A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari 19, 2013, 07:30:42
Ik vind het wel grappig, die "klik" die jullie hebben. Zeker dus niet cynisch bedoeld!
Ik ben er oprecht blij mee.

twani

Zoooo, de M1Clic is vanmiddag opgehaald door z'n nieuwe eigenaar, gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven. De beste man verkoopt er overigens  z' n Cambridge streammagic 6 voor. Was er niet tevreden over, te trage weergave volgens hem......

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 19, 2013, 16:20:12
Zoooo, de M1Clic is vanmiddag opgehaald door z'n nieuwe eigenaar, gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven. De beste man verkoopt er overigens  z' n Cambridge streammagic 6 voor. Was er niet tevreden over, te trage weergave volgens hem......

Gefeliciteerd met de verkoop Theo  :clapping:  Maar weergave ''te traag'' van de Cambridge Streammagig 6 ? 
Wat moet ik mij voorstellen bij te traag ? traag in het menu (met mogelijk haperingen etc.) of traag in de zin dat de weergave niet ritmisch en muzikaal genoeg was..... :angel:
Tja, het is natuurlijk geen Naim streamer  :tongue2:, maar ik heb de Cambridge Streammagic 6 een tijdje terug gehoord met mijn favoriete Burson D 160 dac en dat was een zeker niet verkeerd klinkende combi  ;)

Maar ik weet zeker dat de koper van jouw Clic er een perfect en keurige streamer en dac aan heeft Theo  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik weet niet zo goed wat hij ermee bedoelde, ik heb het maar zo gelaten ;D

Deleted Member 2

#3730
Citaat van: twani op januari 19, 2013, 18:38:50
Ik weet niet zo goed wat hij ermee bedoelde, ik heb het maar zo gelaten ;D

Dat kan je toch niet maken!
Weer een potentiële dealer van de shortlist ;D

twani

Citaat van: Onder013 op januari 19, 2013, 18:54:21
Je lijkt wel een autoverkoper :(

Weer een potentiële dealer van de shortlist ;D
Grappig dat je dat zegt Henk....één van mijn persoonlijke doelstellingen is om precies níet datgene te doen (en te zijn) waar de gemiddelde autoverkoper bekend om staat. Ik kan met zekerheid van mezelf zeggen dat de Theo die je overdag in de showroom tegenkomt, exact dezelfde Theo is, die je s'avonds bij zijn gezin tegen zou tegenkomen..



Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 19, 2013, 19:10:09
Grappig dat je dat zegt Henk....één van mijn persoonlijke doelstellingen is om precies níet datgene te doen (en te zijn) waar de gemiddelde autoverkoper bekend om staat. Ik kan met zekerheid van mezelf zeggen dat de Theo die je overdag in de showroom tegenkomt, exact dezelfde Theo is, die je s'avonds bij zijn gezin tegen zou tegenkomen..

ik had de tekst aangepast, maar niet voor jij hem las en citeerde (merk ik). Ik vond hem achteraf niet zo aardig (maar dacht het wel) en niet verdiend. ;D 8)

Een laid-back autoverkoper ;D. Dat is onderwerp van (advies-)gesprek geweest met mijn dealer/eigenaar/niet de verkoper: wat is het moment om in de showroom actief de klant te benaderen? Leuk onderwerp.

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op januari 19, 2013, 20:21:07
ik had de tekst aangepast, maar niet voor jij hem las en citeerde (merk ik). Ik vond hem achteraf niet zo aardig (maar dacht het wel) en niet verdiend. ;D 8)

Een laid-back autoverkoper ;D. Dat is onderwerp van (advies-)gesprek geweest met mijn dealer/eigenaar/niet de verkoper: wat is het moment om in de showroom actief de klant te benaderen? Leuk onderwerp.

