschien nog wel groter voordeel van bovenstaande setup (t.o.v. een geintegreerde 'dure' streamer) is dat het "computerdeel" van deze oplossing (nl. de SBT) goedkoop is.  Computertechnologie verouderd relatoef snel en moet je daarom als "wegwerptechnologie" zien.  Je gebruikt het een aantal jaren met veel plezier en daarna is het verouderd, wordt het niet meer ondersteund etc.  Klaar voor de kliko.
Dat is dus heel anders als bij meer 'audio' gerelateerde apparatuur.   Versterkers, luidsprekers en kabels gaan tientallen jaren mee en doen het dan nog steeds uitstekend.  Zelfs DAC's van 20 jaar geleden kun je nog steeds prima aansluiten en gebruiken, alhoewel je hier dus al ziet dat de nieuwste digitale formaten door oude DAC's niet worden ondersteund.  Zodra het dus op het digitale vlak komt zal veroudering sneller zijn intrede doen.

Ga je voor een geintegreerde 'dure' streamer, dan is de kans dus groot dat het ding over een aantal jaar als geheel de kliko in kan omdat hij technologisch achterhaald is.  De fabrikant brengt dan geen updates meer uit, mede omdat de hardware niet meer krachtig genoeg is om de software te draaien die nodig zou zijn.  Je kunt je zuur verdiende centjes mijns inziens dus beter steken in apparatuur die de tands des tijds doorstaat en alles wat gerelateerd is aan "computerachtige" zaken zoals netwerkprotocollen etc.  in het betaalbare ("ik gooi het over een paar jaar toch weg") segment zoeken.

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 13, 2013, 07:39:14
maar mis ik hier dan niet een "A synchrone" tussenschakel?

Nee. ik zou niet weten wat je daar mee moet. De Touch hangt via het netwerk aan de NAS.
Of bedoel jij het anders?

Deleted Member 2

Citaat van: Zee op februari 13, 2013, 08:14:44


Inderdaad valt er op het kabeldeel nog wel wat te besparen....

Maar een misschien nog wel groter voordeel van bovenstaande setup (t.o.v. een geintegreerde 'dure' streamer) is dat het "computerdeel" van deze oplossing (nl. de SBT) goedkoop is.  Computertechnologie verouderd relatoef snel en moet je daarom als "wegwerptechnologie" zien.  Je gebruikt het een aantal jaren met veel plezier en daarna is het verouderd, wordt het niet meer ondersteund etc.  Klaar voor de kliko.
Dat is dus heel anders als bij meer 'audio' gerelateerde apparatuur.   Versterkers, luidsprekers en kabels gaan tientallen jaren mee en doen het dan nog steeds uitstekend.  Zelfs DAC's van 20 jaar geleden kun je nog steeds prima aansluiten en gebruiken, alhoewel je hier dus al ziet dat de nieuwste digitale formaten door oude DAC's niet worden ondersteund.  Zodra het dus op het digitale vlak komt zal veroudering sneller zijn intrede doen.

Ga je voor een geintegreerde 'dure' streamer, dan is de kans dus groot dat het ding over een aantal jaar als geheel de kliko in kan omdat hij technologisch achterhaald is.  De fabrikant brengt dan geen updates meer uit, mede omdat de hardware niet meer krachtig genoeg is om de software te draaien die nodig zou zijn.  Je kunt je zuur verdiende centjes mijns inziens dus beter steken in apparatuur die de tands des tijds doorstaat en alles wat gerelateerd is aan "computerachtige" zaken zoals netwerkprotocollen etc.  in het betaalbare ("ik gooi het over een paar jaar toch weg") segment zoeken.

Helemaal eens.
Zo kan je relatief eenvoudig en voordelig overschakelen van de Touch op bijvoorbeeld een MacMini of laptop.

Zee

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 13, 2013, 09:15:38
Helemaal eens.
Zo kan je relatief eenvoudig en voordelig overschakelen van de Touch op bijvoorbeeld een MacMini of laptop.

Daarom ben ik serieus nieuwsgierig naar de verschillen in ''performance'' tusen een getweakte SBT en een getweakte Mac Mini.... :angel:
Zou deze graag eens naast mekaar willen horen in een goed vergelijk  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: twani op februari 13, 2013, 07:39:14
maar mis ik hier dan niet een "A synchrone" tussenschakel?

Verklaar je nader Theo!
mainly British stuff

Deleted member

"A-synchroon" is niet van toepassing met een SB en aangezien deze alleen analoog of via SP/DIF kan worden aangesloten is er ook geen "tussenschakel" die a-synchroon (gescheiden klokken in bron en DAC) mogelijk maakt.

Deleted member

Citaat van: YamahaRXV op februari 11, 2013, 22:42:36
Fotootje van de BD speler in kwestie....
Ik zie trouwens (bij de gele pijl) Denon Link HD. Is dit geen dig. coax aansluiting, want ik las net een stukje dat via deze uitgang ook cd, dvd, etc. beluisterd kan worden ??
Als dit zo blijkt te zijn is het ding simpel op de Superuniti dac aan te sluiten hoor.



Denon link is geen SP/DIF gaat niet werken dus...

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 13, 2013, 12:21:51
Daarom ben ik serieus nieuwsgierig naar de verschillen in ''performance'' tusen een getweakte SBT en een getweakte Mac Mini.... :angel:
Zou deze graag eens naast mekaar willen horen in een goed vergelijk  ;)

+1

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

YamahaRXV

#4149
Citaat van: Antoine op februari 13, 2013, 13:42:50
Denon link is geen SP/DIF gaat niet werken dus...

Ik vond een ''uitleg'', warempel op ons eigen forum  :pompom:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130743.0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8