Groet,

Henk
Metéén bij binnenkomst! Echter met geheel andere reden dan verondersteld. Het oprecht welkom heten, alsmede het welgemeend groeten, moet direct plaatsvinden. Daaraan toegevoegd moet worden dat de verkoper in kwestie de capaciteit moet hebben deze handeling, middels het bezigen van een vrolijke noot/opmerking, te "upmixen" met het creëren van een warm en los gevoel bij de klant. Deze moet op zulks een moment een algeheel gevoel van vrijheid waarnemen. Een niets moet maar alles mag sfeer....... 

Een verkoper groet een nieuwe klant oprecht en puur op sociale gronden, het verkoopaspect is bij mij op dat moment nog niet dichterbij dan slechts op de achtergrond.

Indien bovenstaande handeling uitgevoerd gebaseerd op échte normen en waarden voelt een klant dat.
Domme en slimme mensen hebben die overeenkomst namelijk wél, voelen kunnen beide aangeduide categorieën mensen heel er goed....

Inderdaad interessant onderwerp Henk! Het meest onderschatte gedeelte van mijn vak ;)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 19, 2013, 20:21:07
Een laid-back autoverkoper ;D. Dat is onderwerp van (advies-)gesprek geweest met mijn dealer/eigenaar/niet de verkoper: wat is het moment om in de showroom actief de klant te benaderen? Leuk onderwerp.

Groet,

Henk

Als Bas Akkerman nu aan het meelezen is zal hij waarschijnlijk denken: daar gaan ze weer in dat topic van twani..... :D
Maar dat is juist het mooie van dit topic; de mensen die hier komen hebben een brede algemene interesse en kennis van allerlei mogelijke dingen over audio en niet audio gerelateerde dingen  :pompom:

Maar zonder dollen; ik begrijp denk ik wel wat Henk bedoelt met zijn opmerking  ;)
Toen ik een aantal jaren geleden in de markt was voor een nieuwe wagen van mijn favoriete merk heb ik een aantal merkdealers hier in de regio bezocht om daar eens te gaan kijken wat ik daar inruil kon krijgen voor mijn toen huidige wagen.
Ik heb als eerste een grote en bekende merkdealer in Rotterdam bezocht die niet al te goed bekend staat v.w.b. klantvriendelijkheid voor particuliere rijders en mensen die ''casual'' gekleed binnenkomen. De dealer in kwestie kreeg van mij ''carte blanche'' en zo goed als objectief mogelijk ben ik de showroom binnengestapt waar volop moois te bewonderen was. Op een gegeven moment had ik al dat moois wel gezien en keek op mijn horloge.  Het bleek dat ik al zo,n 45 minuten rondgelopen had en dat er nog geen één verkoper aanstalten had gemaakt om op mij af te stappen en te vragen of ze mij ergens mee konden helpen  :devil:
Verkopers waren er zeker wel in het dure en grote pand, maar blijkbaar waren ze allemaal te druk om hun mailtjes te lezen of interessant rond te lopen met een telefoon aan het hoofd.  Toen er eindelijk een verkoper aanstalten maakte om mij te woord te staan en aan te spreken heb ik hem verteld dat ik serieuze interesse had in een nieuwe ''dreier'', maar dat ik het bedrag wat de auto zo ong. moest gaan kosten liever bij een andere dealer wilde spenderen.....
De verkoper in kwestie stond compleet perplex en voordat hij zich kon herstellen liep ik het pand uit om in mijn auto te stappen en naar de volgende merkdealer in Numansdorp te rijden waar ik wel zeer klantvriendelijk werd geholpen en ook meteen een rondleiding door het hele pand heb gekregen.
Nadat de inruilwaarde van mijn auto voor mij gunstig genoeg was bepaald heb ik bij deze merkdealer een bestelling geplaatst voor de nieuwe wagen die ik in mijn hoofd had.

De hooghartige en ongeïnteresseerde verkopers bij de eerstgenoemde Rotterdamse dealer hebben die dag toch wel een order van zon 60 K gemist.  :crazy:
Voor mij dus een geval van echte laid-back verkopers in de pure zin van het woord  :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 19, 2013, 21:37:33
Uit mijn hoofd zeg ik Jer de Fonckert.........

Helemaal goed Theo v.w.b. de dealer waar de nieuwe aanwinst toen was gekocht  ;)

Ik hoef jou denk ik ook niet te vertellen wat de naam is van de dealer waar ik ben weggelopen.... :D  ;)
Het dealer wereldje is een kleine denk ik maar zo  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#3737
Iets soortgelijks als Jan meegemaakt in de Audio-showroom. Nou zie ik er zo-wie-zo al niet uit als de standaard Audi-koper 8), maar als ik de kleding aan trek waarin me lekker voel....... :-X :alien: :threadclosed:

Mijnheer, met de puisten nog op zijn kop, keek wat om zich heen of een van de collega's die zwerver buiten de deur wilde zetten of dat hij dat moest doen..... ;D

uiteindelijk is het gewoon weer een Citroën geworden.

twani

Citaat van: Onder013 op januari 19, 2013, 22:23:14
Iets soortgelijks meegemaakt in de Audio-showroom. Nou zie ik er zo-wie-zo al niet uit als de standaard Audio-koper 8),
Tja en hoe zien die er dan uit hé :P


@Jan: ik heb ooit halverwege jaren negentig nog eens, op handelsbasis, een BMW 316i Compact aan hen verkocht. Het was een vrij jong exemplaar in het niet metallic donkerpaars met een lichtgrijs stoffen interieur weet ik nog........  Als ik het me goed herinner heeft een van de heren de Fonckert Junior de auto toen bij me opgehaald, hadden er een klant voor weet ik nog.  Aardige lui, ook dat weet ik nog....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 19, 2013, 22:29:19
Tja en hoe zien die er dan uit hé :P


@Jan: ik heb ooit halverwege jaren negentig nog eens, op handelsbasis, een BMW 316i Compact aan hen verkocht. Het was een vrij jong exemplaar in het niet metallic donkerpaars met een lichtgrijs stoffen interieur weet ik nog........  Als ik het me goed herinner heeft een van de heren de Fonckert Junior de auto toen bij me opgehaald, hadden er een klant voor weet ik nog.  Aardige lui, ook dat weet ik nog....

Nou schrijf ik ook nog in audio termen ;D Ik bedoelde uiteraard Audi.

twani

Nou, daar gaan we dan, ik ga buizen bestellen maar ben gelijk verdwaald in "buizenland"

Bij Tonefactory zie ik bij alleen al bij Tungsol en Sovtek  wel 20 verschillende modellen met de aanduiding 12 AX7, allen variërend in prijs ook nog eens, sommige bovendien met een bollere vorm dan mijn eigen buisjes in de Leben... :crazy:


Dus zeg ik "PLEH" ;D

AbZ

Citaat van: twani op januari 20, 2013, 16:14:48Dus zeg ik "PLEH" ;D
Staat niet in de afk. lijst  :police:
Moeten we raden?  NL  :lookaround:  of D?

twani

Citaat van: AbZ op januari 20, 2013, 16:19:22
Staat niet in de afk. lijst  :police:
Moeten we raden?  NL  :lookaround:  of D?
Kijk jij nooit TV Abel? ;D

tompj

Citaat van: twani op januari 20, 2013, 16:14:48
Nou, daar gaan we dan, ik ga buizen bestellen maar ben gelijk verdwaald in "buizenland"
Ik weet niet of ik je moet benijden of medelijden moet hebben Theo...

Lekker klooien met buizen of geklooi met buizen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

AbZ

Citaat van: twani op januari 20, 2013, 16:20:30
Kijk jij nooit TV Abel? ;D
Nee eerlijk gezegd niet  ;D  Genoeg fun&actie in het echte leven  :smile:
Soms wat internet erbij  ;)  en anders niet speciaal NLse zenders.
Blijkbaar iets heel doms gevraagd?

AbZ


twani


AbZ

Vast weer zo'n nieuwe retro trend,
naar de buis kijken?

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Zeker even tripleM audio even bellen en hen om advies vragen. Ze hebben veel en weten veel